Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En Solvay de lucht in![]()
Bijna 2% ten opzichte van 26,2€een volledig procent
.SMA signaliseert
Hier moet ik je wel ongelijk geven @cege .Sorry, maat. Maar ik ben niet snugger genoeg om je uitleg te verstaan.
Captain hindsight at work hier.
SMA en heel de reutemeteut zal niks doen hoor
Welkom terug Janus! Misschien dat je hier ook tips voor wil?: https://finviz.com/quote.ashx?t=SIRI&p=m. Voor SIRI zou ik alvast wachten tot de doorbraak van de EMA50 op weekbasis, zijnde 24,67$ momenteel.Hier moet ik je wel ongelijk geven @cege .
SMA is wel degelijk een feilloze indicator.
Namelijk van het feit dat er nooit veel op de effectenrekening zal staan van degenen die erover beginnen.
PLUG vandaag verkocht aan 2,95$. Toch een mooi winstpercentage op 1 dag.Gisteren PLUG aangekocht voor een kleine 0,8% van PF aan 2,3$. Klein, aangezien speculatief.
Solvay ook gekocht aan 26,2€. Hopelijk een (tijdelijke) bodem.
Wat Monday afgebouwd en BRKb gekocht.
Dit werkt niet, Gassy ...Niks Chatgpt… Zolang de weekly close onder de SMA50 weekbasis blijft is er geen uitbraak, en dus geen koopsignaal. Erboven wel. Is er al 2 jaar onder, en heeft al een aantal keer als weerstand gediend. Je zult het wel gaan zien…
Heb je dat backtesten met willekeurige SMA’s, EMA’s gedaan, of wanneer er dominante SMA’s of EMA’s bij bepaalde aandelen optreden?Dit werkt niet, Gassy ...
Ik heb veel van die SMA's, EMA's, Dual (E)MA's, Triple MA crossovers, ... gebacktest en de resultaten hebben nooit iets opgeleverd dat statistisch significant is dat een S&P500 rendement kan evenaren (het enige dat je met zekerheid genereert zijn hopen fees). Ook de bekende indicatoren zoals de SMA50 zeggen op zich niets. Solvay, BRK-B, Monday, ... hun aandelen worden niet gekocht obv wat die indicatoren doen.

In augustus waren het 17 trades. Dus ja, meer dan u. Maar naar de fees kijk ik niet. Ik zet alle aankopen per aandeel in Excel, en kijk naar winst en verlies dus enkel incl. kosten. YTD +37,49%, dan vraag ik mij af: “Wat is het punt?”. Plug power bv. 1 dag aangehouden en dan verkocht en (denk ik) bijna de fees voor 1 maand terugverdiend. Als je niet trade owv fees is ook beetje gek. En nu ja, er zijn de laatste tijd wat meer trades geweest, maar was ook logisch omdat ik de ene knaller na de andere had (Dlocal, Gitlab, Monday, Braze, UNH, GLBE,…). Als je daar enkel buy and hold doet, kom je bedrogen uit. Als ik terugkijk naar de trades, ben ik ervan overtuigd dat ik er op mijn manier meer uitgehaald heb dan indien ik enkel buy and hold zou doen met zo’n aandelen. En inderdaad, fees wreten extra rendement op. Jammer, maar hoort erbij.Props dat ge dat hier zo gooit.
Maar portefuille tussen de 25k en de 50k? Wat wil dat concreet zeggen?
Is dat 50k in uw belegginsportefuille en invested zijn tussen de 25k en 50k of hoe moet ik dat precies zien?
Ik ben ook echt wel razend benieuwd naar uw fee's.... Ik heb dit jaar 11 trades gedaan (exclusief mijn maandelijkse auto eft aankopen). En dat is voor mijn doen redelijk veel... Mijn fee's bedragen al 194,72 EUR dit jaar. (Zal prolly wel traden met grotere bedragen, maar ook gewoon 10 maal of 20 maal minder trades dan gij op een jaar in mijn jaren dat ik het 'meeste trade'.)
4 trades in 2018
5 trades in 2019
7 trades in 2020
3 trades in 2021
2 trades in 2022
6 trades in 2023
4 trades in 2024
en dit jaar 7.
Heb het gevoel dat gij wekelijks even veel trades doe dan ik de laatste 7 jaar gedaan heb![]()
In augustus waren het 17 trades. Dus ja, meer dan u. Maar naar de fees kijk ik niet. Ik zet alle aankopen per aandeel in Excel, en kijk naar winst en verlies dus enkel incl. kosten. YTD +37,49%, dan vraag ik mij af: “Wat is het punt?”. Plug power bv. 1 dag aangehouden en dan verkocht en (denk ik) bijna de fees voor 1 maand terugverdiend. Als je niet trade owv fees is ook beetje gek. En nu ja, er zijn de laatste tijd wat meer trades geweest, maar was ook logisch omdat ik de ene knaller na de andere had (Dlocal, Gitlab, Monday, Braze, UNH, GLBE,…). Als je daar enkel buy and hold doet, kom je bedrogen uit. Als ik terugkijk naar de trades, ben ik ervan overtuigd dat ik er op mijn manier meer uitgehaald heb dan indien ik enkel buy and hold zou doen met zo’n aandelen. En inderdaad, fees wreten extra rendement op. Jammer, maar hoort erbij.
En die 25-50K is waarderange invested beleggersportefeuille.
Rente en Chinezen zijn bijna een zekerheid. Ik ben tempted om nog een schijfje bij te kopen.Sorry, maat. Maar ik ben niet snugger genoeg om je uitleg te verstaan.
Captain hindsight at work hier.
SMA en heel de reutemeteut zal niks doen hoor voor PACB. NIH funding, rente en Chinezen. Zal stijgen en je SMA zal dan volgen. Als de NIH of rente weer slecht doet, zal het naar beneden totteren en de SMA zal weken/maanden later volgen. Informatie uit de SMA is 0,0.
En dat je mooie winsten had kunnen maken met de verliezen uit PACB, no shit. Maar ik vermoed dat niemand het plan heeft om verlies te maken.
Heb hier ook een gokschijfje PACB. Maar op doorbraak en zekerheid is het nog wachten.Rente en Chinezen zijn bijna een zekerheid. Ik ben tempted om nog een schijfje bij te kopen.
Nog een aandeel dat aan het uitbreken is (indien boven 2,16$ eind van de week): CABA (https://finviz.com/quote.ashx?t=CABA&p=w). Misschien dat @cege het bedrijf kent?
CABA zit nu op een grafiekpunt waarop ik hoop dat PACB ook binnenkort geraakt: doorheen de SMA50 weekbasis. Straks koop ik waarschijnlijk kleine positie aan.
Als de CEO/mgmt bestaat uit veroordeelde/gecontesteerde wetenschappers die manipulatief zijn, verwacht ik wel een manipulatieve multibaggerIk ken het niet.
200M SLE CAR-T bedrijf. Toch heel veel red flags.
Na 10 min googlen zie ik dat CEO/mgmt bestaat uit veroordeelde/gecontesteerde wetenschappers ivm wetenschappelijke data manipulatie. Een oude vos verliest zijn streken niet, denk ik dan. Kan een multi-bagger zijn, maar even goed een 0 bagger. Ik zou er in een boogje rond lopen.
.Die dominante SMA's en EMA's kan je enkel achteraf eruit halen mits optimization (zo kan je bijv. zien dat een EMA van 55 i/d voorbije 10 jaar het sterkste was, maar dat kan je niet op voorhand zien). Ik begon altijd met backtests van de bekendste periodes (10, 20, 50, 100, 200), maar zonder baat.Heb je dat backtesten met willekeurige SMA’s, EMA’s gedaan, of wanneer er dominante SMA’s of EMA’s bij bepaalde aandelen optreden?
Als de CEO/mgmt bestaat uit veroordeelde/gecontesteerde wetenschappers die manipulatief zijn, verwacht ik wel een manipulatieve multibagger.
Dit! En vanuit een wetenschappelijk oogpunt. Dit is de zoveelste B-cell depletion story, ik heb het even opgezocht voor jou, er lopen momenteel 632 klinische studies (CAR-T, TCE,...) in dit veld. Hoe een small cap biotech met een cd19 CAR-T hier een differentiërend verhaal wilt opbouwen, I don't know. Typische pump en dump verhaal.Picking up pennies in front of the steam roller.
Risk/reward is toch serieus door het putje voor dergelijke toestanden.
Typisch is de risk/reward al serieus scheef voor very very early biotech (lees: mensen betalen teveel voor de mogelijke return. Ze betalen bij wijze van spreken 10 euro als de expected return 100 euro is met een kans van 1 op 20). Als je dan nog eens gecontesteerd mgmt hebt erbij duwt, denk je dat de kans 1 op 10 of 1 op 5 is en betalen ze nog eens factor meer te veel. Caveat Emptor.
Kijk wat er gebeurd is bij Galapagos. Achterafgezien is het moeilijk om niet te geloven dat er daar wat - laten we eufemistisch zijn - overdreven optimisme was. Dat heeft lang geduurd voor de wereld ingestort is, maar het is uiteindelijk gebeurd. Als ze GILD niet hadden kunnen foppen en de 4-5bln op de rekening schrijven, was het nu al paar jaar boeken toe... Als je achteraf terugkijkt, moet je toch concluderen dat er een structureel probleem was met ofwel discovery ofwel development of wel studie setup. Was er intentionele manipulatie of gewoon oogjes dichtknijpen links en rechts, we gaan het nooit weten.
Er waren de obvious red flags. CFTR programma draaide in een niet-gedefinieerde veelhoek (driehoek, vierkant, you choose) met telkens de betere bullshit uitleg, Toledo programma was altijd mysterieus en er kwam niks uit, de longfibrose PhII data vond ik altijd licht (niet slecht, gewoon weinig data om een phIII van een zak geld op te beslissen). Om dan nog te zwijgen over de male sperm situatie van Filgo die je in SEC filings moest lezen en nergens anders opdook.
Filgo is alle studies/regulatoire stappen deftig doorlopen en 10y lang waren er geen major red flags. Daar kun je standaard investeerders niet veel verwijten dat ze erin geloofden. In mijn model stond al de rest op basically 0 gevalueerd. Goed, ik ben op tijd eruit gestapt wegens obvious overwaardering als je al de rest op 0 zet, maar velen zijn niet uitgestapt.
Om maar te zeggen, dat was een clinical company, MET studies, MET regulatoire oversight etc. En nog kan het gigantisch scheef lopen. Als er dan bedrijven zijn pre-clinical, ZONDER deftige studies, ZONDER regulatoire oversight en MET geconstesteerde wetenschappers, zie ik geen enkele reden om maar iets van geloofwaardigheid te hechten aan iets van data. Je kunt er geld mee verdienen zelfs als ze geen product hebben, ze kunnen een goed product maken, ze kunnen overgenomen worden, etc. Maar er lijken mij andere opportuniteiten te zijn waar de risk/reward beter is.