Padel: Zelf Spelen

Pas maar op dat daar geen ruzie van komt :D

Dubbel gemengd is helaas te herleiden tot vrouw vs vrouw. De sterkste vrouw wint. De man staat daar de helft van de tijd niets te doen. Als de man ook hard naar de vrouw speelt, geven ze commentaar dat dat not-done is dus je mag enkel naar de man spelen.

neen, dubbel gemengd is niet leuk :D

Ah wij hebben interclub zo samen gespeeld. Zij is stukken sterker dan ik want kan zeker mee in de 500 en we spelen vaak vrij tegen 400-700 heren.
In de interclub kreeg ik vooral ook al de ballen omdat zij gewoon stuk beter is dan ik.

Belgische mannen vallen toch wat door de mand op het WK.
Enkel van de VS en van thuisland Qatar kunnen winnen en moeten nu spelen voor de 11de plaats (op 16 ploegen) tegen Uruguay.
Eigenlijk is enkel Clement Geens van internationaal niveau (tot nog toe 4 van zijn 5 wedstijden gewonnen op dit WK) maar die jongen kan het ook niet op zijn eentje beredderen.

Vrouwen spelen voor plaats 9, vorig WK waren ze nog vierde...
Er is gelukkig hoop op beterschap want op de -18 en -16 ranglijsten toch redelijk wat Belgen die goed scoren.

Wij zitten gewoon minstens 1 of zelfs 2 generaties achter. Die sport is veel te nieuw voor ons. De meeste gaan trainen in Spanje, juist omdat er geen Belgische trainers zijn die die mannen iets kunnen bijleren. We zien wel als onze jeugd inderdaad 25 - 30 jaar wordt.

Mannen uiteindelijk 11de geworden, vrouwen 9de.
Clement Geens bevestigde zijn internationale klasse met 5 /6 matchen gewonnen, enkel zijn groepswedstrijd tegen Argentinië verloren van Augsburger/Libaak die vandaag eventjes Paquito en Yanguas opzij zetten.
Zonder Geens speelden we hier voor plaats 15 of 16. Gasten als Coene/De Weerdt, met alle respect ik zie die soms spelen maar internationaal komen die vooral tactisch gewoon zwaar tekort.

Wij zitten gewoon minstens 1 of zelfs 2 generaties achter. Die sport is veel te nieuw voor ons. De meeste gaan trainen in Spanje, juist omdat er geen Belgische trainers zijn die die mannen iets kunnen bijleren. We zien wel als onze jeugd inderdaad 25 - 30 jaar wordt.
Gastje dat ik 3j. trainde zit sinds vorig jaar ook bij de Nox Academy in Barcelona om te trainen. Uiteraard enkel aan te moedigen, maar het moet financieel/familiaal ook haalbaar zijn en dat is niet altijd evident.

Allee die van mij haar aanvraag om van 500 naar 400 te zakken na haar voetbreuk is rond.
Ik nu 300, dus we gaan vanaf volgende maand gemengd 300-400 spelen.
Gaat zéér pittig voor mij worden gezien ik van 100 naar 300 ben gegaan, maar leuk dat we samen kunnen spelen nu!

Niet volledig akkoord met hierboven.
Iemand zonder racket achtergrond (of eventueel volleybal/voetbal/...) wordt echt niet zo snel een goede p400 zonder lessen te volgen.

No way.

Iemand met een squash/tennis/badminton/ping pong achtergrond zie ik wel zonder lessen naar p400 gaan door veel matchen te spelen, feedback van andere spelers ter harte te nemen en Youtube filmpjes te bekijken.

Ik ben ondertussen p500 geworden, maar voel wel dat ik nu wat lessen moet volgen om naar p700 te gaan. Zeker haalbaar, maar moet nog wat zaken finetunen.
In playtomic matchen heb ik al eens met mijn p500 partner tegen een p500 en p700 gewonnen, maar ik zag wel een verschil in techniek met die p700.

Ik geef me een jaartje om naar p700 te gaan.

Over vrouwen in padel. Daar moet je telkens 1 ranking aftrekken vergeleken met een man (uitzonderingen daargelaten).

Een p500 vrouw komt doorgaans overeen met een p400 man.

Ik ben nog geen enkele vrouw tegengekomen dat beter is dan ik. En ik heb al tegen enkele goede p400/500 vrouwen gespeeld.

Ik heb uiteraard wel al vrouwen zien spelen dat beter zijn dan ik, maar dat zijn er echt niet zoveel in ons landje.

Je moet al naar de absolute top kijken (Mestach, Wyckaert,...)

Laatst bewerkt:
Allee die van mij haar aanvraag om van 500 naar 400 te zakken na haar voetbreuk is rond.
Ik nu 300, dus we gaan vanaf volgende maand gemengd 300-400 spelen.
Gaat zéér pittig voor mij worden gezien ik van 100 naar 300 ben gegaan, maar leuk dat we samen kunnen spelen nu!
Dat zou wel eens kunnen meevallen want in de gemende reeksen vind je niet de beste mannelijke competitiespelers (hebben weinig te winnen omdat er maar met een 0,2 coëfficiënt wordt gerekend voor de mannen). Dus de echte klassementspelers die hun matchen uitrekenen ga je daar sowieso al niet vinden.

Gevolg is dat in de gemengde reeks de vrouw meestal het verschil maakt en als die van jou een "fake" 400 is die eigenlijk 500 waard is, dan ziet het er niet slecht uit. In jouw geval als 300 proberen de foutenlast te beperken en dat komt wel goed.

Dat zou wel eens kunnen meevallen want in de gemende reeksen vind je niet de beste mannelijke competitiespelers (hebben weinig te winnen omdat er maar met een 0,2 coëfficiënt wordt gerekend voor de mannen). Dus de echte klassementspelers die hun matchen uitrekenen ga je daar sowieso al niet vinden.

Gevolg is dat in de gemengde reeks de vrouw meestal het verschil maakt en als die van jou een "fake" 400 is die eigenlijk 500 waard is, dan ziet het er niet slecht uit. In jouw geval als 300 proberen de foutenlast te beperken en dat komt wel goed.

Thanks, ja zou hopelijk wel moeten lukken.
Ik sluit nu aan bij de lessen van die van mij om nog wat privé training te pakken dus hopelijk zit dat goed. Ben ook geen slechte 300 op dit moment, maar heb enorm stress als ik wedstrijden speel. Is in elke sport zowat een probleem bij mij :D

Over vrouwen in padel. Daar moet je telkens 1 ranking aftrekken vergeleken met een man (uitzonderingen daargelaten).

Een p500 vrouw komt doorgaans overeen met een p400 man.

Ik ben nog geen enkele vrouw tegengekomen dat beter is dan ik. En ik heb al tegen enkele goede p400/500 vrouwen gespeeld.

Ik heb uiteraard wel al vrouwen zien spelen dat beter zijn dan ik, maar dat zijn er echt niet zoveel in ons landje.

Je moet al naar de absolute top kijken (Mestach, Wyckaert,...)

Goh, altijd welkom om in Alken eens tegen 500 dames te spelen. Dat is toch wel echt een goede ploeg.
Ik kan je niveau natuurlijk niet inschatten maar die maken het menig 500 heren toch meer dan moeilijk :p

Goh, altijd welkom om in Alken eens tegen 500 dames te spelen. Dat is toch wel echt een goede ploeg.
Ik kan je niveau natuurlijk niet inschatten maar die maken het menig 500 heren toch meer dan moeilijk :p
Ooh maar ik betwist niet het feit dat p500 vrouwen zeer goed kunnen padellen. Er zijn er die een zeer hoog niveau halen.

Als ex B tennis speler (wel >15j geleden) en ondertussen >300 padel wedstrijden op 2j durf ik toch te zeggen dat ik een hoog niveau haal.
Ik zou meekunnen op p700 niveau. maar zoals eerder gezegd, merk ik nog wel een verschil in tactisch, technisch en positioneel oogpunt met goede p700 spelers.

Niet onoverkomelijk, maar ik ga voor het eerst wat privé lessen nemen, specifiek op die aspecten waar ik nog wat tekort kom.

Ik heb nog maar weinig lessen genomen. Ik kwam altijd weg met mijn tennisachtergrond en wat dingen toepassen die ik op youtube zag (gaat heel snel als je een racketachtergrond hebt).

Laatst bewerkt:
Er zijn al vrouwen die P700 zijn, maar die kunnen nooit een P700 tornooi winnen met een man (dus tegen 2 mannen)

Tenzij die 5 super vrouwen van Vlaanderen. Maar die spelen ook geen P700 meer.

Ann-Sophie Mestdagh is zo eentje die makkelijk in de P1000 meekan. Die heeft dacht ik nog Wimbledon gewonnen bij de junioren.

Er zijn al vrouwen die P700 zijn, maar die kunnen nooit een P700 tornooi winnen met een man (dus tegen 2 mannen)

Tenzij die 5 super vrouwen van Vlaanderen. Maar die spelen ook geen P700 meer.

Ann-Sophie Mestdagh is zo eentje die makkelijk in de P1000 meekan. Die heeft dacht ik nog Wimbledon gewonnen bij de junioren.
Mestach effe opgezocht. Die wint gewoon met 2 vingers in de neus met Boeykens een p700 tornooi bij de mannen.
Zegt genoeg.

Vorig jaar begonnen met padel spelen en ik was direct fan. Tijdens het voorbije jaar dan eens geproefd van tennis en ik moet zeggen dat dat me nog een stuk meer beviel.

Het is wel moeilijk om als volwassenen nog je weg daar in te vinden. Alle clubs in de buurt zijn vooral op jeugd gericht... En de meeste zijn gewoon een vaste kliek die samen spelen. Ik wil graag beter worden, maar zonder peperdure lessen te volgen is dat geen evidentie voorlopig.

Het is wel moeilijk om als volwassenen nog je weg daar in te vinden. Alle clubs in de buurt zijn vooral op jeugd gericht... En de meeste zijn gewoon een vaste kliek die samen spelen. Ik wil graag beter worden, maar zonder peperdure lessen te volgen is dat geen evidentie voorlopig.
Valt toch mee? De meeste tennisscholen zijn gelinkt aan een club in de buurt en geven lessen voor volwassenen ook. Hier in de buurt alleen al zijn 3 tennisscholen voor volwassenen. Best eens mailen/bellen en vragen of je kan aansluiten bij een lessenreeks voor volwassenen en doorgeven wat je niveau is. Meeste scholen rekenen +- 50 EUR/uur, dus te delen door 4 als je voor groepslessen gaat, wat toch niet peperduur is... Meestal moet je zelf geen groepje vormen maar hebben zij wel 'leerlingen' die met anderen een groep willen vormen.

De zomerlessen beginnen wel pas begin april (na de paasvakantie), momenteel lopen de winterlessen nog.

Vooral bij de dames is er een grote kloof tussen de (heel beperkte) top en het niveau eronder. P700 dames bestaat ook nog maar sinds vorig jaar.
Bij de heren is de top veel breder.

Bij de heren is de top veel breder.
Totaal niet. Amper 100 man in Vlaanderen met een P1000 klassement.

Deel dat door 5 provincies en je hebt amper 20 personen per provincie. Echt veel is dat niet hé.
Dat wordt echt saai om altijd met dezelfde te spelen.

Terug
Bovenaan