Pokémon FireRed & Pokémon LeafGreen

Sond

Well-known member
Crowdfunder FE
pokemonfirered.png
pokemonleaf.png

release: 27 februari 2026
genre: RPG
dev: Game Freak

Verscheen oorspronkelijk in 2004, en was toen al een remake van Pokémon Red en Pokémon Green / Blue.

Pokémon FireRed Version is a remake of Pokémon Red Version, one of the first two titles in the Pokémon video game series. This Game Boy Advance game was originally released in 2004. Now you can enjoy this classic Pokémon adventure on Nintendo Switch and Nintendo Switch 2!

The thrill of the Kanto region, as well as familiar Pokémon, are just as you remember them – with updated graphics compared to the original Game Boy title. The Sevii Islands – not present in Pokémon Red Version – have also been added, greatly expanding the areas you can explore and the scope of your adventure.

Pokémon LeafGreen Version is a remake of Pokémon Green Version (known as Pokémon Blue Version in Europe), one of the first two titles in the Pokémon video game series. This Game Boy Advance game was originally released in 2004. Now you can enjoy this classic Pokémon adventure on Nintendo Switch and Nintendo Switch 2!

The thrill of the Kanto region, as well as familiar Pokémon, are just as you remember them – with updated graphics compared to the original Game Boy title. The Sevii Islands – not present in Pokémon Green Version – have also been added, greatly expanding the areas you can explore and the scope of your adventure.

Pokemon FireRed en LeafGreen komen op 27/02 naar de Switch.
Beetje cashgrab gewijs zijn ze als aparte game aan te kopen en niet deel van Switch Online maar ze zouden wel Pokemon Home compatibel zijn.
€20 per spel, nu al te pre-orderen in de store.

Pokemon FireRed en LeafGreen komen op 27/02 naar de Switch.
Beetje cashgrab gewijs zijn ze als aparte game aan te kopen en niet deel van Switch Online maar ze zouden wel Pokemon Home compatibel zijn.
€20 per spel, nu al te pre-orderen in de store.
schandalig, gewoon exact zelfde game als 22 jaar geleden. Geen online trading of battles zelf mogelijk.

En zo kan je nooit goed doen als gamebedrijf. Er wordt al jaren geroepen om de games opnieuw beschikbaar te maken, en vele mensen (waaronder ikzelf) willen hier gerust voor betalen, maar niet de woekerprijzen die op de 2de-handsmarkt gevraagd worden.

Ik wil deze games ook gewoon kopen (en hoop stiekem dat ze vrijdag een fysieke verzamelcollectie in de trend van Super Mario 3D all stars aankondigen, en de prijs die ik per spel wil betalen ligt daar zelfs hoger dan deze €20 per inbegrepen spel), en niet maandelijks betalen voor een online subscription die ik enkel gebruik om deze games te spelen.
Ook op gebied van inhoud moet er voor mij niets bijkomen, het doel is hier niet om een remake te hebben (geruchten zijn dat het linken blijkbaar voor cheats/problemen zou zorgen als er geen extra maatregelen genomen worden, die dan weer andere bugs introduceren). Gewoon een betaalbare versie die we op moderne hardware kunnen spelen is voor mij dan ook ok.

En zo kan je nooit goed doen als gamebedrijf. Er wordt al jaren geroepen om de games opnieuw beschikbaar te maken, en vele mensen (waaronder ikzelf) willen hier gerust voor betalen, maar niet de woekerprijzen die op de 2de-handsmarkt gevraagd worden.

Ik wil deze games ook gewoon kopen (en hoop stiekem dat ze vrijdag een fysieke verzamelcollectie in de trend van Super Mario 3D all stars aankondigen, en de prijs die ik per spel wil betalen ligt daar zelfs hoger dan deze €20 per inbegrepen spel), en niet maandelijks betalen voor een online subscription die ik enkel gebruik om deze games te spelen.
Ook op gebied van inhoud moet er voor mij niets bijkomen, het doel is hier niet om een remake te hebben (geruchten zijn dat het linken blijkbaar voor cheats/problemen zou zorgen als er geen extra maatregelen genomen worden, die dan weer andere bugs introduceren). Gewoon een betaalbare versie die we op moderne hardware kunnen spelen is voor mij dan ook ok.
Blijkbaar mag er toch echt geen kritiek komen vanaf dat er Pokemon in de naam komt van een spel he...
Niemand vraagt ook een remake in 2.5D HD (hoe cool dat ook zou zijn) voor die €20. Gewoon de mogelijkheid om in 2026 online te kunnen traden, via een service die daar trouwens al voor bestaat...

Voor Legends Z-A zijn ze al maanden bezig om het spel te linken aan die service (Pokemon Home) terwijl dat gewoon out of the box had moeten zijn. Het enige wat de mensen vragen voor die Fire Red/Leaf Green op Switch is dus ook de mogelijkheid om te connecteren naar die Pokemon Home zodat je kan traden.
Aangezien je niet alle 150 pokemon kan vangen in FR/LG moét je dus traden en dat gaat nu dus enkel lokaal via wifi... Het enige wat nog ontbreekt is dat het terug met een kabel (liefst van €25) moet zoals in het Gameboy tijdperk. En dan nog zouden er duizenden mensen dat geweldig vinden omdat het dichter bij de originele ervaring komt :sarcastic:

Gamefreak zijn gewoon de meest luie developers ter wereld. Meer dan het hoognodige gaan ze daar nu eens nooit doen. En toch smijten de mensen miljoenen hun richting uit. Onbegrijpelijk.

Blijkbaar mag er toch echt geen kritiek komen vanaf dat er Pokemon in de naam komt van een spel he...
Niemand vraagt ook een remake in 2.5D HD (hoe cool dat ook zou zijn) voor die €20. Gewoon de mogelijkheid om in 2026 online te kunnen traden, via een service die daar trouwens al voor bestaat...

Voor Legends Z-A zijn ze al maanden bezig om het spel te linken aan die service (Pokemon Home) terwijl dat gewoon out of the box had moeten zijn. Het enige wat de mensen vragen voor die Fire Red/Leaf Green op Switch is dus ook de mogelijkheid om te connecteren naar die Pokemon Home zodat je kan traden.
Aangezien je niet alle 150 pokemon kan vangen in FR/LG moét je dus traden en dat gaat nu dus enkel lokaal via wifi... Het enige wat nog ontbreekt is dat het terug met een kabel (liefst van €25) moet zoals in het Gameboy tijdperk. En dan nog zouden er duizenden mensen dat geweldig vinden omdat het dichter bij de originele ervaring komt :sarcastic:

Gamefreak zijn gewoon de meest luie developers ter wereld. Meer dan het hoognodige gaan ze daar nu eens nooit doen. En toch smijten de mensen miljoenen hun richting uit. Onbegrijpelijk.
Er mag zeker kritiek komen, ik zeg ook niet dat die er niet mag zijn als je mijn post leest. Wat ik aangeef is dat het als gamebedrijf tegenwoordig nogal lastig is, eender wat je doet, er komt een golf van kritiek. Kijk destijds naar Diamond en Pearl, die geven ze een grafische update, was het ook een hoop bagger. Ik begrijp dan dat ze nu het gewoon 1-op-1 houden.
Ik geef ook aan dat er een hoop mensen al gelukkig zijn dat het beschikbaar komt, en dat trek je dan onmiddelijk in het extreme met die kabel... Van overdrijven gesproken. Daarnaast geef ik ook de (vermoedelijke) reden aan waarom die connectie met Home niet gemaakt is. Dus zo simpel als "de service bestaat" is het blijkbaar niet (zeker aangezien het initieel bij de aankondiging aanwezig was, maar achteraf verwijderd is, is er meer aan de hand).
Je kan iets jammer vinden, maar om dan onmiddelijk met woorden als "cashgrab" en "schandalig" af te komen, ja dat vind ik dan ook sterk.

Maar het omgekeerde is precies ook waar. Blijkbaar moet je kritiek hebben op alles wat ook maar niet gaat zoals je het wil en mag je daar eens niet mee akkoord gaan.

Ik zie Pokemon toch ook liever standalone dan als deel van een abonnement.

Qua ruilen ben ik in de war. Kan je wel gwn ruilen tussen 2 switches die in elkaars buurt zijn? En zonder Pokemon Home kan je je eigen Pokemon dan niet van de ene game naar de andere transfereren?

Had inderdaad gemogen. Lijkt me ook niet zoveel werk om dat te linken maar bon.

Dat heeft nu éénmaal ook soms andere redenen... De games zijn destijds gerate als geschikt voor kinderen, maar er zat wel een Gamecorner in die spellen waarin je kon gokken op slotmachines, waardoor die games als ze nu gewijzigd worden opnieuw gerate zouden moeten worden en dan zouden ze vervolgens meer dan waarschijnlijk een strengere rating krijgen onder de huidige richtlijnen... en dan kan je die games niet meer verkopen aan een belangrijk deel van het doelpubliek.

Haal die gamecorner eruit en je hebt weer een andere groep boze fans.

Ik vind de prijs voor de duidelijkheid ook een cash grab, had ze liever op NSO gezien, maar so be it. Ook in gedachten houden dat deze games slechts gedeeltelijk (32%) van Nintendo zijn, en ook deels van GameFreak. Nintendo heeft dus niet dezelfde vrijheid om ze zomaar op hun gameservice te smijten zoals bijvoorbeeld een Mario of Zelda spel.

Ik heb net een shiny oddish gevangen toen ik op zoek was naar een abra. Denk dat het de 4e keer is in mijn leven dat ik een shiny tegenkom in alle pokemon games 😃 (ik heb er zelf ook nooit naar zitten hunten).

Ik heb net een shiny oddish gevangen toen ik op zoek was naar een abra. Denk dat het de 4e keer is in mijn leven dat ik een shiny tegenkom in alle pokemon games 😃 (ik heb er zelf ook nooit naar zitten hunten).
damn nice, heb al 10+ keer firered uitgespeeld en nog nooit een shiny gezien xD

Terug
Bovenaan