OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was 2020 eh. Dik een jaar en heel wat vorm geleden.
Ik denk dat Wout ook in de TT kans op legaal heeft. Remco dat betwijfel ik. Al zou het wel mooi zijn mochten ze beide op het podium staan.

Maar laat ons eerlijk zijn 5de of 25ste worden in deze rijdrit maakt weinig uit.
Dat zijn IOC regels neem ik aan hoor. De Top 8 van WK TT 2019 is gewoon geplaatst, daar valt niks aan te veranderen. Evenepoel was de enige van de 5 belgen die zeker was van zijn plek.

Het is wel speciaal natuurlijk omdat wielrennen normaal niet zo werkt dat werkt in de meeste gevallen gewoon met selecties door de bondscoach. Selectie afdwingen door vooraf een bepaalde prestatie is wel de normaalste zaak in andere sporten.

Dat was 2020 eh. Dik een jaar en heel wat vorm geleden.
Ik denk dat Wout ook in de TT kans op legaal heeft. Remco dat betwijfel ik. Al zou het wel mooi zijn mochten ze beide op het podium staan.

Maar laat ons eerlijk zijn 5de of 25ste worden in deze rijdrit maakt weinig uit.
Het was 2019, maar dat verandert toch niets aan de regels die werden opgelegd…

Ofwel namen we Remco mee, en was hij ook 1 van onze 5 voor de wegrit, ofwel namen we hem niet mee en hadden we enkel WVA voor de TT.

Gezien wat Remco heeft laten zien in de eerste week van de Giro leek het mij niet zo onaannemelijk om Remco mee te nemen. Uiteraard had iedereen er meer van verwacht vandaag, nu is het aan hem om zich te bewijzen in de TT, een discipline die toch nog totaal anders is dan wat ze vandaag moesten doen.

Minst zuur.. ik weet het toch niet zunne. Was de beste man in koers dan kan je niet echt tevreden zijn met de tweede plaats. Maar goed dat is mijn persoonlijke visie.

En nog kansen? Uiteraard..
Eind dit jaar WK in eigen land. Daar moet hij opnieuw voorbij Mathieu, Alaphillipe, Pidcock... En in de vlakke tijdrit heb je Ganna. Allemaal niet evident.
Dat is nu eenmaal de wet van het wielrennen, de beste in koers wint niet altijd (eerder uitzonderlijk). Dat zie je ook regelmatig in de klassiekers en op het WK.

Enige uitzondering is meestal GC klassementen, daar komt de regelmatigheid wel bovendrijven als je op je fiets kan blijven zitten.

Voor hetzelfde geld had hij helemaal niets omdat hij zoveel aanvallen teruggeroepen heeft. Maar toch nog naar zilver sprinten. Echt verdiend gewoon. Pogi 3e is ook verdiend, dat waren de 2 die 'a carapaz de koers nog droegen

Ja, je kan wel zeggen wat je wilt. Ik denk dat de drie besten op het podium stonden. De enige discussie is de volgorde ervan. Ook qua teaminzet vind ik dat Belgie en Slovenie verdiend een medaille hebben over de hele koers gezien [En Ecuador had enkel Carapaz aan de start], dus zo liegen heeft die wegwedstrijd eigenlijk niet gedaan. Het is ook een kwaliteit om weg te geraken van een favorietengroepje en ook weg te blijven en door te zetten [aka koers te lezen], en daar is enkel Carapaz in geslaagd. Veel hebben geprobeerd weg te raken. McNulty is ook vanzelf teruggevallen. Dus zo liegen na - die steile helling, dat opknikje enzovoort - heeft de koers niet gedaan. Dat er gekeken wordt naar Van Aert en Pogacar (Belgie en Slovenie) is logisch gezien hun kwaliteit, en die status hebben ze wederom bevestigd want uiteindelijk vallen ze allebei binnen de medailles en de rest niet. Koers is niet alleen fysiek zwaar, maar ook mentaal zwaar, en soms heb je inderdaad wat geluk nodig. Je kan dat ook afdwingen. Het is als Van Aert zegt, hij rijdt op eigen tempo naar boven, en uiteindelijk als het ontploft en ze blijven weg, holt hij ook lang achter de feiten aan en stranden we ook met niets.

Er zijn wel meer onterechte uitslagen geweest in de koers.

De Tour winnen zal Van Aert niet doen (hoewel je maar nooit weet als hij zich volledig erop aanpast, maar dat is het niet waard).

Volgens zijn trainer kan het wel, gewoon Franse nationaliteit aannemen, en ASO maakt een toer met 3-4 tijdritten, enkele ritten over de kasseien rond Roubaix en zonder alpenritten. Wout of Alaphilippe moeten dan winnen 🤪

Minst zuur.. ik weet het toch niet zunne. Was de beste man in koers dan kan je niet echt tevreden zijn met de tweede plaats. Maar goed dat is mijn persoonlijke visie.

En nog kansen? Uiteraard..
Eind dit jaar WK in eigen land. Daar moet hij opnieuw voorbij Mathieu, Alaphillipe, Pidcock... En in de vlakke tijdrit heb je Ganna. Allemaal niet evident.
Gezien de omstandigheden moet je wel volgens mij. Zowel het parcours als het koersverloop was niet in zijn voordeel. Als je er dan nog een tweede plaats uit kan puren terwijl je 80 a 90% van het werk hebt gedaan in de achtervolging is dat gewoon knap. Voor 't zelfde geld is zijn tank helemaal leeg op het einde en kan hij er zelfs geen sprint uitpersen en wordt hij 9e of zo. Hij had ook nog eens pech dat McNulty mee was met Carapaz, anders had Pogacar sowieso vol meegereden.

Ik vond trouwens het parcours maar triestig voor een Olympische wegrit. Een moordende col leggen op 40 km van de finish waar enkel de allerbeste kopmannen bovenkomen waarna je slag om slinger aanvallen krijgt omdat iedereen geïsoleerd zit. Dan is het gewoon op goed geluk en hopen dat er dan juist niemand reageert.

Ik gun Carapaz absoluut deze overwinning, maar ik heb horen vallen dat hij de sterkste zou geweest zijn? Niet mee akkoord. Hij was goed, maar eender wie kon vandaag winnen als je na de top mee was. Je moest gewoon geluk hebben met je aanval. Ik heb op een bepaald moment gezegd tegen m'n pa dat ik Van Aert zijnde zelf probeerde aan te vallen. Je wist toen al dat hij niet op iedereen zou blijven reageren.

Dat zijn IOC regels neem ik aan hoor. De Top 8 van WK TT 2019 is gewoon geplaatst, daar valt niks aan te veranderen. Evenepoel was de enige van de 5 belgen die zeker was van zijn plek.

Het is wel speciaal natuurlijk omdat wielrennen normaal niet zo werkt dat werkt in de meeste gevallen gewoon met selecties door de bondscoach. Selectie afdwingen door vooraf een bepaalde prestatie is wel de normaalste zaak in andere sporten.
Klopt niet hoor.
"No quota place allocation is made specifically to the Men’s Individual Time Trial event. Only NOCs who have received quota places in the Men’s Road Race event can be allocated entry spots for the Men’s Individual Time Trial event. A maximum of 40 athletes will be allowed to take part in the Men’s Individual Time Trial event, with a maximum of two (2) athletes per NOC"

Kwalificatie voor de wegrit is er wel. Is heel simpel, elk NOC vaardigt af volgens UCI ranking.
De atleten die ze afvaardigen moeten minstens 10 UCI punten hebben. Met andere woorden de bondscoach stelt zelf zijn team samen naar zijn goeddunken.

Ja, je kan wel zeggen wat je wilt. Ik denk dat de drie besten op het podium stonden. De enige discussie is de volgorde ervan. Ook qua teaminzet vind ik dat Belgie en Slovenie verdiend een medaille hebben over de hele koers gezien [En Ecuador had enkel Carapaz aan de start],
Narvaez stond ook aan de start.

Gezien de omstandigheden moet je wel volgens mij. Zowel het parcours als het koersverloop was niet in zijn voordeel. Als je er dan nog een tweede plaats uit kan puren terwijl je 80 a 90% van het werk hebt gedaan in de achtervolging is dat gewoon knap. Voor 't zelfde geld is zijn tank helemaal leeg op het einde en kan hij er zelfs geen sprint uitpersen en wordt hij 9e of zo. Hij had ook nog eens pech dat McNulty mee was met Carapaz, anders had Pogacar sowieso vol meegereden.

Ik vond trouwens het parcours maar triestig voor een Olympische wegrit. Een moordende col leggen op 40 km van de finish waar enkel de allerbeste kopmannen bovenkomen waarna je slag om slinger aanvallen krijgt omdat iedereen geïsoleerd zit. Dan is het gewoon op goed geluk en hopen dat er dan juist niemand reageert.

Ik gun Carapaz absoluut deze overwinning, maar ik heb horen vallen dat hij de sterkste zou geweest zijn? Niet mee akkoord. Hij was goed, maar eender wie kon vandaag winnen als je na de top mee was. Je moest gewoon geluk hebben met je aanval. Ik heb op een bepaald moment gezegd tegen m'n pa dat ik Van Aert zijnde zelf probeerde aan te vallen. Je wist toen al dat hij niet op iedereen zou blijven reageren.
Voila, toch beetje zelfde alst WK vorig jaar? AF springt daar weg op de helling en niemand kan volgen. Die blijft dan wel weg (was ook geen 40 km meer ).

In feite hadden ze beter meegereden met VA en rijden voor de 3 medailles, of ze zaten piepedood. Bon tis gereden. Uitkijken naar woensdag

hebben jullie op de site van sporza ook zulke melding die over het scherm staan?
De site werkt perfect maar volgende tekst zweeft steeds op de voorgrond.

Heb het zowel in edge als in chrome op de PC

Error 400 Bad Request​

Bad Request

Guru Meditation:​

XID: 1046363683

Varnish cache server

Voila, toch beetje zelfde alst WK vorig jaar? AF springt daar weg op de helling en niemand kan volgen. Die blijft dan wel weg (was ook geen 40 km meer ).

In feite hadden ze beter meegereden met VA en rijden voor de 3 medailles, of ze zaten piepedood. Bon tis gereden. Uitkijken naar woensdag
Dat vind ik niet.

Alaphilippe komt daar als eerste boven en was duidelijk de sterkste. Hier komen ze met een man of 10 tegelijkertijd boven en daarna had je nog 35 km tot aan de finish, dus dat is zo goed als niet te controleren. Als ze in Imola met z'n zessen bovenkwamen, dan had Van Aert een veel grotere kans op goud.

Het was toen nog 10 km of zo schat ik? Toch een heel ander gegeven dan wanneer het zoals vandaag nog 35 km is.

Remco was een berekende gok om mee te nemen, in vorm kan die verder dragen. Teuns had eerder in GVA of Benoit moeten meegaan. Hij mist gewoon veel te veel wedstrijdritme dit jaar. Hopelijk kan hij zich in het najaar nog in vorm rijden. Ik verwacht niet veel van zijn tijdrit eerlijk gezegd, mag me altijd verrassen.
Heeft ie ooit al 230km of meer op niveau gereden bij de profs? Eerlijke vraag. Ik weet het niet, maar ik denk het niet.
Misschien moeten we de verwachtingen voor RE1703 wat lager leggen? Vandaag liet ie alleszins niks zien wat zijn deelname zou rechtvaardigen. Benoot was gelukkig wél op de afspraak.
En wel écht heel slim gereden van Carapaz. Chapeau voor hem. En voor Wout natuurlijk. En ook wel voor Pogacar. Toch de renner die naast Wout het meeste wilde.

Heeft ie ooit al 230km of meer op niveau gereden bij de profs? Eerlijke vraag. Ik weet het niet, maar ik denk het niet.
Misschien moeten we de verwachtingen voor RE1703 wat lager leggen? Vandaag liet ie alleszins niks zien wat zijn deelname zou rechtvaardigen. Benoot was gelukkig wél op de afspraak.
En wel écht heel slim gereden van Carapaz. Chapeau voor hem. En voor Wout natuurlijk. En ook wel voor Pogacar. Toch de renner die naast Wout het meeste wilde.
San Sebastian en Ronde van Lombardije (voor een stuk)

San Sebastian was 227km. Montreal en Quebec ook +200km, allemaal in 2019.

Ik ben echt benieuwd naar zijn tijdrit. Voor de Giro zeiden ze in interviews dat hij terug zijn oude waarden trapte, na de Giro was het dan dat ze wisten dat er nog veel werk voor de boeg was. Het lijkt me toch niet dat hij al terug op het niveau is van voor zijn val. Het ene jaar is ook het andere niet natuurlijk, kijk maar naar Hirschi.

Gewoon ter info. Pogacar toch aardig onder zijn normale niveau gebleven. Die waardes in Tour waren in lijn met wat hij in 2020 presteerde.

During his epic raid to Le Grand-Bornand, Tadej Pogacar climbed Col de Romme in 27 min 08 sec, ~6,4 w/kg and Col de la Colombiere in 21 min 53 sec, ~6,3 w/kg.

A group of 11 riders (Woods, Van Aert, Pogacar, Carapaz, McNulty, Bettiol, Uran, Gaudu, Mollema, Fuglsang & Kwiatkowski) climbed today Mikuni Pass (6,7 km@10,3%) in 23 min 25 sec, ~6,0 w/kg. The heat and humidity slowed Pogi down big time

We moeten die jongen vooral tijd geven. En niet teveel druk op zijn schouders leggen
Legt ook wel druk op zichzelf ook eh in zijn interviews.
Ben benieuwd voor woensdag maar zou mij verbazen met een podium. Kan mij niet voorstellen dat hij al genoeg wedstrijdritme heeft opgedaan... Hoeveel last hij nog heeft van zijn val, zullen we nooit wel weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan