OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
olympische-spelen.png

Let the games begin!

Hier de discussie over enkele kleinere sporten die geen aparte topic verdienden (te weinig aandacht) of gewoon niet pasten bij andere sporten:
Honkbal/Softbal
Golf
Paardrijden
Gewichtheffen
Moderne Vijfkamp
Rugby
Muurklimmen
Skateboarden

De andere sporten volgen nog, met Belgische kalender en dergelijke, maar hier kan al algemeen wat besproken worden.

Volgende week laatste qualifiers voor muurklimmen, skateboarden, bmx en breaking.

Op papier lijkt Hannes Van Duysen me de enige die hier nog aan een ticket kan geraken voor het muurklimmen. Concurrentie is daar wel moordend dus wordt sowieso geen gemakkelijke opdracht.

Lore Bruggeman staat er niet zo goed voor bij het skateboarden, Camine en MadMax staan ook vrij ver in de tussenstand bij het breaken...

Volgende week laatste qualifiers voor muurklimmen, skateboarden, bmx en breaking.

Op papier lijkt Hannes Van Duysen me de enige die hier nog aan een ticket kan geraken voor het muurklimmen. Concurrentie is daar wel moordend dus wordt sowieso geen gemakkelijke opdracht.

Lore Bruggeman staat er niet zo goed voor bij het skateboarden, Camine en MadMax staan ook vrij ver in de tussenstand bij het breaken...
Hopelijk live te volgen op de site van olympics ?

De olympische spelen zijn voor mij 3 weken hoogdag. Ik ben zelf sporter maar ook fervent sportkijker. Doorheen het jaar vooral wielrennen en wat voetbal maar tijdens de Olympische Spelen kan ik me echt verdiepen in elke sport. De laatste 2 weken van de spelen heb ik ook verlof gepakt, voornamelijk om ih. huis te werken maar dat zal dan toch vooral met de OS op de achtergrond zijn.

PS: Er komt waarschijnlijk 1 zender op Sporza, die vul ik aan met Eurosport maar zijn er nog services nodig om alles te coveren ?

Hopelijk live te volgen op de site van olympics ?

De olympische spelen zijn voor mij 3 weken hoogdag. Ik ben zelf sporter maar ook fervent sportkijker. Doorheen het jaar vooral wielrennen en wat voetbal maar tijdens de Olympische Spelen kan ik me echt verdiepen in elke sport. De laatste 2 weken van de spelen heb ik ook verlof gepakt, voornamelijk om ih. huis te werken maar dat zal dan toch vooral met de OS op de achtergrond zijn.

PS: Er komt waarschijnlijk 1 zender op Sporza, die vul ik aan met Eurosport maar zijn er nog services nodig om alles te coveren ?
Alles te volgen op site van de olympics!

HBO MAX zendt alles van de OS uit normaalgezien.

Ik had voor de Tokio Spelen ook Eurosport gepakt en was toen idd Nederlands getint, maar er zijn te veel sporten dus een groot deel was louter Engels (Duits en Frans). Als je wil kan je de commentaar ook uit zetten, dan hoor je enkel het stadion. Hetzelfde zal ook voor HBO Max zijn.

Op Sporza online zal je normaal tot 4 gelijktijdige streams krijgen, maar vorige keer had je er zonder commentaar. Nu het overdag is ipv grotendeels in de nacht zullen ze denk ik meer gegadigden kunnen vinden om wat commentaar te leveren.

Ik had voor de Tokio Spelen ook Eurosport gepakt en was toen idd Nederlands getint, maar er zijn te veel sporten dus een groot deel was louter Engels (Duits en Frans). Als je wil kan je de commentaar ook uit zetten, dan hoor je enkel het stadion. Hetzelfde zal ook voor HBO Max zijn.

Op Sporza online zal je normaal tot 4 gelijktijdige streams krijgen, maar vorige keer had je er zonder commentaar. Nu het overdag is ipv grotendeels in de nacht zullen ze denk ik meer gegadigden kunnen vinden om wat commentaar te leveren.
Ik denk dat ze voor het skateboarden een vorige keer Average Rob hadden opgetrommeld.

World Junior Record - 44"66

Dan is je naam Doom en moet je heel je carrière hard werken om onder de 45"00 te lopen.
Loopt er een snotaap van amper 16 jaar (op de American trials richting OS) die pas komt piepen 44"66. :oink:

Ik hoop wel dat ze die gast met rust laten. We weten allemaal dat het soms snel kan omslaan (zie ook Sacoor die het een paar jaar lastig had nadat hij de hemel werd ingeprezen als Junior)

@exCite
Misschien volgende link in de OP zetten, zodat we op de hoogte blijven van de Belgische prestaties?
Dit zal wellicht dagelijks geüpdatet worden door een of andere wiki-weldoener.
https://en.wikipedia.org/wiki/Belgium_at_the_2024_Summer_Olympics

Heb die eens bekeken en ik verwacht toch wel:
- 8 Olympische diploma's (top acht) in het atletiek en een 25 in totaal.

In het atletiek lijkt alleen Thiam een zekerheid op een medaille.
We kunnen dromen van de 4x400m heren en mss nog eens een stunt in de 1500m met Verheyden of Vermeulen?

Bij de boksers heb je twee ongeslagenen (Derieuw en Schelstraete), maar evengoed hebben hun nog onbekende tegenstanders zich verstopt de afgelopen jaren.

Broekx / Peters in het kanoën pakten tweemaal brons op het WK 2021 - 2022.

Als we in de koers, zowel weg als baan niets pakken qua medailles, dan is het een enorme faal langs hun kant.

In het hockey minstens eentje, graag.

Derwael in het gymnastiek is een vraagteken op het hoogste niveau na haar blessure. Een balkmedaille, wie weet?

Casse gaat voor goud in het judo. Minder is een teleurstelling.

Chaâri in het taekwondo klopte dit jaar de WK. Een medaille behoort dan tot de mogelijkheden.

In het dubbeltennis behaalden Vliegen en Gillé vorig jaar de finale van Roland Garros, dit jaar de 1/4-finale.
Ik verwacht een halve finale van hen.

Dan heb je zaken zoals zeilen met Plasschaerts; een Vidts in vorm; boven zich uitstijgende Doom of de 5x5 damesbasket, die op de rand van een medaille balanceren.

Er is het bijna-thuisvoordeel.
Ik zou gokken op 11 medailles in totaal.

Ben zelf al heel mijn leven voetballer maar als je moet kiezen om te kijken naar Rugby Sevens of het U23 voetbal dan is de keuze snel gemaakt, wat een atleten daar.

Ben zelf al heel mijn leven voetballer maar als je moet kiezen om te kijken naar Rugby Sevens of het U23 voetbal dan is de keuze snel gemaakt, wat een atleten daar.
Ik zit toch Argentinië - Marokko te kijken. Maar goed, twee genkies doen mee (El Khannous en El Ouahdi). El Khannous trouwens een assist gegeven.

Een documentaire over wijdverspreid dopinggebruik doorheen de jaren. En vooral: het onder de mat vegen van bevoegde instanties.
alle ondertitelde delen te vinden op dat YouTube account.

mind blowing :help:

Voor wie een héél uitgebreide kalender wil hebben (met vermelding van alles waar een Belg aan zou kunnen deelnemen), zie bijlage.

Bijlagen

@iedereen:
aparte topics lijken me logisch voor:
- atletiek
- voetbal
- zwemmen
- hockey
- basket
- tennis
- wielrennen
- turnen

de rest kan in een algemene topic, of zie ik dat mis?

Wat een einde van die match zeg, manmanman begint al goed daar 🤣
Ja, klote eigenlijk. Voetbal heeft al niet de beste naam bij de andere sportliefhebbers en dan krijgt ge dit weer. Een halve veldslag en een scheidsrechterlijke dwaling. Jezus man.

Terug
Bovenaan