OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Pidcock’je fenomenaal. Heeft de boel onder controle, alsof hij in zn achtertuin zit te touren…
Vdp dikke teleurstelling toch. Had beter gewoon de wegrit gedaan, had meer kansen gehad op medaille

Pidcock’je fenomenaal. Heeft de boel onder controle, alsof hij in zn achtertuin zit te touren…
Vdp dikke teleurstelling toch. Had beter gewoon de wegrit gedaan, had meer kansen gehad op medaille
Ja kom de laatste tijd is die echt wel bij de aller allerbeste op de mtb. Zeggen dat hij meer kans had op een medaille op de weg is achteraf te makkelijk imo.

Moesten wij zo vallen als Matje, we liggen een week int ziekenhuis :crazy:

Aangezien de CX en XC competities elkaar zo goed als niet overlappen is dit wel ideaal om te combineren voor wie competitie nodig heeft.

Wintersport + geen "sneeuwsport" is per definitie een kansloze zaak.

Zolang bv zelfs Skeeleren geen Olympische Sport wordt zie ik voor CX helemaal geen optie.
Plus het feit dat er internationaal geen interesse is, gaat dat inderdaad nooit gebeuren.

Zit soms raar in elkaar als ik zie welke bizarre niche sporten dan toch op de OS geraakt zijn...

Die heeft de laatste 2 maand sinds zijn breuk vooral op de MTB gezeten he, met de OS als enige doel.

Had VDP de tour niet gedaan en die maanden op de MTB gezeten dan had ik die hier onklopbaar geacht. Maja, keuzes des levens he.
Ik denk niet dat op voorhand veel op de mtb veel te maken heeft met goed te zijn op zo een eenmalig evenement als de OS. Goed, je hebt wat meer feeling met het type fiets, maar uiteindelijk denk ik dat een prof als Matthieu wel heel snel de juiste feeling terug zal hebben. Hij zal echt niet veel kilometers nodig hebben om zich goed te voelen op de mtb. Fysiek zit het ook wel snor met Matthieu. Dat hebben we gezien in de tour.

Waar zit het dan wel ? Ik denk dat het vooral te maken heeft met het te late afreizen naar Japan. Een moment van onoplettendheid en daar lag ie. Niet echt fris in het hoofd en gewoon een klein foutje.
Ik ben trouwens ook van mening dat, alhoewel Matthieu een virtuoos is op de fiets, technisch net dat tikkeltje minder is dan de echte mountainbikers. Dat heeft dan wel weer met het rijden op de weg te maken. Terwijl die anderen het hele jaar door op de mtb zitten verdoet Matthieu veel tijd met andere disciplines.

Dat Pidcock hier voorop rijdt verwondert me niet veel. Toen hij in Nove Mesto won was ik al van mening dat hij op de OS meer kans op goud zou hebben dan Matthieu. Hij heeft gewoon het betere postuur. Hij moet veel minder kilo's de berg op sleuren dan Matthieu. Technisch schat ik hem trouwens ongeveer hetzelfde in als Matthieu, dus net iets minder als de echte mountainbikers. Dat hij zich nu door zijn breuk zich wat langer heeft kunnen voorbereiden zal zeker niet slechter geweest zijn voor zijn prestatie nu, maar ik denk niet dat dat de doorslaggevende factor is.

Plus het feit dat er internationaal geen interesse is, gaat dat inderdaad nooit gebeuren.

Zit soms raar in elkaar als ik zie welke bizarre niche sporten dan toch op de OS geraakt zijn...
Tis wel een échte sport natuurlijk... in tegenstelling tot bv karabijnschieten. :unsure:

Uiteindelijk vind ik "internationaal geen interesse" ook zo'n flauw excuus. Als je een sport Olympisch maakt creëer je vanzelf wel interesse, zeker voor een sporttak als CX die heel dicht aan leunt bij andere wielertakken ga je per definitie een grotere instroom creëren.

Zelfde trouwens voor Skeeleren, de sport is sowieso relatief modiaal maar je gaat ook daar een instroom krijgen van atleten die normaal alleen schaatsen en nu toch ook naar de zomerspelen proberen te gaan.

Tis wel een échte sport natuurlijk... in tegenstelling tot bv karabijnschieten. :unsure:

Uiteindelijk vind ik "internationaal geen interesse" ook zo'n flauw excuus. Als je een sport Olympisch maakt creëer je vanzelf wel interesse, zeker voor een sporttak als CX die heel dicht aan leunt bij andere wielertakken ga je per definitie een grotere instroom creëren.

Zelfde trouwens voor Skeeleren, de sport is sowieso relatief modiaal maar je gaat ook daar een instroom krijgen van atleten die normaal alleen schaatsen en nu toch ook naar de zomerspelen proberen te gaan.
Absoluut en als je door de lijst gaat ga je nog wel een paar vreemde sporten tegenkomen die daar eigenlijk niet thuis horen.

Ik weet eigenlijk niet hoe een sport olympisch wordt, is dat niet gewoon het resultaat van een persoonlijke interesse door leden vannhet olympisch comité die deze dan vervolgens naar voor schuiven?

Absoluut en als je door de lijst gaat ga je nog wel een paar vreemde sporten tegenkomen die daar eigenlijk niet thuis horen.

Ik weet eigenlijk niet hoe een sport olympisch wordt, is dat niet gewoon het resultaat van een persoonlijke interesse door leden vannhet olympisch comité die deze dan vervolgens naar voor schuiven?
Je moet voldoen aan heel veel eisen: https://stillmed.olympic.org/Docume...-criteria-for-sports-and-disciplines.docx.pdf

Maar wat ik wel niet wist is dit: "Het land dat de Spelen organiseert kan een sport kiezen die voor één keer meedoet. Tokio, waar de Spelen volgend jaar zijn, heeft dat bijvoorbeeld gedaan met klimmen, surfen en skateboarden."

Amai, prestatie om U tegen te zeggen. Wat een fantastische prestatie.

Topsport is hard... MVDP zal (hopelijk) de knop wel snel kunnen omdraaien. Er liggen nog 2 mooie doelen klaar in het najaar.

WAARSCHUWING: niet de thread verzieken aub, vrije mening mag. Maar niet stoken.
Rechtblijven is ook een kunst en al zeker in het MTB'en... Beetje minder arrogantie vooraf zou hem sieren... Afstappen in Tour, pas op laatste moment afreizen, grondige verkenning blijkbaar niet nodig... Jammer maar hoogmoed komt dus blijkbaar soms toch voor de val..

Rechtblijven is ook een kunst en al zeker in het MTB'en... Beetje minder arrogantie vooraf zou hem sieren... Afstappen in Tour, pas op laatste moment afreizen, grondige verkenning blijkbaar niet nodig... Jammer maar hoogmoed komt dus blijkbaar soms toch voor de val..
:wtf:

door de reacties hier toch nog eens een post van u geopend (je staat normaal op block).

groot mijn verbazing dan ook nu blijkt dat je uw niveau nog naar beneden hebt weten te krijgen, faut le faire.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan