Painted miniatures - tips, tricks and pics

Ik moet ook nog een grip. Maar heb het idee dat die van citadel handiger is? Iemand ervaring met de verschillende handles?
Ik heb beide. Die van citadel is handig voor warhammer. Vooral omdat je de bases kan klemmen. Maar voor kleinere zaken (hoofden, wapens, ...) kan je even goed idd blu tack plakken op kurk of een leeg potje verf of whatever ja.

Kvind die redgrass wel handig omdat je met je duim je figuurtje kan ronddraaien, maar of je daarvoor de extra €'s wil neertellen moet je zelf maar uitmaken :)

Edit : en koop je blu tack via ebay!

Vandaag tussen de bedrijven door nog wat geoefend:

KjprvpGToaJOFq9EGLWTPMRO.jpg

sgilTVcYU1bWsIw9fZ7DTwn9.jpg

Ziet er goed uit Palasam!!!

Ik beschouw deze als klaar
crcEsmp3Z7BRWXN7iGp07KVy.jpg

Vandaag aan deze begonnen. Eigenlijk erg tevreden tot nu toe
y6QSa70ILHbbwnRu8ExrXOTo.jpg

Alleen moet ik in de toekomst eerst de 'mold lines' weg werken (welke bij deze echt wel op stomme plaatsen zit) 😝

C&C meer dan welkom!

Laatst bewerkt:
ja :smile:
nog niet zolang met Warhammer bezig en eerste keer dat ik zoiets groot schilder. Ben best wel tevreden met het resultaat en ik hoop hij ook :)

Ik vind die eieren erg goed gelukt, maar vind het wel wat jammer dat je die groene glow niet terug ziet in de spin zelf.

Ik vind die eieren erg goed gelukt, maar vind het wel wat jammer dat je die groene glow niet terug ziet in de spin zelf.
Ja, ik had nog gedacht om de spin donkergroen te maken met lichtgroene highlights, maar dat vind ik niet zo mooi als het lichtblauwe.

Een andere optie is natuurlijk de eieren een blauwe gloed te geven, maar kvind de groene kleur passender.

Argh :)

Hallo iedereen,

nieuw forumlid hier die de helft (of meer) van zijne pree uitgeeft aan video- en boardgames.
Mijn miniatuur-collectie is begonnen bij de eerste Zombicide van CMON. Ondertussen back ik zowat elke CMON-kickstarter waar miniatuurkes inzitten (immense achterstand in ongeverfde plastiek op dit moment omdat ik maar een paar uurkes per week verf).
Daarbovenop verzamel ik ook de miniatuurkes van Malifaux en Marvel Crisis Protocol.

Een pile of shame gelijk iedereen dus :)

En wat is zo de betere kwaliteit miniaturen? Ik blijf hoofdzakelijk bij games workshop moet ik toegeven.

Voor single casting vind ik de minis van CMON van extreem goeie kwaliteit. Als ik deze vergelijk met mijn kameraad zijn shadow of brimstone.. 😋 De models in Malifaux hebben heel dynamische poses, wat het wel vaak moeilijk maakt om te plakken. Vooral de ’gremlins’ factie waar ik constant mijn tweezers moet gebruiken en een half uur moet zoeken waar dat kleine armpje weer gevallen is. Marvel crisis protocol is lekker simpel en ook goeie kwaliteit.

Ik vind de mini's van cmon die ik gezien heb (en das alleen de 1ste Marvel United) op het eerste zicht kwalitatief van de betere die ik heb. Ik heb van prodos ook wat hele knappe mini's maar omdat je die zelf nog moet assembleren is dat niet echt vergelijkbaar.

Een pile of shame gelijk iedereen dus :)

En wat is zo de betere kwaliteit miniaturen? Ik blijf hoofdzakelijk bij games workshop moet ik toegeven.
1. Games Workshop (ze doen het dan ook al 30 jaar ...)
2. Kingdom Death
3. Shadows of Brimstone en consoorten
4. CMON, Succubus Publishing en Mythic Games
5. De rest
6. Wizkids
Ik vind de mini's van cmon die ik gezien heb (en das alleen de 1ste Marvel United) op het eerste zicht kwalitatief van de betere die ik heb. Ik heb van prodos ook wat hele knappe mini's maar omdat je die zelf nog moet assembleren is dat niet echt vergelijkbaar.
Vaak zijn die mini's die je niet moet assembleren gewoon geassembleerd in de fabriek hoor. Weinig tot geen mini's komen er in een stuk uit bij het casten, dat is praktisch niet haalbaar (en vaak niet wenselijk). 't Is vaak het omgekeerde effect: hoe meer detail, hoe beter het is om te werken met kleine onderdelen; hoe kleiner de onderdelen, hoe praktischer om te shippen op de sprue ipv al geassembleerd.

Moesten ze bij GW Mortarion al assembled shippen, dat zou een ramp zijn om die intact bij de klant te krijgen. En vaak heeft het bij GW dan ook nog gewoon te maken met het feit dat ze wel wat variaties en poses voorzien, maar eigenlijk is er weinig reden waarom bv. een monopose squad Space Marines niet al assembled in de doos zit. Ik heb er ook bij Dark Souls een paar gekregen (de grotere draken) die ik wél nog ineen moest steken, maar die qua kwaliteitsniveau ook gewoon zum kotsen waren.

Terug
Bovenaan