Pairi Daiza

Ik raad altijd aan om eerst helemaal naar boven te gaan, naar 'The Kingdom of Ganesha' (nr 10 op Drets zijn plan). De meeste mensen bezoeken het park wijzerzin, dus de tip van @Michel Drets om tegenwijzerzin te lopen is ook een goeie, maar als je dus eerst naar daar gaat, dan loop je daar in het begin van de dag nog quasi alleen. En vandaar kan je dan kiezen om wijzerzin (richting Land of the Cold / Last Frontier) of tegenwijzerzin (richting Land of the Origins) te lopen.

Land of the Origins en The Middle Kingdom zijn naar mijn ervaring meestal het drukst, en The Middle Kingdom vind ik de grootste timesink. Maar dat kan aan mij liggen, ik heb het gevoel dat ik daar altijd mijn weg moet zoeken en veel te lang aan het rondlopen ben (wel heel erg mooi themagebied, daar niet van). Persoonlijk doe ik die nu liefst op het einde van de dag, dan is het er rustiger en ben je minder opgejaagd als je verdwaald loopt omdat je nog zoveel andere dingen wilt zien :p.

Volgend jaar opent Sanctuary, de grootste indoorjungle van Europa (waar je ook zal kunnen overnachten). Dan wordt het helemaal ondoenbaar op 1 dag...

Volgend jaar opent Sanctuary, de grootste indoorjungle van Europa (waar je ook zal kunnen overnachten). Dan wordt het helemaal ondoenbaar op 1 dag...
Daar ben ik eigenlijk op aan het wachten. Partner en ik willen al jaren eens een nachtje in Pairi Daiza doorbrengen en het is er nog nooit van gekomen. Gelukkig kunnen wij een dagje verlof nemen buiten het seizoen en de grootste drukte vermijden.

Eerste keer Pairi Daiza.

Met 40 man, voor het pensioen van mijn moeder. Gelukkig mocht elk gezin gewoon vrij rondlopen.

Ik snap het niet: dat blijft gewoon extreem zielig om die dieren te zien in kooien of beperkte ruimtes. Vooral die roofvogels, WTF.

Ik vind het echt schrijnend tbh en ga er dan ook geen euro meer aan spenderen.

Voor mij mag zoiets gewoon verdwijnen.

Eerste keer Pairi Daiza.

Met 40 man, voor het pensioen van mijn moeder. Gelukkig mocht elk gezin gewoon vrij rondlopen.

Ik snap het niet: dat blijft gewoon extreem zielig om die dieren te zien in kooien of beperkte ruimtes. Vooral die roofvogels, WTF.

Ik vind het echt schrijnend tbh en ga er dan ook geen euro meer aan spenderen.

Voor mij mag zoiets gewoon verdwijnen.
En ik vind dat ze in pairi daiza nog een grote kooien zitten :o Deze zomer in de zoo geweest en daar leken mij de kooien toch kleiner.

Wij ook net terug van Pairi Daiza. Hebben wel onze eigen weg gevolgd (mijn excuses voor de moeite @Michel Drets ). Echt een schitterend park. Wel belachelijk druk, niet normaal. Zou wel graag nog eens willen blijven slapen. Alleen vond ik het belachelijk dat je nergens meer kon eten in een restaurant na 14.30. Hoe bizar is dat? Alleen die frietkraam (Orangerie ofzoiets).

Overnachting bij de walrussen geboekt! 🥳 Kostelijke affaire, gelukkig is het een cadeau. Verblijf boeken in Pairi Daiza is wel haast moeilijker dan ticket voor Tomorrowland scoren :thinking:

Lijkt me alvast een mooie aanvulling, mss cliché maar zelfs als volwassene ga ik elk jaar wel eens langs op een rustige dag - voor mij pure ontspanning.

Lijkt me alvast een mooie aanvulling, mss cliché maar zelfs als volwassene ga ik elk jaar wel eens langs op een rustige dag - voor mij pure ontspanning.

Ik las in dat bovenste artikel dat je 7 euro moet bijbetalen als je die kas wilt bezoeken? Vind ik altijd wel wat spijtig zo'n zaken.

Ooit zullen we terugkijken op de zoo zoals we terugkijken op Expo 58.

Toch een bende apen, de mensen die genieten van dieren in gevangenschap.

Ik vind die serre er echt super artificieel uitzien op dat filmpje om daar dan nog eens €7 extra voor neer te tellen. :sop:

Wat is het alternatief voor dieren die met uitsterven bedreigd zijn door stropers?

Akkoord dat een kooi nooit groot genoeg kan zijn. Al zal het leven in een zoo voor sommige dieren mogelijks aangenamer zijn dan in de vrije natuur. Hetzij door stropers of natuurlijke vijanden.

Ik ga daar af en toe wel eens naartoe met de dochter en die zit dan voornamelijk in de speeltuinen maar leert zo ook wel wat dieren kennen.

Ik begrijp jouw sentiment, en deel het voor een groot deel ook. Maar moderne dierentuinen zijn jammergenoeg vaak cruciaal voor het instandhouden van bepaalde soorten (fokprogramma’s) én zijn ook een belangrijk instrument om mensen kennis te laten maken met de natuurlijke rijkdom die we dreigen te verliezen in de hoop dat men daar ook meer zorg voor gaat dragen. Wat men niet kent, gaat men ook niet beschermen, die insteek…

Ik begrijp jouw sentiment, en deel het voor een groot deel ook. Maar moderne dierentuinen zijn jammergenoeg vaak cruciaal voor het instandhouden van bepaalde soorten (fokprogramma’s) én zijn ook een belangrijk instrument om mensen kennis te laten maken met de natuurlijke rijkdom die we dreigen te verliezen in de hoop dat men daar ook meer zorg voor gaat dragen. Wat men niet kent, gaat men ook niet beschermen, die insteek…
Helemaal dit.

Wij gaan in mei overnachten bij de jaguars, zeer benieuwd!

Wij gaan in mei bij de capibara’s en tapirs logeren. De voorbije jaren al bij de ijsberen en tijgers gaan logeren.
Steeds de moeite en de kinderen vinden het fantastisch.

Wij gaan ook in mei. Slapen bij de ijsberen. Ik vind dat wel een leuk park om te gaan, buiten de prijzen, want goedkoop is het niet. Maar daar hebben we in mei geen probleem van. Dan worden we eens getrakteerd door oma en opa die met de kleinkinderen weg willen en wij mogen mee...

Terug
Bovenaan