de console ( NIET HANDHELD) pokémon games zagen er altijd goed uit voor hun tijd ( pokémon snap, stadium Colosseum, XD- gale of darkness, .... )
ze hebben de pap in de mond gekregen met de zelda engine te krijgen en het lukt hun niet om 5 jaar uits uit de brengen dat er beter uitziet als een early gen ps2 game.... er zijn genoeg cell shaded ps2 games die er legit beter uit zien ( dark chronicle/ dragon quest 8).
Het is eigenlijk vooral gamefreak die eigenlijk shitty developers zijn en geen talent hebben voor goeie performante vlotte engines te maken. die framerate drops op de 3DS waren ook belachelijk voor hoe simpel die games er uit zagen. terwijl majoras mask remastered en xenoblade er op draaide met wii graphics... en degelijke framerates.
Het is ook nooit een triple a studio met triple a budget geweest hé, pokémon is altijd al een low budget cash cow geweest met minimale veranderingen en maximale rehashes elke keer. de hoeveelheid nieuwigheden tussen gens zijn even groot als 2 fifa titels een jaar apart.
de laatste die ik met plezier heb uitgespeeld was heartgold / soulsilver en daarna heb ik het geen 3 of 4 badges volgehouden bij de meeste omdat ik het zo snel beu werd...
hopelijk kijken ze ooit eens naar persona 5 om te kijken hoe het wel moet. dat is de beste monster catching jrpg allertijden. en stijl dat die game heeft! ondanks de de game simpele graphics heeft, is dat één van de best looking games ooit. puur omwille van art direction.