MAar wil je dat echt ? Waarom heb je dan nog PV productie die naar de auto gaat? Trek gewoon van het net ?
Wat je vandaag van het net haalt en met 5 cent winst terugkrijgt, verlies je morgen omdat je PV productie injecteert. vs vandaag enkel de overschot in je auto duwen aan CREG tarief en morgen nog eens de overschot aan CREG tarief.
Het was op de vraag antwoorden die gesteld werd, en een zwart-wit antwoord geven.
In realiteit komt dat (tot nog toe) niet veel voor. Wat nu eerder zou voorvallen is: 2000W opbrengst, 1000W die naar een droogkast gaat => overschot van 1000W die niet naar de auto kan want minder dan 1380W, den injecteren we maar 1000W aan 3 cent per uur.
Mijn alternatief is 1000W aankopen aan winst van grofweg hetzelfde, maar mijn auto wordt wel opgeladen. Als mijn wagen relatief vol is en ik moet nergens naartoe in het weekend, dan is het beter om naar rest van het verbruik te kijken en minder snel te laden. Als de wagen relatief leeg is en ik wil wat extra zekerheid lijkt mijn optie mij niet slecht. Als ik zeker ergens naartoe moet ga ik inderdaad 's nachts in daluren laden.
In tegenstelling tot het bericht hieronder denk ik niet dat ik alle waarheid in pacht heb, de initiële vraag was hoe het komt dat jouw batterij kan worden leeggetrokken, want dat is iets dat ik in eerste instantie liever niet zou hebben. Als ik overschakel naar laden op overschot kan dat scenario dus ook voorvallen, is dat dan beter? (open vraag: geen verwijtende passief agressieve vraag)
Ik ben benieuwd naar een screenshot van uw app. Bij mij is er geen solar modus. Wel een overschot modus en dan een percentage slider waarbij ik kan kiezen welk percentage aan overschot er moet zijn om het laden te starten.
Solar laden met CT klemmen aan de omvormer heeft geen enkel nut. Die CT klemmen aan de omvormer zijn er gewoon om uw opbrengst te meten en het algoritme voor slim laden te trainen. En anders heeft uw installateur een fout gemaakt, want dan gaat uw load balancing en capaciteitstarief instellingen niet werken als ge geen klemmen hebt rond uw hoofd aansluiting.
Maar goed, ik ga u niet meer proberen helpen want ge zijt blijkbaar overtuigd van uw eigen visie.
Screenshots: zie hieronder.
Vrije keuze of je nog antwoordt of niet, maar op je bericht #918 antwoord ik met te zeggen dat ik niet laad op overschot, maar op opbrengst en dat dit een keuze is die kan gemaakt worden. Dat impliceert naar mijn idee toch dat ik op dat vlak weet waar ik het over heb?
Als ik dan een bericht krijg dat ik het verkeerd begrijp vraag ik mij effectief af of je niet wil lezen wat ik schrijf.
Ivm installatie:
- klem rond kabel aan de zekering opbrengst zonnepanelen
- klemmen rond 3 fases huis
- klem rond kabel aan de zekering van laadpaal
Kijken naar totaal verbruik met een batterij die dat verbruik vervormt, is dat dat een slimmere manier van werken? Gevoelsmatig lijkt mij dat verkeerd. Opnieuw, net zoals hierboven, open vraag, geen passief agressieve vraag.