Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb zo eens een ticket gekocht dat tot 10u50 geldig was. Ik kom om 10u57 aan mijn auto en er stak een boete onder de ruitenwisser die geschreven werd om 10u51.Gisteren een parkeerboete gekregen in Aalst om 12u33.
Betaald via de 4411 app om 12u34 toen ik al in het gebouw aan de overkant was wegens dringend wc bezoek.
Is dat niet meer zo dat ge een kwartier respijt krijgt? Ik herinner mij zo dat toen ik nog op school was er zo ook ene was die met de auto kwam op een dag dat we tot 12u les hadden. Hij had betaald tot 11u55 en met het kwartier respijt had hem gerekend dat hem op tijd aan de auto was. Ja die dag dus niet want de les liep uit en hij kwam pas om 12u15 aan de auto met een briefje onder de ruitenwisser uitgeschreven om 12u11.Ik heb zo eens een ticket gekocht dat tot 10u50 geldig was. Ik kom om 10u57 aan mijn auto en er stak een boete onder de ruitenwisser die geschreven werd om 10u51.
Echt walgelijke praktijken imo.
Geen idee hoe dat juist zit. Ik dacht dat dat enkel zo was voor het kwartier voor je een ticket koopt aan de paal, omdat je anders een boete zou kunnen krijgen tussen het parkeren en het wandelen naar die paal.Is dat niet meer zo dat ge een kwartier respijt krijgt? Ik herinner mij zo dat toen ik nog op school was er zo ook ene was die met de auto kwam op een dag dat we tot 12u les hadden. Hij had betaald tot 11u55 en met het kwartier respijt had hem gerekend dat hem op tijd aan de auto was. Ja die dag dus niet want de les liep uit en hij kwam pas om 12u15 aan de auto met een briefje onder de ruitenwisser uitgeschreven om 12u11.
als inwoner van een centrumstad vind ik dat helemaal geen geldklopperij.Is in mijn ogen ook een grote schande, dat betalend parkeren.
In mijn geval in Aalst, op de Pierre Corneliskaai. Maar liefst 6 euro voor 3 uur. Echt geldklopperij. Moesten het dan nog deftige plaatsen zijn die netjes onderhouden worden, ok. Maar niets, halvegare plaatsen naast een stinkende vaart.
Ik kreeg een parkeerboete terwijl ik nog naar parkeerautomaat stapte. Mag dat wel?Geen idee hoe dat juist zit. Ik dacht dat dat enkel zo was voor het kwartier voor je een ticket koopt aan de paal, omdat je anders een boete zou kunnen krijgen tussen het parkeren en het wandelen naar die paal.
Dit is toch erg goedkoop?Is in mijn ogen ook een grote schande, dat betalend parkeren.
In mijn geval in Aalst, op de Pierre Corneliskaai. Maar liefst 6 euro voor 3 uur. [...]

Dit is toch erg goedkoop?![]()
Ik heb zo dus echt ooit eens de boete naar de parkeerwachter gegooid (ja ik weet het, ik kan dan nog een boete voor zwerfvuil krijgen, maar ik was echt kwaad).Ik heb zo eens een ticket gekocht dat tot 10u50 geldig was. Ik kom om 10u57 aan mijn auto en er stak een boete onder de ruitenwisser die geschreven werd om 10u51.
Echt walgelijke praktijken imo.

Wat mij bij betalend parkeren vaak stoort is de algemene onduidelijkheid rond betalen. De automaat werkt niet, kennelijk moet je een app hebben, blijkt dat er 7 apps ofzo zijn, en uiteindelijk werkt er iets niet. Wat is er ook mis met een gewone automaat.
Zelfs dat niet, ik denk dat er opties genoeg zijn met moderne bankkaarten, payconiq, apple pay en consoorten. Maar ik heb wel graag iets waar ik gewoon betaal en dan een bewijs heb, niet een keuze uit apps.Ik eis de terugkeer van de parkeermeters met munten aan elke betalende parkeerplek!
Is je ergernis dat je te lui bent om de kaart te leggen of dat de parkeerwachter zijn job doet?Ik heb zo dus echt ooit eens de boete naar de parkeerwachter gegooid (ja ik weet het, ik kan dan nog een boete voor zwerfvuil krijgen, maar ik was echt kwaad).
Rechtover de school van de gastjes is een strook met 6 parkeerplaatsen. Die wordt echt quasi enkel gebruikt door mensen die hun kinderen afzetten en komen halen aan school, voor de rest staat daar nooit iemand. Je mag daar dan ook slechts 30min staan met de blauwe kaart, maar bijna niemand legt die omdat ze gewoon snel uitstappen, de gastjes overbrengen of gaan halen en weer instappen.
Ik dus ook snel mij parkeren om 16u30, nadat ik van mijn werk kwam en nadien zoals zo vaak 's avonds nog een afspraak had, de gastjes moest ophalen, nog snel naar de winkel, ze eten geven, huiswerk conroleren, bad in,... de dagelijkse stresserende routine dus.
Staat daar dus effectief een parkeerwachter gewoon achter het hoekje te loeren en te wachten tot de mensen zijn overgestoken om snel de blauwe kaart te controleren. Zowel ik als die andere ouder vlak achter mij een boete, we waren dus letterlijk 3 minuten weg om de gastjes op te halen.
Zelden zo kwaad geworden.
Ik heb hem nadien wel niet meer gezien, ik vermoed dat er toen klachten zijn geweest bij de gemeente.
Denk eerder het gebrek aan toegeeflijkheid / coulance van de parkeerwachter, als je quasi zeker weet dat het om mensen gaat die snel hun kinderen komen halen. Gecombineerd met het opzettelijk opwachten om de hoek.Is je ergernis dat je te lui bent om de kaart te leggen of dat de parkeerwachter zijn job doet?
Is je ergernis dat je te lui bent om de kaart te leggen of dat de parkeerwachter zijn job doet?
Ik lees dat soort discussies hier wel vaker: de wet vs "de geest van de wet", waar die "geest" nu wel door iedereen anders wordt ingevuld en IMO leidt tot een hoop onduidelijkheid. Volgens mij is het enige waar rekening mee gehouden kan worden nu wel de wet zelf.Denk eerder het gebrek aan toegeeflijkheid / coulance van de parkeerwachter als je quasi zeker weet dat het om mensen gast die snel hun kinderen komen halen. Gecombineerd met het opzettelijk opwachten om de hoek.

ja maar, dat "opwachten om de hoek" is toch ofwel een broodje aap verhaal, ofwel heeft hij die effectief zien staan, wetende wààrom die daar staat, en heeft hij nog die verplichte kaart niet gelegd. dan moet hij toch vooral gefrustreerd zijn op zijn eigen, imo.Denk eerder het gebrek aan toegeeflijkheid / coulance van de parkeerwachter als je quasi zeker weet dat het om mensen gast die snel hun kinderen komen halen. Gecombineerd met het opzettelijk opwachten om de hoek.