Opvoeding van de jeugd van tegenwoordig

Mensen die uit onkunde hun kinderen moeten slaan maar anderen lafheid verwijderen :lol:

Zaken die mac-bc hier op het forum toegeeft zich fysiek op af te reageren omdat het werk en de kruistocht tegen de ambtenarij zo belangrijk is: tuinmeubilair, zijn kinderen, muren,.. enige dat we nog missen is de vrouw die een paar lappen rond haar oren verdient omdat ze tegenspreekt zeker?

Echt we leven niet meer in de jaren 50. Er is een grote hoeveelheid opties tussen uw kinderen slaan en ze gewoon laten doen. Je kan perfect consistent zijn en ze manier aanleren zonder te overdrijven in gelijk welk extreem.

Het is natuurlijk niet zo zwart-wit dat goed opgevoede kinderen nooit eens vervelend zijn en tot irritatie kunnen zorgen bij andere mensen. Ik krijg mijn dochter (bijna 2) ook niet altijd gecorrigeerd, ondanks dat ik vrij snel en streng probeer in te grijpen.
Dit x100.
Ik krijg het ervan als mensen beginnen over 'kinderen zijn horror'. Ge zijt zelf ook kind geweest e..

Kinderen moeten opgevoed worden, dat is niet iets dat op een weekend in de Ardennen gebeurt. Je gaat dat soms eens merken, who cares? Zet u erover idioot fossiel.

/biased want papa.

Van alle kinderen die mijn vrienden, kennissen en familie hebben zijn er eigenlijk amper die niet gigantisch gepamperd worden, tantrums hebben en de iPad als oppas hebben. Ik zie het eigenlijk wel somber in, toekomstgewijs.
Dat hoeft helemaal niet.
Mijn zoon zit dikwijls op zijn tablet, maar onderhoudt er vooral zijn sociale contacten mee van op afstand en leert er talen door (spreekt nu vloeiend eng, fr & nl). Tegelijk speelt hij ook zo'n 8 uur per week voetbal en speelt hij heel graag buiten als hij kan. Het komt wel goed ze.

Ik heb liever de Ipad dan wat ketnet/jimTV in mijn strot ramde.

Dat hoeft helemaal niet.
Mijn zoon zit dikwijls op zijn tablet, maar onderhoudt er vooral zijn sociale contacten mee van op afstand en leert er talen door (spreekt nu vloeiend eng, fr & nl). Tegelijk speelt hij ook zo'n 8 uur per week voetbal en speelt hij heel graag buiten als hij kan. Het komt wel goed ze.

Ik heb liever de Ipad dan wat ketnet/jimTV in mijn strot ramde.
Hier blijft die ipad en dergelijke zever zo lang mogelijk buiten. Zoon amuseert zich kostelijk met zijn speelgoed en zelfs door ons te "helpen" bij klusjes. Loopt meer in de weg dan dat hij hulp biedt, maar hij leert wel en het is onbetaalbare ouder-kind-tijd. Gen-ipad heb ik nooit begrepen en zie ik eigenlijk nog steeds als een luie gemakkelijkheidsoplossing om op je kinderen te letten.
We laten veel toe zolang er niemand last van heeft, maar zodra dat wel het geval is, zijn we weer vrij streng. Een beetje zoals ikzelf ben opgevoed.

Hier blijft die ipad en dergelijke zever zo lang mogelijk buiten. Zoon amuseert zich kostelijk met zijn speelgoed en zelfs door ons te "helpen" bij klusjes. Loopt meer in de weg dan dat hij hulp biedt, maar hij leert wel en het is onbetaalbare ouder-kind-tijd. Gen-ipad heb ik nooit begrepen en zie ik eigenlijk nog steeds als een luie gemakkelijkheidsoplossing om op je kinderen te letten.
We laten veel toe zolang er niemand last van heeft, maar zodra dat wel het geval is, zijn we weer vrij streng. Een beetje zoals ikzelf ben opgevoed.
Ik ben een hele dag bij hem ouder kind tijd genoeg, dan kan een uur tablet er wel vanaf als ik eten ben aan't maken. Enfin, tis geen wedstrijdje voed je kind op. Ik vind mijn zoon veel beleefder en gezonder in het leven staan dan andere dus iets veranderen ga ik nu niet doen.

Maar dus, geen wedstrijdje.

Ik ben een hele dag bij hem ouder kind tijd genoeg, dan kan een uur tablet er wel vanaf als ik eten ben aan't maken. Enfin, tis geen wedstrijdje voed je kind op. Ik vind mijn zoon veel beleefder en gezonder in het leven staan dan andere dus iets veranderen ga ik nu niet doen.

Maar dus, geen wedstrijdje.
Als je er effectief een hele dag bij bent, gaat dat idd geen kwaad kunnen.
Ik zie gewoon in de praktijk ouders die fulltime werken, boodschappen doen, ale, standaard dus. Om dan de enige tijd met de kinderen te spenderen via een scherm, want ze hebben ook tijd nodig voor zichzelf, dat snap ik dus niet.

En geloof je dat men dat 30 jaar terug ook niet dacht?
Wat een oudemannengezaag zeg.

In mijnen tijd waren kinderen nog braaf! Gaat dat al geen duizenden jaren mee?

Ik heb het eerlijk gezegd ook wel wat gehad met bovenstaande dooddoeners, die enkel en alleen dienen om alles zomaar toe te staan vandaag. Of om de problematiek niet te moeten zien. De ongemakkelijke waarheid. Want "ach, zeiden ze dat 30 jaar geleden ook niet?". En hop, krab gerust nog maar een oog uit van een ander kind, bij manier van spreken.

Ik heb het eerlijk gezegd ook wel wat gehad met bovenstaande dooddoeners, die enkel en alleen dienen om alles zomaar toe te staan vandaag. Of om de problematiek niet te moeten zien. De ongemakkelijke waarheid. Want "ach, zeiden ze dat 30

Dat beweert @nestorius toch niet?

Gelieve geen persoonlijke aanvallen te lanceren.
Ik heb het eerlijk gezegd ook wel wat gehad met bovenstaande dooddoeners, die enkel en alleen dienen om alles zomaar toe te staan vandaag. Of om de problematiek niet te moeten zien. De ongemakkelijke waarheid. Want "ach, zeiden ze dat 30 jaar geleden ook niet?". En hop, krab gerust nog maar een oog uit van een ander kind, bij manier van spreken.
Imo ben jij wel de laatste om anderen lessen over opvoeden te geven.

dat mag allemaal wat aardiger
De enige dooddoener hier is toch wel het gezaag over "de opvoeding van tegenwoordig". Waarschijnlijk wat onze (over)grootouders ook zeiden toen de volgende generatie hun kinderen niet meer opsloot in het kolenkot.

Het altijd vermommen van een mening, die op niets anders is gebaseerd dan "ik ben ook een kind geweest en heb zelf mijn vrouw succesvol zwanger kunnen maken" als de waarheid is gewoon arrogante klap door iemand die het woord introspectie niet kent. Meer woorden moeten daar niet aan vuil gemaakt worden.

Gij hebt geluk gehad want tegenwoordig...ter illustratie.

Dit hotel link aan het zwembad boek aan het lezen...
Neen , niet opgevoede kids zijn vreselijk, het omgekeerde bestaat ook, goed hotel in Madeira link kids die vragen of ze naar het buffet mogen gaan,
Is dat de nieuwe mode om casually uw 500+ euro per nacht hotel te vermelden in een niet puur travel gerelateerde post? 😄

Same. Eigenlijk gewoon common sense dus imo.
En qua in dialoog gaan: ik vind dat ergens wel belangrijk. Als iets niet mag, dan leg ik uit waarom, zeker de eerste keer.
Of ik vraag waarom ze iets doen of hoe volgens hun een ruzie verlopen is.
Imo is het belangrijk dat ze weten waarom dingen niet mogen. Beter een kind dat iets niet doet omdat het weet waarom het niet mag dan uit schrik voor de reactie voor mama of papa.

En ook dat ze geen schrik krijgen om dingen te vertellen omdat ze weten dat ik wel zal luisteren. Ok, ze kunnen dan nog naar hun vijs krijgen maar het zal een pak minder erg zijn of ik ken hen helpen. Liever dat dan kinderen die later iets tegen komen en dat uit schrik gaan verzwijgen met nog grotere gevolgen.

Toevallig onlangs nog zoiets voor gehad. De zoon had aan de step van z'n oudste zus gepruld en der was iets losgekomen. Hij had dat rap weggestoken. Toevallig gevonden in de garage en gevraagd wat er gebeurd was. Geen van de drie wist van iets. Daarna kwam de aap uit de mouw dat hij dat gedaan had.
Uiteraard krijgt die dan naar z'n voeten maar ik leg daarbij wel uit dat feit dat ding kapot is geen ramp is, dat hij dat gewoon moet komen zeggen. Dat we kwader zijn wanneer hij dat wegsteekt en verzwijgt dan wanneer hij dat vertelt en dat we dan altijd samen kunnen zien hoe we dat kunnen maken. Daar gaan ze meer van leren dan nen draai rond z'n oren omdat zijn zus haar step kapot had gedaan.

Langs beide kanten, overdrijven is een kunst precies.

Slechte en te losse opvoeding vandaag vergelijken met een veel te harde pre ww2 opvoeding - https://nl.wikipedia.org/wiki/Hard_labeur_(roman) - zijn appelen en peren.
Het zal vandaag niet zo zwart wit zijn zeker? Maar dat er veel ongeleide projectielen rondlopen (een woordkeuze die ik hier eens las van iemand anders) tussen de kinderen is een feit.
Sommige ouders moeten maar eens durven wat strenger zijn, en dat betekend niet slaan of opsluiten. Dat kan door simpelweg rechtlijnig en kordaat te zijn als uw koters iets mispeuteren, niet door alles te zalven of negeren ... waar de ergernis hier op gebaseerd was. Even een kort huisarrest kan streng en geweldloos zijn als je kind er echt over gegaan is.

Och ja en hoeveel jonge ouders op BG vs 60 plussers?
Het zijn de 60+ oma's en opa's die veelal bijspringen (en met plezier bij velen) als er een probleem is met opvang.
Je stigmatiseert hier een minderheid (op dit forum toch :lol:) en scheert ze allemaal over dezelfde kam.
Mijn millennial neven en nichten zijn allemaal wel opgevoed, en als kind hadden ze duidelijke grenzen van hun ouders. Dat is bij andere gezinnen dan wel eens anders.

ps. mac-bc is nu blijkbaar een man die z'n kind en vrouw slaat, serieus mensen ... effe heel hard met mogelijks puur verzinselen op de man spelen

ps2. ik heb een hekel aan onopgevoede kinders EN oude zagen :p

Laatst bewerkt:
Langs beide kanten, overdrijven is een kunst precies.

Slechte en te losse opvoeding vandaag vergelijken met een veel te harde pre ww2 opvoeding - https://nl.wikipedia.org/wiki/Hard_labeur_(roman) - zijn appelen en peren.
Het zal vandaag niet zo zwart wit zijn zeker? Maar dat er veel ongeleide projectielen rondlopen (een woordkeuze die ik hier eens las van iemand anders) tussen de kinderen is een feit.
Sommige ouders moeten maar eens durven wat strenger zijn, en dat betekend niet slaan of opsluiten. Dat kan door simpelweg rechtlijnig en kordaat te zijn als uw koters iets mispeuteren, niet door alles te zalven of negeren ... waar de ergernis hier op gebaseerd was. Even een kort huisarrest kan streng en geweldloos zijn als je kind er echt over gegaan is.

Och ja en hoeveel jonge ouders op BG vs 60 plussers?
Het zijn de 60+ oma's en opa's die veelal bijspringen (en met plezier bij velen) als er een probleem is met opvang.
Je stigmatiseert hier een minderheid (op dit forum toch :laugh:) en scheert ze allemaal over dezelfde kam.
Mijn millennial neven en nichten zijn allemaal wel opgevoed, en als kind hadden ze duidelijke grenzen van hun ouders. Dat is bij andere gezinnen dan wel eens anders.

ps. mac-bc is nu blijkbaar een man die z'n kind en vrouw slaat, serieus mensen ... effe heel hard met mogelijks puur verzinselen op de man spelen

ps2. ik heb een hekel aan onopgevoede kinders EN oude zagen :p
Kan je eens de quote's tonen waar dit gezegd is?

Terug
Bovenaan