beter als Body&Fit ?
Een hele tijd terug bleek na een kwaliteitsstudie dat de eiwitsupplementen van XXL-nutrition dichter bij het geadverteerd % eiwitten zaten, als ik het mij goed herinner (best zelf eens opzoeken).

Of dat ondertussen nog zo is, en of die afwijking zo cruciaal is voor de gemiddelde klant, dat is iets anders :)

Idd, die van XXL komen uit testen als zeer goed en ik vind ze zelf ook gewoon goed qua oplosbaarheid en smaak (en prijs).
Degene die ik al heb gehad:

Whey Hydro (Chocolade Hazelnoot)
All Day Protein (Chocolade)
Night Protein (Chocolade Hazelnoot)
Protein Milkshake (Cookies & Cream)
Perfect Whey (smaakloos)
All Day Protein (Vanilla)

De enige die mij echt is tegengevallen is de All Day Vanilla.
Kameraad bestelt daar Vegan Fit shakes en is daar ook tevreden van.

Mijn Magnesium en Vitamine D tabletjes komen ook van XXL.

@Brick Top ik heb zelf een hoop van die gratis shakers van XXL, maar heb na een tijdje wel een RVS model gekocht daar. De gratis types beginnen nogal snel te lekken (sluiten niet goed meer af dan).

Ik zit ook bij XXL door die kwaliteitsstudie van jaren geleden zoals Sylverscythe zegt.
En idd, zoals exCite aangeeft lekken die gratis bekers wel snel.

Goede tip daar van die magnesium en vit-D. Zal ik ook eens bestellen voor de winter.

Ik zit ook bij XXL door die kwaliteitsstudie van jaren geleden zoals Sylverscythe zegt.
En idd, zoals exCite aangeeft lekken die gratis bekers wel snel.

Goede tip daar van die magnesium en vit-D. Zal ik ook eens bestellen voor de winter.
Just nog vergeten. Blast! heb ik ook eens een paar keer een sample van gehad (Pre Workout) en voor wie er eentje zoekt zonder Creatine vond ik die wel heel goed werken toen.

Ik mix nu trouwens All Day Protein met Whey Hydro na mijn training, geen idee waarom, leek mij een goed idee :unsure:

Just nog vergeten. Blast! heb ik ook eens een paar keer een sample van gehad (Pre Workout) en voor wie er eentje zoekt zonder Creatine vond ik die wel heel goed werken toen.

Ik mix nu trouwens All Day Protein met Whey Hydro na mijn training, geen idee waarom, leek mij een goed idee :unsure:
Ik neem eigenlijk enkel sporadisch eens een eiwit shake. Dat is alles wat supplementen betreft. Mijn proteinen en koolhydraten (pre workout) probeer ik zoveel als mogelijk uit mijn gewone voeding te halen.

En water, veel water drink ik.

Ik neem eigenlijk enkel sporadisch eens een eiwit shake. Dat is alles wat supplementen betreft. Mijn proteinen en koolhydraten (pre workout) probeer ik zoveel als mogelijk uit mijn gewone voeding te halen.

En water, veel water drink ik.
Ik doe normaal ook geen pre workout, maar wou dat toen wel eens testen en die werkt echt wel euh laat ons zeggen heel goed. Voor de rest hier ook voeding, enkel na mijn trainingen is het een eiwitshake.
Ook heel de dag water hier, tot net voor ik ga slapen en het eerste wat ik doe als ik wakker word is ook mijn flesje water pakken.

' s Morgens tot vlak na de middag drink ik wel wat koffie, verder water, en enkel na een training een eiwitshake. Over het algemeen ben ik nogal sceptisch over het nut van allerhande supplementen voor de typische sporter. Ik vind dat hun nut voor marketingdoeleinden nogal wordt overdreven.

Ik doe normaal ook geen pre workout, maar wou dat toen wel eens testen en die werkt echt wel euh laat ons zeggen heel goed. Voor de rest hier ook voeding, enkel na mijn trainingen is het een eiwitshake.
Ook heel de dag water hier, tot net voor ik ga slapen en het eerste wat ik doe als ik wakker word is ook mijn flesje water pakken.
Ik drink 's nachts ook, met als gevolg dat ik altijd wakker wordt om te plassen ook. Dan is mijn slaap weer onderbroken. Misschien toch wat minderen met drinken voor het slapengaan.

' s Morgens tot vlak na de middag drink ik wel wat koffie, verder water, en enkel na een training een eiwitshake. Over het algemeen ben ik nogal sceptisch over het nut van allerhande supplementen voor de typische sporter. Ik vind dat hun nut voor marketingdoeleinden nogal wordt overdreven.
Goh ja, die magnesiumcitraat voel ik effectief, als in veel minder last "zware benen" als ik wakker word. Voor de rest ook geen supplementen eigenlijk, zoals gezegd, buiten dus eiwitshakes.

En net zoals @Mr.Anderson drink ik wat te veel water voor ik ga slapen denk ik, want ik word ook vaak wakker 's nachts.

@Mr.Anderson vandaag trouwens 15% korting bij XXL (code: XXL15)

Gisteren echt volledig terug op m'n "normale" manier getraind, enkel wel supersets, want dat blijft toch wel handig en leuk en ik voel het vandaag veel harder precies en heb daar meer geniet van, dus ga vanaf nu terug gewoon rond de 10-15 rep range trainen voor de meeste oefeningen denk ik.

@Mr.Anderson vandaag trouwens 15% korting bij XXL (code: XXL15)

Gisteren echt volledig terug op m'n "normale" manier getraind, enkel wel supersets, want dat blijft toch wel handig en leuk en ik voel het vandaag veel harder precies en heb daar meer geniet van, dus ga vanaf nu terug gewoon rond de 10-15 rep range trainen voor de meeste oefeningen denk ik.
Ja lap, dat lees ik vandaag. :laugh:

Na m'n rugblessure begin ik weer op vaart te komen, merk ik. Als je zo een maand of 3 bijna stil gelegen hebt, is het wel verschieten in 't begin.
Lopen gaat weer vlotter, boksen ook. Alleen de powertraining ging heel moeizaam, maar ondertussen begint ook dat weer vlotter te gaan.

Iemand tips voor goede buikspieroefeningen (evt. met gewicht)? Ik heb een powertower thuis, als dat kan helpen. Ik dacht aan benen optrekken met gewicht eraan i.p.v. onnodig veel reps te doen.

Eén van de oefeningen voordien: ik steunde met gestrekte armen op 2 buizen, lichaam volledig verticaal zo. Dan de benen gestrekt naar een horizontale positie brengen. Maar met mijn rug gaat dat nog niet goed, zoals veel buikspieroefeningen. Dus ik zal wat moeten zoeken naar oefeningen die wel gaan zonder pijn.

Zie net dat het tot 17/12 is, dus vandaag nog geldig!

Voor de buikspieroefeningen: moeilijk te zeggen aangezien het om specifieke oefeningen gaat bij een rugblessure. Misschien eerder eens checken bij een kine?
Strak plan. Ik moet vanavond op m'n wekelijkse visite gaan, zal eens navragen. :thumb:

Iemand tips voor goede buikspieroefeningen (evt. met gewicht)? Ik heb een powertower thuis, als dat kan helpen. Ik dacht aan benen optrekken met gewicht eraan i.p.v. onnodig veel reps te doen.

Eén van de oefeningen voordien: ik steunde met gestrekte armen op 2 buizen, lichaam volledig verticaal zo. Dan de benen gestrekt naar een horizontale positie brengen. Maar met mijn rug gaat dat nog niet goed, zoals veel buikspieroefeningen. Dus ik zal wat moeten zoeken naar oefeningen die wel gaan zonder pijn.
Als ik me niet vergis is wat jij beschrijft eigenlijk niet echt een oefening voor de buikspieren. Het is te zeggen, die worden wel gebruikt om alles stabiel te houden, maar als je je bovenlichaam niet buigt is dat ook alles:

Zie Lower Abdominal Myth.

Maar zoals al gezegd, best even navragen bij de kiné wat veilig is.

Als ik me niet vergis is wat jij beschrijft eigenlijk niet echt een oefening voor de buikspieren. Het is te zeggen, die worden wel gebruikt om alles stabiel te houden, maar als je je bovenlichaam niet buigt is dat ook alles:

Zie Lower Abdominal Myth.

Maar zoals al gezegd, best even navragen bij de kiné wat veilig is.
Moh, dat verklaart waarom ik bij die oefening serieus last krijg. De precieze benaming weet ik niet meer, maar er zou het e.e.a. serieus getoucheerd zijn waar de verbinding tussen heup/rug is door de impact van m'n auto ongeluk.

Leg raises en consoorten heb ik destijds overgenomen van mensen in de fitness. En ik had eigenlijk zwakke buikspieren. Enkel de oefeningen voor buikspieren die ik deed in de bokstraining, bleken effectief te zijn. Maar m'n frank viel niet.

Dikke merci!

Zit het hier gvd vol Hollanders in de fitness in Turnhout. Dacht eens rustig te trainen in de voormiddag.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan