OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
dus niet hetzelfde? :unsure:
Totaaaal het omgekeerde dus.

Fluppe beste man in koers en wordt WK.
Wout 'zogezegd' beste man in koers, wint niet.

Ik vind dat label 'beste' misschien wat overroepen, Carapaz bleek toch ook behoorlijk sterk. Uiteindelijk vind ik dit gezien de omstandigheden een top resultaat... ik had vooraf verwacht dat de Mikuni te zwaar zou zijn maar zelfs als je dan boven komt met 10 enkelingen weet je dat het als snelste man extréém moeilijk is om te winnen, zeker als de rest van het parcours geen noemenswaardige hindernissen meer bevat.

Uiteindelijk mogen we nog van geluk spreken dat McNulty terugwaaide...

Also: als niet fan van Remco vind ik nu gaan zeggen dat hij niet mee had gemogen dikke zever, los van het feit dat hij automatisch geplaatst was. Op papier was dat de juiste man op de juiste plaats.

Voor woensdag gaat hij imo wel te kort komen. Ik verwacht vooral de machtsmensen... Dennis en Ganna zijn onbekende factoren. Asgreen en Kung zijn kansloos tegen Van Aert als die geen off day heeft.

Nog over gisteren: toen Pogacar vroeg op de klim aanviel was ik enigszins verrast dat hij er niet definitief van weg reed. Toch een geruststelling dat hij niet altijd op elke zware klim zomaar doet wat hij wil.

Hup Kiesenhofer, maak maar goed dat ik voor de prono van gisteren last minute Van Aert en Carapaz uit m'n ploeg heb gehaald! :biglaugh:

Toch ne Big Fail bij de Nederlandse vrouwen. Zij zijn veruit de te kloppen ploeg (ze overheersen het vrouwenwielrennen), dus zij moeten er dan maar voor zorgen dat vroege vluchten opgeraapt worden. Maar het botert niet, te veel vedetten zeker? Dus het goud zal hun zo ontglippen.

Kiesenhofer niet stilvallen nu hé :D

Die was maar 228km en dus geen 230km ;)
Ik denk dat de opzet wel duidelijk is. Buiten San Sebastian heeft hij nog geen echte potten gebroken.
Jij maakt soms toch echt bizarre hersenkronkels.

Buiten zijn eerste echt lange koers waar hij de tegenstand aan frieten gereden heeft, heeft hij nog geen echte potten gebroken…

Misschien omdat hij zich hard focuste op kleinere rondes waar zo geen ritten in zitten, en als er dan langere ritten in zitten zijn die veelal niet over zijn terrein, maar vlak.

Hij was tot voor gisteren in 3 koersen gestart die rond de 230km waren:
San Sebastian: gewonnen
WK Harrogate: DNF wegens bij Gilbert blijven toen die problemen had
Lombardije: DNF wegens val

Hoe dat duidelijk maakt dat hij geen echte potten gebroken heeft, beats me.

Ow wat pijnlijk. Was het dan enkel Van Vleuten die dacht dat er niemand meer voor reed, of was het de hele Nederlandse ploeg die "communicatieproblemen" had?

Altijd hetzelfde liedje die vrouwenkoersen. Fysiek kunt ge daar alleen maar respect voor hebben, maar tactisch zit ge gewoon naar een bende kippen zonder kop te kijken, waardoor het gewoon niet leuk meer is om te volgen. In de Amstel was het ook al van dat.

Ow wat pijnlijk. Was het dan enkel Van Vleuten die dacht dat er niemand meer voor reed, of was het de hele Nederlandse ploeg die "communicatieproblemen" had?
Tijdens deze rit wordt er niet met oortjes gereden, alles is dus via de wagen die langskomt of bordjes via de weg te doen.

Van wat ik van hun uitleg begreep dachten ze dat ze het volledig onder controle hadden. Er waren 3 koplopers en ze hebben er 2 bijgehaald, en daarvan dachten ze dat dat alles was. Maar niemand uit de wagen of met de bordjes is daar dan duidelijkheid over komen scheppen.

Altijd hetzelfde liedje die vrouwenkoersen. Fysiek kunt ge daar alleen maar respect voor hebben, maar tactisch zit ge gewoon naar een bende kippen zonder kop te kijken, waardoor het gewoon niet leuk meer is om te volgen. In de Amstel was het ook al van dat.
Dat komt ook vooral door het gebrek aan echte profs natuurlijk.

Het grootste deel van het vrouwenpeloton zijn amateurs, die eigenlijk niet de tijd en effort kunnen steken in het profbestaan en dus die afstanden zelden aankunnen. En dan blijft ge met een klein kransje toppers over die vaak alleen zitten, en in dezelfde ploeg en het elkaar niet gunnen.

Koppel dat nog eens aan een koers waar er geen communicatie is met de volgwagens en ze dus het grootste deel van de tijd niet echt weten wat er allemaal aan de hand is, dan krijg je zo een gedrochten natuurlijk.

Helaas is dit een periode die het vrouwen rennen moet doormaken, dat is bij de mannen ook geweest. Enkel door meer TV en dus grotere commerciële belangen gaat de mogelijkheid stijgen om er iets deftigs van te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan