OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan me al voorstellen hoe dit gebeurd is.

Adrie: Mathieu die plank is weg!
Mathieu: Ja ja ja ... (Hij zit al met zijn hoofd bij de wedstrijd, en het dringt niet echt door)
Adrie: Je hebt mij toch gehoord hé! DIE PLANK IS WEG!
Mathieu : Ja Pa! (Hij denkt: zeveraar, ik heb andere zaken aan mijn hoofd!)

Een beetje later de bondscoach: Mathieu let straks op die plank is weg!
Mathieu: Ja ja ja ... (Hij denkt: zeveraar, ik moet aan de start staan! T'is tijd!)

Bam Mathieu valt! Weg goud! Mathieu is verbaasd en hij denkt: Allé die plank lag daar toch?

Afgaande op interviews heeft zijn entourage, zelf zijn pa, er weinig vat op, doet veelal zijn goesting blijkbaar.
Late afreis datum, why.. omdat ie niet op zen kamer wilt zitten, absurd gezien een 7-uur tijdsverschil. Ook de enige zowat van het deelnemersveld die geen dropper seat wilt gebruiken. Waar ge hem ook nog eens half ziet achterhaken vandaag..

Als ge dan Gerben de Knecht en Milan Vader hun feedback leest, tja. Ik volg u wel deels & @kimme1975, niet perse uit pure arrogantie, ma toch zeker een beetje een lesje in nederigheid dit voorval.

Laatst bewerkt:
Ik kan me al voorstellen hoe dit gebeurd is.

Mathieu: Ja ja ja ... (Hij zit al met zijn hoofd bij de wedstrijd, en het dringt niet echt door)

Mathieu: Ja ja ja ... (Hij denkt: zeveraar, ik moet aan de start staan! T'is tijd!)

Bam Mathieu valt! Weg goud! Mathieu is verbaasd en hij denkt: Allé die plank lag daar toch?
Vader is de andere Nederlandse mtb'er, niet Adrie (dat is papa ;) )

Maar ik kan me wel voorstellen dat je heel de ochtend in een soort van focus zit en misschien op het moment zelf een brainfart of op automatisch piloot rijdt.

Vader is de andere Nederlandse mtb'er, niet Adrie (dat is papa ;) )
Ik weet al sinds jaren, wie Vader is. Mijn post is toch correct?
Ik kan mijn post wél nog uitbreiden ja .. momentje ..

Nog een beetje later ploeggenoot Vader: Mathieu die plank is weg hé!
Mathieu: Ja ja ja ... (Hij denkt: Rot eens op gast. Ik weet het wel beter!)

Bam Mathieu valt! Weg goud! Mathieu is verbaasd en hij denkt: Allé die plank lag daar toch? :tongue:

Voel je daar absoluut niet toe verplicht hoor. We kennen jou mening. Wout is de beste. Matthieu is een arrogante nobody. Dat vat het zo een beetje samen. Echt niet nodig om dat telkens weer opnieuw te moeten lezen. :shutup:
Los van waar het hier over gaat wel grappig om dit net van u te lezen. Uw mening hebben we de laatste week 100x opnieuw moeten lezen in het F1 topic. :laugh:

Waarom lag die plank er eigenlijk eerst?
Voor de veiligheid, weet niet of je er anders langs kan (chicken run)? Want ze wandelen parcours ook

Heb ook nog maar alleen gelezen dat het tijdens het testevent weg was maar niemand die wist of dat nu ook het geval ging zijn precies. Sorry maar dan is het toch ook dikke fail van organisatie!

Voor de veiligheid, om te verkennen. Zodat je die drop eerst al rijdend kunt doen en een feeling daarvoor kunt krijgen.

Los van waar het hier over gaat wel grappig om dit net van u te lezen. Uw mening hebben we de laatste week 100x opnieuw moeten lezen in het F1 topic. :laugh:
lol. Dat kan ik idd niet afstrijden.
Maar in mijn verdediging wil ik er wel aan toevoegen dat mijn conclusie over wie er daar in de fout was weinig tot niks te maken had met mijn persoonlijke voorkeur. Moest Lewis buitenkant gezeten hebben zou ik Lewis meer in fout gesteld hebben dan Max. Dat is met Kimme wel anders. Bij hem is het duidelijk dat het gewoon om de persoon gaat.

Ook wel leuk voor Jens Schuermans. Een half uur met Adrie de wedstrijd van MVDP bespreken, dan nog een kwartiertje bellen met de entourage van Pidcock.
Bij wijze van afsluiten dan toch maar even langs de neus weg vermelden dat er ook een Belg meedeed. Natuurlijk begeleid met een beeld van zijn val op de achtergrond.
Zijn prestatie helpt natuurlijk wel niet om meer aandacht op te eisen..
Ik kan me trouwens niet herinneren dat bij vorige spelen Michel en José ook bij het mountainbike commentaar gaven? (alhoewel ten tijde van Nys zal Michel dit misschien ook voor het eerst opgeëist hebben)

Voor de veiligheid, weet niet of je er anders langs kan (chicken run)? Want ze wandelen parcours ook

Heb ook nog maar alleen gelezen dat het tijdens het testevent weg was maar niemand die wist of dat nu ook het geval ging zijn precies. Sorry maar dan is het toch ook dikke fail van organisatie!
:oink:.

https://sporza.be/nl/2021/07/26/wis...ank-weg-was-heb-het-hem-100-ke~1627311474032/

Quote letterlijk: "Tijdens alle trainingen in de voorafgaande week lag bij die rots een plank, maar in de wedstrijd niet. Dat is normaal in het mountainbiken. We wisten dat die plank weg zou zijn, dit is gedurende de week meermaals besproken."

Ik heb ook gehoord dat de plank er niet was bij het testevent, maar ik had geen flauw idee wanneer dat dat testevent precies geweest was. Nu hoor ik het op de VRT. Vorig jaar blijkbaar. En ze hebben nu bij de trainingen die plank gelegd omdat er vorig jaar zoveel valpartijen geweest zijn bij het testevent.

Nu ik dit weet verwondert het me helemaal niks dat er een deelnemer bij was die niet wist dat de plank er niet meer zou zijn. Het is en blijft wel de fout van de deelnemer in kwestie, maar ik snap nu wel hoe het misverstand is kunnen gebeuren. Zelfs Tom Pidcock zegt dat de organisatie dit wel wat duidelijker had mogen communiceren.
Toch wel mooi om te zien hoeveel respect die kerels hebben voor elkaar.

Afgaande op interviews heeft zijn entourage, zelf zijn pa, er weinig vat op, doet veelal zijn goesting blijkbaar.
Late afreis datum, why.. omdat ie niet op zen kamer wilt zitten, absurd gezien een 7-uur tijdsverschil. Ook de enige zowat van het deelnemersveld die geen dropper seat wilt gebruiken. Waar ge hem ook nog eens half ziet achterhaken vandaag..

Als ge dan Gerben de Knecht en Milan Vader hun feedback leest, tja. Ik volg u wel deels & @kimme1975, niet perse uit pure arrogantie, ma toch zeker een beetje een lesje in nederigheid dit voorval.
Maar alé ... .

Dat het onnozel is om daar als enige te vallen, t zal wel.

Maar hoe je dat op arrogantie of "een lesje in nederigheid" kunt steken... . Beats me... .

Die commentaren ook, is net gezegd dat hij twee dagen (v/d maximum drie!) het parcours verkend heeft waarvan één keer meerdere uren, late afreis of niet zijn voorbereiding op het parcours is zeer gelijkaardig aan die van vele andere. Geen dropper gebruiken dat heeft toch ook niks met die val te maken zeker als je ziet hoe hij zich gooit is er maar één reden dat hij dacht (onterecht en bijzonder dat zeker) dat die plank er nog lag. Uiteraard kan die fouten maken en vallen maar niet op die manier... . Tenzij hij echt dacht dat hij zo kon rijden.

T zou een Belg moeten geweest zijn, ik betwijfel ten zeerste of we het dan zouden steken op 'lesje in nederigheid'... . En terecht he pas op, dat IS géén lesje in nederigheid (laat staan arrogantie...).

Ah, haters gonna hate.
Geniet van de sport ipv het individu.

Jammerlijke missing, niet meer, niet minder.

En voor de rest stoppen met zagen, gelle zijt precies een bende marginale voetbalsupporters bij elkaar.

Nu je weet dat Matthieu er van overtuigd was dat die plank er lag valt het ook gewoon op dat hij zijn voorwiel effectief naar beneden duwt om die plank te nemen. Stom eigenlijk. Voor die ene keer dat Matthieu eens zijn verstand gebruikt, het op veilig speelt en eens geen show wil verkopen met een mooie jump. En dan loopt het zo af. Spijtig. Ik had graag het gevecht tussen Matthieu en Pidcock gezien. Ik denk dat Matthieu er zijn handen vol mee zou gehad hebben. Ik twijfel of hij had gewonnen zou hebben.

Nu je weet dat Matthieu er van overtuigd was dat die plank er lag valt het ook gewoon op dat hij zijn voorwiel effectief naar beneden duwt om die plank te nemen. Stom eigenlijk. Voor die ene keer dat Matthieu eens zijn verstand gebruikt, het op veilig speelt en eens geen show wil verkopen met een mooie jump. En dan loopt het zo af. Spijtig. Ik had graag het gevecht tussen Matthieu en Pidcock gezien. Ik denk dat Matthieu er zijn handen vol mee zou gehad hebben. Ik twijfel of hij had gewonnen zou hebben.
Een medaille had er hoe dan ook ingezeten. Maar goud, daar durf ik ook aan twijfelen.

Gewoon een onthoofde wedstrijd en dat is jammer. Vooral omdat MVDP veel voor deze wedstrijd gedaan heeft.

Die Japanners hebben dat allemaal gewoon gedaan om het MTB wat meer in the picture te zetten en ervoor te zorgen dat er voldoende discussie kan ontstaan op forums zoals dit. Paar plankjes plaatsen/verwijderen en we vullen hier pagina’s, briljant toch.

Morgen is het dan eindelijk gedaan met de spielerei en is het aan de vrouwen. Ik supporter in ieder geval ontzettend hard voor Ferrand-Prévôt. Het zou prachtig zijn als ze dit hiaat op haar palmares kan opvullen en voor Lecomte komen er nog
wel kansen dus die mag even wachten.

Op congé in Frankrijk nog toevallig een documentaire gezien over Ferrand-Prévôt, best boeiend en kwam sympathiek over. Dat ze er niet uitziet als een hangbuikzwijn is uiteraard mooi meegenomen.

Dat is met Kimme wel anders. Bij hem is het duidelijk dat het gewoon om de persoon gaat.
Ik zal int vervolg dan geen rennersnamen meer gebruiken of beter enkel en alleen zeggen dat iedere renner prachtig gereden heeft... Geen commotie meer of verkeerd begrijpen hoop ik. Rechtuit je mening geven is blijkbaar verboden.. dan krijgt men den stempel walgelijk of haatdragend 😐... Mijn excuses moesten mijn eerdere postings zo overgekomen zijn

Geen dropper gebruiken dat heeft toch ook niks met die val te maken zeker als je ziet hoe hij zich gooit is er maar één reden dat hij dacht (onterecht en bijzonder dat zeker) dat die plank er nog lag. Uiteraard kan die fouten maken en vallen maar niet op die manier... . Tenzij hij echt dacht dat hij zo kon rijden.

Uiteraard heeft die dropper niks te maken met de val, hij is de enige, althans van diegene die in beeld werden gebracht, die ge precies naar beneden ziet duwen (gestrekte armen), dus zonder twijfel dacht ie dat er nog een ramp was.

En het feit dat ie het niet wist, ligt waarschijnlijk aan het feit dat ie zo in zijn eigen focus zone/wereldje zat, dat de feedback van De Knecht of Vader, oor in oor uit gegaan is. Ma ik geloof voor geen seconde dat niemand hem daarover heeft ingelicht, anders zouden er nog meer soortgelijke ongelukken gebeurd zijn.

Ma net dat niet gehoord hebben, vind ik zo een flagrant element. Soort van perfect storm in de hand gewerkt door zijn laattijdig afreizen..

Het aantal atleten die 2 dagen voor hun event afgereisd zijn kunde wrs op 1 hand tellen, vraag aan 10 (ex)-atleten en dokters of ze dit zouden doen, en ge hebt er geen 2 die zullen zeggen, top idee. Kan me ook niet inbeelden dat een Roodhooft stond te springen toen ie daarmee afkwam. Als ge dan laat toekomt, moet alles veel sneller, qua organisatorisch en mentaal aspect. Je gaat me niet wijsmaken dat dat een optimale situatie is om aan een wedstrijd te beginnen, met naar mijn inziens als gevolg dat ge belangrijke elementen mist. Tel die andere elementjes van dropper, quote van zijn Pa, erbij en dan vind ik het toch een beetje een koekje van eigen deeg ja.

Soit om af te sluiten, ik vind het zonde van de val, volgens mij had VDP wel meegestreden voor goud, het is niet dat Pidcock alles zo verschrikkelijk op een hoop gereden heeft. En voor de goede verstaander 't is maar goed dat Matthieu veel zen goesting doet tijdens de koers, anders hadden er nooit formidabele overwinningen geweest à la Rit 2 Tour. Geen enkele sportdirecteur die ook maar akkoord geweest had met zo'n zottigheid, maar af en toe denk ik wel dat ie eens meer zou moeten open staan voor advies buiten de koers.

My last 2 cents, op naar de vrouwen :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan