Als hij iets langer dan 30 seconden zou wachten om zijn boete te beginnen ingeven uiteraard. Als hij dan toch daar een paar uur laat staan een ganse dag op die 6 plaatsen staat te koekeloeren is het simpel om te zien wie wanneer toekomt en weggaat. En wanneer hij dan ziet hoe 2 mensen zich parkeren (op dat moment reed daar niemand anders door of kwam niemand ander toe), uitstappen en naar school oversteken, gewoon even denken "ik geef ze toch een tiental minuten voor ik ga controleren...". Het doel (maximaal 30 minuten parkeren) wordt gehaald en gestresseerde ouders die snel de gastjes in hun rush moeten ophalen worden geen extra irritaties en frustraties bezorgd. Gewoon, menselijk zijn, of zoiets.
En dat laatste is ook maar een aanname hé, en zou mij verwonderen, want zoals gezegd, daar staat dus echt overdag, buiten die op- en afhaal uren, zelden iemand. Omdat daar ook geen winkel vlakbij is ofzo, die plaatsen worden echt quasi uitsluitend voor school gebruikt.
Integendeel, ik heb hem daar sindsdien niet meer gezien, ik vermoed dat de klachten omgekeerd zullen geweest zijn.