OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
KhYx9ri_d.webp

Was het niet omdat het nat lag vandaag?
Volgens Ruben toch ja. Wat een farce. Wel een plank, geen plank, toch een plank,... Wat is het volgende ? De plank wegnemen omdat het parcours opgedroogd is ? Geen wonder dat het gisteren mis ging.
Maar het blijft natuurlijk wel Matthieu's eigen domme schuld. Indien hij niet 100% zeker was dat die er lag had hij die eerste passage moeten rijden alsof die plank er niet lag.

En wat te denken van Vas ? op 4. Straf. Dat is toch dat jong dingske dat we ook altijd in het veldrijden zien of heb ik het mis ?

En wat te denken van Vas ? op 4. Straf. Dat is toch dat jong dingske dat we ook altijd in het veldrijden zien of heb ik het mis ?
Ja, maar is monstertalentje he… wordt verwacht dat die het vrouwenwielrennen gaat domineren. Heeft nog een enorme groeimarge en komt vanaf volgend seizoen bij SD rijden

Ja, maar is monstertalentje he… wordt verwacht dat die het vrouwenwielrennen gaat domineren. Heeft nog een enorme groeimarge en komt vanaf volgend seizoen bij SD rijden
Inderdaad. Vorig jaar al enkele mooie dingen laten zien.
En wat ze nu doet zijn in mijn ogen al signalen dat ze terug een stap gezet heeft dit jaar, wat ongetwijfeld zal resulteren deze winter.
Net zoals Alvarado meer bezig is met zwembadfoto's op instagram te posten, en deze winter zich zal afvragen waarom het niet zo goed botert...

Pidcock heeft deze zomer ook een ferme stap gezet! Ik verlang ook al naar de eerste veldritten waar de 3 toppers samen komen. Volgens mij mag je hem met stip naast de andere 2 zetten, terwijl dit vorig jaar slechts op bepaalde parcours was.

Straffe uitslag toch wel in de mtb vrouwen ja, Zwitserland met een clean sweep, dat was toch niet meteen verwacht... . Maar leuk :niceone: .

Ja bij de vrouwen ligt ze er dan wel, wat een farce sorry
Blijkbaar om dat het te nat was? Zolang dat gecommuniceerd is, is er toch geen probleem?

Echt, ik snap niet hoe je dit op de organisatie wilt steken. Zowel zijn teammaat als coach geven aan dat ze het 100x gezegd hebben. IEDEREEN was op de hoogte dat die balk er niet zou liggen, alleen Mathieu zelf niet. Ja, dan is het uw eigen fout dat je niet geluisterd hebt.

Als je hier niet kan de schuld bij Mathieu zelf wilt leggen ben je gewoon niet objectief. Is uiteindelijk ook al meermaals duidelijk geworden ik uw post geschiedenis indien Mathieu betrokken is.

Hier staat nogmaals dat ze het er een hele week over gehad hebben. Helaas voor hem heeft hij dat feit door een of andere reden niet opgenomen.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/b...d-in-eigen-boezem-ik-verwijt-mezelf-wel-iets/

Laatst bewerkt:
Ik heb niet de hele wedstrijd kunnen zien, maar toch opvallend hoe PFP zo hard is teruggevallen. Wat is daarmee gebeurd misschien? Ik weet dat ze een fout maakte toen ze alleen met Neff op kop reed, maar daarna heeft ze toch ook een tijd op de tweede plaats rondgereden. Uiteindelijk wordt ze 10e.

En Lecomte is helemaal niet in het stuk voorgekomen, die was nochtans de absolute topfavoriet.

Ik heb niet de hele wedstrijd kunnen zien, maar toch opvallend hoe PFP zo hard is teruggevallen. Wat is daarmee gebeurd misschien? Ik weet dat ze een fout maakte toen ze alleen met Neff op kop reed, maar daarna heeft ze toch ook een tijd op de tweede plaats rondgereden. Uiteindelijk wordt ze 10e.

En Lecomte is helemaal niet in het stuk voorgekomen, die was nochtans de absolute topfavoriet.
Had die geen pech aan haar fiets?

Die reed lek toen ze op een scheet van de vierde plek reed, vlak voor een stuk bergop waarachter de materiaalzone lag. Dan ben je kansloos.

Was het niet omdat het nat lag vandaag?
Lijkt me ook maar een non argument, zo nat zag het er toch niet uit.
Als daar vandaag een vrouw naar beneden gestuikt was en er echt iets aan overgehouden had, dan had de organisatie het wel mogen gaan uitleggen.

Blijkbaar om dat het te nat was? Zolang dat gecommuniceerd is, is er toch geen probleem?

Echt, ik snap niet hoe je dit op de organisatie wilt steken. Zowel zijn teammaat als coach geven aan dat ze het 100x gezegd hebben. IEDEREEN was op de hoogte dat die balk er niet zou liggen, alleen Mathieu zelf niet. Ja, dan is het uw eigen fout dat je niet geluisterd hebt.

Als je hier niet kan de schuld bij Mathieu zelf wilt leggen ben je gewoon niet objectief. Is uiteindelijk ook al meermaals duidelijk geworden ik uw post geschiedenis indien Mathieu betrokken is.

Hier staat nogmaals dat ze het er een hele week over gehad hebben. Helaas voor hem heeft hij dat feit door een of andere reden niet opgenomen.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/b...d-in-eigen-boezem-ik-verwijt-mezelf-wel-iets/
Was toch helemaal niet nat wat een farce.
En nee niemand wist het, ze wisten alleen dat het tijdens het testevent weg was maar zoals de naam het al zegt het was een TEST!

En toen was er veel gevallen dus niet onlogisch dat die balk er dan gewoon blijft liggen. Parcours moet hetzelfde zijn tijdens verkenning als op wedstrijd imo

Ik ben van niemand fan, ik ben van iedereen een liefhebber
Lijkt me ook maar een non argument, zo nat zag het er toch niet uit.
Als daar vandaag een vrouw naar beneden gestuikt was en er echt iets aan overgehouden had, dan had de organisatie het wel mogen gaan uitleggen.

Ik deel uw mening volledig.. voor de rest ga ik niets extra zeggen.

Was toch helemaal niet nat wat een farce.
En nee niemand wist het, ze wisten alleen dat het tijdens het testevent weg was maar zoals de naam het al zegt het was een TEST!

En toen was er veel gevallen dus niet onlogisch dat die balk er dan gewoon blijft liggen. Parcours moet hetzelfde zijn tijdens verkenning als op wedstrijd imo

Ik ben van niemand fan, ik ben van iedereen een liefhebber
Ik zet toch een vraagteken achter mijn stelling dat het te nat was, ik heb de wedstrijd niet gezien. Het is toch ook niet onlogisch dat bij vrouwen het minder gevaarlijk is. Dat is quasi alle sporten zo. Minder lang, minder stijl, minder intensief,.. Swat, dat is de discussie niet.

Volgens mij lees jij gewoon de artikels niet die ik post. Daar staat letterlijk in dat ze 100x hebben gezegd dat de balk wordt weggenomen!! Niet dat ze die enkel hebben weggenomen op het testevent.(tijdens de wedstrijd is daar ook maar 1 iemand gevallen, zo gevaarlijk was dat dus blijkbaar niet.) Daar staat ook dat het gebruikelijk is dat tijdens verkenningen de gang van zaken is om zulke dingen te leggen. Het heeft dan ook al doel om die afsprong te verkennen voor je daar blind naar beneden vliegt. Ik begrijp echt niet van waar jij het haalt dat niemand het wist. Staat gewoon letterlijk in meerdere artikels dat dat gewoon duidelijk was.

Geen dropper gebruiken dat heeft toch ook niks met die val te maken zeker als je ziet hoe hij zich gooit is er maar één reden dat hij dacht (onterecht en bijzonder dat zeker) dat die plank er nog lag.
Geen dropper gebruiken heeft er zeker niks mee te maken. Maar indien hij wel een dropper had gehad, dan had hij misschien zijn fout nog kunnen rechtgezet hebben. Nu was dat duidelijk niet het geval.

Bij de vrouwen lag het toch wel redelijk nat in het begin hoor. Er lag echt zo een vettig laagje bovenop. Vas is in een bocht gevallen heel in het begin. Ze lag toen op P3 en plots schoof het voorwiel gewoon weg. Op die steile bergop raakte de eerste ronde niemand boven omdat ze gewoon geen grip vonden. Naarmate de wedstrijd vorderde droogde het op en geraakten er meer en meer boven. Die val van PFP toen ze samen met Neff op kop hing had ook met die nattigheid te maken volgens mij want ze verloor gewoon grip op die stenen. Waarschijnlijk doordat de wielen een beetje vettig waren. Het viel me trouwens wel op dat er enorm veel vrouwen waren die met Maxxis banden reden. Ik ben nochtans niet zo een fan van die banden.

Staat gewoon letterlijk in meerdere artikels dat dat gewoon duidelijk was.
In dat artikel van wielerflits staat toch ook wel duidelijk dat Gerben de Knegt zichzelf ook wel een beetje de schuld geeft. HIj heeft het wel gezegd, maar misschien dan toch niet duidelijk genoeg...

In elk geval blijft het gewoon de eigen domme schuld van Matthieu, maar ik begrijp het wel. Iemand die altijd mtb rijdt weet dat die planken er tijdens training zijn en tijdens wedstrijden niet. Matthieu wist dat blijkbaar niet.
Ik snap het wel hoor, wanneer je deelneemt aan de olympische spelen en dan zelfs bij de podiumkandidaten behoort, zou je eigenlijk de regels toch wel moeten kennen. Hoe het mogelijk is dat Matthieu dat blijkbaar niet wist is eigenlijk gewoon ongelooflijk.

Ik weet dat Sven Nys hier niet echt populair is, maar in het volgende artikel heeft hij het volgens mij toch wel bij het rechte eind : https://www.ad.nl/olympische-spelen/sven-nys-weet-waar-het-fout-ging-voor-mathieu-van-der-poel-dan-was-hij-niet-over-de-kop-gegaan~ad38f3f16/?referrer=https://www.google.com/
Matthieu heeft het gewoon niet opgepikt dat die plank er niet meer zou zijn. Waarom niet ? Wie zal het weten. Te veel met zijn eigen ding bezig, een beetje vermoeid door jetlag, de warmte die Matthieu niet echt ligt. Waarschijnlijk een beetje van alles samen volgens mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan