Hellbull89
Member
Hoe wordt de batterij gemanaged? Bij mij gewoon via de meegeleverde CT003 P1-meter, op zelf geïnitieerd consumptiemodel. Als de batterij vol is (of in ieder geval niet leeg), en ik steek mijn auto in, dan wordt de batterij direct leeggetrokken om het eventuele tekort aan door de zon opgewekte energie aan te vullen (in mijn geval max 800 Watt). Is dat nog niet genoeg, dan wordt er van het net afgenomen.Hoe pakken jullie dit aan:
Deze ochtend rustig de batterij laten vollopen, er was wel zon maar te weinig om de auto op te laden aan minimale snelheid zonder ook van het net af te nemen. Deze was vol rond 10h30. Vanaf dan de wagen beginnen laden, opgewekte energie schommelde rond de 3,5 kwh, terwijl de wagen laadt aan 3,8 kwh minimum.
Ik zou verwachten dat hij het verschil dan van de batterij haalt? Nu is het verschil van het net, zit ik met een volle batterij en ben ik momenteel aan het injecteren omdat de wagen vol is.
Ik neem aan dat dit de standaardsituatie is, aangezien de laadpaal en de batterij geen weet van elkaar hebben en de laadpaal dus evengoed een haardroger, wasmachine, droogkast, oven, vaatwasser die tegelijk opstaan zou kunnen zijn. Dan wordt de batterij ook gewoon aangesproken.