Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Dat zijn IOC regels neem ik aan hoor. De Top 8 van WK TT 2019 is gewoon geplaatst, daar valt niks aan te veranderen. Evenepoel was de enige van de 5 belgen die zeker was van zijn plek.Dat was 2020 eh. Dik een jaar en heel wat vorm geleden.
Ik denk dat Wout ook in de TT kans op legaal heeft. Remco dat betwijfel ik. Al zou het wel mooi zijn mochten ze beide op het podium staan.
Maar laat ons eerlijk zijn 5de of 25ste worden in deze rijdrit maakt weinig uit.
Het was 2019, maar dat verandert toch niets aan de regels die werden opgelegd…Dat was 2020 eh. Dik een jaar en heel wat vorm geleden.
Ik denk dat Wout ook in de TT kans op legaal heeft. Remco dat betwijfel ik. Al zou het wel mooi zijn mochten ze beide op het podium staan.
Maar laat ons eerlijk zijn 5de of 25ste worden in deze rijdrit maakt weinig uit.
Dat is nu eenmaal de wet van het wielrennen, de beste in koers wint niet altijd (eerder uitzonderlijk). Dat zie je ook regelmatig in de klassiekers en op het WK.Minst zuur.. ik weet het toch niet zunne. Was de beste man in koers dan kan je niet echt tevreden zijn met de tweede plaats. Maar goed dat is mijn persoonlijke visie.
En nog kansen? Uiteraard..
Eind dit jaar WK in eigen land. Daar moet hij opnieuw voorbij Mathieu, Alaphillipe, Pidcock... En in de vlakke tijdrit heb je Ganna. Allemaal niet evident.
De Tour winnen zal Van Aert niet doen (hoewel je maar nooit weet als hij zich volledig erop aanpast, maar dat is het niet waard).

Gezien de omstandigheden moet je wel volgens mij. Zowel het parcours als het koersverloop was niet in zijn voordeel. Als je er dan nog een tweede plaats uit kan puren terwijl je 80 a 90% van het werk hebt gedaan in de achtervolging is dat gewoon knap. Voor 't zelfde geld is zijn tank helemaal leeg op het einde en kan hij er zelfs geen sprint uitpersen en wordt hij 9e of zo. Hij had ook nog eens pech dat McNulty mee was met Carapaz, anders had Pogacar sowieso vol meegereden.Minst zuur.. ik weet het toch niet zunne. Was de beste man in koers dan kan je niet echt tevreden zijn met de tweede plaats. Maar goed dat is mijn persoonlijke visie.
En nog kansen? Uiteraard..
Eind dit jaar WK in eigen land. Daar moet hij opnieuw voorbij Mathieu, Alaphillipe, Pidcock... En in de vlakke tijdrit heb je Ganna. Allemaal niet evident.
Klopt niet hoor.Dat zijn IOC regels neem ik aan hoor. De Top 8 van WK TT 2019 is gewoon geplaatst, daar valt niks aan te veranderen. Evenepoel was de enige van de 5 belgen die zeker was van zijn plek.
Het is wel speciaal natuurlijk omdat wielrennen normaal niet zo werkt dat werkt in de meeste gevallen gewoon met selecties door de bondscoach. Selectie afdwingen door vooraf een bepaalde prestatie is wel de normaalste zaak in andere sporten.
Narvaez stond ook aan de start.Ja, je kan wel zeggen wat je wilt. Ik denk dat de drie besten op het podium stonden. De enige discussie is de volgorde ervan. Ook qua teaminzet vind ik dat Belgie en Slovenie verdiend een medaille hebben over de hele koers gezien [En Ecuador had enkel Carapaz aan de start],
Voila, toch beetje zelfde alst WK vorig jaar? AF springt daar weg op de helling en niemand kan volgen. Die blijft dan wel weg (was ook geen 40 km meer ).Gezien de omstandigheden moet je wel volgens mij. Zowel het parcours als het koersverloop was niet in zijn voordeel. Als je er dan nog een tweede plaats uit kan puren terwijl je 80 a 90% van het werk hebt gedaan in de achtervolging is dat gewoon knap. Voor 't zelfde geld is zijn tank helemaal leeg op het einde en kan hij er zelfs geen sprint uitpersen en wordt hij 9e of zo. Hij had ook nog eens pech dat McNulty mee was met Carapaz, anders had Pogacar sowieso vol meegereden.
Ik vond trouwens het parcours maar triestig voor een Olympische wegrit. Een moordende col leggen op 40 km van de finish waar enkel de allerbeste kopmannen bovenkomen waarna je slag om slinger aanvallen krijgt omdat iedereen geïsoleerd zit. Dan is het gewoon op goed geluk en hopen dat er dan juist niemand reageert.
Ik gun Carapaz absoluut deze overwinning, maar ik heb horen vallen dat hij de sterkste zou geweest zijn? Niet mee akkoord. Hij was goed, maar eender wie kon vandaag winnen als je na de top mee was. Je moest gewoon geluk hebben met je aanval. Ik heb op een bepaald moment gezegd tegen m'n pa dat ik Van Aert zijnde zelf probeerde aan te vallen. Je wist toen al dat hij niet op iedereen zou blijven reageren.
Dat vind ik niet.Voila, toch beetje zelfde alst WK vorig jaar? AF springt daar weg op de helling en niemand kan volgen. Die blijft dan wel weg (was ook geen 40 km meer ).
In feite hadden ze beter meegereden met VA en rijden voor de 3 medailles, of ze zaten piepedood. Bon tis gereden. Uitkijken naar woensdag
Heeft ie ooit al 230km of meer op niveau gereden bij de profs? Eerlijke vraag. Ik weet het niet, maar ik denk het niet.Remco was een berekende gok om mee te nemen, in vorm kan die verder dragen. Teuns had eerder in GVA of Benoit moeten meegaan. Hij mist gewoon veel te veel wedstrijdritme dit jaar. Hopelijk kan hij zich in het najaar nog in vorm rijden. Ik verwacht niet veel van zijn tijdrit eerlijk gezegd, mag me altijd verrassen.
San Sebastian en Ronde van Lombardije (voor een stuk)Heeft ie ooit al 230km of meer op niveau gereden bij de profs? Eerlijke vraag. Ik weet het niet, maar ik denk het niet.
Misschien moeten we de verwachtingen voor RE1703 wat lager leggen? Vandaag liet ie alleszins niks zien wat zijn deelname zou rechtvaardigen. Benoot was gelukkig wél op de afspraak.
En wel écht heel slim gereden van Carapaz. Chapeau voor hem. En voor Wout natuurlijk. En ook wel voor Pogacar. Toch de renner die naast Wout het meeste wilde.
San Sebastian was 227km. Montreal en Quebec ook +200km, allemaal in 2019.Heeft ie ooit al 230km of meer op niveau gereden bij de profs? Eerlijke vraag. Ik weet het niet, maar ik denk het niet.
During his epic raid to Le Grand-Bornand, Tadej Pogacar climbed Col de Romme in 27 min 08 sec, ~6,4 w/kg and Col de la Colombiere in 21 min 53 sec, ~6,3 w/kg.
A group of 11 riders (Woods, Van Aert, Pogacar, Carapaz, McNulty, Bettiol, Uran, Gaudu, Mollema, Fuglsang & Kwiatkowski) climbed today Mikuni Pass (6,7 km@10,3%) in 23 min 25 sec, ~6,0 w/kg. The heat and humidity slowed Pogi down big time
Legt ook wel druk op zichzelf ook eh in zijn interviews.We moeten die jongen vooral tijd geven. En niet teveel druk op zijn schouders leggen
Maar dat is iets anders, heh, interne vs externe drukLegt ook wel druk op zichzelf ook eh in zijn interviews.
Hoewel ik het voor de rest echt wel eens ben met de post[En Ecuador had enkel Carapaz aan de start]
.dus niet hetzelfde?Voila, toch beetje zelfde alst WK vorig jaar? AF springt daar weg op de helling en niemand kan volgen. Die blijft dan wel weg (was ook geen 40 km meer ).