Path Of Exile 2

Ik ben voor warrior gegaan voorlopig met rolling slam en totem, maar damn die abyss mobs nekken mij wel hard als die komen. Te veel en als ze mij dan nog poisonnen ben ik dood tenzij ik pots begin te spammen.

Hier gaat het voorlopig vlotjes met een 2 button mercenary.
(fragmentation shots + contagion voor packs, en high velocity en gas grenades voor bosses).

Die abysses zijn wel handig om wat bij te levellen vind ik.
Ik had wat moeite op level 17 om act 1 boss neer te krijgen, en een aantal keer map reloaded en door die abysses nog vlot/snel naar level 19 gegaan. En ook nog wat cold resist bij gekregen, stond nog maar op 38% maar Count Geonor down.

Hier nog steeds de irritante stuttering.
Heb fps locked op 72fps maar springt steeds van 68-72 en stuttering.

Moet zorgen dat er helemaal niets open staat in de achtergrond na een windows reboot en dan heb ik er geen last van. :sop:
Moet ervoor zorgen dat ik dan ook niet alt tab om wat op te zoeken want dan heb ik er weer last van.

Ja ik lees nogal wat mensen met een graka hoger dan de mijne met soortgelijke stuttering/performance issues.
Ik heb na de eerste maanden EA bijna niet kunnen spelen door performantie issues. (hard locks)
Ondertussen niets hardware matig veranderd op mijn pc.

Maar nu nog geen enkel issue gehad, ook niet gewoon met performantie.
En ik zit bijna constant een twitch stream te bekijken op mijn tweede monitor terwijl ik zelf game.
Constant 144 fps ( cap locked) op 1440p high details. (Nvidia 4070 en nvida driver van 28/08/25 - 581.15).
Ondertussen act 3 en ongeveer 15 uren played.

Ik pas wel die default 'NIS' aan bij upscaling naar Dlss quality, want die 'NIC' geeft maar een weird grafisch resultaat bij mij, alsof er geen AA is. Mijn ogen doen er zeer van.:)
Dat en vsync op locked zijn enige aanpassingen die ik uitgevoerd heb in de options.

Ja ik lees nogal wat mensen met een graka hoger dan de mijne met soortgelijke stuttering/performance issues.
Ik heb na de eerste maanden EA bijna niet kunnen spelen door performantie issues. (hard locks)
Ondertussen niets hardware matig veranderd op mijn pc.

Maar nu nog geen enkel issue gehad, ook niet gewoon met performantie.
En ik zit bijna constant een twitch stream te bekijken op mijn tweede monitor terwijl ik zelf game.
Constant 144 fps ( cap locked) op 1440p high details. (Nvidia 4070 en nvida driver van 28/08/25 - 581.15).
Ondertussen act 3 en ongeveer 15 uren played.

Ik pas wel die default 'NIS' aan bij upscaling naar Dlss quality, want die 'NIC' geeft maar een weird grafisch resultaat bij mij, alsof er geen AA is. Mijn ogen doen er zeer van.:)
Dat en vsync op locked zijn enige aanpassingen die ik uitgevoerd heb in de options.
Gisteren mijn 1ste performance issues gehad met PoE2 op een gegeven moment kreeg ik zware stuttering en soms zelfs het beeld dat gewoon freezed. En na een minuut ging het gewoon verder. Ik dacht eerst dat het mijn inet connectie was, maar had op mijn 2de scherm een stream staan die was normaal aan het gaan.
Ik ga vandaag die nieuwe nvidia driver downloaden en installeren sinds dat het bij u nu werkt...

Zit bij de eindbaas van act 1 kan hem niet afmaken met mijn warrior

Laatst bewerkt:
Ik ben net geswitched van mijn beperkte combat setup naar 3x siege balista & Glacial bolt, en nu merk ik wel serieuze fps drops. :censored:
Niet in de mate dat het stuttert, maar mijn fps in act3 dropt nu wel van 144 fps naar 80fps bij momenten als die balista's up zijn en ik knal met die glacial shot.

Hier ook maar gaan rerollen naar een andere class.
Het is wel plezant met de sorc om bevroren vijanden te verbrijzelen maar het gaat mij iets te traag. :D

Ranger is precies wel de meta dit seizoen.
Monk strakjes ook eens maken

Gisteren mijn 1ste performance issues gehad met PoE2 op een gegeven moment kreeg ik zware stuttering en soms zelfs het beeld dat gewoon freezed. En na een minuut ging het gewoon verder. Ik dacht eerst dat het mijn inet connectie was, maar had op mijn 2de scherm een stream staan die was normaal aan het gaan.
Ik ga vandaag die nieuwe nvidia driver downloaden en installeren sinds dat het bij u nu werkt...

Zit bij de eindbaas van act 1 kan hem niet afmaken met mijn warrior

Welke build volg je?

Ik zit in chapter 4 en de nieuwe campaign content is toch wel mooi gemaakt, zowel graphics als sound design. :clap:
Net de boss gedaan waar je de hideout unlocked, leuk sfeertje!

Geen ik doe mijn eigen ding. Uiteindelijk denk ik wel om thorns te doen maar tot ik de equipment heb doe ik gwn wat mij het beste lijkt. Ben al ondertussen in act 2

Thorns build heeft een streamer al eens geprobeerd maar dat lukte blijkbaar enkel als tweede char als je al redelijk was divs had. Total build was iets van een 50-tal divs toch om goed te krijgen.

Ik zou het niet zien zitten om geen build te volgen eerlijk gezegd.

Thorns build heeft een streamer al eens geprobeerd maar dat lukte blijkbaar enkel als tweede char als je al redelijk was divs had. Total build was iets van een 50-tal divs toch om goed te krijgen.

Ik zou het niet zien zitten om geen build te volgen eerlijk gezegd.
Blijkbaar gaat thorns build nu makkelijker met deze nieuwe patch.

ik kijk meestal naar Maxroll voor builds maar ze hebben nog altijd niets van nieuwe builds geplaatst kan niet blijven wachten op hen.
Heb jij een goede site voor builds eventueel?

Blijkbaar gaat thorns build nu makkelijker met deze nieuwe patch.

ik kijk meestal naar Maxroll voor builds maar ze hebben nog altijd niets van nieuwe builds geplaatst kan niet blijven wachten op hen.
Heb jij een goede site voor builds eventueel?

Ik speel deze build momenteel gaat heel goed. Op die site staan er wel nog een paar.

Game is een pak beter dan bij de launch. Heb er veel meer plezier in. Drops zijn een pak beter en alles speelt gewoon vlotter en sneller. Sprint is een hele mooi toevoeging.

En de nieuwe trade wat een toevoeging net eerste koop gedaan. Wilde nieuw paar boots ben lvl 63 en loop rond met 10% movement speed ik zoek dus naar +25, +100 life + 60 total res klik op de eerste die ik wil ga naar zijn hideout moet niet eens currency uit mijn stash halen gewoon click en bam de eigenaar van een nieuw paar schoentjes :D gedaan met dat eindeloze whisperen

Laatst bewerkt:
Ja die AH maakt wel een serieus verschil uit :)
Ik verschiet ervan hoeveel van de drops die ik kan verkopen die anders voor wat luttele gold vendor of in de disenchant belanden.

En voor de prijzen die ik betaal voor upgrades steek ik zelf geen tijd meer in het craften nu.

Daarnet op level 54 een xbow gekocht die mijn dps verdubbeld (65-250) en 2 ringen en een amulet waarmee ik capped resistances heb (behalve chaos) voor maar 4 exalted orbs totaal.

Ik speel SSF maar die drops zouden toch beter kunnen ze. Zit ook ieder nieuw level bij elke vendor te zoeken achter gear. Heel zelden vind ik een upgrade.

Wat ik super vervelend vind en geen idee of dit zo gaat blijven maar als ik sterf, zijn alle mobs terug, is loot verdwenen die op de map lag etc. Het lijkt er wel op dat iedere keer een nieuwe instance geladen wordt als je gestorven bent. Kan me niet meer herinneren dat dit ook zo was in POE?

Terug
Bovenaan