Parkeerschijven/parkeerwachters en andere parkeershit

Valyra

Well-known member
Crowdfunder FE
Gisteren een parkeerboete gekregen in Aalst om 12u33.
Betaald via de 4411 app om 12u34 toen ik al in het gebouw aan de overkant was wegens dringend wc bezoek.

Gisteren een parkeerboete gekregen in Aalst om 12u33.
Betaald via de 4411 app om 12u34 toen ik al in het gebouw aan de overkant was wegens dringend wc bezoek.
Ik heb zo eens een ticket gekocht dat tot 10u50 geldig was. Ik kom om 10u57 aan mijn auto en er stak een boete onder de ruitenwisser die geschreven werd om 10u51. :lol:
Echt walgelijke praktijken imo.

Ik heb zo eens een ticket gekocht dat tot 10u50 geldig was. Ik kom om 10u57 aan mijn auto en er stak een boete onder de ruitenwisser die geschreven werd om 10u51. :laugh:
Is dat niet meer zo dat ge een kwartier respijt krijgt? Ik herinner mij zo dat toen ik nog op school was er zo ook ene was die met de auto kwam op een dag dat we tot 12u les hadden. Hij had betaald tot 11u55 en met het kwartier respijt had hem gerekend dat hem op tijd aan de auto was. Ja die dag dus niet want de les liep uit en hij kwam pas om 12u15 aan de auto met een briefje onder de ruitenwisser uitgeschreven om 12u11.

Is dat niet meer zo dat ge een kwartier respijt krijgt? Ik herinner mij zo dat toen ik nog op school was er zo ook ene was die met de auto kwam op een dag dat we tot 12u les hadden. Hij had betaald tot 11u55 en met het kwartier respijt had hem gerekend dat hem op tijd aan de auto was. Ja die dag dus niet want de les liep uit en hij kwam pas om 12u15 aan de auto met een briefje onder de ruitenwisser uitgeschreven om 12u11.
Geen idee hoe dat juist zit. Ik dacht dat dat enkel zo was voor het kwartier voor je een ticket koopt aan de paal, omdat je anders een boete zou kunnen krijgen tussen het parkeren en het wandelen naar die paal.
Maar ik durf er mijn hand niet voor in het vuur steken, waarschijnlijk is dat weer zoiets dat per gemeente verschilt.

Nu, ik het sowieso al gewetensbezwaar tegen betalend parkeren op de openbare weg. Je betaalt belasting om een auto te bezitten, accijns op brandstof om hem te gebruiken en dan nog eens verdoken belasting om hem ergens aan de kant te zetten. Dat stoort mij al. Dat er dan nog eens prive-firma's op gezet worden om zo veel mogelijk te schrijven, want dat is hun bron van inkomst, is al helemaal zot.

Is in mijn ogen ook een grote schande, dat betalend parkeren.
In mijn geval in Aalst, op de Pierre Corneliskaai. Maar liefst 6 euro voor 3 uur. Echt geldklopperij. Moesten het dan nog deftige plaatsen zijn die netjes onderhouden worden, ok. Maar niets, halvegare plaatsen naast een stinkende vaart.

Tegenwoordig heb je dan ook die scanwagens. Ik herinner me dat mijn pa een tijd geleden zich eens in Knokke had geparkeerd op de Lippenslaan en in bijna al die automaten moet je uw nummerplaat ingeven tegenwoordig. Nu bon, mijn pa en zo'n 'moderne' apparatuur is een heel slechte combinatie en hij was te rap geweest waarschijnlijk waardoor hij enkel een stukje had ingegeven i.p.v. zijn volledige nummerplaat. Het was dan nog maar voor een halfuur en in dat halfuur is die scanwagen gepasseerd natuurlijk. Die vond zijn nummerplaat niet terug in die databank. Resultaat: een goeie maand later papier in de bus met een parkeerboete. Hij heeft toen nog proberen bellen maar dan moest hij zijn ticket aan hun bezorgen maar dat had hij al weggegooid in de tussentijd.

Is in mijn ogen ook een grote schande, dat betalend parkeren.
In mijn geval in Aalst, op de Pierre Corneliskaai. Maar liefst 6 euro voor 3 uur. Echt geldklopperij. Moesten het dan nog deftige plaatsen zijn die netjes onderhouden worden, ok. Maar niets, halvegare plaatsen naast een stinkende vaart.
als inwoner van een centrumstad vind ik dat helemaal geen geldklopperij.
er is zo al weinig parkeerplaats, en dan zouden bezoekers nog gratis plaatsen mogen opeisen ook? het is nu, met dure parkeerplaatsen, al een slecht idee om in het weekend de auto te nemen, want je kan gewoon een half uur rondrijden in de hoop iets te vinden.

P&R + tram is goedkoper, maar de mensen vinden dat blijkbaar niet de betere optie.

Ik heb zo eens een ticket gekocht dat tot 10u50 geldig was. Ik kom om 10u57 aan mijn auto en er stak een boete onder de ruitenwisser die geschreven werd om 10u51. :laugh:
Ik heb zo dus echt ooit eens de boete naar de parkeerwachter gegooid (ja ik weet het, ik kan dan nog een boete voor zwerfvuil krijgen, maar ik was echt kwaad).

Rechtover de school van de gastjes is een strook met 6 parkeerplaatsen. Die wordt echt quasi enkel gebruikt door mensen die hun kinderen afzetten en komen halen aan school, voor de rest staat daar nooit iemand. Je mag daar dan ook slechts 30min staan met de blauwe kaart, maar bijna niemand legt die omdat ze gewoon snel uitstappen, de gastjes overbrengen of gaan halen en weer instappen.

Ik dus ook snel mij parkeren om 16u30, nadat ik van mijn werk kwam en nadien zoals zo vaak 's avonds nog een afspraak had, de gastjes moest ophalen, nog snel naar de winkel, ze eten geven, huiswerk conroleren, bad in,... de dagelijkse stresserende routine dus.

Staat daar dus effectief een parkeerwachter gewoon achter het hoekje te loeren en te wachten tot de mensen zijn overgestoken om snel de blauwe kaart te controleren. Zowel ik als die andere ouder vlak achter mij een boete, we waren dus letterlijk 3 minuten weg om de gastjes op te halen.

Zelden zo kwaad geworden. :angry:

Ik heb hem nadien wel niet meer gezien, ik vermoed dat er toen klachten zijn geweest bij de gemeente.

Laatst bewerkt:
Wat mij bij betalend parkeren vaak stoort is de algemene onduidelijkheid rond betalen. De automaat werkt niet, kennelijk moet je een app hebben, blijkt dat er 7 apps ofzo zijn, en uiteindelijk werkt er iets niet. Wat is er ook mis met een gewone automaat.

Wat mij bij betalend parkeren vaak stoort is de algemene onduidelijkheid rond betalen. De automaat werkt niet, kennelijk moet je een app hebben, blijkt dat er 7 apps ofzo zijn, en uiteindelijk werkt er iets niet. Wat is er ook mis met een gewone automaat.

Ik eis de terugkeer van de parkeermeters met munten aan elke betalende parkeerplek!

Ik eis de terugkeer van de parkeermeters met munten aan elke betalende parkeerplek!
Zelfs dat niet, ik denk dat er opties genoeg zijn met moderne bankkaarten, payconiq, apple pay en consoorten. Maar ik heb wel graag iets waar ik gewoon betaal en dan een bewijs heb, niet een keuze uit apps.

Ik heb zo dus echt ooit eens de boete naar de parkeerwachter gegooid (ja ik weet het, ik kan dan nog een boete voor zwerfvuil krijgen, maar ik was echt kwaad).

Rechtover de school van de gastjes is een strook met 6 parkeerplaatsen. Die wordt echt quasi enkel gebruikt door mensen die hun kinderen afzetten en komen halen aan school, voor de rest staat daar nooit iemand. Je mag daar dan ook slechts 30min staan met de blauwe kaart, maar bijna niemand legt die omdat ze gewoon snel uitstappen, de gastjes overbrengen of gaan halen en weer instappen.

Ik dus ook snel mij parkeren om 16u30, nadat ik van mijn werk kwam en nadien zoals zo vaak 's avonds nog een afspraak had, de gastjes moest ophalen, nog snel naar de winkel, ze eten geven, huiswerk conroleren, bad in,... de dagelijkse stresserende routine dus.

Staat daar dus effectief een parkeerwachter gewoon achter het hoekje te loeren en te wachten tot de mensen zijn overgestoken om snel de blauwe kaart te controleren. Zowel ik als die andere ouder vlak achter mij een boete, we waren dus letterlijk 3 minuten weg om de gastjes op te halen.

Zelden zo kwaad geworden. :angry:

Ik heb hem nadien wel niet meer gezien, ik vermoed dat er toen klachten zijn geweest bij de gemeente.
Is je ergernis dat je te lui bent om de kaart te leggen of dat de parkeerwachter zijn job doet?

Is je ergernis dat je te lui bent om de kaart te leggen of dat de parkeerwachter zijn job doet?
Denk eerder het gebrek aan toegeeflijkheid / coulance van de parkeerwachter, als je quasi zeker weet dat het om mensen gaat die snel hun kinderen komen halen. Gecombineerd met het opzettelijk opwachten om de hoek.

Laatst bewerkt:

Wat die kaart betreft, ik leg die vanaf dan altijd, ze gaan mij idd geen 2 keer liggen hebben, wees gerust.

Maar, zoals hierboven ook aangehaald, jij vindt het "zijn job doen" om echt achter het hoekje te staan wachten, wetend dat daar vnl mensen hun kinderen van school halen of naartoe brengen en dus max 5min weg zijn, hij zelfs de mensen effectief ziet oversteken naar de school en toch, binnen welgeteld 3 minuten, een boete onder de ruitenwisser te schuiven?

Dat is niet "uw job doen", dat is mensenkloterij.

Denk eerder het gebrek aan toegeeflijkheid / coulance van de parkeerwachter als je quasi zeker weet dat het om mensen gast die snel hun kinderen komen halen. Gecombineerd met het opzettelijk opwachten om de hoek.
Ik lees dat soort discussies hier wel vaker: de wet vs "de geest van de wet", waar die "geest" nu wel door iedereen anders wordt ingevuld en IMO leidt tot een hoop onduidelijkheid. Volgens mij is het enige waar rekening mee gehouden kan worden nu wel de wet zelf.

Los daarvan is het nu wel geen verrassing dat dit soort boetes, vaak nog door een parkeerwachter die speciaal daarvoor wordt aangenomen, niet echt graag gezien zijn :unsure:
Ik parkeer zelf in een blauwe zone als ik mijn dochter afzet aan de crèche, en ik leg automatisch mijn kaart. Maar dat gaat om een parkeerstrook die vaak vol staat, waarna men een rij wagens maakt parallel met een parking (waar gele lijnen zijn geschilderd). Ik heb daar ook al vaak in overtreding gestaan, dusja dan weet je dat er een boete kan komen.

Bij ons in de dorpskern moet je uw parkeerkaart leggen. Tussen 17u-18u op werkdagen gaat iedereen naar de bakker, slager, groentenwinkel,... Zo goed als elke wagen staat daar 10-15 minuten en is weer weg. Na 18u zijn die plaatsen leeg.

En net tijdens dat uur komt men boetes uitschrijven voor iedereen die geen parkeerkaart legt. En laat dat net iemand zijn die zich gedraagt als een rijkswachter van de jaren 80 terwijl hij gewoon bij Parko werkt.

Telkens ik hem zie begin ik hem de grond in te staren tot hij weggaat wegens te oncomfortabel. Of ik claxonneer als hij passeert. Of ik roep iets. Kwestie van wat tegengewicht te bieden.

Denk eerder het gebrek aan toegeeflijkheid / coulance van de parkeerwachter als je quasi zeker weet dat het om mensen gast die snel hun kinderen komen halen. Gecombineerd met het opzettelijk opwachten om de hoek.
ja maar, dat "opwachten om de hoek" is toch ofwel een broodje aap verhaal, ofwel heeft hij die effectief zien staan, wetende wààrom die daar staat, en heeft hij nog die verplichte kaart niet gelegd. dan moet hij toch vooral gefrustreerd zijn op zijn eigen, imo.

ik heb dat hier ook eens aanschouwd, hoe laks sommige mensen zijn. was een politieman op een plein boetes aan het schrijven, en ondertussen kwam er nog volk daar parkeren, waardoor hij dus nog boetes kon blijven schrijven. die man stak zich niet eens weg, was gewoon goed zichtbaar die boetes aan het schrijven, en toch... en dan toch een paar gaan klagen dat ze een boete hadden.

tjah, volg dan de regels he, als je een controleur bezig ziet.

allez, da's bij ons ook he. wij staan daar dan, in vol zicht, tegenwoordig ook in knalgele fluo zodat je ons al bijna ziet vanop uw vliegtuig, en dan nog zijn de meeste mensen verrast dat wij hun controleren, en dat ze een boete krijgen als ze hun goederen niet aangeven. tjah.

Terug
Bovenaan