Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je bedoelt niet naar de kwaliteit van een echte Pizzaoven?En maak je vooral geen illusies: een top pizza ga je daar wrs niet op kunnen maken. Tenzij uw kolen boven uw steen kunnen liggen.
Of een Ooni oid…Je bedoelt niet naar de kwaliteit van een echte Pizzaoven?
Wat is eigenlijk het probleem met meerdere achter elkaar?Of een Ooni oid…
Beter dan een oven, en al zeker beter dan een Ofyr met pizza-extensie. Maar ik zou nooit meer investeren in pizzagoodies voor de kamado. Al zeker niet als je er meerdere na elkaar wil maken.
Ik durft dat toch te betwijfelen. Als uw setup goed is lukt dat ook hoor.En maak je vooral geen illusies: een top pizza ga je daar wrs niet op kunnen maken. Tenzij uw kolen boven uw steen kunnen liggen.
Is er een speciale manier van invriezen? Heb me vanalles besteld om pizza te maken en wil ook wel meer maken om wat in te vriezen.Gisteren eens een testje gedaan met deeg dat ik had ingevroren. Heb dat op kamertemperatuur laten ontdooien, weer mooie balletjes van gemaakt en nog een uurtje laten rijzen. Was zeer geslaagd! Voortaan maak ik enkel nog grote hoeveelheden en vliegt de overschot in de vriezer.
Bekijk bijlage 31524
Bekijk bijlage 31525
Ik heb ze na het rijzen elk afzonderlijk in een plastic diepvrieszakje gestoken. Had gelezen dat je ze zo tot 3 maanden zou kunnen bewaren.Is er een speciale manier van invriezen? Heb me vanalles besteld om pizza te maken en wil ook wel meer maken om wat in te vriezen.
Het is moeilijk de steen op een juiste temperatuur te houden. De steen wordt veel te warm als er geen pizza opligt dus de volgende pizza gaat snel verbranden.Wat is eigenlijk het probleem met meerdere achter elkaar?
Het beste resultaat dat ik op een Kamado gehaald heb was met 2 pizza stenen.Ik durft dat toch te betwijfelen. Als uw setup goed is lukt dat ook hoor.
Heb nu een Fredstone gekocht en zou minder snel aanbranden. Volgende week, als ik vakantie heb, eens uittesten.Het is moeilijk de steen op een juiste temperatuur te houden. De steen wordt veel te warm als er geen pizza opligt dus de volgende pizza gaat snel verbranden.
Het beste resultaat dat ik op een Kamado gehaald heb was met 2 pizza stenen.
1 voor de pizza op te bakken en een boven de pizza met een grill expander.
Vervolgens een Ooni gekocht en twee zijn niet te vergelijken, Ooni geeft een veel beter resultaat voor minder moeite.
Heb nu een Fredstone gekocht en zou minder snel aanbranden. Volgende week, als ik vakantie heb, eens uittesten.
.Dat is vooral met een gewone Pizzasteen. Die Fredstone is beter zonder platesetter. Beste lager zetten, maar ik ga ermee testen.Platesetters omdraaien (zodat je rooster hoger ligt) en (bijvoorbeeld) nog twee bakstenen leggen tussen rooster/pizzasteen. Erg groot verschil.
Het werkt natuurlijk makkelijker maar ik merk toch kwa smaak weinig verschil tussen een pizza die ik op de kamado maak of een die ik met mijn ooni maak. En ook met de ooni moet je redelijk aanpoten wil je de ideale temperatuur aanhouden om te bakken (een gasversie zou wel veel gemakkelijker werken).Het is moeilijk de steen op een juiste temperatuur te houden. De steen wordt veel te warm als er geen pizza opligt dus de volgende pizza gaat snel verbranden.
Het beste resultaat dat ik op een Kamado gehaald heb was met 2 pizza stenen.
1 voor de pizza op te bakken en een boven de pizza met een grill expander.
Vervolgens een Ooni gekocht en twee zijn niet te vergelijken, Ooni geeft een veel beter resultaat voor minder moeite.
Ik snap wel de setup niet met een steen boven je pizza?
Pizza's op de Kamado deden me altijd aan karton denken, in de Ooni is het deeg nog veel "sappiger".Het werkt natuurlijk makkelijker maar ik merk toch kwa smaak weinig verschil tussen een pizza die ik op de kamado maak of een die ik met mijn ooni maak. En ook met de ooni moet je redelijk aanpoten wil je de ideale temperatuur aanhouden om te bakken (een gasversie zou wel veel gemakkelijker werken).
Ik gooi toch de pizza op de bovenste steen in deze setup. (En geen pizzasteen als onderste maar gewoon de deflectors.![]()
Dus een mini oven in de Kamado.
Pizza's op de Kamado deden me altijd aan karton denken, in de Ooni is het deeg nog veel "sappiger".
Na de Ooni heb ik een volwaardige oven gemetst en dat die pizza's zijn nog een stapje beter. Maar veel minder verschil tov de stap kamado/Ooni.
Deflectors zitten hier nog onder.Ik gooi toch de pizza op de bovenste steen in deze setup. (En geen pizzasteen als onderste maar gewoon de deflectors.
Dat is de eerste keer dat ik zo'n setup zie. Specifieke redenen om dat zo te doen?Deflectors zitten hier nog onder.
Ik bak dus op de onderste pizzasteen, de bovenste moet de bovenkant van de pizza verwarmen.
Mooi deeg, welk recept heb je gebruikt?Gisteren eens een testje gedaan met deeg dat ik had ingevroren. Heb dat op kamertemperatuur laten ontdooien, weer mooie balletjes van gemaakt en nog een uurtje laten rijzen. Was zeer geslaagd! Voortaan maak ik enkel nog grote hoeveelheden en vliegt de overschot in de vriezer.
Bekijk bijlage 31524
Bekijk bijlage 31525
Omdat de bovenkant van de pizza en de toppings gaar krijgen de grote uitdaging is op de kamado. Ik ga er van uit dat die bovenste pizzasteen extra warmte afgeeft aan de bovenkant van de pizza.Dat is de eerste keer dat ik zo'n setup zie. Specifieke redenen om dat zo te doen?
Dat is de reden waarom ik hem op die bovenste pizzasteen gooi. Dan ligt hij dicht tegen de bovenkant (die ook enorm veel warmte afgeeft wanneer de kamado loeiheet is en dan heb je nog het voordeel dat uw verbrandingsgassen (die ook erg heet zijn) mooi over uw bovenkant van de pizza vloeien gezien ze daar de kamado verlaten.Omdat de bovenkant van de pizza en de toppings gaar krijgen de grote uitdaging is op de kamado. Ik ga er van uit dat die bovenste pizzasteen extra warmte afgeeft aan de bovenkant van de pizza.