PlayStation Showcase - Mei 2023

Teleurstellende show moet ik zeggen. En dat terwijl de vorige showcase 2 jaar geleden was, bizar...

Teleurstellende show moet ik zeggen. En dat terwijl de vorige showcase 2 jaar geleden was, bizar...
Heel hoge verwachtingen ook, geen idee waarom. Meer dan dit had ik niet verwacht, het is zelf bijna exact wat ik verwacht had. Wolverine was sowieso niet voor dit jaar, dus focus op Spiderman is meer dan normaal. Wolverine komt wrs zelfde tijd in 2024, voor de rest is het gewoon nog wachten. Wie weet met wat geluk begin 2024 factions van TLOU en al eens een teaser van hun nieuw project. Mss volgend jaar een teaserke van een paar andere games, maar ik denk dat 2 a 3 Sony games per jaar het echt gaat zijn ze voor de komende jaren.

Edit: Tekken 8 komt er ook nog aan, maar hiervan had ik ook wel geen extra dingen verwacht nu.

Laatst bewerkt:
Heb precies naar een andere show gekeken :unsure: Geen idee wat jullie dan verwachten?

Een hele resem mooie games om in de gaten te houden voor mij

Helldivers 2... starship troopers vibes :D
Immortals of aveum.. magie fps dus ben ik benieuwd naar
Ghostrunner 2
Phantom blade
Sword of the sea... van de journey creator dus komt goed
The talos principle 2
Neva ( from gris creators)
Foamstars.. benieuwd naar leek op splatoon
Teardown.. geweldige game op pc
Metal gear solid snake eater
Final fantasy 16... Duh!
Dragons dogma...fuck yeah
Ultros... Vette art style
Spiderman 2

Wat niet boeide:
AC Mirage ::sleep:

Allan wake 2 of street fighter zijn niet mijn ding

Heb precies naar een andere show gekeken :unsure: Geen idee wat jullie dan verwachten?

Een hele resem mooie games om in de gaten te houden voor mij

Helldivers 2... starship troopers vibes :D
Immortals of aveum.. magie fps dus ben ik benieuwd naar
Ghostrunner 2
Phantom blade
Sword of the sea... van de journey creator dus komt goed
The talos principle 2
Neva ( from gris creators)
Foamstars.. benieuwd naar leek op splatoon
Teardown.. geweldige game op pc
Metal gear solid snake eater
Final fantasy 16... Duh!
Dragons dogma...fuck yeah
Ultros... Vette art style
Spiderman 2

Wat niet boeide:
AC Mirage ::sleep:

Allan wake 2 of street fighter zijn niet mijn ding

Meer titels van hun eigen studio’s en exclusives. Van heel die lijst zijn er max 4 of 5 games die enkel naar ps komen.

Het is toch niet dat als iets niet exclusief is, het iet goed is?

Uiteraard niet, maar ik antwoorde gewoon op zijn vraag ‘wat hadden jullie dan soms verwacht’. Ik vond het zeker geen slechte presentatie maar ben nu ook niet echt achterover gevallen.

Uiteraard niet, maar ik antwoorde gewoon op zijn vraag ‘wat hadden jullie dan soms verwacht’. Ik vond het zeker geen slechte presentatie maar ben nu ook niet echt achterover gevallen.
Het enige wat mij stoort deze generatie zijn de eindeloze remakes
Oude games in een opgepoetst jasje steken.
Day is echt wel makkelijk verdiend zo. Geen level design, geen scriptwriters …
Mensen gewoon twee keer laten betalen voor hetzelfde game.
Alsof men gewoon geen inspiratie meer heeft en dat geldt ook voor de filmindustrie

Kan toch niet anders of ze nog een show hebben?

Waar was:
Guerrilla
Bend studio
Infamous studio
Naughty dog

Het enige wat mij stoort deze generatie zijn de eindeloze remakes
Oude games in een opgepoetst jasje steken.
Day is echt wel makkelijk verdiend zo. Geen level design, geen scriptwriters …
Mensen gewoon twee keer laten betalen voor hetzelfde game.
Alsof men gewoon geen inspiratie meer heeft en dat geldt ook voor de filmindustrie
Goh, hangt ervan af. Spel zoals mgs3 wat van de PS2 tijd is, kan wel echt heel vet hermaakt worden met motion capture en stuff. Maar een remake van horizon zero dawn is dan weer helemaal overbodig. Ma ok, ik zou ook liever meer nieuws ip's hebben...

Zou wel kunnen dat we nog dingen gaan zijn tijdens summer game fest. Death stranding 2 wss een trailer, maar zou me ook niet verbazen moesten we tijdens summer gamefest last of us online zien...

Beetje teleurgesteld, had veel meer verwacht van een Sony presentatie.

Van al de games was er maar 1 die het Sony logo had en dat was Spider-Man 2, ze hebben zelf de release date niet aangekondigd.

Veel games van Capcom, dacht eerst dat het een capcom show was.

Veel games zonder gameplay die waarschijnlijk nog 2 jaar zullen weg blijven.

Van Final Fantasy had ik verwacht dat ze de demo direct gingen uitbrengen, maar is ook niet gebeurd.

Ook veel live service games gezien :(

Die splatoon kloon trok ook op niks vind ik.

En dan op het einde Project Q die handheld, heeft nog geen echte naam en release date werd ook niets van vermeld.

Zoveel Sony studio’s waar niks over gedeeld is, hopelijk komt er nog een show ergens dit jaar.

Hadden beter de show begonnen met Spider-Man want iedereen wist dat die er ging inzitten, en geëindigd met een surprise reveal.

Kan toch niet anders of ze nog een show hebben?

Waar was:
Guerrilla
Bend studio
Infamous studio
Naughty dog

Ja ze kunnen gelijk MS 3 jaar op voorhand alles teasen zodat we er dan uiteindelijk na 7 jaar iets van zien. Ik zie het liever op deze manier, toon pas je product als het binnen een jaartje kan uitkomen, volgend jaar zullen de andere studio's er wel weer staan. Je wil toch niet 1 jaar met 10 titels dan dan 3 jaar droogte? Ze zijn daar eigenlijk vrij goed bezig als het op dat vlak aankomt elk jaar 2-3 exclusives, het ene jaar wat meer en zotter het andere jaar eens wat minder.

Terug
Bovenaan