OS Winterspelen 2026 Milaan-Cortina

Zie hem toch naar Femke Kok gaan. Geen verrassing maar toch eerste Nederlander pas op plaats 7 in 5KM. In Sochi hebben ze de boel op alle afstanden opgerold maar nu toch een gans ander verhaal.

Edit. Benieuwd of Schulting Ter Mors achterna kan gaan.

Leuk dat we meedoen aan het Biatlon, helaas wel onzichtbaar in de wedstrijd.
De val bij de eerste wissel was toch in beeld?
Had zich goed herpakt richting 13de dacht ik. En daarna was het vat leeg denk ik.
Maar hopelijk is dit de start van een vaste waarde op de OS.

Ik kijk graag naar onze Belgen in actie. Als er geen Belg aan de start staat, heb ik moeite om te blijven kijken (tenzij de spectaculairdere sporten)
Kijk ook wel uit naar de slopestyle (Skye Remans);
Skeleton (Kim Meylemans)
Biatlon, schaatsen, shorttrack en ijshockey in het algemeen

"ski-mountaineering" (Maximilien Drion). Nooit gezien, dus ga ik zeker eens volgen

De val bij de eerste wissel was toch in beeld?
Had zich goed herpakt richting 13de dacht ik. En daarna was het vat leeg denk ik.
Maar hopelijk is dit de start van een vaste waarde op de OS.

Ik kijk graag naar onze Belgen in actie. Als er geen Belg aan de start staat, heb ik moeite om te blijven kijken (tenzij de spectaculairdere sporten)
Kijk ook wel uit naar de slopestyle (Skye Remans);
Skeleton (Kim Meylemans)
Biatlon, schaatsen, shorttrack en ijshockey in het algemeen

"ski-mountaineering" (Maximilien Drion). Nooit gezien, dus ga ik zeker eens volgen
Ik zat 2 weken terug nog in de wachtzaal voor een MRI op zaterdag, naast Kim Meylemans in haar BOIC jasje.
Hopelijk niks aan de hand daar, want zij is toch een grote hoop op een medaille.

Ik merk wel dat ik veel minder affiniteit heb met de winterspelen dan met de zomerspelen.
Ondanks dat ik fervant skiër ben en alles van sport wel graag zie.

Het alpineskiën bij de mannen en vrouwen heb ik gekeken. Niet normaal toch wat een risicosport.
Verder zag ik gisterenavond nog de Big Air snowboard; veel dezelfde tricks uiteindelijk. Na een stuk of 10 heb je 't wel gezien.

Schaatsen interesseert me geen knijt; daar kijk ik enkel naar als er Belgen mee doen (gisteren dus de 5k van Swings en het Shorttrack zal ik ook wel kijken).

Biatlon idd teurstellend in een goeie dag moeten die minstens meedoen voor top tien.

Klaebo weer overheersend in het langlaufen machtig om zien hoeveel meer kracht die ontwikkeld op één helling. Klacht ook van de Noren voor de nr 2 Deloges die een gele kaart heeft gekregen voor een stuk van het parcours af te snijden.

Benieuwd naar Swings zo meteen.
Die ontploffing van Klaebo was een ware demonstratie. De anderen stonden precies stil. Diep respect. Wel eens benieuwd naar die hun hartslagen tijdens zo een wedstrijd.

Aan zo een opgespoten gezicht is toch niets aantrekkelijk meer, maar dit volledig off topic natuurlijk.

Toch mooie techniek, dat schaatsen. Blijft fijn om te volgen.

Echt sterk zo onder de immense druk nadat de NL media boos op haar waren (wegens haar persboycot) :tongue: en inderdaad met al haar show.
Je moet het toch maar doen.

Tjah, veel show maar ze doet het toch maar, met een persoonlijk record
Ja, Een PR en volgens mij ook een WR op een laaglandbaan ?

Ze heeft op hoogte al wel sneller geschaatst. (Het WR van Brittany Bowe is ook geschaatst op een hooglandbaan)

Laatst bewerkt:
Dat zijn niet echt vriendinnen vermoed ik Leerdam en Kok ?

Hollandse pers probeert dat al een paar jaar op te kloppen. Geen goede vriendinnen meer wel respect voor elkaar.

Jutta zit natuurlijk met haar looks en persoonlijkheid in een heel andere dimensie. Dit is wat sponsors zoeken.
Kok is dat leuke spontane buurmeisje. Leerdam de uber diva

Tis bijzonder knap, ook van Kok trouwens, zelf geen fan van de show errond bij Leerdam en nog minder van haar vriend maar goed knap gedaan.

Benieuwd naar de big air finale bij de vrouwen straks. Kwalificaties waren al allesbehalve slecht kan wel is paar dikke tricks worden.

Onderdelen met een puntenjury zeggen mij dan weer weinig. Ik heb iets nodig waar je als leek kan zien wie de snelste, sterkste, hoogste of verste geraakt.

Kok is dat leuke spontane buurmeisje.
Een lelijke is ze toch ook niet se (verre van). Geef mij maar Femke over Jutta ..

Femke.jpg

Wat ik zot vind is dat zowel de zomer- en winterspelen quasi even lang duren.
Echter zijn er een pak minder sporten in de winter, maar wel veel onderverdelingen à la het zwemmen.
Net zoals in de zomerspelen kan je perfect snoeien, om het nog aantrekkelijker te maken.
Hier heb je:
- slalom en giant slalom. Waarom? Super G kan ik me niet meer herinneren wat dat is, maar hou het gewoon bij slalom - downhill en de combinatie van beide.
- bij biatlon verwijder je twee afstanden per sekse en hou de langste over en dat allemaal met een massastart.
- bij het freestyle skiën heb je 15! onderverdelingen. Alleen big air en hetgeen wat we gisteren zagen op de snowboard. Meer moet dat niet zijn.
- bij het schaatsen kan je de 1500 en 1000m eruit halen. Alleen 500 - 5km - 10km - ploegenachtervolging en massastart.

Een week Winter-OS en twee weken ZOS (met gekortwiekte events, zodat je perfect op die twee weken alles kan volgen en niet hoeft te kiezen).
Ik kan me voorstellen - ben er ook schuldig aan - dat je zo met een half oog volgt en je je afvraagt: "tiens, heb ik dit al niet gezien gisteren?" bij een halfpipe snowboard en die afdaling snowboard met rails en drie sprongen.
Meer naar het voorbeeld van bobsleeën - skeleton - curling, graag.
Als er nog een dag overschiet, zet er dan iets fun bij zoals: om ter snelst een sneeuwman maken of een sneeuwballengevecht in de stijl van dodgeball.

Je moet niet naar alles kijken hé.
Uw voorbeeld van schaatsen kan je gewoon niet maken. De bekendste schaatsster ter wereld zou dan waarschijnlijk geen medaille halen?

En super g is een absolute top discipline.

Dat is bijna zeggen: voetbal gaan we doen, maar handbal niet want da's ook iets met een bal en goalen maken.

Terug
Bovenaan