Plur1bus

Die aflevering net gezien. En die rit vond ik net heel sterk gedaan. Ook dat antwoordapparaat, die irritatie is daar net de bedoeling.
Ik kijk niet naar iets om mij eraan te irriteren, al dan niet bedoeld. Want het is duidelijk dat het Carol niet zo hard irriteerde want zij kon ondertussen wel andere dingen doen...
Hoe werkt dat dan eigenlijk precies, dat skippen? Ik kan mij echt niet voorstellen hoe ik van zo een reeks zou kunnen genieten door constant door te spoelen. Al zijn we mss niet van dezelfde generatie, en is dit hoe de nieuwere generaties met content omgaan. Maar dit soort content is hier niet voor gemaakt lijkt mij.
Je skipt gewoon 10sec vooruit, simpel. En ik ben midden jaren 80 geboren ;)
En tuurlijk is dit soort content er wel voor gemaakt, er gebeurt met momenten minutenlang niks ^^

Als je een serie op fast forward begint te zien kan je er inderdaad beter mee stoppen of gewoon op wiki de samenvatting ervan lezen want dan ben je inderdaad niet echt meer aan het kijken en gaat zeker bij deze de essentie ervan aan je voorbij. Vergelijk het met een zonsondergang, ja dat is traag maar het bekijken ervan draait om de gevoelens die je tijdens ervaart en de gedachten die erbij in je opkomen. Als je die gaat voortspoelen ondermijnt dat de hele ervaring.

Finale zal jammer genoeg maar eerst voor volgende week ergens zijn vrees ik maar heb net de 8ste gezien en dat was weer een klepper van formaat. Nog nooit een massage gezien die mij zo aan het scherm kluisterde. :biglaugh:
benieuwd waar die ene blip van Zosia/iedereen op aanstuurde. Misschien dat door in ik te praten en persoonlijke herinneringen te delen dat het collectief beseft dat ze toch wel zaken missen door individualiteit op te geven? Ze lijken ook effectief vrij geinteresseerd op zoek naar nieuwe ervaringen zoals Carol haar boek. Ik denk dat ze beiden, zowel Carol als het collectief wat aan het bijdraaien zijn en van elkaar nog gaan leren. Misschien dat het collectief ook wel nood heeft aan een brein los van zichzelf dat hen kan verrassen en zo hun perfecte homeostatische balans kan doorbreken. Beetje leven in de brouwerij zeg maar ;p

Ik kijk ook geen series verder die me niet liggen na 3-4 episodes. Als het toch nog iets anders wordt of niet, lees je het dan wel online ...
Traag en persoonlijk is gewoon een artistieke keuze hier, dat er daarom mensen afhaken is perfect verstaanbaar. Smaken en kleuren ...

Het gaat mij niet om Vince G of niet ... the X-files van hem, deden me bitter weinig. Ik vind de setting leuk en de vibe, dus blijf kijken.
We zien eerder een soort boeklezers sci fi hier en een wat arthouse achtig drama/sentiment, met de focus op personages en hun gevoelens.
Maar toch voelt de serie niet te artsy of arthouse.

Episode 8 leek weer traag, met toch wel enkele belangrijke onthullingen. Ep9 vanavond zien, want ST zal maar morgen beschikbaar zijn voor me (kuch). Ook nog ep2 van Fallout S2 vandaag te zien. Voor elk wat wils zeker :)

Laatst bewerkt:
Ik kijk ook geen series verder die me niet liggen na 3-4 episodes. als het toch nog iets anders wordt, lees je het dan wel online
Het ding is dat Ep1 zo anders was, zowel qua stijl als pacing, dat ik de rest van het seizoen nog een kans gaf om te zien of er een terugkeer daarnaartoe nog ging komen. Wat niet het geval was. Dus komende seizoenen ga ik links laten liggen.
En dat is ook mijn probleem met comments over "series zoals deze". Want ep1-2 en de rest van het seizoen zijn compleet anders.

En zo zijn er recent nog een aantal series geweest met een dijk van een pilot (of eerste 2 eps) en dan een andere weg insloegen of gewoon bergaf de vuilbak ingingen. En zoals ik in de Alien Earth thread ook al aangekaart had, hier weer hetzelfde tezien:
79% van de Rotten Tomatoes Critic reviews zijn gegeven na de dubbele pilot. We zullen moeten zien hoeveel er nog gaan bijkomen nu het seizoen gedaan is, maar meestal geen of weinig.
Het is alsof de makers van shows dit weten en daar rekening mee houden...

Die aflevering net gezien. En die rit vond ik net heel sterk gedaan. Ook dat antwoordapparaat, die irritatie is daar net de bedoeling.
Maar het slaat nérgens op. Letterlijk nergens.
Vanaf de tweede keer zou Carol wel gezegd hebben dat ze boodschap begrepen heeft en het niet meer herhaald hoeft te worden.

Zelf vond ik aflevering 8 beter dan de voorgaande. Eindelijk het gevoel dat er wel iets gebeurt.
Aflevering 9 zal ik nu nog wel uitkijken, maar daarna zal ik ook afzwaaien.

Zoals ik zei, 3 4 episodes geven een beter beeld van een serie ... de rest is persoonlijk. Als de kijkcijfers er niet zijn zal er niet snel een S2 komen, maar ik denk van wel. Duidelijk een serie die het publiek verdeelt. S2 kan ook alle kanten nog uit.
Zelfs de drollige Invasion kreeg een S3, de premise was hier ook boeiend, maar dat was pas eens veel filler en rond de pot draaien.

Ieder heeft zo zijn eigen criteria om te kijken of niet. Andere series genoeg vandaag om te zien als dit u niet ligt na S1.
Veel topseries volgens reviews en anderen liggen mij ook niet, die bekijk ik niet, ook al heb ik de tijd ervoor.

Laatst bewerkt:
Het vraagt in dit geval toch wel 9 x 50 minuten tijd om een heel seizoen te bekijken. Sommige series vragen inderdaad wel wat doorzettingsvermogen om er in te geraken, maar een heel seizoen bingen om dan toch te besluiten dat het je ding niet is vraagt wel wat toewijding. Dan bespaar ik me liever de moeite en gebruik ik die tijd om een goed boek te lezen of iets anders te bekijken.

Voorlopig 4 afleveringen ver geraakt en daar gestopt, ik zou wel willen verder kijken maar mogelijk doe ik het uiteindelijk toch niet.

Maar ieder zijn ding.

Je skipt gewoon 10sec vooruit, simpel. En ik ben midden jaren 80 geboren ;)
En tuurlijk is dit soort content er wel voor gemaakt, er gebeurt met momenten minutenlang niks ^^
ah, ik ook.

Dan heb je toch 0.0 sfeerschepping? Maar goed, als jij daardoor toch plezier uit deze reeks haalt is dat geen probleem hè. :)

Dat heb ik dus ook.
Hoe werkt dat dan eigenlijk precies, dat skippen? Ik kan mij echt niet voorstellen hoe ik van zo een reeks zou kunnen genieten door constant door te spoelen. Al zijn we mss niet van dezelfde generatie, en is dit hoe de nieuwere generaties met content omgaan. Maar dit soort content is hier niet voor gemaakt lijkt mij.

Mijn partner en een vriendin doen dat dus veel: alles aan autoritten, stilte etc wordt al snel gefastforward. Partner kijkt ook ipv de film graag een filpmje op YT dat in snel tempo alles erover vertelt. Voor mij is dan de hele sfeer weg.

Leuke seizoensfinale.
Sterke cold open ook, met het zichtbaar in beeld brengen dat de façade van the Others meteen stopt wanneer er iemand zich bij de hivemind voegt. Weg culturele identiteit, hallo culturele homogenisering. Dat is iets wat de reeks erg goed en straight to the point in beeld brengt.

En zoals we gewend zijn was het ook op visueel vlak weer top:

Gisteren af gekeken. Heb hier echt van genoten, vd eerste tot laatste aflevering. Slowburner en met een uniek beeld op een stille apocalyps. Heerlijk einde, goed me kunnen lachen. Die blik tussen Zosia en Carol = priceless.

Edit: Nu heb ik eindelijk hier de reacties boven mijn comment is gelezen en vraag me toch echt af als je het zo saai en vervelend vind allemaal, waarom kijk je het dan eigenlijk af? Als een serie mij niet aanstaat dan kijk ik die niet verder af en hup naar de volgende ipv daar eindeloos over te zeiken en verder te moeten spoelen. Ik val niemand aan maar als het uw ding nie is, zeg het 1x en move on. Ik respecteer ieder zijn mening maar sommige zeuren om te zeuren.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze net allemaal uit en zit ergens tussen de 2 kampen. Ik heb er wel ergens met plezier naar gekeken, maar dan komt dat voornamelijk door de setting. Het trage tempo is iets dat mij zelden stoort, maar hier wordt er wel enorm weinig vooruitgang geboekt. Ook helpt het niet dat Carol echt wel zeer domme beslissingen neemt die mij dan weer niet logisch lijken.

Het is het soort serie dat mij intrigeert, dus ik kijk met plezier verder, maar ik zou het een 9 kunnen geven als ze alle zwakheden hadden weggewerkt. Nu kan ik het hooguit een 7 geven ondanks dat ik voel dat er veel meer in zit/zat.

Severence, BcS waren imo even traag van pacing, maar daar gebeurde gewoon zoveel meer in dat je aan je scherm gekluisterd was.
Neem die aflevering van Saul in de woestijn met zijn geld... 50 min. iemand in de woestijn volgen t.o.v. die kerel dat naar Carol reist met auto/door oerwoud gaat. Zelfde tijd, zelfde premisse, het ene geniaal, het andere op het randje van saai.

Ik heb gisteren ook de laatste aflevering bekeken. Ik vond het alvast top en kijk uit naar seizoen 2!
Ook helpt het niet dat Carol echt wel zeer domme beslissingen neemt die mij dan weer niet logisch lijken.

Het is het soort serie dat mij intrigeert, dus ik kijk met plezier verder, maar ik zou het een 9 kunnen geven als ze alle zwakheden hadden weggewerkt. Nu kan ik het hooguit een 7 geven ondanks dat ik voel dat er veel meer in zit/zat.
Welke domme beslissingen en zwakheden dan?

Ik ben fan. Het is een slow burner zoals we van Gilligan gewoon zijn, dus ik snap ook zeker de commentaren dat dit voor sommige mensen té traag is. Wat ok is, een serie hoeft niet voor iedereen te zijn (eerste seizoenen BB en BCS worden ook als te traag bestempeld door veel mensen, en beiden zijn uiteindelijk meesterwerken geworden).

Wat mij wel echt verbaast, is dat er mensen zitten doorspoelen/skippen. Het is een denkfout dat dit mogelijk is omdat het een traag tempo heeft qua plot. Alle kwaliteit zit net in de nuances en subtiliteiten. Het is hier een blik, een camerastandpunt, de intonatie van een woord, ... dat telkens minitieus gekozen is. Acteurs krijgen hier echt nog de tijd om te acteren.
Plot gewijs mis je misschien geen grote onthullingen, maar je hebt die details absoluut nodig om later als kijker de beloning te krijgen en ervan te kunnen genieten.
Ironisch genoeg missen de mensen die het te traag vinden en skippen/op de gsm scrollen/whatever, ondanks het lage tempo van de serie dus nog steeds zeer belangrijke elementen

Terug
Bovenaan