Pokémon Legends: Arceus

Pokémon Legends: Arceus

de console ( NIET HANDHELD) pokémon games zagen er altijd goed uit voor hun tijd ( pokémon snap, stadium Colosseum, XD- gale of darkness, .... )

ze hebben de pap in de mond gekregen met de zelda engine te krijgen en het lukt hun niet om 5 jaar uits uit de brengen dat er beter uitziet als een early gen ps2 game.... er zijn genoeg cell shaded ps2 games die er legit beter uit zien ( dark chronicle/ dragon quest 8).

Het is eigenlijk vooral gamefreak die eigenlijk shitty developers zijn en geen talent hebben voor goeie performante vlotte engines te maken. die framerate drops op de 3DS waren ook belachelijk voor hoe simpel die games er uit zagen. terwijl majoras mask remastered en xenoblade er op draaide met wii graphics... en degelijke framerates.

Het is ook nooit een triple a studio met triple a budget geweest hé, pokémon is altijd al een low budget cash cow geweest met minimale veranderingen en maximale rehashes elke keer. de hoeveelheid nieuwigheden tussen gens zijn even groot als 2 fifa titels een jaar apart.

de laatste die ik met plezier heb uitgespeeld was heartgold / soulsilver en daarna heb ik het geen 3 of 4 badges volgehouden bij de meeste omdat ik het zo snel beu werd...

hopelijk kijken ze ooit eens naar persona 5 om te kijken hoe het wel moet. dat is de beste monster catching jrpg allertijden. en stijl dat die game heeft! ondanks de de game simpele graphics heeft, is dat één van de best looking games ooit. puur omwille van art direction.
persona 5 is awesome pop art stijl fantastische game.

7/10 is zelfs nog te veel. Ik vind het tot nu niet speciaal en die pokedex tasks zien er ook maar grindy uit. Als ge dat allemaal moet doen... amai dan. Ook met een level 10 Cyndaquil van een level 4 Bidoof op uw bakkes krijgen is er ver over. De moeilijkheidsgraad is dan ook precies een pakske hoger als die van de BDSP remakes. En dan nog de open wereld. Saai tot in het kwadraat. Resources verzamelen en de 2 pokemons om de 35 meter of zo vangen of killen. Meer is er niet te doen (tot nu).

7/10 is zelfs nog te veel. Ik vind het tot nu niet speciaal en die pokedex tasks zien er ook maar grindy uit. Als ge dat allemaal moet doen... amai dan. Ook met een level 10 Cyndaquil van een level 4 Bidoof op uw bakkes krijgen is er ver over. De moeilijkheidsgraad is dan ook precies een pakske hoger als die van de BDSP remakes. En dan nog de open wereld. Saai tot in het kwadraat. Resources verzamelen en de 2 pokemons om de 35 meter of zo vangen of killen. Meer is er niet te doen (tot nu).
meh er zitten nieuwe elementen erin je kan dat ook niet negeren.
je kan eindelijk moves switchen, resources verzamelen, de gevechten zien er eindelijk beter en dynamischer uit dan gwn 2 pkmns op uw scherm te krijgen.
de pokedex is inderdaad grinden maja
Ik vind het tot nu toe ook een wat saaiere game.

pfff, die wereld is zoo leeg. En schijnt een super lange game te zijn om te vervolledigen.
ga em wel doorspelen want ik moedig de veranderingen aan in de gameplay, maar krijgt toch low prio wanneer Horizon, Elden Ring arriveren.

Ik ga deze laten schieten dan denk ik, aan van die steriele werelden heb ik echt een bloedhekel, mocht het er dan nog mooi uit zien kan ik me er nog overzetten maar dat is zeker niet het geval.

Hopelijk lezen ze de reviews goed zodat de opvolger alle slechte puntjes kan wegwerken en dan krijgen we ooit misschien de echte Pokémon Rpg die we verdienen!

Ik had gehoopt dat een open world pokemon er wat beter uit ging zien maar helaas. Het erge is dat ze die fan made mmo dan hebben afgesloten met een DRM en da ding zag er tenminste uit zoals ge zou verwachten van een open world pokemon.

Ik heb de Pearl rework ook wel gekocht maar nog niet echt langer dan 2 uur aan bezig geweest. Kzal me daar maar eens mee bezig houden ipv met deze ^^

ik hoop gewoon dat deze game het slechter doet / slechter verkoopt alleen zo gaan ze die pkmn games herwerken want zolang die goeie cijfers halen gaan ze het ook nooit echt aanpassen denk ik.

ik hoop gewoon dat deze game het slechter doet / slechter verkoopt alleen zo gaan ze die pkmn games herwerken want zolang die goeie cijfers halen gaan ze het ook nooit echt aanpassen denk ik.
Helaas, ik las dat het in de UK al de 4de beste Pokemon release ooit was.

Ik vrees ervoor als deze het slecht doet, dat ze juist niet gaan herwerken, want dit is al een herwerkte game en een afwijking van de formule. Faalt dit, dan gaan ze terug naar de formule die succesvol was.

meteen 6u aan een stuk gespeeld.
toch vlotter dan verwacht, maar het gaat wel vlug vervelen vermoed ik eens dat de gameplay niet meer zo nieuw is..

Ik kan het wel appreciëren. De nieuwe game mechanics zijn voor mij een aangename verademing. Vorige games was ik meestal na enkele uren al beu, na al die jaren krak hetzelfde te doen (van gym naar gym) ben ik blij dat ze eindelijk eens iets anders proberen.

Grafisch is dit echter wel dikke kak, als je dan andere open world games ziet op de switch.. soit, game freak is en zal nooit gelauwerd worden om z’n mooie graphics maar dit is echt bare minimum.

Het completen van je Dex zal voor sommige wel aanvoelen als nodeloos gegrind maar persoonlijk heb ik daar geen probleem mee. De tijd vliegt voorbij eens je bezig bent. de side quests zijn misschien veredelde fetch quests maar ze zijn toch een leuke toevoeging en louter optioneel.

15 uur op de teller en net aangekomen in het voorlaatste gebied.

Zucht. softblocked in het verhaal omdat ik nog geen 4 sterren ben. Dan maar pokedex grinden... fun... :(

Als completionist vind ik dit echt wel een leuke game, zit een paar uur ver maar nog altijd in het eerste gebied Pokémon vangen en Pokédex completen en requests doen en nog geen minuut verveelt. Graphics zijn niet top maar spreken mij veel meer aan dan Brilliant Diamond, en technisch nog geen enkel probleem tegengekomen

momenteel aan het laatste subgebied.
het vangen blijft op zich wel leuk, die alphas vangen blijft soms wel hard.
die hele mechanic voor die gele pokemon steekt mij wat tegen, het mikken en dodgen is wat te clunky en lijkt te haperen met momenten.

wereld blijft lelijk, animaties zijn soms wel tof maar vaak slecht.
da mag volgende keer wel een pak beter.

Wie graag mijn mening eens leest :)

Terug
Bovenaan