Wegrit pas vandaag kunnen zien.
VA: Beter dan ik had verwacht. Constant gaten moeten dichtrijden na de Mikuni. Op de berg zelf was hij ijzersterk. Zelf dacht ik aan een groepje dat zou wegrijden en hij zou sprinten voor een top-tien.
Evenepoel: Zijn prestatie zie ik als het volgende: Op PCM (computergame) heb je wedstrijdritme nodig (20 extra punten op 100) om top te zijn. De rest (80 punten) kan je trainen. Op de dag zelf heb je de vorm van de dag die een bereik heeft van -5 naar +5, die je stats verhogen of verlagen.
Simpel gezegd, zat Remco op 80 punten trainingsvorm en had hij een offday (-3 of lager). De Tourrenners hadden +95 punten, dankzij de Tour en een prolongatie van hun eerdere vorm. Een hoop van hen zaten in de positieve dagvorm. Je mag zelfs Pogacar heten, maar met 80 en -3, win je geen topwedstrijd of kan je niet mee met de beteren. Mét wedstrijden gereden te hebben, had Remco zoals Fuglsang kunnen aanhaken op de top van de Mikuni

. Neem er misschien nog een vijftal punten af voor zijn totaalherstel van de blessure, om terug te gaan naar de Remco van begin 08/20.
We zullen zien naar de TT, waarin top-vijf al fantastisch zou zijn.
Benoot: Zeer goed. Werkende kracht tot waar hij moest gaan.
Vansevenant: Idem. Moest weg bij versnelling Pogacar wat niet onlogisch is.
GVA: Met zijn zwakke Tour, moest hij degene zijn die als eerste ging werken. Goed werk geleverd.
Belgenprestatie algemeen: 9/10.
Zeer spijtig dat andere coureurs na de Mikuni niet meereden achter Mcnulty en Carapaz, wat ik absoluut niet begrijp. Het gaat om de drie medailles op de OS. Het boeit niet dat wielrennen nog geen hoge status heeft op de OS. We spreken over drie medailles op het meest bekeken tornooi (na het WK voetbal)! Dat ze slepen in klassiekers en andere wedstrijden is aanvaardbaar, daar telt alleen de overwinning, maar rij dan toch met VA (en Pogacar) weg van de rest. Samen met drie naar de twee leiders rijden en je heb +50% kans op een medaille.
Degenen die nog konden en een aanval plaatsten op het circuit, maar eerder sleepten, mogen zichzelf een dreun in hun gezicht verkopen.
Blij voor Carapaz (die zal lachen na het debacle Movistar en zijn aanvallen in de Tour

) en Ecuador en even gelukkig met Tadej en Wout voor het eremetaal.
Nederlandse vrouwen op internationale kampioenschappen, hahaha. Ze winnen er veel, maar als ze verliezen, is het heerlijk om te kijken hoe alles in zijn plooi viel. Goed voor het vrouwenwielrennen dat er geen Nederlandse eens wint op een belangrijk kampioenschap.
De emoties en uitputting bij Kiesenhofer

. Zo hoort de OS te zijn.
Kopecky... Damn. Met deze hoogvorm op de piste... Hopelijk is D'hoore in orde.