Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Moeilijk te zeggen. Maar ik rush ook niet graag.
1,5 dag Lima lijkt me toch minimum.
Beetje rondwandelen in Limaflores, iets gaan eten en drinken om wat gevoel van de stad te krijgen.
Het zal toch 2 dagen Lima wordenLima is inderdaad niet zo interessant. Miraflores, Barranco en langs kliffen wel nog eens leuk om te wandelen, maar dat is het dan ook. Eventueel even naar historisch centrum.
Is vooral leuk moest je ergens in een beter restaurant gaan eten. Ik ben bvb in La Mar (zeevruchten, ceviche) en Shizen (nikkei) gaan eten, beide aan te raden en nog betaalbaar. Central, Astrid y Gaston en Maido oa zijn nog niveau hoger, maar dan be je paar honder euro per persoon kwijt en is ook avondvullend, waar je op reis misschien ook niet op zit te wachten.

We gaan na Lima ook naar Paracas en Ballesta eilanden (boottocht). Doen ook nog een Buggy toch en dan sandboardenZelf maar 2 dagen in Lima gedaan en vond dat wel voldoende, de bus nemen naar Paracas is wat wij ook gedaan hebben. Vond het zelf wel de moeite om de boottocht te doen en dan zeeleeuwen/pinguins te spotten en daar dan ook naar dat nationaal park te gaan. Maar in Paracas zelf is er buiten dat niets te doen. Van Paracas naar Ica gegaan en daar geslapen ipv Huacachina want is toch welduurder en met de tuktuk ben je daar vrij snel aan de oase. Wel leuk om daar de zon te zien ondergaan als je naar boven bent geklommen op het zand of als je bent gaan sandboarden (zeker voldoende afdingen).

Gaan ook Palccoyo doen ipv VinincuncaBij rainbow Mountain zeker de 'rode vallei' er bij doen, is misschien mooier dan rainbow mountain zelf en veel rustiger. Ik vond Palccoyo (alternatief voor rainbow mountain, nog iets verder van Cusco) ook zeer de moeite, waren daar in namiddag en was niemand. Hebben wel vanuit Cusco een auto gehuurd voor een vijf dagen en oa dichter bij rainbow mountain geslapen en ook sacred valley en hike '7 lagunas' met auto gedaan (geslapen in Cusipata, 2 nachten, Andahuaylillas en Ollantaytambo).

Rode vallei is inderdaad zeker de moeite, pak wel wat cash-geld mee want af en toe kom je langs een poortje waar ze je niet doorlaten als geen geld wil geven. Je kan afdingen, maar die mensen hebben tijd en jij op reis minderBij rainbow Mountain zeker de 'rode vallei' er bij doen, is misschien mooier dan rainbow mountain zelf en veel rustiger. Ik vond Palccoyo (alternatief voor rainbow mountain, nog iets verder van Cusco) ook zeer de moeite, waren daar in namiddag en was niemand. Hebben wel vanuit Cusco een auto gehuurd voor een vijf dagen en oa dichter bij rainbow mountain geslapen en ook sacred valley en hike '7 lagunas' met auto gedaan (geslapen in Cusipata, 2 nachten, Andahuaylillas en Ollantaytambo).
.De kans reëel tijdens onze reis meerdere mensen tegengekomen die ziek waren. Toen wij op de Rainbow Mountain waren is een Canadese overleden aan hoogteziekte. Drink dus veel water en luister naar je lichaam.Wat is eigenlijk de kans op hoogteziekte of hoeveel mensen krijgen hier last van (dat ze terug moeten afdalen?)
Heb me een doosje diamox laten voorschrijven voor het geval dat maar toch![]()
Wat is eigenlijk de kans op hoogteziekte of hoeveel mensen krijgen hier last van (dat ze terug moeten afdalen?)
Heb me een doosje diamox laten voorschrijven voor het geval dat maar toch![]()
Mocht u reizen in het Peruviaanse Amazonegebied (Iquitos, Pucallpa), is inenting tegen de gele koorts verplicht.We zijn naar het Jessa gegaan voor vaccinatie van de gele koorts (verplicht) daar hebben we ook pillen voorgeschreven gekregen. Mijn vrouw gaat ze preventief nemen. Ikzelf ben al op 5400m geweest dus verwacht geen problemen te krijgen.
Amai heftig.De kans reëel tijdens onze reis meerdere mensen tegengekomen die ziek waren. Toen wij op de Rainbow Mountain waren is een Canadese overleden aan hoogteziekte. Drink dus veel water en luister naar je lichaam.
Ja, de kortademigheid ga je zeker ervaren (zeker op rainbow mountain, maar ook bvb in La Paz als je aan het klimmen bent). Het is vooral hoofdpijn of 'dronken' gevoel waarvoor je moet opletten.Er zijn mensen die gevoelig zijn aan die hoogtes en mensen die er minder gevoelig aan zijn. Iedereen "voelt" het wel in de zin van kortademigheid, maar er zijn ook mensen die barstende hoofdpijn krijgen en er maar niet aan gewend geraken. Ik had destijds het geluk gehad dat ik er goed tegen kon, maar anderen in de groep hadden er wel meer last van.
Er zijn mensen die gevoelig zijn aan die hoogtes en mensen die er minder gevoelig aan zijn. Iedereen "voelt" het wel in de zin van kortademigheid, maar er zijn ook mensen die barstende hoofdpijn krijgen en er maar niet aan gewend geraken. Ik had destijds het geluk gehad dat ik er goed tegen kon, maar anderen in de groep hadden er wel meer last van.
Thnx voor de heads up!Ja, de kortademigheid ga je zeker ervaren (zeker op rainbow mountain, maar ook bvb in La Paz als je aan het klimmen bent). Het is vooral hoofdpijn of 'dronken' gevoel waarvoor je moet opletten.
)Thnx voor de heads up!
La paz is wel Bolivië dus daar komen we niet. Zal vooral richting Humantay en Rainbow mountain zijn dan van op te letten
Vorig jaar in Hawaii wel moeten omdraaien toen we richting Mauna kea gingen omdat men vrouw hoofdpijn had en druk in haar hoofd/oren.
Maar dat was toen van voormiddag zeeniveau en dan autostrade richting 2500m.
Gewoon te snel stijgen denk ik (zelfs de frisdrank flesjes in de koelbox zag je het aan en de chipzak was geploft)
.KloptJe kan het al voelen in Colca. Ik was mee met een groep van +-20 voor een trek in de colca canyon en er waren 2 die er serieus last van hadden. Die geraakten niet meer uit eigen kracht uit de canyon. In Puno (3.800m) begon ik gewoon te hijgen voor 1 dag zonder een vorm van inspanning. Daarna geen last meer - geacclimatiseerd veronderstel ik.
Van wat ik zie op de route ga je nog relatief traag omhoog (Arequipa is 2.300 meter bijvoorbeeld) dus ik denk wel dat je deels geacclimatiseeerd zal zijn.
te toeristisch blijkbaar, weinig authentiek Klopt
Lima
Paracas
Nasca 500m
Arequipa 2300m (wel pas over van 5000m met de bus)
Colca canyon 3600m
Cuzco 3400m
Humantay hike 4200m
Heillige vallei 2900m
Machu Picchu 2400m
Cuzco 3400m
Palcclyo 4900m
Puerto Maldonado (jungle)
Hoogte afgerond.
Puno doen we niette toeristisch blijkbaar, weinig authentiek
Kleine week nog, aftellen kan beginnen
veel plezier! Wij vliegen 6 september.wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan.Klopt
Lima
Paracas
Nasca 500m
Arequipa 2300m (wel pas over van 5000m met de bus)
Colca canyon 3600m
Cuzco 3400m
Humantay hike 4200m
Heillige vallei 2900m
Machu Picchu 2400m
Cuzco 3400m
Palcclyo 4900m
Puerto Maldonado (jungle)
Hoogte afgerond.
Puno doen we niette toeristisch blijkbaar, weinig authentiek
Kleine week nog, aftellen kan beginnen