Politieke debatten: Tafel van Gert, Kies24, Eerste Keus, Kopstukkendebat...

Deze rant houdt even weinig steek als het stuk van de onderwijscijfers waar je verder niet meer op gereageerd hebt. You're bias is also showing.

Als iedereen De Croo een leugenaar noemt is het misschien gewoon ook gewoon de waarheid?
De realiteit lijkt overduidelijk te zijn dat er al een jaar eerder eenzelfde coalitie met Rutten als premier had kunnen zijn, maar dat De Croo jr. voor eigen rekening een leugenachtig manoeuvre heeft uitgehaald.

Die man mag al van geluk spreken dat wij een brave pers hebben en hij er in o.a. De Zevende Dag het heeft over zijn vrouw/kinderen, geen kritische opmerkingen over krijgt dat hij op dat vlak ook niet de meest loyale persoon is.
en waarom kunnen jullie niet alle 2 gelijk hebben?

1) De Croo heeft inderdaad een vuil spelletje gespeeld en het postje gepakt en beloftes verbroken
2) Bart DW en NVA hebben hun connecties gebruikt om bij Gert een beetje aan De Croo bashing te kunnen doen zonder weerwoord

Bpost denk ik niet dat je dat haar echt kan aanwrijven. Dat zat al duidelijk rot jarenlang.

Ik weet wel niet goed wat haar verwezenlijkingen zijn als minister van overheidsbedrijven en ambtenarenzaken.
- Maaltijdcheques voor federale ambtenaren?
...
Ook niet echt de meest zichtbare bevoegdheden natuurlijk.
Een verbetering zou zijn om alle types cheques af te schaffen en verlonen in netto. Niet uitbreiden naar de ambtenaarij.
Soit, leuk voor de ambtenaar maar meer belastingsgeld uitgeven is voor mij geen verwezenlijking.

De schuld schuiven op de vorige is altijd makkelijk he. Ik zie vooral een minister die het schip niet heeft doen keren, zelfs niet afremmen.
De schuld voor 20-jaar wanbeleid in de schoenen schuiven van de persoon die de laatste 3,5 jaar verantwoordelijk is is imo nóg gemakkelijker.
We spreken niet over een klassiek privé bedrijf waar een nieuwe CEO er effe met de botte bijl door kan en op korte termijn veel zaken kan veranderen, wat misschien maar best is ook.

Voor alle duidelijkheid: ik heb niet echt een mening over hoe goed/slecht De Sutter het gedaan heeft als minister de afgelopen 3,5 jaar. Ik stel alleen maar vast dat zij op een vrij serene manier de standpunten van haar partij verdedigd.

Jammer dat er overduidelijk geen draagvlak is voor rekeningrijden. Naar mijn mening toch dé oplossing voor verkeersproblemen. Dat in combo met beter OV en afschaffing bedrijfswagens. Toevallig 3 dingen die er nooit gaan komen.
Iedereen zit altijd te kappen op bedrijfswagens, in mijn ogen toch de manier om het wagenpark te vergroenen. Ikzelf kan geen nieuwe wagen kopen maar de jonge occasies die van dat bedrijfswagenpark komen zijn wel toegankelijk.

Wat ik eerder raar vind is dat niemand de onbeperkte tankkaart voor salariswagens echt in vraag stelt. Ongelimiteerd brandstof/elektriciteit aanbieden als extraatje op het salaris is toch ver van groen en lijkt me toch geen must.

Een verbetering zou zijn om alle types cheques af te schaffen en verlonen in netto. Niet uitbreiden naar de ambtenaarij.
Soit, leuk voor de ambtenaar maar meer belastingsgeld uitgeven is voor mij geen verwezenlijking.

Ja maar dat de types cheques blijven bestaan, dat is Financiën-materie dus dat moet je Van Peteghem aanwrijven. Maar Van Peteghem werd ook vakkundig gesabotteerd door de MR....

Veel te veel partijen in de federale coalitie.

De schuld voor 20-jaar wanbeleid in de schoenen schuiven van de persoon die de laatste 3,5 jaar verantwoordelijk is is imo nóg gemakkelijker.
We spreken niet over een klassiek privé bedrijf waar een nieuwe CEO er effe met de botte bijl door kan en op korte termijn veel zaken kan veranderen, wat misschien maar best is ook.
Maar er zijn toch ook geen tekenen aan de wand dat het gaat beteren? Wat heeft zij gedaan voor Bpost?

Een concreet voorbeeld van slecht beleid:
Minister De Sutter bezorgd over mogelijk mislopen krantencontract door Bpost: "Heel belangrijk dat er geen ontslagen vallen"
Kosten wat kost ontslagen vermijden en aan het werk houden is geen goede strategie voor een bedrijf.
Wanneer Bpost niet optimaal kan werken worden ze duurder en krijgen andere bedrijven nieuwe contracten. Dat is een neerwaartse spiraal.

Iedereen zit altijd te kappen op bedrijfswagens, in mijn ogen toch de manier om het wagenpark te vergroenen. Ikzelf kan geen nieuwe wagen kopen maar de jonge occasies die van dat bedrijfswagenpark komen zijn wel toegankelijk.

Wat ik eerder raar vind is dat niemand de onbeperkte tankkaart voor salariswagens echt in vraag stelt. Ongelimiteerd brandstof/elektriciteit aanbieden als extraatje op het salaris is toch ver van groen en lijkt me toch geen must.

Dat is nu juist bevestigd dat dat niet waar is. :p
De gebruikte bedrijfswagens worden verkocht in het buitenland. Dus jij kan die nog altijd niet kopen.

Dat is nu juist bevestigd dat dat niet waar is. :p
De gebruikte bedrijfswagens worden verkocht in het buitenland. Dus jij kan die nog altijd niet kopen.
Euhm, langs de A12 is zowat het Walhalla van ex-bedrijfswagens? CarNext, KBC CarLease, ...

1) De Croo heeft inderdaad een vuil spelletje gespeeld en het postje gepakt en beloftes verbroken
2) Bart DW en NVA hebben hun connecties gebruikt om bij Gert een beetje aan De Croo bashing te kunnen doen zonder weerwoord

Over de cijfers van onderwijs had ik overigens sowieso al gelijk, maar dat werd gewoon genegeerd.

Wat 2) betreft: Ik heb die verkiezingstafel nauwelijks bekeken, want ik vind dat geen aangenaam format, maar het format is er duidelijk één waar iedere politieker alleen aan bod kwam en ook De Croo heeft zijn tour gehad.

Weerwoord? Hij heeft zich letterlijk kunnen verweren tegen Linda De Win, en als je iets van lichaamstaal/gedragsbiologie kent zag je daar, net als in 't Conclaaf overigens, gewoon een leugenaar aan het woord.

Bart De Wever zal overigens ook al snel gebriefd zijn door zijn PR-dienst van de partij dat hij de rancune-dial moest terugdraaien, want die stond hoog in 't Conclaaf, maar toch al iets lager in 't Duel en het debat tussen hem en De Croo in Terzake.

Ik herinner mij toch dat De Croo even goed de popiejopie kwam uithangen bij Gert aan tafel hoor. Kritische vragen heb ik eveneens niet gehoord.

Over het algemeen is het ridicuul om te doen alsof De Croo niet beschermd wordt in de media. Mensen zoals BDW zijn de enigen die iets kritisch kunnen zeggen én waarbij het in de uitzending geraakt.

Ongeveer heel de Belgische pers deed alsof er niets gaande was terwijl in heel Europa De Croo zijn poging tot avontuurtje rondging mét bewijzen.

De Croo had letterlijk de kans om te reageren op de beschuldigingen van BDW maar deed in de plaats vooral een poging om te verdwijnen zoals de scheet die zijn lichaam verliet toen het onderwerp werd aangesneden. Iedereen met twee hersencellen wist toen trouwens al hoe laat het was toen De Croo ging van "wij hebben het recht niet om de premier te leveren" naar "ik ben premier nu hihi". Dat wordt nu gewoon bevestigd.

Ik herinner mij toch dat De Croo even goed de popiejopie kwam uithangen bij Gert aan tafel hoor. Kritische vragen heb ik eveneens niet gehoord.

Over het algemeen is het ridicuul om te doen alsof De Croo niet beschermd wordt in de media. Mensen zoals BDW zijn de enigen die iets kritisch kunnen zeggen én waarbij het in de uitzending geraakt.

Ongeveer heel de Belgische pers deed alsof er niets gaande was terwijl in heel Europa De Croo zijn poging tot avontuurtje rondging mét bewijzen.

De Croo had letterlijk de kans om te reageren op de beschuldigingen van BDW maar deed in de plaats vooral een poging om te verdwijnen zoals de scheet die zijn lichaam verliet toen het onderwerp werd aangesneden. Iedereen met twee hersencellen wist toen trouwens al hoe laat het was toen De Croo ging van "wij hebben het recht niet om de premier te leveren" naar "ik ben premier nu hihi". Dat wordt nu gewoon bevestigd.
Ik ga de allerlaatste zijn om De Croo te verdedigen hoor, samen met Michel zowat het zwakste wat we als premier gehad hebben.
De adoratie van BDW in de media en hier op het forum begrijp ik echter ook niet, ik zie daar vooral een ruziemaker in die het heel goed kan uitleggen.

Voor mij stak Petra De Sutter er kop en schouders boven uit, zowel gisteren als eigenlijk elke keer dat die een micro onder haar neus krijgt. Alleen jammer dat ze bij de groenen zit.

Voor mij stak Petra De Sutter er kop en schouders boven uit, zowel gisteren als eigenlijk elke keer dat die een micro onder haar neus krijgt. Alleen jammer dat ze bij de groenen zit.
Eigenlijk de verpersoonlijking van de werking van België: steeds zoekend naar het compromis - clichématig CD&V dus :ROFLMAO:

Eigenlijk de verpersoonlijking van de werking van België: steeds zoekend naar het compromis - clichématig CD&V dus :ROFLMAO:
tja, met ons systeem van zoveel partijen die MOETEN samenwerken wel het soort politici waar je er voldoende van moet hebben, met alleen ruziemakers kan je geen regering vormen (allé ja, je kan dat wel maar ze draait vierkant ;) )

tja, met ons systeem van zoveel partijen die MOETEN samenwerken wel het soort politici waar je er voldoende van moet hebben, met alleen ruziemakers kan je geen regering vormen (allé ja, je kan dat wel maar ze draait vierkant ;) )

Iets wat politici idd zouden moeten weten (net zoals kiezers trouwens) - vermoedelijk zullen de verkiezingen ook aantonen dat je met een dergelijke houding ook stemmen kan bekomen, zowel als persoon als partij - maar je moet wel een podium krijgen.

Heeft ook het voordeel geen verleden met zich mee te sleuren als minister, al kan dat ook een nadeel zijn - maar om een of andere reden is dat minder vaak het geval.

Inderdaad, wij hebben twéé bedrijfswagens in het gezin en ik heb geen idee waarom onze privétripjes vergoed worden. Vergoed gewoon de woon-werkafstand x aantal gewerkte dagen op kantoor, klaar.

Vrij ontgoocheld in de politieke campagnes totdusver. Over wat zijn we eigenlijk bezig? Een genderdebat, who cares. Over hoe ongeloofwaardig De Croo is over iets van 5 jaar geleden?

Waarom gaat het niet over het huidig beleid. Over koopkracht, over de welvaart, over migratie, buitenlands beleid. Toch echt een zwakke verkiezingscampagne.

Omdat Linda of all people De Win dit zelf heeft bevestigd aan diezelfde tafel toen De Croo er zat. De Croo keek even krampachtig als mijn hond wanneer hij achter de zetel heeft gekakt en ik vraag wie het gedaan heeft.

Maar hoe sommige realiteit blijven ontkennen. Soms pijnlijk om te zien.

Ik vind het toch ook bizar dat hier gesteld wordt dat Van Grieken het er goed van afbracht. Het format was van zodanig laag niveau dat hij misschien iets minder opviel. Maar die mens blijft maar onnozele one-liners uitkramen zonder enige inhoud.
Eén van zijn betere: “Als ik me 75 voel, heb ik toch ook geen recht op pensioen? Je kan je geen andere leeftijd toe-eigenen, maar wel een ander geslacht. Ik vind dat allemaal zo gek.”

Terug
Bovenaan