Parkeerschijven/parkeerwachters en andere parkeershit

Bij ons in de dorpskern moet je uw parkeerkaart leggen. Tussen 17u-18u op werkdagen gaat iedereen naar de bakker, slager, groentenwinkel,... Zo goed als elke wagen staat daar 10-15 minuten en is weer weg. Na 18u zijn die plaatsen leeg.

En net tijdens dat uur komt men boetes uitschrijven voor iedereen die geen parkeerkaart legt. En laat dat net iemand zijn die zich gedraagt als een rijkswachter van de jaren 80 terwijl hij gewoon bij Parko werkt.

Telkens ik hem zie begin ik hem de grond in te staren tot hij weggaat wegens te oncomfortabel. Of ik claxonneer als hij passeert. Of ik roep iets. Kwestie van wat tegengewicht te bieden.
Mja, controleren wanneer het relevant is, is dat niet net efficiënt je job uitvoeren?

Telkens ik hem zie begin ik hem de grond in te staren tot hij weggaat wegens te oncomfortabel. Of ik claxonneer als hij passeert. Of ik roep iets. Kwestie van wat tegengewicht te bieden.
Dus je gaat een mens die zijn job uitoefent wat zitten intimideren? Toppie 👍

Het mag dan één zijn die zich gedraagt als rijkswachter, is zitten claxoneren of roepen dan zoveel volwassener?

61f7s2.jpg

Mja, controleren wanneer het relevant is, is dat niet net efficiënt je job uitvoeren?
Je hebt gelijk, ja.

't Is frustrerend omdat er daar nooit problemen zijn met parking aangezien er nog 3 grote parkings op 1 minuut wandelen zijn van die straat. Dus al die handelszaken zijn heel vlot bereikbaar. Het is daar enkel heel druk tijdens de avondspits, maar het schuift wel vlot. Daarom dat het wat aanvoelt als vlug wat geld cashen.

Hetzelfde met de fietsstraten en snelheid die niet gerespecteerd wordt rond de scholen daar, terwijl men dan wel op de rand van de dorpskern staat te flitsen pal op de grens tussen zone 30 en 50. Doen ze hun werk en pakken ze er veel, jazeker. Maar het voelt ook wel als snel wat geld aftroggelen terwijl er andere problemen zijn die toch een hogere prioriteit zouden mogen krijgen.

Wat die kaart betreft, ik leg die vanaf dan altijd, ze gaan mij idd geen 2 keer liggen hebben, wees gerust.
Kun je niet gewoon 2 parkeerkaarten leggen op de voorkant, 1 op uur smorgens en 1 voor savonds? 3euro voor zo en kaart is pak goedkoper dan de boete .

Moet je er niet naar omkijken. Uiteindelijk ga je uw kinderen toch ongeveer op zelfde moment uithalen ;)

ja maar, dat "opwachten om de hoek" is toch ofwel een broodje aap verhaal, ofwel heeft hij die effectief zien staan, wetende wààrom die daar staat, en heeft hij nog die verplichte kaart niet gelegd. dan moet hij toch vooral gefrustreerd zijn op zijn eigen, imo.

Als je binnen de 3 minuten 2 boetes schrijft voor mensen die snel over en weer lopen, dan is het nogal wiedes dat die om de hoek stond te wachten om erop te springen. Want enkel op die strook moet je blauwe kaart leggen, hij kan dus onmogelijk van ergens anders zijn komen afgelopen want nergens anders in de buurt is er parkeerrestrictie of betalend parkeren. Die stond daar dus echt louter voor die 6 plaatsen.

Maar zoals gezegd, ik vermoed dat ik enerzijds niet de enige zal geweest zijn en anderzijds dat er klachten zullen zijn geweest, want ik heb hem sindsdien ook gewoon niet meer gezien.

Je hebt gelijk, ja.

't Is frustrerend omdat er daar nooit problemen zijn met parking aangezien er nog 3 grote parkings op 1 minuut wandelen zijn van die straat. Dus al die handelszaken zijn heel vlot bereikbaar. Het is daar enkel heel druk tijdens de avondspits, maar het schuift wel vlot. Daarom dat het wat aanvoelt als vlug wat geld cashen.

Hetzelfde met de fietsstraten en snelheid die niet gerespecteerd wordt rond de scholen daar, terwijl men dan wel op de rand van de dorpskern staat te flitsen pal op de grens tussen zone 30 en 50. Doen ze hun werk en pakken ze er veel, jazeker. Maar het voelt ook wel als snel wat geld aftroggelen terwijl er andere problemen zijn die toch een hogere prioriteit zouden mogen krijgen.
Mja dat bedoel ik met die parkeerwachters, die hebben gewoon een ondankbare job en kunnen ook niet anders dan mensen opschrijven. Hier in de gemeente hoor je veel mensen klagen dat "alles mag" omdat er in het centrum niet voldoende parkeergelegenheid is en zelfs bewoners hun wagen ergens op een hoek, in overtreding, "moeten" parkeren (in de realiteit is iedereen ook gewoon te tam om 5 min te stappen). Er is dus een roep om strenger op te treden...tot er eens een paar extra mensen een parkeerboete krijgen, vermoed ik.

Dus je gaat een mens die zijn job uitoefent wat zitten intimideren? Toppie 👍

Het mag dan één zijn die zich gedraagt als rijkswachter, is zitten claxoneren of roepen dan zoveel volwassener?
Absoluut niet. Maar sinds hij mij eens op een heel arrogante manier benaderd heeft toen ik van de bakker kwam is het sterker dan mezelf.
Dat was toen ik een hele preek achter mijne kop geslingerd kreeg terwijl het mijn wagen niet was. Maar meneer ging daarvan uit omdat ik die richting uit stapte.

En 't moet plezant blijven ook hé.

Kun je niet gewoon 2 parkeerkaarten leggen op de voorkant, 1 op uur smorgens en 1 voor savonds? 3euro voor zo en kaart is pak goedkoper dan de boete .

Moet je er niet naar omkijken. Uiteindelijk ga je uw kinderen toch ongeveer op zelfde moment uithalen ;)

Afzetten gebeurt nu wel steeds binnen dezelfde tijdspanne, maar gaan halen niet echt.

Maar dan nog, ik leg nu altijd mijn kaart, op zich is dat geen grote moeite.

Het gaat bij mij vnl, zoals steeds wat verkeer en verkeersveiligheid betreft, of de boetes er zijn om de regels te laten gelden en het doel te bereiken of puur om het geldgewin.

Het feit dat daar een parkeerbeperking van 30min geldt is net omdat daar mensen snel hun kinderen halen en/of afzetten. Het doel is dus die plaatsen vrij te houden net voor die mensen. Als je dan daarvan dus effectief zo gebruikt maakt, en dit ook gewoon waarneembaar is (parkingwachter ziet u toekomen, oversteken en na 3 minuten weer instappen) dan is het doel eigenlijk automatisch bereikt, of je nu die kaart legt of niet. Daar dan opspringen om snel 2 boetes uit te schrijven is puur voor het geldgewin, en dat stoort mij verschrikkelijk.

Daar dan opspringen om snel 2 boetes uit te schrijven is puur voor het geldgewin, en dat stoort mij verschrikkelijk.

Die parkeerwachters zijn quasi altijd gewoon werknemer van een privébedrijf en staan onder druk om zo veel mogelijk boetes uit te schrijven. Dan kan je soms wel eens op het wankele raakvlak komen tussen 'job uitoefenen' en 'mensen irriteren'.

Afzetten gebeurt nu wel steeds binnen dezelfde tijdspanne, maar gaan halen niet echt.

Maar dan nog, ik leg nu altijd mijn kaart, op zich is dat geen grote moeite.

Het gaat bij mij vnl, zoals steeds wat verkeer en verkeersveiligheid betreft, of de boetes er zijn om de regels te laten gelden en het doel te bereiken of puur om het geldgewin.

Het feit dat daar een parkeerbeperking van 30min geldt is net omdat daar mensen snel hun kinderen halen en/of afzetten. Het doel is dus die plaatsen vrij te houden net voor die mensen. Als je dan daarvan dus effectief zo gebruikt maakt, en dit ook gewoon waarneembaar is (parkingwachter ziet u toekomen, oversteken en na 3 minuten weer instappen) dan is het doel eigenlijk automatisch bereikt, of je nu die kaart legt of niet. Daar dan opspringen om snel 2 boetes uit te schrijven is puur voor het geldgewin, en dat stoort mij verschrikkelijk.
het moeilijke is die 3 minuten wat jij beschrijft. Bij de ene is dit effectief binnen en buiten, bij de andere is er nog een praatje bij en worden de 3 min, 10 min enz...

de regels zijn duidelijk en als deze niet worden toegepast kan/mag/moet er gesanctioneerd worden. Is dat zuur voor de overtreder zeker, maar dan moet je gaan klagen bij de gemeente. Niet degene die zijn werk doet.

Zelfs dat niet, ik denk dat er opties genoeg zijn met moderne bankkaarten, payconiq, apple pay en consoorten. Maar ik heb wel graag iets waar ik gewoon betaal en dan een bewijs heb, niet een keuze uit apps.
Had onlangs ook zoiets in Antwerpen. Ik parkeer en de parking is blijkbaar niet opgenomen in 4411, enige app die ik gebruik omdat deze wijd ondersteund wordt en nog enige meerwaarde biedt. De keuze is ofwel een andere app downloaden of betalen aan de paal.

Ik betaal dus aan de paal, en als deel van de operatie moet je je nummerplaat ingeven. Nadat ik het ticket print merk ik dat ik 1 karakter mistypt heb. Zit dus in dubio want als daar zo'n overijverigere parkeerwachter passeert heb je alsnog een boete aan je broek. Heb dan nogmaals (en dus dubbel) betaald voor een nieuw ticketje met de correcte nummerplaat ditmaal :wallbash:

Wat die kaart betreft, ik leg die vanaf dan altijd, ze gaan mij idd geen 2 keer liggen hebben, wees gerust.

Maar, zoals hierboven ook aangehaald, jij vindt het "zijn job doen" om echt achter het hoekje te staan wachten, wetend dat daar vnl mensen hun kinderen van school halen of naartoe brengen en dus max 5min weg zijn, hij zelfs de mensen effectief ziet oversteken naar de school en toch, binnen welgeteld 3 minuten, een boete onder de ruitenwisser te schuiven?

Dat is niet "uw job doen", dat is mensenkloterij.
Hoe kan die parkeerwachter weten dat jij niet langer dan 3 min gaat wegblijven. Het enige dat die kan vaststellen is wel of geen parkeerkaart ligt. Aangezien je zelf zegt dat er helemaal niets in de buurt is van andere blauwe zones of betalende parkeerplaatsen zal die mens waarschijnlijk naar daar gestuurd zijn omdat er klachten waren.

Hoe kan die parkeerwachter weten dat jij niet langer dan 3 min gaat wegblijven. Het enige dat die kan vaststellen is wel of geen parkeerkaart ligt. Aangezien je zelf zegt dat er helemaal niets in de buurt is van andere blauwe zones of betalende parkeerplaatsen zal die mens waarschijnlijk naar daar gestuurd zijn omdat er klachten waren.

Als hij iets langer dan 30 seconden zou wachten om zijn boete te beginnen ingeven uiteraard. Als hij dan toch daar een paar uur laat staan een ganse dag op die 6 plaatsen staat te koekeloeren is het simpel om te zien wie wanneer toekomt en weggaat. En wanneer hij dan ziet hoe 2 mensen zich parkeren (op dat moment reed daar niemand anders door of kwam niemand ander toe), uitstappen en naar school oversteken, gewoon even denken "ik geef ze toch een tiental minuten voor ik ga controleren...". Het doel (maximaal 30 minuten parkeren) wordt gehaald en gestresseerde ouders die snel de gastjes in hun rush moeten ophalen worden geen extra irritaties en frustraties bezorgd. Gewoon, menselijk zijn, of zoiets.

En dat laatste is ook maar een aanname hé, en zou mij verwonderen, want zoals gezegd, daar staat dus echt overdag, buiten die op- en afhaal uren, zelden iemand. Omdat daar ook geen winkel vlakbij is ofzo, die plaatsen worden echt quasi uitsluitend voor school gebruikt.

Integendeel, ik heb hem daar sindsdien niet meer gezien, ik vermoed dat de klachten omgekeerd zullen geweest zijn.

Laatst bewerkt:
Over dat parkeren en mijn ergernis: op de straat van het huis van mijn ouders ligt een kleuterschool. Daar tegenover ligt een kerk met aan alle vier de kanten veel parking. Nog zijn die mensen te leeg en te lui om daar te parkeren. Nee, dat moet recht voor de school gebeuren en dus staan aan beide kanten van de weg auto's geparkeerd. Er is dus minder plaats om door te kunnen rijden en natuurlijk vliegt er om de zoveel tijd een kind plots de weg op achter zo een geparkeerde wagen. Rij die maar eens aan en dan zijt gij de vuillap.

Achterlijke lui. Ook ouders die hun kind zonder licht laten vertrekken. Ge wilt toch dat uw kind FUCKING veilig is op weg naar school. En bijvoorbeeld ook ouders die voorop rijden aan de verkeerde kant van het fietspad met hun kroost achter hun. Ge maakt kinderen, maar ge kunt ze zelf niet opvoeden. Een paar petsen tegen hunne bol moeten die mensen krijgen. Debielen.

Als hij iets langer dan 30 seconden zou wachten om zijn boete te beginnen ingeven uiteraard. Als hij dan toch daar een paar uur laat staan een ganse dag op die 6 plaatsen staat te koekeloeren is het simpel om te zien wie wanneer toekomt en weggaat. En wanneer hij dan ziet hoe 2 mensen zich parkeren (op dat moment reed daar niemand anders door of kwam niemand ander toe), uitstappen en naar school oversteken, gewoon even denken "ik geef ze toch een tiental minuten voor ik ga controleren...". Het doel (maximaal 30 minuten parkeren) wordt gehaald en gestresseerde ouders die snel de gastjes in hun rush moeten ophalen worden geen extra irritaties en frustraties bezorgd. Gewoon, menselijk zijn, of zoiets.

En dat laatste is ook maar een aanname hé, en zou mij verwonderen, want zoals gezegd, daar staat dus echt overdag, buiten die op- en afhaal uren, zelden iemand. Omdat daar ook geen winkel vlakbij is ofzo, die plaatsen worden echt quasi uitsluitend voor school gebruikt.

Integendeel, ik heb hem daar sindsdien niet meer gezien, ik vermoed dat de klachten omgekeerd zullen geweest zijn.
Waarom zou die mens 30 seconden (of 5 minuten of 10 minuten) langer moeten wachten?

Die moet niet wachten tot wanneer jij eventueel zou terugkomen.

Jij gaat er dan al vanuit dat die u heeft zien uitstappen, kan je nooit aantonen.

Jij parkeert, stap weg. Hij stelt vast dat er geen schijf ligt. Dus overtreding.

Van mensen met een uitleg als de uwe krijg ik het op men zenuwen (tis maar voor ff. Ik was niks aan het doen. Ik mag toch iets in men handen nemen. Allè voor die ene keer,...)

Waarom zou die mens 30 seconden (of 5 minuten of 10 minuten) langer moeten wachten?

Die moet niet wachten tot wanneer jij eventueel zou terugkomen.

Jij gaat er dan al vanuit dat die u heeft zien uitstappen, kan je nooit aantonen.

Jij parkeert, stap weg. Hij stelt vast dat er geen schijf ligt. Dus overtreding.

Van mensen met een uitleg als de uwe krijg ik het op men zenuwen (tis maar voor ff. Ik was niks aan het doen. Ik mag toch iets in men handen nemen. Allè voor die ene keer,...)

Dat laatste, waarom zo veralgemenen?

En waarom heb ik ook al geschreven. Gewoon, een beetje menselijkheid en niet gewoon gaan voor het makkelijke geldgewin.

Je mag het daar oneens mee zijn, geen probleem. Maar ga toch niet op de man spelen met een zelf verzonnen beeld van iemand.

Wat mij bij betalend parkeren vaak stoort is de algemene onduidelijkheid rond betalen. De automaat werkt niet, kennelijk moet je een app hebben, blijkt dat er 7 apps ofzo zijn, en uiteindelijk werkt er iets niet. Wat is er ook mis met een gewone automaat.
Nog erger zijn ondergrondse privé parkings op sommige locatie in het buitenland

- Geld? Dat wordt niet meer ondersteund. Uw kaart aub.
- Ne app? Dat werkt hier niet. Deze parking is privé. Uw kaart aub.
- Een Belgische bankkaart? Sorry die werkt hier niet. Uw binnenlandse kaart aub.
- Een Belgische kredietkaart? Sorry die werkt hier niet. Uw binnenlandse kaart aub.
- Komt er ne inwoner van dat land aan den automaat. Beep beep. :S

Je kan mij nu uitlachen met bovenstaande maar ik heb dit al meermaals mee gemaakt.

Sindsdien prefereer ik op straat te parkeren, daar werkt een app tot op heden wel altijd voor mij (niet privé).

Laatst bewerkt:
Dat laatste, waarom zo veralgemenen?

En waarom heb ik ook al geschreven. Gewoon, een beetje menselijkheid en niet gewoon gaan voor het makkelijke geldgewin.

Je mag het daar oneens mee zijn, geen probleem. Maar ga toch niet op de man spelen met een zelf verzonnen beeld van iemand.

Omdat ik die verhalen bijna dagelijks hoor en het is altijd hetzelfde dus dat triggert sorry 😅
"Het moet menselijk zijn" "Het is maar 2 minuten" "Allè en juist nu komt gij"

Ge neemt een risico (ge kent bovendien het risico)
Ja als ge tegen de lamp loopt moogt ge vloeken, maar enkel op uzelf.

Die wat daar 35 minuten staan ipv 30 gaan ook menselijkheid en redelijkheid vragen want allè wat maken nu die 5 minuten 😊

Terug
Bovenaan