Portefeuille topic - Gassy

Hoeveel procent van je portefeuille is momenteel in cash?

• 0-10%

Stemmen: 13 39,4%
  • 10-30%

Stemmen: 8 24,2%
  • 30-50%

Stemmen: 3 9,1%
  • Meer dan 50%

Stemmen: 9 27,3%

• Totaal aantal stemmers
    33
  • Opiniepeiling gesloten .
OSCR verkocht met 17,7% netto winst op 16 dagen. ZETA in de plaats bijgekocht.
“SaaS names and their P/S multiples:

$NOW: 13.15
$ZS: 13.87
$DDOG: 17.29
$HUBS: 6.34
$SNOW: 20.01
$BRZE: 4.55

Then there’s $ZETA: 3.22

They’re also set to grow 34% next year(sandbagged) and hit GAAP profitability within the next two quarters.

Keep sleeping though..”

Mijn QQQS verkocht en Monday, FOUR en Dlocal bijgekocht. De bodem lijkt mij in zicht te zijn :oi22:. Effe wachten tot de EMA20 weekbasis voor de Nasdaq (21960 momenteel) bereikt is.

Ondanks de marktdaling vandaag, is mijn PF vandaag groen afgesloten.

Dlocal is momenteel mijn grootste positie geworden.
dlocal doet het goed vandaag :) opgepikt aan 12.50

FOUR staat op een kruispunt: de SMA50 maandbasis gaat bij afsluiten van de beurs niet naar onder toe doorbroken zijn, en vormt duidelijk steun. De SMA50 op dagbasis ligt op 74,09$. Indien ze bij het slot doorbroken wordt, en volgende week maandag start met een stijging, en de dag ook boven SMA50
dagbasis afsluit, zou het weer een trendomkeer omhoog kunnen inluiden: https://finviz.com/quote.ashx?t=FOUR&p=d
De aankoop van FOUR op 18/11/2025 was aan 66,65$. Koersdoel SMA20 maandbasis of SMA200 dagbasis, dus rond 86-87$. Daar opnieuw monitoren.

Edit: de SMA50 dagbasis heeft weerstand geboden. Heb bijgevolg gedeelte met winst verkocht. Op dat gedeelte meer dan 10% winst op 10 dagen tijd. De SMA50 maandbasis heeft stand gehouden, hetgeen bullish is. Ik verwacht tijdelijke (kleine) terugval waarbij ik mogelijk mijn verkochte positie terugkoop. Anders gaat de cash in een andere opportuniteit.

Monday zie ik op dit moment op technisch vlak geen signalen. Hier ga ik af op de FA van RacingGenk en beheerst aan- en verkoop. Is momenteel ook maar +/-5% van PF.

Laatst bewerkt:
Dlocal zopas verkocht aan 13.5, gekocht op jouw aanbeleven. 9% winst - thx
Mooi. Zowel door de SMA20 dag- als weekbasis heeft Dlocal momenteel een (kleine) weerstand. Steun ligt momenteel op de SMA50 weekbasis van 11,54$. Weerstand ligt op de SMA200 weekbasis op 15,21$. Concreet: zakt het terug naar +/- 11,6$ zou ik het terug aankopen. Zelf ga ik bijkopen als het zover zou zakken, en gedeeltelijk verkopen als het richting 15,21$ / SMA200 weekbasis zou gaan. Zo speel ik het spel.

Het is belangrijk in beleggen dat je beseft dat er STEEDS verschillende opportuniteiten zijn op de beurs. Het is niet erg als je ergens de boot mist. Hol de trein dan niet blindeloos achterna, maar wacht dan op de volgende. Wordt ook niet “verliefd” op een bepaald aandeel, maar zorg ook voor voldoende spreiding. Momenteel is het ook een choppy markt. Hierin werkt traden zeer goed. Bij de ultime blowoff, mogelijk over een aantal maanden, kan het zijn dat buy and hold beter gaat zijn. Wees dus flexibel hierin.

Als je de nabije toekomst kan voorspellen, waarom zou buy and hold dan beter zijn?
Wie kan de nabije toekomst voorspellen? Gaat allemaal om risico- en kansbeheersing gecombineerd met scenario’s gebaseerd op patronen uit het verleden. YTD 40,63% ondanks de transactiekosten 🥳.
In een ware bullmarket zullen de leiders outperformen en daar is het buy and hold (voor de gewone belegger).

Laatst bewerkt:
In een echte blow off top kan je beter een deel verkopen voor wanneer de crash komt nadien.
Op het einde inderdaad👍. Maar in de eindfase gaat het fel omhoog en je weet pas achteraf wanneer de top er stond. Je kunt eventueel houden tot de SMA20 maandbasis retracement of tot naar onder toe doorbreken van de SMA20 maandbasis. Anders loop je risico veel te vroeg in de blowoff fase te verkopen.
Zo bijvoorbeeld: bij doorbreken van groene lijn:

Laatst bewerkt:
FMC leunt momenteel op de SMA20 dagbasis. Met een stilaan positiever wordend marktsentiment hoop ik om binnen korte tijd een shortsqueeze te zien. Indien niet, lijkt mij dit dan weer een punt om terug te zakken. Ik hoop en ga uit van het eerste.
FMC doorgebroken door SMA20 dagbasis. Eerste koersdoel ligt op SMA50 dagbasis aan 23,95$ momenteel, gevolgd door SMA20 op weekbasis aan 30,68$ momenteel. Fill the GAP aan 28,71$!

FMC keihard gedaald dit jaar. Waarom ineens een buy?
Soms is een aandeel te ver doorgezakt… Nu met de dalende Nasdaq futures lijkt het mij beter even af te wachten, al denk ik dat de daling van de algehele markt tijdelijk is omdat een nieuwe maand begonnen is. Straks wieweet weer groen.

Laatst bewerkt:
Vandaag ook wat Arcelor-Mittal gekocht. Moest het tot “vrede” komen tussen Oelraïne en Rusland, gaat er heel veel staal nodig zijn en lijkt mij het ook nog eens gunstig voor het Arcelor fabriek in Oekraïne. Vrede in Oekraïne gaat Arcelor-Mittal een enorme boost geven. Eveneens gunstig grafiekpatroon.
ArcelorMittal al 13% omhoog sinds aankoop 1,5 maand terug. Niet de snelle stijger, wel mooi degelijk stap voor stap. Bollinger band op maandbasis is mooi open gegaan na een periode van vernauwing, RSI op maandbasis maakt hogere top. Indien de beurskoers een top maakt, gaat dat op maandbasis meestal gepaard met een lagere top in RSI. Dat is nu dus niet het geval. Ik verwacht dat ArcelorMittal nog een mooie stijging kan maken, zeker indien er een einde aan de oorlog in Oekraïne komt. Rond 50€ lijkt mij wel haalbaar, maar ik vermoed zelfs nog hoger. Maar zo lang ga ik het niet houden :-).

Laatst bewerkt:
Over iets meer dan een week zijn het earnings van Adobe.
Wat verwacht ik voor Adobe: Een daling richting de onderkant of net onder de bollingerband op maandbasis, zijnde momenteel 284,62$. De EMA200 maandbasis voor Adobe ligt op 281,42$. De 61,8% retracement van de top van oktober 2021 tov de bodem van 2008 ligt rond 280$.
Zelf lijkt mij Adobe dan een buy rond 280-285$. Hier zou ik gaan voor een "startpositie".
Wat ik wel nog wil zien: MACD-histogram momentum dat naar boven draait en volume spike op de bodem.

SMA200 maandbasis ligt momenteel op 227,87$, maar ik denk dat het daar niet geraakt. Kan er wel geraken indien de winstgroeidaling AI-race intensifieert, Nasdaq-correctie richting -30% en /of hogere rente langer dan verwacht.

230$ - 285$ bijgevolg "buyzone".

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan