Painted miniatures - tips, tricks and pics

Mijn paint plek na de verhuis eindelijk ene beetje kunnen plaatsen. Nu kan ik weer beginnen aan mijn pile of shame en mijn draad weer oppikken met de mini's van Etherfields. Dit waren de laatste die ik rap/rap (samen op 1 namiddag/avond) nog heb gedaan voor de verhuis.

Toch de fluo terug overschilderd? :p
Ja het trok op niks :) Ik heb wel wat ideetjes waar ik het wel zou kunnen gebruiken.

Ik heb onlangs een filmpje gezien : paperclip in extreme bochten wringen, daarna primer erop en daarna overschilderen met bvb blauwe fluo en een blauwe wash. Et voila : een bliksem die uit de grond komt naar de hand van bvb een psycker :). Dat kan het begin zijn van een geweldige base.

Afin, ik moet het nog eens deftig uitwerken want ik ben natuurlijk het filmpje kwijt :unsure:

Yup, ge kunt met alledaagse zaken makkelijk zeer goed materiaal hebben om een coole base te maken. Ik steek er niet genoeg tijd in, basen boeit me op zich niet zo (ik speel voornamelijk dus de kwaliteit die ik vereis van mijn paint jobs is ook een stuk lager).

Trouwens, ik zou niks aanpassen aan de weathering van uw Dreadnought. 't Is uiteindelijk een Dread hé, die hebben wel al wat gevechtjes gezien.

Mja, ik zit er aan te denken om het zo te laten. Je bent niet de eerste die het zegt :)

Ik heb trouwens de oranje fluo gebruikt om lenzen te maken. Gewoon rode base, beetje oranje fluo met water zodat het in een hoekje loopt, maar toch wat oranje achter laat. Dat geeft nog een leuke transitie. Daarna nog een wit dotje op de overkant van de lens en voila.

Misschien kan ik nog iets op zijn scroll zetten, maar dat is altijd met wisselend succes. Hiervoor gebruik ik een kleine "cheat" : Micron Pen (van Ali natuurlijk).

Ik ben klaar met de basis inkleuring van 18 mini's. Ben niet helemaal tevreden over de kleuren die ik gebruikt heb, maar ne mens moet ergens beginnen he :p
Nu is het helaas wachten op mijn Citadel shades die nog onderweg zijn, en de bases moet ik uiteraard ook nog doen, + highlights en details.

No worries, eens de shades er op gaan, zullen ze er ineens veel beter uit zien. Er zijn altijd verschillende momenten tijdens het schilderen dat je mini's er effectief niet goed uit zien, maar doorgaans is het gewoon doorbijten en worst case kan je alles nog overschilderen.

Ik ben klaar met de basis inkleuring van 18 mini's. Ben niet helemaal tevreden over de kleuren die ik gebruikt heb, maar ne mens moet ergens beginnen he :p
Nu is het helaas wachten op mijn Citadel shades die nog onderweg zijn, en de bases moet ik uiteraard ook nog doen, + highlights en details.

Die zien er toch al erg goed uit hoor, amai!

Ik vind toch ook dat dit er al erg goed uitziet!

Thanks guys!!
Heb de bases ondertussen ook van aarde en stenen voorzien, maar nu begin ik wel heel ongeduldig te worden voor mijn shades 😅
Ik zal maar gewoon al beginnen aan een reeks andere mannekes.

Bweuh moet ook dringend es wat verder schilderen aan de pile of shame :shy:

Ik moet dringend nog eens voortdoen aan Mortarion maar ik heb schrik dat ik bij het verven van die vlammen tegen zijn vleugels ga botsen :unsure:

Toffe figuurtjes wel! Ga je nog iets doen aan die base?
Thanks. Bases enzo doe ik voorlopig nog niet. Zal de volgende evolutie zijn. Meeste van de mini's die ik paint zijn voor tabletop boardgames. Al de basing die ik zou doen zouden bij het opbergen kunnen kapot gaan. Heb zo goed als geen wargame of skirmish mini's. Wie weet in de toekomst.

Je kan het ook heel simpel houden he. Een beetje zand en een stukje tuft en je hebt direct een gepimpte base met 5 minuutjes werk. Kost wel iets, maar met 200ml kan je echt een pak bases doen hoor.

Intussen is mijn leviathan officieel done. Ik ga wel nog iets moeten vinden om wat minder crappy foto's te maken.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan