Poll: voor wie stem jij in 2024

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van juni 2024?

• N-VA

Stemmen: 112 29,2%
  • VB

Stemmen: 112 29,2%
  • CD&V

Stemmen: 20 5,2%
  • OpenVLD

Stemmen: 19 5,0%
  • Vooruit

Stemmen: 35 9,1%
  • Groen

Stemmen: 15 3,9%
  • PVDA

Stemmen: 17 4,4%
  • Andere

Stemmen: 10 2,6%
  • Blanco/geen stem

Stemmen: 43 11,2%

• Totaal aantal stemmers
    383
Status
Niet open voor verdere reacties.

Okeetjes.

“De witte vlucht uit de stad, dat is omvolking.”

Dat kan weer tellen als headline van het Vlaams Belang.

Okeetjes.

Dat kan weer tellen als headline van het Vlaams Belang.
Ach, waar is de tijd dat de stickers "Ik ben blank, daar ben ik trots op" werden uitgedeeld door het veebee.

Wat is eigenlijk de reden dat Open VLD zo laag scoort? Waarom is iedere zelfstandige kapitalist naar een andere partij verschoven?

Alleen hier al zit het vol met freelancers die veel verdienen en blauw moeten stemmen als ze dat willen behouden.
Je hebt je vraag hier eigenlijk zelf al beantwoord. De VLD rijdt echt maar voor een klein percentage van de bevolking hoor. De reden dat ze vroeger hoger scoorden was dat er een groter aandeel mensen onterecht geloofde dat ze er ook voor de modale werkende mens waren.

In hetzelfde opzicht blijf ik het moeilijk vinden om het socio-economisch standpunt van de NVA in te schatten. Enerzijds heb je Bart De Wever die dikwijls laat blijken vrij goed aan te voelen welke problemen er leven in een grootstad (of hij er goed beleid aan koppelt is nog iets anders), anderzijds heb je figuren zoals Matthias Diependaele en Ben Weyts die steeds met de meest wereldvreemde uitspraken komen op het vlak van mensen die het moeilijk hebben om mee te kunnen in de maatschappij.

Wat is eigenlijk de reden dat Open VLD zo laag scoort? Waarom is iedere zelfstandige kapitalist naar een andere partij verschoven?

Alleen hier al zit het vol met freelancers die veel verdienen en blauw moeten stemmen als ze dat willen behouden.

Omdat er niets blauw is aan O-VLD. Pure machtshonger drijft hen, ten koste van elk standpunt dat ze ooit hadden.

Het meest recente begrotingsnummertje is daar een prima voorbeeld van: zelfvoldaan een pat on the back geven omdat we maar 3% tekort denken te gaan hebben, extra belasten en en extra sinterklaas spelen.

Open Vld zijn en Liberalen zouden in theorie alles er aan moeten doen om de belastingen naar beneden te krijgen. Ik denk dat vroeger mensen hun een kans gaven met de hoop dat hun belastingen naar beneden zouden gaan op hun loon. 20 jaar later is dat niet gebeurd en komen ze af met flexijobs en een jobbonus als oplossing. Dat is niet iets waar de gewone werkmens op heeft gewacht.

Laatst bewerkt:
Ik vind die flexijobs nu eerlijk gezegd wel een van de beste uitvindingen van de laatste jaren. Legaal €15 per uur verdienen, netto, zonder in het zwart te werken. Dat is toch gewoon zalig en hoe het moet zijn? Om nog maar te zwijgen over hoe zalig die is voor de werkgever.

Ik vind die flexijobs nu eerlijk gezegd wel een van de beste uitvindingen van de laatste jaren. Legaal €15 per uur verdienen, netto, zonder in het zwart te werken. Dat is toch gewoon zalig en hoe het moet zijn? Om nog maar te zwijgen over hoe zalig die is voor de werkgever.
Dat wil gewoon zeggen dat de rest nog meer belastingen moet betalen.

En hoe gaan we de rekening doen kloppen als dit systeem steeds uitgebreid wordt? Naar de vermogens kijken? Ah nee, dat mag ook niet van de blauwe vrienden.
De flexijobs zullen inderdaad deels zwartwerk vervangen, maar net zo goed 'volwaardige' jobs waar anders wel de normale belastingen op betaald zou worden.

Ook zeer zalig voor de sociale zekerheid. Zo zou het moeten zijn, geen belastingen betalen en na ons de zondvloed. Gelukkig breiden we het systeem ook uit naar het onderwijs, zodat binnen 20 jaar we toch niet meer begrijpen wat er fout aan is.

Neen, voor mij is dit gewoon structureel ondergraven van uw sociale zekerheid. ( korte termijn beleid : nu)

Gewoon pleistertjesbeleid.

Stop eens met die pleistertjes...

Leuk toch hoe oorzaak, gevolg en symptoom hier vlotjes omgedraaid worden :)

De SZ wordt niet bedreigd door die flexi-jobs en die flexi-jobs zijn niet de oorzaak van een onbetaalbare SZ; de SZ wordt door zichzelf bedreigd en die flexijobs zijn hoogstens symptoombestrijding.

Het reduceert Vivaldi inderdaad tot pleistertjesbeleid (overheen hun gehele run) ipv tot een bestuur dat fundamenteel hervormt. die fundamentele hervorming ligt echter niet in meer jobs die de volle pot belasting betalen, die hervorming zit in structurele sanering van de overheidsfinanciën, en dan kan je gaan hervormen.

Ik heb dit systeem vanuit het standpunt van de overheid nooit begrepen. Dit is onder de streep toch gewoon hetzelfde als zwartwerk?

die hervorming zit in structurele sanering van de overheidsfinanciën, en dan kan je gaan hervormen.

Dit is je reinste kolder.

De eerste stap die je moet zetten is Waar wil je dat de overheid een hand in heeft.
Op basis van die keuze, als maatschappij (niet als individu), bepaal je dan ook uw hervormingen.

Als je wilt dat de overheid pensioenen geeft. Dan moeten daar structurele inkomsten tegenover staan
Wil je werkloosheidsuitkering, opnieuw inkomsten
Wegen en verkeer inrichten en onderhoud, opnieuw inkomsten
gezondheidszorg waar iedereen gebruik van kan maken, inkomsten
etc...

Als je als maatschappij NIET wilt reduceren in de dienstverlening dan moet je die belastingen zo fair mogelijk maken.
En uitzonderingetjes invoeren is dan niet fair. Maar patchwerk.

En er is geen enkele reden waarom iemand die 4/5de werkt en dan 1/5de ergens anders meer zou mogen overhouden dan iemand anders die 5/5de werkt.

Allez ik zie daar geen enkele reden voor.

Ach, waar is de tijd dat de stickers "Ik ben blank, daar ben ik trots op" werden uitgedeeld door het veebee.
"Ik ben Vlaming, en daar ben ik fier op" was het.

1000027131.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan