De problemen van de grootsteden spreiden zich uit naar de naar de boerendorpen die daar tot voor kort bespaard van zijn gebleven. Dagelijks zijn er hier nu vechtpartijen in middelbare scholen waar migrantenjongeren bij zijn betrokken. Onder verschillende bruggen en kapelletjes verblijven daklozen vergezeld van hun winkelkarretjes met hun hele hebben en houden. Die shift naar uiterst rechts die al jaren bezig is zal nu ook daar de traditionele centrumpartijen van de kaart vegen. Ik denk dat de huidige polls nog mild zijn als ik zo eens in mijn omgeving … pols.
Ik woon en ben opgegroeid in twee verschillende gemeenten naast Brussel (het hell-hole, nvdr), en ik moet daar toch nog altijd de eerste dakloze zien hoor. Het station is hier 50 m verder en niets hé.Lava borrelt op uit de rioleringen. In de verte stijgen zwarte rookpluimen op. Een kind huilt op straat. Zijn teddybeer? Afgepakt door migranten.
Nee serieus. Overdrijven is ook een kunst.
En "al" die vechtpartijen, goh ik denk dat men al eens vergeet dat de onderste sport van de sociaal-economische ladder overbevolkt is door mensen met een migratie-achtergrond. De relschoppers hebben zo ook vaak een migratie-achtergrond ja.
Wat voor mij wel enige steek houdt zijn de problemen met anderstaligheid in het onderwijs.

Meer een villabuitenwijk voor Pelt
maar ook Macron's En Marche bijvoorbeeld.
). van de CM krijgen we 5 euro per kind per dag terug. Fiscaal attest inbrengen en nog eens de helft terug. zal dus zo goed als gratis zijn. Bij de sector federatie kunnen we nog eens indienen en we gaan uiteindelijk 2 euro per dag per kind winst maken
)