Path Of Exile 2

PoE heeft geen miljoenen spelers hoor. Misschien all time overal maar zeker niet elke seizoen.
POE heeft minstens 40 miljoen actieve accounts. :)
Waarvan natuurlijk niet iedereen constant speelt, meeste rond de seasons en dan zijn het er tss de 1-3 miljoen met een gemiddelde van 250.000/dag. (niet enkel steam, console + veel spelers spelen op de native client)

Zoek het zelfs maar even op online.

Dus zoals ik zei zonder te nitwitten over precieze aantallen:
Miljoenen mensen doen die campaign al jaren opnieuw en opnieuw,
zonder het te laten vallen na 1 keer, wat mijn initiele opmerking reply was op uw feedback. :)

Laatst bewerkt:
kan niet wachten. D4 was de grootste teleurstelling in mijn game carriere en ik zit nu wel te wachten om eens een echte next gen ARPG te spelen ipv een top down wow lite. Niet dat D4 objectief zo een slechte game was, maar voor mij na POE, voelde D4 echt heel underwhelming aan. Ik ben nochtans een blizzard fanboy van het eerste uur en dit is hun eerste game die ik echt gewoon ronduit slecht vind. Gameplay enorm beperkt, traag, loot is saai en die domme side quests en grote open map die niets memorabel heeft. Open world heeft veel verslecht in d4.

Kan niet wachten om hier eens 99 Te halen. is me in poe een jaar of 4 geleden eindelijk eens gelukt met een RF build. Sindsdien ben ik het meestal wel beu tegen lvl 96 ofzo omdat je eigenlijk super passieve tanky builds moet spelen en safe spelen met low level maps te grinden.

Grootste hekelpunt was bij mij ook wel keer op keer die campaign doorlopen en het super late endgame crafting dat eigenlijk niet te spelen is zonder een guide. de eerdere versies van harvest en betrayal zonder guide spelen was letterlijk elke keer enkele exalts weggooien als je niet 100% een guide kon volgen.

Dat was die laatste 0,5/10 die poe1 een 10/10 game zou maken voor mij. Ze moeten ergens mooi de middelmaat vinden tussen de complexiteit van diablo 2 en poe 1. poe 1 was net iets te complex, maar diablo 2 en zijn sequels zijn dan weer veel te simpel. D2 blijft eigenlijk de diablo game met meeste build diversity maar heeft sadly ook de saaiste endgame...

mercenary ziet er echt top uit. doet me denken aan die twin stick shooters uit de jaren 90 :D

Laatst bewerkt:
Ga dit ook wat afwachten tot met de full release en dan zien wat ik er mee doe, eens spelen op SD of wachten tot ik nieuwe PC koop.
Ik ga nu in elk geval geen €30 geven om het te testen en dan teleurgesteld te zijn. Maar laat gerust jullie ervaringen weten!

Redelijk wat drama momenteel omdat fextralife een video preview gemaakt had nadat hij de preview versie kreeg van GGG.
Ondertussen heeft hij die ook terug offline gehaald op vraag van GGG.
Hij 'wist blijkbaar niet' dat er toch een NDA liep op die preview versie.

Maar dit was zowat de samenvatting ervan die men op reddit heeft gezwierd.

Screenshot-1.jpg

:clap:

Goh, vrij voorkomend probleem dat bij menig content creator al is voorgekomen dat ze verkeerd waren over het embargo voor reviews. GGG heeft wel gezegd dat de miscommunicatie door hen kwam en niet van fextralife.
Hij is wel bezig met guides te maken terwijl dat ook in de NDA staat dat dat niet mag en ze enkel toegang hebben om reviews te maken. Dat is wel stom.

campagne van 35-40u, nice voor de eerste keer maar hopelijk ga je die op een bepaald moment kunnen skippen, een van de weinige dat ik persoonlijk niet ok vind bij een nieuw seizoen is om steeds die campagne opnieuw te doen.
rest ziet er wel goed uit :)

Goh, vrij voorkomend probleem dat bij menig content creator al is voorgekomen dat ze verkeerd waren over het embargo voor reviews. GGG heeft wel gezegd dat de miscommunicatie door hen kwam en niet van fextralife.
Hij is wel bezig met guides te maken terwijl dat ook in de NDA staat dat dat niet mag en ze enkel toegang hebben om reviews te maken. Dat is wel stom.
Goh ja, er moet nog zoveel balancing gebeuren, waarschijnlijk al tussen de versie die hij heeft gespeeld en die dat vrijdag wordt gereleased, dat een build guide nu achter 3 dagen al achterhaald is.
Leuk voor hen om views te krijgen maar meer niet imho.

Ik vraag me nu wel af of ze met die 35-40 uren campaign enkel de normal acts 1-3 bedoelen of met de cruel run erbij, waar je dus voor de 2de keer die acts runned voor je aan endgame kan starten.
Zal wel 35-40 uren zijn voor zowel normal als cruel act 1-3 zeker?

Edit: ok nvm heb het gevonden, 25 uren voor 1-3 in normal mode en de rest van de uren is de cruel run.

poe-2-cruel-mode.avif

Laatst bewerkt:
Jonathan van GGG verwacht 1 miljoen early acces spelers afgaande op de supporter packs, en aangezien je die nog niet kan pre-orderen op ps5 zal dat wellicht al enkel op pc zijn, kweet niet of ze op xbox al te pre-orderen waren. :crazy:

De servers gaan open om 21h00 CET dus we zullen er maar vanuit gaan dat we tegen middernacht kunnen spelen zekers. :biglaugh:

Ter info: ik heb gisteren mijn key ontvangen voor PS5. Heb zowel op PC als console gespeeld, meeste geld via PS4/5.
Gisteren key ontvangen via de POE website.

Dus voor die dat de website nooit gebruiken: best eens inloggen met je PSN/Xbox account en berichten checken.
Geen idee hoeveel ik heb besteed aan POE 1 ... dacht niet dat het 480 euro was maar waarschijnlijk wel.

Ter info: ik heb gisteren mijn key ontvangen voor PS5. Heb zowel op PC als console gespeeld, meeste geld via PS4/5.
Gisteren key ontvangen via de POE website.

Dus voor die dat de website nooit gebruiken: best eens inloggen met je PSN/Xbox account en berichten checken.
Geen idee hoeveel ik heb besteed aan POE 1 ... dacht niet dat het 480 euro was maar waarschijnlijk wel.
lol idd, ik heb het gekocht en toen stond er nog niets en nu heb ik er ook eentje 'extra' gehad als ik ga controleren.
Dus buiten mijn steam key staat er nu nog een tweede EPIC key.
Ik heb wel wat gespendeerd maar toch ook geen 480 euro :) (PC)

Edit: Het is dus een key voor de epic store afgaande op wat ik lees van anderen op de forums. Wanneer ik hem claim komt er ook een melding dat het voor de epic client is.

Dus ik denk dat ik buiten de steam key ook een epic store key hebben gehad na aankoop van mijn supporter pack, maar niets te zien heeft met het feit dat ik zoveel heb uitgegeven in het verleden.

Want op de forums staan er screenschots van mensen die wel dat bedrag uitgaven, en die hebben 3 keys staan.

Voor de PC spelers die niet kunnen wachten op steam release/download, je kan ook spelen op hun standalone client die wel al vroeger zal up zijn om te downloaden/installeren.

Screenshot-4.jpg

Laatst bewerkt:
Jonathan van GGG verwacht 1 miljoen early acces spelers afgaande op de supporter packs, en aangezien je die nog niet kan pre-orderen op ps5 zal dat wellicht al enkel op pc zijn, kweet niet of ze op xbox al te pre-orderen waren. :crazy:

De servers gaan open om 21h00 CET dus we zullen er maar vanuit gaan dat we tegen middernacht kunnen spelen zekers. :biglaugh:
21h vanavond?

Ik vrees ervoor, releasetijd is nu ook niet ideaal om de serverdruk te verlagen, ik ga er maar van uit dat er niet veel te spelen valt dit weekend :unsure:

Ik vrees ervoor, releasetijd is nu ook niet ideaal om de serverdruk te verlagen, ik ga er maar van uit dat er niet veel te spelen valt dit weekend :unsure:
Ze hebben voorlopig server capaciteit voorzien voor 1 miljoen spelers tegelijk, gisteren aangehaald door GGG in een interview met een streamer.
Dus ik denk buiten veel queue tijd de eerste uurtjes en misschien lag dat het wel zal meevallen zekers? :)

Terug
Bovenaan