OS 2020 | Wielrennen (BMX, MTB, Race, Time Trial, Track)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja maar Matthieu zat bijna de hele week nog thuis in zijn eigen bubbel zeker?
Dus wat eerder afreizen en zich voorbereiden had zeker kunnen helpen.

Ik blijf dat een beetje een flauw argument vinden. Zoals ook nog gezegd, verkenning van het parcours was blijkbaar toch pas mogelijk 2-3 dagen voor de wedstrijd. Je moet geen week op voorhand aanwezig zijn om voldoende kennis op te doen van het parcours.

Als je de dag vooraf wat rondjes kunt rijden en 's avonds met de ploeg een bespreking houdt en alles grondig overloopt, dan is dat toch voldoende zeker.

Hoe die communicatie verlopen is, zullen we nooit weten, maar dit was gewoon een brainfart van MVDP. Shit happens, misschien dat hij er uit leert en de bespreking vooraf anders aanpakt in het vervolg. Misschien ook niet. Zal gewoon eerlijk moeten zijn met zichzelf.

Het viel me trouwens wel op dat er enorm veel vrouwen waren die met Maxxis banden reden. Ik ben nochtans niet zo een fan van die banden.
Mannen ook hoor. Shurter rijdt met Maxxis.
Die willen vooral banden die snel rollen, en licht zijn om snel op te trekken.

Snelheidswinst die je daarmee wint op het rechte stuk verlies je nooit in de bochten.

In de winkel is het trouwens meestal de Maxxis Icon die op mountainbikes ligt.

Shurter rijdt met Maxxis Aspen.
Minder noppen, minder grip maar sneller dan die Ikon.

Zelf ook een paar wedstrijden gereden paar jaar terug. Racing Ralph was veruit het zwaarste profiel wat daar rond reed. De meesten rijden met van die diamantjes profiel banden zoals de Furious Fred. Ook eens mee gereden maar dat vond ik er toch wat over van rondglijden in de bochten.

Amaai dat er hier nog steeds over die plank gesproken wordt…
Nys heeft gewoon gelijk. Vdp was veel te gespannen, en niet helder genoeg om op te vangen of te onthouden dat op dat bepaald punt een verandering was tov testrit.
En doordat zijn zadel te hoog stond kon hij ook moeilijk op het laatste moment zijn zwaartepunt naar achteren brengen.

Pidcock liet ook al weten dat hij het een vreemd manoeuvre vond toen Mathieu begon te remmen ervoor, waardoor hij te traag ging om te jumpen…

Het is nu zo… zijn eigen schuld, los van welk natuurtalent hij ook is. Hij moet maar gewoon revanche nemen op het WK, of nog eens 3 jaar extra druk op zijn schouders leggen.

(of misschien gewoon meedoen bij de dames, aangezien daar wel een plank ligt)

De wekker staat trouwens al voor morgen! Go go Wout! Mijn buikgevoel zit goed… beter dan tijdens de wegrit.

Tijdrit!

Van Aert grote favoriet op basis van de voorbije weken. Maar ik hou rekening met een serieuze kater: van Ganna en Dennis hebben we al maanden niets meer gezien en dat maakt hen in dit onderdeel net veel gevaarlijker. Tijdritten kan je perfect (misschien zelfs het allerbeste) voorbereiden zonder competitie, zie maar Dennis zijn wereldtitel in 2019.

Maar met Van Aert zijn hoogvorm is dit echt wel een uitgelezen kans om die mannen te kloppen op eigen terrein.

Telt het BK tijdrijden niet meer mee? De kranten beginnen toch echt wel meer en meer uit de bocht te gaan.

PHc91ba.png

De strijd om de medailles wordt uiteraard interessant, maar ik ben haast even benieuwd om te zien hoe ver Evenepoel nu staat. :)

Wie wint, daar durf ik eigenlijk echt geen geld op zetten.

Hier kan je sneller tracken waar ze zitten want beeld zit soms achter.

Als je naar die tussentijden kijkt dan zijn er toch an serieuze verschillen op 15km.

en what happened to bettiol? die lag voor op houle normaal gezien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan