Net nog eens een poging gewaagd en alles waarbij er druk komt op mijn bovenbenen, heupen of onderrug lukt niet. Dus benchen is eigenlijk het enige dat een beetje lukte. Pffft, da’s nu al bijna 2 weken geleden dat ik gevallen ben en het blijft aanslepen. Straks dan maar een stevige wandeling maken.

Net nog eens een poging gewaagd en alles waarbij er druk komt op mijn bovenbenen, heupen of onderrug lukt niet. Dus benchen is eigenlijk het enige dat een beetje lukte. Pffft, da’s nu al bijna 2 weken geleden dat ik gevallen ben en het blijft aanslepen. Straks dan maar een stevige wandeling maken.
Misschien u toch eens medisch gaan laten doorlichten? Niet echt normaal dat ge meer dan een week later nog zoveel last hebt denk ik. :)

Soit, hier mijn laatste week volume afgesloten met een 2e volume PR op twee weken op mijn back squats, 5x6 aan 125kg. BW ligt nog altijd rond de 77-78, 5RM was 135 maar dat lijkt mij nu al niet accuraat meer. Op naar vier weken waar ik de intensiteit op schaal en het aantal reps wat terugschroef. :)

Misschien u toch eens medisch gaan laten doorlichten? Niet echt normaal dat ge meer dan een week later nog zoveel last hebt denk ik. :)

Ik heb sowieso al last van een uitstulping bij een tussenwervel. Bij sommige bewegingen drukt die tegen een zenuw waardoor ik pijnscheuten krijg in bv mijn bovenbeen, heup of onderrug. Doordat ik met m’n val een felle schok op m’n rug gekregen heb is dat nu terug het geval dat ik er meer last van heb. Ik kan naar de kine gaan maar vaak is het gewoon wachten tot alles terug vanzelf ontspant. Allé, ik heb er toen van de dokter een veel betere medische uitleg voor gekregen maar die weet ik niet meer.

Dat is ook de reden waarom ik de zware compounds zoals deadlift varianten of zware squats mijd en eerder machines gebruik. Dus ik heb echt de fitness terug nodig :(

Ik heb sowieso al last van een uitstulping bij een tussenwervel. Bij sommige bewegingen drukt die tegen een zenuw waardoor ik pijnscheuten krijg in bv mijn bovenbeen, heup of onderrug. Doordat ik met m’n val een felle schok op m’n rug gekregen heb is dat nu terug het geval dat ik er meer last van heb. Ik kan naar de kine gaan maar vaak is het gewoon wachten tot alles terug vanzelf ontspant. Allé, ik heb er toen van de dokter een veel betere medische uitleg voor gekregen maar die weet ik niet meer.

Dat is ook de reden waarom ik de zware compounds zoals deadlift varianten of zware squats mijd en eerder machines gebruik. Dus ik heb echt de fitness terug nodig :(
Disc bulge?

Iemand een idee waar ge nog redelijk geprijsde verwisselbare dumbbels kunt vinden van 30kg?
Ofwel van die pokkedure dingen ofwel sold out overal precies...

Iemand een idee waar ge nog redelijk geprijsde verwisselbare dumbbels kunt vinden van 30kg?
Ik vrees dat je achter de prijzen komt, tenzij je ergens nog een webshop kan vinden die onbekend is. Zeker die verstelbare dumbbells zijn soms pokkeduur.

Ik vrees dat je achter de prijzen komt, tenzij je ergens nog een webshop kan vinden die onbekend is. Zeker die verstelbare dumbbells zijn soms pokkeduur.

Ja ik zocht er gewoon met wat losse schijven maar die zijn dus allemaal uitverkocht.
Echt verstelbaar/verstelbaar met dat inkliksysteem is 2 jaar fitness abbo, dat heb ik er niet voor over.

Iemand misschien een pull-up bar suggestie? Liefst eentje wat ik kan opruimen, voor tussen 2 muren te klemmen. Boren en toestanden wil ik liever niet doen, zo extreem is m'n kelder ook weer niet ^^

Iemand misschien een pull-up bar suggestie? Liefst eentje wat ik kan opruimen, voor tussen 2 muren te klemmen. Boren en toestanden wil ik liever niet doen, zo extreem is m'n kelder ook weer niet ^^

Mogelijk interessant, ook om te lezen waar ze naar kijken

Ik heb zo'n model:

Vrij goedkoop maar dat gaat ondertussen al twee lockdowns en duizenden pullups mee. Je kan er wide grip en small grip pullups met doen, plus chinups. Tegenover een deftige baar buigt dat wel een beetje natuurlijk. Mijn baar heeft twee kleine beugels die verankerd zijn in de muur. Zonder verankerde beugels valt zo'n type baar niet veilig te gebruiken. Als je dat gewoon op je deurkozijn legt, indien dat breed en recht genoeg is, dan dondert dat sowieso wel eens naar beneden.

Geen ervaring met van die uitschuifbare types.

Had ik toen vorig jaar in maart geweten dat het allemaal zo lang ging duren had ik wss beter spul gekocht.

Laatst bewerkt:
Gaat een lastige worden...

15kg is wel nog verkrijgbaar, als je van onderstaand model een set hebt dan kan je op één dumbbell tot 22kg gaan. Het is gietijzer dus geen opgevulde vinylplaatjes die na een keer te gebruiken beginnen te lekken.

Om hier ook nog eens wat te posten na bijna een maand. Enkele dagen na mijn laatste post hier voor mezelf besloten om gewoon door de pijn te trainen. Was enkele dagen toch wat afzien maar naarmate ik meer sportte begon alles toch terug wat losser te komen.

Ondertussen nu toch een maand terug echt consequent terug aan het trainen. Ik ben momenteel echt wel back to basics gegaan. Een dag full body, een dag cardio (5-7 km lopen afhankelijk van de benen) en zo afwisselend.

Het terug overschakelen naar mijn vroegere trainingsmethodes ga ik houden voor wanneer de fitness eindelijk terug open mag.

Om hier ook nog eens wat te posten na bijna een maand. Enkele dagen na mijn laatste post hier voor mezelf besloten om gewoon door de pijn te trainen. Was enkele dagen toch wat afzien maar naarmate ik meer sportte begon alles toch terug wat losser te komen.

Ondertussen nu toch een maand terug echt consequent terug aan het trainen. Ik ben momenteel echt wel back to basics gegaan. Een dag full body, een dag cardio (5-7 km lopen afhankelijk van de benen) en zo afwisselend.

Het terug overschakelen naar mijn vroegere trainingsmethodes ga ik houden voor wanneer de fitness eindelijk terug open mag.
Dus je rugblessure (uitstulping zeker) is dan wat beter? Dat is wel een meevaller.

Dus je rugblessure (uitstulping zeker) is dan wat beter? Dat is wel een meevaller.
Voorlopig wel, het is een vrij delicate balanceeroefening. Train ik té veel / té fel dan krijg ik last vanwege de belasting (bijvoorbeeld bent over rows kan ik echt niet meer) maar te lang stilzitten zorgt dan ook weer voor teveel last.

Voorlopig wel, het is een vrij delicate balanceeroefening. Train ik té veel / té fel dan krijg ik last vanwege de belasting (bijvoorbeeld bent over rows kan ik echt niet meer) maar te lang stilzitten zorgt dan ook weer voor teveel last.
Is dat eigenlijk iets dat erger wordt, of is het een kwestie van er "rond" te trainen?

Is dat eigenlijk iets dat erger wordt, of is het een kwestie van er "rond" te trainen?
Als ik veel pech heb of mijn rug totaal niet meer zou ontzien zou dat na verloop van tijd kunnen resulteren in een hernia. Net zoals een hernia is zoiets vrijwel enkel operatief volledig op te lossen maar ik zie het op mijn 32ste nog niet meteen zitten een rugoperatie laten uitvoeren.

Zoals veel rugproblemen helpt het trainen en sterker maken van de rug ook wel. Maar zoals ik zei, daar is het voorzichtig kiezen tussen de oefeningen die wel mijn rug sterker maken maar niet voor té veel directe belasting zorgen. Bijvoorbeeld cable rows, of bench rows zijn goede keuzes omdat er niet té veel directe belasting op mijn rug komt. Maar bijvoorbeeld bent over rows of deadlifts zijn daar minder geschikt voor.

En ik wil uiteraard liever gewoon kunnen blijven trainen dan alles naar de knoppen te helpen. Al is het dan welke elke keer die uitleg doen als ze vragen hoeveel mijn deadlift is en ik dan zeg dat ik niet kan/wil deadliften vanwege mijn rug om dan de commentaar te krijgen van "Herp Derp, deadlifts zijn goed voor de rug, ge doet ze gewoon verkeerd."

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan