Partner ten huwelijk vragen

Trouwen interesseert mij nu eens helemaal niet en ik weet er dus ook niks over.

Maar draag je dan beide ringen?

Ik wist zelfs niet dat er 2 ringen moesten zijn.

Ik dacht zoals als ge een duifke wilt merken dat het maar ene ring was.
Soms zijn er zelfs 3 ringen!

Engagement ring, wedding ring and suffering

Goh nee, dat is niet echt het plan. Die van mij wil ook echt iets kleins met 10-20 man maximum en dat is het.
Denk dat ik gewoon iets moois ga zoeken van 1000 euro en als mijn schoonma het vraag wat het kostte ofwel liegen dat het 3k was ofwel vriendelijk zeggen dat ze haar niet moet moeien.

Het is zeker geen slechte maar ze houdt nogal van dat uiterlijk vertoon, maar daar moet ik niet het slachtoffer van worden.
Ik zou schoonmoeder idd afblocken; het zijn haar zaken niet. Nu niet, nooit niet.
Belangrijkste is dat je iets koopt waarvan je zeker bent dat ze het zal dragen. Neem desnoods foto's mee naar de juwelier van haar huidige juwelen zodat het daar mooi bij past.
Persoonlijk zou ik me ongemakkelijk voelen als ik een ring van 3000 euro zou hebben waarvan wordt verwacht dat ik die dagelijks draag.
Sta ook stil bij wat handig is voor haar. Ik wil bvb geen ring die "uitsteekt", maar draag enkel vlakke ringen. Zo een diamant bovenop lijkt me enorm onpraktisch bij dagdagelijkse handelingen zoals blijven haken als ge uwe trui aandoet etc.

Huwelijk was bij ons ook in heel besloten kring. Ik was van mening dat ik er geen geld aan wou geven dat we niet hadden (was zwanger toen dus andere financiële prioriteiten) en dat het vieren van 10 jaar huwelijk een grotere prestatie zou zijn dan trouwens zelf. Schoon geld uitgespaard gezien ondertussen gescheiden 😜
Huwelijksring was 14K ipv 18K goud omdat dat ook scheelt in de kosten, zo kon ik binnen budget toch volledig mijn goesting kopen. Gewoon jezelf blijven en je niet zot laten maken door anderen!

Vraag of ze wil trouwen en ga dan gewoon samen die ring kopen? En betaal het samen.
hoewel ik dat begrijp, vind ik dat wel een hele praktische en droge benadering van wat een romantische/sentimentele geste is. Kan toch niet zò moeilijk zijn als ge uw vriendin een beetje kent om iets te kopen.

hoewel ik dat begrijp, vind ik dat wel een hele praktische en droge benadering van wat een romantische/sentimentele geste is. Kan toch niet zò moeilijk zijn als ge uw vriendin een beetje kent om iets te kopen.
Koop het van de gezamenlijke rekening 😅. Iedereen betaalt en een iemand denkt een cadeau te krijgen.

't is wel grappig. iedereen zit hier al 2 pagina's lang te praten over die ring terwijl zijn vraag eigenlijk was of iemand nog ideeën had om de 'vraag'-dag een beetje aan te dikken qua verrassing.
Soit, alle ideeën zijn nog welkom want ik ben daar helemaal geen held in.
Mijn idee was dus haar ’s morgens wakker maken, alles versieren met roze blaadjes, één van haar favoriete artiesten opzetten en het dan vragen.
Met dan als kers op de taart dat iets erna de familie binnenkomt voor een uitgebreid ontbijt.
Maar dat lijkt mij precies zowat magertjes? Iemand nog ideeën wat ik zou kunnen doen?

Ik wou mijn vrouw destijds ten huwelijk vragen in New York, wat naar alle verwachtingen het hoogtepunt zou zijn van het jaar, maar madam was zo ongeduldig dat we enkele maanden ervoor een vurige discussie hadden waarbij zij het idee had dat ik helemaal niét wilde trouwen en toen heb ik haar op dat dieptepunt, omdat ik de ring dan toch al een tijdje had, in arren moede ten huwelijk gevraagd. Ofschoon ze ja zei heb ik het een week of twee later dan toch op een deftige manier mogen vragen.

En dat terwijl ik vond (en nog altijd van mening ben) dat het in New York vragen nog altijd een beter idee was.

Maar we lachen er vandaag om.

Dus als ze je écht ziet zitten, maakt de manier waarop eigenlijk niet uit.

Dus als ze je écht ziet zitten, maakt de manier waarop eigenlijk niet uit.
GOH
Ik snap uw insteek, maar mocht ik ten huwelijk gevraagd worden op een manier die mij echt helemaal niets zegt (in mijn geval bv in publiek, groots, heel duur, veel gedoe, etc), waaruit dus blijkt dat die persoon mij eigenlijk niet zo goed kent, dat zou toch serieus pieken.

Vind het daarom ook een beetje raar om ideeën te vragen voor zoiets. Ale, ik snap het he dat ge op die manier een beetje inspiratie zoekt, maar er zijn 1001 manieren om zo'n dag speciaal te maken. De dingen die ik leuk zou vinden zal KG zijn vriendin niet perse leuk vinden, de beste persoon om er voor haar een speciale dag van te maken is de persoon die haar (in theorie) het beste kent denk ik dan.

Wat ik super leuk vond (als je daar beiden fan van bent natuurlijk) was tijdens een mooie wandeling ergens. Het voorbeeld van mij was op een zonnige dag bovenop een bergtop, we namen even een pauze en ik haalde mijn drone uit om een leuke foto of filmpje te nemen, wat zij uiteindelijk niet wist was dat de drone ons aan het filmen was toen ik het vroeg ;). Heel mooi moment en achteraf had ik er nog een super leuk filmpje van! Gewoon doen alsof je iets van je drone vergeten bent en dan kun je op gemak controller wegleggen en de ring uithalen ;)

Wat er daarna gebeurd is ga ik natuurlijk geen tips geven, want dat stuk is minder rooskleurig :D

Wat ik leuk vind zijn knipoogjes naar eerdere momenten in de relatie. Zo had ik op een wandeling door 't stad in een etalage iets gezien wat mij aan mijn overleden hondje deed denken en ik had dat ook gezegd(met een klein traantje). Maanden later had Toon mij dat dan cadeau gedaan, volledig onverwacht en super lief. Da's geen aanzoek natuurlijk maar als je zoiets kan inwerken als knipoog naar een first date of hoe je elkaar leerde kennen, of ook zelf een random momentje die je toch is bijgebleven of gewoon iets dat jullie als koppel typeert.. zou bij mij toch een pluspunt zijn!

GOH
Ik snap uw insteek, maar mocht ik ten huwelijk gevraagd worden op een manier die mij echt helemaal niets zegt (in mijn geval bv in publiek, groots, heel duur, veel gedoe, etc), waaruit dus blijkt dat die persoon mij eigenlijk niet zo goed kent, dat zou toch serieus pieken.

Vind het daarom ook een beetje raar om ideeën te vragen voor zoiets. Ale, ik snap het he dat ge op die manier een beetje inspiratie zoekt, maar er zijn 1001 manieren om zo'n dag speciaal te maken. De dingen die ik leuk zou vinden zal KG zijn vriendin niet perse leuk vinden, de beste persoon om er voor haar een speciale dag van te maken is de persoon die haar (in theorie) het beste kent denk ik dan.
Ik kan me wel voorstellen wanneer zo'n aanzoek het compleet tegenovergestelde is dan hoe je bent, dat het mss niet zo leuk is, maar het is wel heel snel goed op zo'n moment he. Het idee dat je gaat trouwen en de moeite die erin is gestoken gaan vaak wel de bovenhand nemen lijkt me.

Over zo'n ring zou ik me ook geen zorgen maken. Welke vrouw gaat klagen dat een ring (met wss een diamant) in een huwelijksaanzoek, niet mooi is?

Ik kan me wel voorstellen wanneer zo'n aanzoek het compleet tegenovergestelde is dan hoe je bent, dat het mss niet zo leuk is, maar het is wel heel snel goed op zo'n moment he. Het idee dat je gaat trouwen en de moeite die erin is gestoken gaan vaak wel de bovenhand nemen lijkt me.

Over zo'n ring zou ik me ook geen zorgen maken. Welke vrouw gaat klagen dat een ring (met wss een diamant) in een huwelijksaanzoek, niet mooi is?
Als een aanzoek compleet het tegenovergesteld is dan hoe ik ben, dan is de kans groot dat ik nee ga zeggen hoor. Als ik als introverte vegetariër met een voorliefde voor kleine zelfgemaakte kadootjes een aanzoek krijg met een ring van 10000 euro in het midden van de Gekroonde Hoofden dan denk ik niet dat wij daar als verloofd koppel buitengaan hoor haha. Ik wil wel graag dat de persoon met wie ik dan de rest van mijn leven zou moeten delen weet wie ik ben, waar ik waarde aan hecht, en er een persoonlijk aanzoek van kan maken dat bij mezelf als persoon en bij ons als koppel past. Jij doet het een beetje klinken alsof "omg hij wil trouwen met mij?" het enige is wat telt, en je daar als vrouw natuurlijk gewoon JA op zegt. Ik kan niet voor anderen spreken maar voor mij is dat dus niet het geval.

Als een aanzoek compleet het tegenovergesteld is dan hoe ik ben, dan is de kans groot dat ik nee ga zeggen hoor. Als ik als introverte vegetariër met een voorliefde voor kleine zelfgemaakte kadootjes een aanzoek krijg met een ring van 10000 euro in het midden van de Gekroonde Hoofden dan denk ik niet dat wij daar als verloofd koppel buitengaan hoor haha. Ik wil wel graag dat de persoon met wie ik dan de rest van mijn leven zou moeten delen weet wie ik ben, waar ik waarde aan hecht, en er een persoonlijk aanzoek van kan maken dat bij mezelf als persoon en bij ons als koppel past. Jij doet het een beetje klinken alsof "omg hij wil trouwen met mij?" het enige is wat telt, en je daar als vrouw natuurlijk gewoon JA op zegt. Ik kan niet voor anderen spreken maar voor mij is dat dus niet het geval.
Ik geef u net gelijk dat ik begrijp dat het tegenovergestelde doen niet gaat werken. Alleen dat vrouwen (of mannen) die gevraagd worden niet extreem kritisch gaan zijn. Dat er nog een hoop zit tussen het compleet tegenovergestelde.

Ik geef u net gelijk dat ik begrijp dat het tegenovergestelde doen niet gaat werken. Alleen dat vrouwen (of mannen) die gevraagd worden niet extreem kritisch gaan zijn. Dat er nog een hoop zit tussen het compleet tegenovergestelde.
dat het mss niet zo leuk is, maar het is wel heel snel goed op zo'n moment he
Dat klonk voor mij als "Ok, dat is misschien niet leuk maar veel mensen kijken daar door, zolang er maar een aanzoek is."

Best wel jammer dan eigenlijk als dat zo is, lijkt me net het moment om te tonen aan je partner dat je ze kent en weet wat waardevol is voor haar en jullie.

Best wel jammer dan eigenlijk als dat zo is, lijkt me net het moment om te tonen aan je partner dat je ze kent en weet wat waardevol is voor haar en jullie.
Ik denk nu wel dat het vanuit dat syandpunt is, dat het hét moment is en er gigantisch veel van zou afhangen, dat je een soort opbod krijgt voor het aller-mega-onverwacht-romatische idee, en je hier dan vragen krijgt voor ideeën.

Het is begrijpelijk hé, maar persoonlijk ben ik wel blij dat mijn vrouw niet dat soort verwachtingen had.

Ik denk nu wel dat het vanuit dat syandpunt is, dat het hét moment is en er gigantisch veel van zou afhangen, dat je een soort opbod krijgt voor het aller-mega-onverwacht-romatische idee, en je hier dan vragen krijgt voor ideeën.

Het is begrijpelijk hé, maar persoonlijk ben ik wel blij dat mijn vrouw niet dat soort verwachtingen had.
Het zal aan het gebrek aan koffie liggen momenteel maar ik denk dat ik niet helemaal snap wat je punt is sorry.

Idealiter gezien is het geen moment waar er kei veel van afhangt, maar een bevestiging van wat jullie beide al weten. Ik hoop toch dat de meeste mannen/partners niet standaard denken van "hoe uitgebreider en bombastischer hoe meer kans dat ze ja gaat zeggen/hoe leuker ze het gaat vinden" ongeacht wat zij al heeft aangegeven te willen.

Ik wilde trouwens niet zeggen dat KG hier dat niet mag komen vragen he, ik snap dat het zeker kan helpen om wat inspiratie op te doen of al is het maar een beetje om te brainstormen, dingen waar je misschien niet aan dacht maar weet dat jouw partner het super leuk zou vinden, all good. Ik bedoelde gewoon dat het uiteindelijk toch aan jezelf is om er iets moois van te maken.

Het zal aan het gebrek aan koffie liggen momenteel maar ik denk dat ik niet helemaal snap wat je punt is sorry.

Idealiter gezien is het geen moment waar er kei veel van afhangt, maar een bevestiging van wat jullie beide al weten. Ik hoop toch dat de meeste mannen/partners niet standaard denken van "hoe uitgebreider en bombastischer hoe meer kans dat ze ja gaat zeggen/hoe leuker ze het gaat vinden" ongeacht wat zij al heeft aangegeven te willen.

Ik wilde trouwens niet zeggen dat KG hier dat niet mag komen vragen he, ik snap dat het zeker kan helpen om wat inspiratie op te doen of al is het maar een beetje om te brainstormen, dingen waar je misschien niet aan dacht maar weet dat jouw partner het super leuk zou vinden, all good. Ik bedoelde gewoon dat het uiteindelijk toch aan jezelf is om er iets moois van te maken.
Mogelijk lag het aan mijn gebrek aan koffie. Maar die uitspraak: "dit is het moment om te tonen aan je partner dat je ze kent en weet wat waardevol is voor haar en jullie", dat zou eerlijk gezegd zoiets zijn dat mij stress geeft. Dat lijkt me veel druk leggen op de "keuze" van de man (doorgaans wordt dat toch verwacht van de man), en ik kan me inbeelden dat niet iedereen zo meteen weet hoe de andere zou reageren of wat die wel of niet verwacht, of zichzelf gewoon heel hard nerveus maakt want kennis X heeft dat met veel fanfare ergens op een bergtop in een tropisch land gedaan.

Terug
Bovenaan