Padel: Zelf Spelen

In vergelijking met de vrouwen vind ik van niet. Daar staat 500/700 nog niet op punt qua niveau (kan ook niet na 1 jaar). Bij de mannen wel, daar is er een duidelijk verschil tussen 700/1000 (veel groter dan 500/700 bvb.)

Als je kijkt naar het 'Cupra Race to the Masters' klassement dan zijn dat allemaal mannen die van elkaar kunnen winnen (ik laat hier even de spelers met een FIP klassement buiten beschouwing). Aan potentiële partners dan geen gebrek toch, vooral als je flexibel bent L/R. Je kunt ook altijd eens buiten je provincie gaan spelen, zo groot is Vlaanderen nu ook niet.

Als je kijkt naar het 'Cupra Race to the Masters' klassement dan zijn dat allemaal mannen die van elkaar kunnen winnen (ik laat hier even de spelers met een FIP klassement buiten beschouwing). Aan potentiële partners dan geen gebrek toch, vooral als je flexibel bent L/R. Je kunt ook altijd eens buiten je provincie gaan spelen, zo groot is Vlaanderen nu ook niet.
Er zijn 100 mannen die P1000 zijn

1. De top-20 is echt een andere klasse, daar kan niemand uit die andere 80 van winnen
2. Diegene die 20-80 ranken zijn bij wijze van spreken 1 team. Die wisselen af met elkaar en tegen elkaar
3. De laatste 20 zijn meestal diegene die alles winnen in de P700 maar die moeten het ook doen met elkaar (die 2e groep is gesloten)

Potentiële partners... neem dat maar met een korreltje zout. Ik ben zelf P1000 en er is bijna niemand in de top-80 die met mij wil spelen. En dan spreek ik gewoon over eens afspreken tijdens de week of weekend. Die mannen reageren zelfs niet op jouw bericht.

Iedere keer ik zak naar de P700, win ik 3-4 tornooien dus daar heb ik niet zoveel plezier meer aan. Maar ik heb ook niet zoveel plezier meer aan die P1000 reeks. Ik denk dat wij met zo'n 20 personen zijn om af te spreken maar dat steekt wel tegen na al die jaren hoor :D

Ik was vorig jaar P100, dan P200 en nu P300.
Altijd opnieuw speel ik rustig, gecontroleerd en tactisch.
Maar nu ik in de 400 binnenkom dan begin iedereen zeer snel, hard te spelen ?
Met mijn gecontroleerd spel is dat wel niet evident.
Moet ik mij gaan aanpassen, wordt het vanaf nu slaan en geen glas meer gebruiken? :cool:

Eerste keer 400 gespeeld met die van mij dus vandaag.
Ik kom van 100 en naar 300 gegaan, die van mij heeft zich laten zakken na blessure van 500 naar 400.
Eerste verloren met 9-3 en tweede en derde met 9-2 gewonnen.
Verrassend.

Eerste lag echt aan mij. Ik heb heel veel stress en zeker nu met 400s komende van de 100. Maar ben blij met t resultaat.
Leuk dat we eindelijk samen kunnen 🥰

Ik zou dat ook wel eens willen doen bij die van mij. Dan ben ik erna een week gerust, want zolang zou het duren voor we weer tegen mekaar zouden praten 😅

Eerste keer 400 gespeeld met die van mij dus vandaag.
Ik kom van 100 en naar 300 gegaan, die van mij heeft zich laten zakken na blessure van 500 naar 400.
Eerste verloren met 9-3 en tweede en derde met 9-2 gewonnen.
Verrassend.

Eerste lag echt aan mij. Ik heb heel veel stress en zeker nu met 400s komende van de 100. Maar ben blij met t resultaat.
Leuk dat we eindelijk samen kunnen 🥰

Halve finale verloren.
6-2 en 6-4.
4 golden points gehad en geen enkel gewonnen 😬

Vrijdag alle 3 poule matches verloren.
Eerste match 6-2 voor, ik krijg stress en krijg alle ballen op mij (ben ik al redelijk gewoon want die van mij is een stuk beter). Bibberend handje, mentale knak en het was gedaan. Verloren in de tie-break

2de en 3de wedstrijd waren tegenstanders een stuk beter, de 3de heeft ook het tornooi gewonnen.
We konden best wel goed mee, maar hier speelde die van mij 5-10% minder en dat maakte direct het verschil.

Nog een weekje of 2 en er is alweer een nieuw tornooi :)

We kunnen zeker mee in die 400 maar top (nog) niet. Mochten we met twee het niveau van mijn vriendin hebben dan wonnen we toch wel vlot quasi alles denk ik.
Sjans dat ze graag met mij meespeelt :)

Ik ben een (ex)tennis speler en speel nu ook al een tijdje padel. Helaas niet meer dan 1 keer in de week, want niet altijd een 4e man.

Behalve eens les nemen, kunnen jullie bv bepaalde youtube kanalen aanraden om tips op te doen om beter te worden? Niveau is P200 ongeveer. En ik wil graag naar P300 :)
,

P400 finale gehaald met die van mij. Was echt leuk!
Heel leuke en lange rallies in de halve en finale.
Had t gevoel nu echt dat ik mee kon. Waar ik me soms ervoor toch wat meer t kneusje voelde omdat paar maand terug nog maar 100 was en nu vaak als enige 300 daar sta.
Was erg leuk!
Nu virtueel dus 400 en voorspelling staat zelfs op 500, das te hoog gegrepen maar toch trots komende van p100. 🙏

Laatst bewerkt:
Had t gevoel nu echt dat ik mee kon. Waar ik me soms ervoor toch wat meer t kneusje voelde omdat paar maand terug nog maar 100 was en nu vaak als enige 300 daar sta.
Was erg leuk!
Nu virtueel dus 400 en voorspelling staat zelfs op 500, das te hoog gegrepen maar toch trots komende van p100. 🙏
Proficiat!
Ik ga deze week ook terug beginnen met les, ben nog op zoek naar mijn ideale partner voor tornooitjes.
Hoop eind dit jaar ook van P200 naar P300 te geraken. Zal ook vooral een vaste partner met soortgelijke speelstijl moeten vinden.

Plan hier is ook op te gaan naar P300. Vorig seizoen geen enkel tornooi gespeeld wegens blessure aan achillespees. Al mijn vrienden toen van P200 naar P300 gegaan en ik enige overblijver in P200, vreselijk. Dus nieuwe partner moeten zoeken en zaterdag eerste tornooi gewonnen. Nu mooi op schema voor P300.

Zaterdag start de IC, waar ik mee doe met de vrienden in de 300 reeks, dus kan alleen voordelig zijn voor mij.

Plan hier is ook op te gaan naar P300. Vorig seizoen geen enkel tornooi gespeeld wegens blessure aan achillespees. Al mijn vrienden toen van P200 naar P300 gegaan en ik enige overblijver in P200, vreselijk. Dus nieuwe partner moeten zoeken en zaterdag eerste tornooi gewonnen. Nu mooi op schema voor P300.

Zaterdag start de IC, waar ik mee doe met de vrienden in de 300 reeks, dus kan alleen voordelig zijn voor mij.
Komt veel voor merk ik die achillesproblemen bij padel. Logisch ook wel maar is een hardnekkige blessure he.

Was erg leuk!
Da's dan 300-400 reeks in de tornooien dat jullie spelen neem ik aan? Of 400-500?
Let wel dat padelstats niet altijd juist is. Bij de mannen telt gemengd slechts voor factor 0,2 mee.

Al mijn vrienden toen van P200 naar P300 gegaan en ik enige overblijver in P200, vreselijk. Dus nieuwe partner moeten zoeken en zaterdag eerste tornooi gewonnen. Nu mooi op schema voor P300.

Niet per definitie nadelig, als je tweede rotatie speelt heb je in principe 'makkelijker 'wedstrijden. Je hebt idd. niets te verliezen in een hogere reeks.

Maar nu ik in de 400 binnenkom dan begin iedereen zeer snel, hard te spelen ?
Met mijn gecontroleerd spel is dat wel niet evident.
Moet ik mij gaan aanpassen, wordt het vanaf nu slaan en geen glas meer gebruiken? :cool:
Ik zou zeggen net niet.
De ball crushers van overal in het veld vind je vooral in de lagere reeksen.
Van achteraan nooit voor winners gaan, enkel ball crushen wanneer je een clear winner kan slaan.

Ik ben een (ex)tennis speler en speel nu ook al een tijdje padel. Helaas niet meer dan 1 keer in de week, want niet altijd een 4e man.

Behalve eens les nemen, kunnen jullie bv bepaalde youtube kanalen aanraden om tips op te doen om beter te worden? Niveau is P200 ongeveer. En ik wil graag naar P300 :)
,
The 4Set, Padel School (Sandy&Tom) , Padel Drive,.. er zijn er veel
Hou er rekening mee dat je soms tegenstrijdige dingen te horen zal krijgen...
Staar je vooral niet blind op de YT highlights van de toppers, dat heeft geen enkele zin

Da's dan 300-400 reeks in de tornooien dat jullie spelen neem ik aan? Of 400-500?
Let wel dat padelstats niet altijd juist is. Bij de mannen telt gemengd slechts voor factor 0,2 mee.

300-400, maar spelen eigenlijk alleen tegen 400 precies.
Klopt met padelstats, op de app ook wel al virtueel 400.
De rest zullen we wel zien hoe 't loopt, maak me alleszins geen illusies dat ik in de 500 überhaupt zelf maar half een kans zou maken op dit moment. 🤣

Hoe zit het met de interclubbers hier? Onze reeks is pas vorige zaterdag gestart maar zal helaas maar 2 of max. 3 ontmoetingen kunnen meespelen.

Terug
Bovenaan