Painted miniatures - tips, tricks and pics

150900186_475602593608555_8858664119923311488_n.jpg

151146364_449385982980015_5841051306306498838_n.jpg

151348807_2171630879640611_2987157410632747549_n.jpg

Dag 2: voornamelijk het metaal, hier en daar wat flesh tones op de gezichten gesmeten en de tabard in het rood gestoken.

Bij mijn grote bestelling had ik ook een bus matte lak voorzien. Nu zegt een maat van mij dat ik dat zeker niet mag gebruiken :unsure: Wat zijn de meningen daarover?

Waarom geen matte lak gebruiken? Ik doe niet anders :)

(Kan zelfs dienen als "save"-functie voor minis :unsure: )
Welja, zo had ik dat inderdaad begrepen! Maar die maat zei dat de mini's er ineens veel lelijker gaan uitzien met lak. Maar dat kan ik mij moeilijk voorstellen.

Ze worden doffer, maar dat is dan ook omdat het medium dat in verf zit vrij glossy is. Ik gebruik matte varnish om mijn verf te beschermen en doe dan glossy varnish op de stukken die mogen "glinsteren", bv. bloed of metaal.

Geen matte varnish gebruiken zorgt ervoor dat uw minis eruit zien als snoepjes.

Bij mijn grote bestelling had ik ook een bus matte lak voorzien. Nu zegt een maat van mij dat ik dat zeker niet mag gebruiken :unsure: Wat zijn de meningen daarover?
Ik gebruik toch ook matte lak ze. Uwe vriend kent er niks van :p
Zoals Vinceness zegt, ziet het er zonder lak niet mooi uit. Blinkt dat veel te veel en dat trekt op niets.

Vallejo is een heel bekend merk en is goed. Ik gebruik Army Painter. Hun vernis is beter dan hun verf :p

Vallejo is een heel bekend merk en is goed. Ik gebruik Army Painter. Hun vernis is beter dan hun verf :p
Army Painter heeft zéér goede metallics. Daar stopt het jammer genoeg wel.

Ik gebruik Games Workshop paints en Army Painter. Voor vernis maakt het eigenlijk geen zak uit, dat is toch allemaal hetzelfde effect en zowat de basis als ge paints wilt verkopen :p een merk dat geen deftige varnish spray kan maken, zal niet lang overleven in een markt met Reaper/Vallejo/GW/Army Painter/...

Het enige nadeel aan Games Workshop paints is dat ze nog altijd om een of andere reden niet zijn overgeschakeld op dropper bottles. Voor de rest vind ik ze wel fenomenaal goed, heel consistent tussen potjes en gewoon handig omdat de GW painting guides voor Warhammer ook altijd (obviously) verwijzen naar die kleuren, terwijl conversion charts niet altijd 1:1 zijn. Als ze hun paints een streepje goedkoper zouden maken en in dropper bottles zouden steken, zouden ze eigenlijk de beste op de markt zijn. Momenteel zou ik die eer eerder aan Vallejo geven (die ik dus niet gebruik :unsure: maar dat heeft vooral te maken met het feit dat ik al 200+ paints heb staan).

Gebruiken jullie een flow enhancer? Dat is het enige uit de tutorial dat ik niet gekocht heb (omdat ik het niet kon vinden)

Gebruiken jullie een flow enhancer? Dat is het enige uit de tutorial dat ik niet gekocht heb (omdat ik het niet kon vinden)
Heel soms, maar da's iets dat maar heel specifiek gebruikt wordt. Flow enhancer (en de Lahmian Medium van GW) is eigenlijk om uw verf te verdunnen zonder dat ge consistentie in uw kleur verliest (dus een glaze maken), in tegenstelling tot water waar ge eigenlijk uw paint laat "poolen" in de holtes (en dus een shade maakt).

Eigenlijk kunt ge met wet blenden vaak hetzelfde effect bereiken, maar flow improver geeft u wel meer controle omdat ge dan makkelijker een laag bijschildert als het effect niet sterk genoeg is.

Shit. Ik heb zo 1 mini houder gekocht ook, maar 't is er geen met draaidop systeem, dus dat wordt lastig om 16 mini's tegelijk te verven :(
Lijkt mij eerder bedoeld om 1 per 1 te werken, maar dat zie ik niet zitten.

151752929_425597135190081_7001983713444436811_n.jpg

Base coats gedaan en geretoucheerd, hier en daar aan het layeren. Begonnen met de vleugels, benieuwd hoe ze er morgen gaan uitzien als de verf wat heeft kunnen drogen.

Ik mag mijn vrouw haar juwelierswerkbank en lamp gebruiken, dat is daar echt perfect voor 😍 Dat is hoger dan een gewone tafel, dus je zit er met je neus op.

Terug
Bovenaan