Pokémon Legends: Arceus

Pokémon Legends: Arceus

wat verwacht je nu het is 20 jaar hetzelfde dat ze nu opeens mario of zelda kwaliteit gaan brengen.

Begrijp me niet verkeerd ik zou dit ook willen maar dit zal nooit gebeuren.

wat verwacht je nu het is 20 jaar hetzelfde dat ze nu opeens mario of zelda kwaliteit gaan brengen.
Het minimum dat ik verwacht van een bedrijf met zo’n budgetten, is dat het tenminste op een Switch-game lijkt, niet op een Wii-game. Ik lees dat de gameplay goedzit, maar dat die wordt tegengehouden door het technische. En dat zijn dan niet alleen de graphics, maar ook het feit dat de wereld gewoon leeg is. Het is niet dat de Switch dat niet aan kan he. Het gaat hier puur over onkunnen in mijn ogen of tijdsdruk, maar indien dat laatste waar is, zou ik toch andere kwaliteitseisen stellen, moest ik Nintendo zijn.

En het probleem is vooral het volgende: koopt iedereen de game, dan weet Game Freak opnieuw dat de bare minimum genoeg is en dat ze voor een volgende game weer weinig zullen wijzigen. Koopt niemand de game, dan concluderen ze dat experimenteren verkeerd was en dan keren ze terug naar de jarenlange herkauwde formule.

Het minimum dat ik verwacht van een bedrijf met zo’n budgetten, is dat het tenminste op een Switch-game lijkt, niet op een Wii-game. Ik lees dat de gameplay goedzit, maar dat die wordt tegengehouden door het technische. En dat zijn dan niet alleen de graphics, maar ook het feit dat de wereld gewoon leeg is. Het is niet dat de Switch dat niet aan kan he. Het gaat hier puur over onkunnen in mijn ogen of tijdsdruk, maar indien dat laatste waar is, zou ik toch andere kwaliteitseisen stellen, moest ik Nintendo zijn.

En het probleem is vooral het volgende: koopt iedereen de game, dan weet Game Freak opnieuw dat de bare minimum genoeg is en dat ze voor een volgende game weer weinig zullen wijzigen. Koopt niemand de game, dan concluderen ze dat experimenteren verkeerd was en dan keren ze terug naar de jarenlange herkauwde formule.

Daar zit het hem waarom om de 4 jaar langere duurdere ontwikeling als het praktisch even goed zal verkopen als ze om de 2 jaar een game uitbrengen.

Het minimum dat ik verwacht van een bedrijf met zo’n budgetten, is dat het tenminste op een Switch-game lijkt, niet op een Wii-game.
Hangt een beetje af van smaak ook, zelf vond ik bijvoorbeeld Brilliant Diamond en Shining Pearl er heel slecht uitzien qua graphics maar Sword & Shield dan veel beter. Deze stijl van graphics ligt mij ook meer dan die van BD & SP.

Al een pre-order staan sinds juni, hopelijk levert bol op tijd, dat het maar rap morgen is dan :biglaugh:

Hangt een beetje af van smaak ook
Dat heeft hier zelfs geen belang. Ik vond BDSP ook lelijk, maar technisch grafisch zag het er goed uit. Hier vind ik de art direction goed (dus ik vind het mooi), maar technisch grafisch trekt het op niks. Maar goed, ik denk dat er ondertussen al alles over gezegd is. En ik ben zeker heen graphics hoer, maar het feit dat ze zoiets durven uitbrengen getuigt gewoon van een dikke fuck you naar de fans (ik zal het er voor de zekerheid bijzetten: “vind ik”).

Gamesource heeft hem vandaag in NL alvast geleverd. Rest zal moeten wachten tot morgen I guess. Piraatjes kunnen al 2 weken spelen, dat wel.

Dat dacht ik dus net ook. Net gaan ophalen in mediamarkt. Was nog goedkoop. 50 eurotjes maar. Nu nog wachten tot na het werk om te testen.

eeuh ja... Als ge weet dat Botw al 5 jaar bestaat, er beter uit ziet en veel betere performance heeft, dan ja dan is dat een verwachting. Denk niet dat het zo moeilijk is voor Nintendo om te zeggen hey kijk eens hoe zij het gedaan hebben...

Ben nog aan het twijfelen om deze te kopen... Ik heb onlangs BDSP gekocht en ik was zo teleurgesteld dat ik eigenlijk beter even stop met Pokemon spellen kopen. Ik had het origineel niet gespeeld en wist wel dat het een remake was, maar ik had niet verwacht dat het letterlijk een iets opgepoetste versie ging zijn van dat spel voor 60 euro (mijn fout om niet op voorhand te checken en gewoon blind te kopen).

Helaas vind ik de grafische kwaliteit gewoon steeds meer achteruit ipv vooruit gaan. Lets go Pikachu/Eevee was misschien lacking wat gameplay mechanics betreft maar zag er beter uit dan Sword/Shield om 1 of andere reden en die remake van BDSP is op zijn beurt weer een stuk minder mooi (dan SW/SH) dan je mag verwachten voor een 2021 spel.

En dit ziet er uit als een budget BOTW, een spel ontwikkeld voor 2017 dus met techniek van 5+ jaar oud.

Teleurstellend is het dus wel. BDSP ga ik in ieder geval verkopen en dan kijk ik misschien eens of ik deze ga binnen halen als ik erin slaag om voorbij de graphics te kijken.

eeuh ja... Als ge weet dat Botw al 5 jaar bestaat, er beter uit ziet en veel betere performance heeft, dan ja dan is dat een verwachting. Denk niet dat het zo moeilijk is voor Nintendo om te zeggen hey kijk eens hoe zij het gedaan hebben...
Als je pokemon koopt weet je toch dat dit is wat je krijgt van graphics, het zou zeker beter mogen volledig mee akkoord maar dit gaat nooit gebeuren het verkoopt veel te goed.

Om het jaar of om de 2 jaar zal altijd beter verkopen dan een pokemon die 5 jaar in ontwikkeling is jammer genoeg.

Als je vergelijkt wat Capcom dan pushed met Monster Hunter Rise, ziet dit er bijna als een indie titel uit.

Laatst bewerkt:

Begrijp me niet verkeerd ik zou dit ook willen maar dit zal nooit gebeuren.
de console ( NIET HANDHELD) pokémon games zagen er altijd goed uit voor hun tijd ( pokémon snap, stadium Colosseum, XD- gale of darkness, .... )

ze hebben de pap in de mond gekregen met de zelda engine te krijgen en het lukt hun niet om 5 jaar uits uit de brengen dat er beter uitziet als een early gen ps2 game.... er zijn genoeg cell shaded ps2 games die er legit beter uit zien ( dark chronicle/ dragon quest 8).

Het is eigenlijk vooral gamefreak die eigenlijk shitty developers zijn en geen talent hebben voor goeie performante vlotte engines te maken. die framerate drops op de 3DS waren ook belachelijk voor hoe simpel die games er uit zagen. terwijl majoras mask remastered en xenoblade er op draaide met wii graphics... en degelijke framerates.

Het is ook nooit een triple a studio met triple a budget geweest hé, pokémon is altijd al een low budget cash cow geweest met minimale veranderingen en maximale rehashes elke keer. de hoeveelheid nieuwigheden tussen gens zijn even groot als 2 fifa titels een jaar apart.

de laatste die ik met plezier heb uitgespeeld was heartgold / soulsilver en daarna heb ik het geen 3 of 4 badges volgehouden bij de meeste omdat ik het zo snel beu werd...

hopelijk kijken ze ooit eens naar persona 5 om te kijken hoe het wel moet. dat is de beste monster catching jrpg allertijden. en stijl dat die game heeft! ondanks de de game simpele graphics heeft, is dat één van de best looking games ooit. puur omwille van art direction.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan