derp
Well-known member
ik denk dat de redenering hier is dat het niet uitmaakt of het wel of niet ‘werkt’ maar dat Groen gewoon trouw blijft aan hun basisprincipes, nl gelijkheid voor iedereenIedereen ziet van ver dat gender geen thema is waar je echt stemmen mee kan winnen, enkel verliezen. Zelfs het VB want de rechtse kiezers interesseert het verschil tussen de rechtse partijen niet, het is zelfs niet aan bod gekomen. De linkse zouden ze sowieso niet op stemmen.
Ze zouden beter campagne voeren tegen PVDA, Vooruit of CD&V om kiezers terug te winnen.
Maar hey, het is weeral het VB hoor. Die hebben in het geniep ook waarschijnlijk het conclaaf gemonteerd ofzo.
Die hele gender- en woke discussies zijn volgens mij thema’s met een hele beperkte levensduur en m.i. is het een correcte (en meer respectabele) manier van omgaan met dit soort thema’s door trouw om te gaan met uw principes ipv mee te gaan blazen met wat op dat moment de populaire wind is. Ik denk dat dat de volgende verkiezingen al veel minder een thema gaat zijn, heb het gevoel dat mensen wel gaan inzien dat dat onderwerpen zijn waar gemakkelijk en veel over te discussiëren is maar waarvan de maatschappelijke relevantie totaal niet in proportie is. Op het einde van de rit blijf hetzelfde, en hopelijk is iedereen het daar over eens, mantra nog steeds overeind namelijk dat iedereen gelijk is ongeacht huidskleur, seksuele oriëntatie en gender.
Dat gezegd zijnde is de campagne van groen met momenten zeker tenenkrommend, zeker wanneer ze hippe TikTok filmpjes proberen te maken, of ik ben gewoon te oud dat kan ook. Maar iemand als Jos D’Haese zouden ze bij Groen wel echt kunnen gebruiken denk ik vaak.
Laatst bewerkt: