Iemand al eens in Legoland Gunzburg geweest? De moeite?
Vorig jaar geweest met de kinderen. Was wel leuk als Lego fan. Maar zoals gezegd, voor de attracties hoef je het niet te doen.
Ik wil terug naar Plopsa, ik wil terug op de Ride to Happiness.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iemand al eens in Legoland Gunzburg geweest? De moeite?

Wij zitten deze zomer ook in Engeland en de eerste 2 liggen min of meer op onze route.Btw: deze zomer naar Alton Towers, Blackpool Pleasure Beach en Thorpe Park in Engeland![]()
Waar verbleef jij tijdens je Orlando trip?Zelf zit ik hier nu sip aan mijn laatste ontbijt van mijn 10 daagse Orlando trip.
Disney World (Epcot, Magic Kingdom, Hollywood Studios) en Universal (USF, Islands of Adventure, Epic Universe, Volcano Bay).
Goede tijd gehad in Disney, waar Hollywood Studios duidelijk het beste park is voor thrills, maar de vakantie begon pas echt met Universal voor mij.
Ik kan alleen maar zeggen: WAUW!
Niets in Europa gaat nog kunnen tippen aan dit. Behalve Universal Londen in 2031.
Ik kom zeker terug hier over een jaar of 2, dan neem ik Sea World Orlando
Epcot vervang ik dan met Animal Kingdom, misschien laat ik Magic Kingdom vallen en doen we enkel AK en HS.

. Je kan gewoon binnen wandelen in de parken zonder je ticket te laten zien / scannen. Zelfde voor de express pass.Voor 2 personen 25k ongeveer in totaal, inclusief eten, drinken, verzekering etc.en wat is de kostprijs voor zo'n reisje?
Ah dat van die ghost room heb ik ook al gelezen dat mensen dat doen.Ik was rond de 3k kwijt per persoon.
heel het verblijf in Universals Cabana Bay verbleven, met 1 nacht in Universals Portofino bay als "ghost room" voor 2 dagen gratis express passen.
Retourvlucht Brussel - Orlando (via Atlanta) 540 euro pp
3 dagen disney (MK, Hollywood Studios, Epcot) 480 euro pp
Universal 14 dagen all parks parkhopper ticket + hotel 980 euro pp
En de rest eten (fucking duur in de parken en in citiwalk/disney springs) en ubers
want dat 14 dagen ticket moet toch ook al een 400 euro pp zijn geweest 

Herbruikbare of plastic fles meenemen en vullen aan de kranen in de wc's. Bespaart je een hoop.En dan bij deze temperaturen ook nergens waterkraantjes te vinden om aan te drinken? In de Efteling vind je die wel overal. Toont toch ook gewoon dat ze echt niet aan de bezoekers denken, zeker wanneer een flesje water dan nog eens 4,5€ kost.
Ondanks dat ik gezworen had nooit nog naar iets van Plopsa te gaan, gisteren toch een dagje Plosaland De Panne gedaan (gastjes hadden een vrije dag en Walibi/Bellewaerde waren gesloten).
Het park is op zich natuurlijk wel mooi aangekleed met leuke attracties, voor het eerst ook Ride to Happiness gedaan, is zeker een heel goede coaster maar vond de Kondaa in Walibi toch indrukwekkender.
Maar, mijn indruk dat alles van Plopsa in de eerste plaats om puur geldgewin gaat is opnieuw bevestigd. Men denkt er gewoon niet of nauwelijks aan het comfort van de bezoekers noch van het personeel.
Het was op zich niet druk in het park, maar veel attracties waren duidelijk onderbemand, waardoor er bij sommige attracties toch stevige wachttijden waren (40min voor Heidi the ride, 30min voor de Supersplash). De Supersplash en Dino splash zijn ook pas laat open gegaan, waardoor iedereen plots in de namiddag die attracties wou doen natuurlijk.
Maar die wachttijden waren deze op de app, in realiteit zal het bijna een uur geweest zijn voor pakweg Heidi, want de wachttijden op de app kloppen echt voor geen meter. In pakweg de Efteling zijn de wachttijden sterk overdreven, 20 minuten op de app is daar vaak maar 15 minuten irl. Hier is 10 minuten op de app 20 minuten of een half uur irl. Ook dat is dus echt niet goed geregeld. Als laatste attractie voor een 2de keer Ride to Happiness gedaan omdat de wachttijd zogezegd maar 5 minuten was. Hebben er uiteindelijk 25 minuten staan wachten. Met alle respect, dat is niet eens een klein beetje verkeerd me dunkt. Dat er ook nergens wachttijden aan de ingangen staan is toch een beperking, je kan ze enkel op de app zien.
Veel kraampjes en resto's waren gesloten waardoor het heel druk was in degene die wel open waren. Hebben hamburgers en frieten gegeten in de Spiegeltent, hebben daar 50 minuten (!!) moeten wachten op ons eten. Daar stond 1 iemand te bakken in de keuken en 2 jongens te bedienen, wat dus echt absoluut onderbemand was. Er stonden tegelijk zowat 50 bestellingen op dat scherm waar ze aan bezig waren. De werkdruk voor die jongens was echt ongehoord, heb hen dan ook veel courage gewenst toen ik mijn eten eindelijk kreeg.
En dan bij deze temperaturen ook nergens waterkraantjes te vinden om aan te drinken? In de Efteling vind je die wel overal. Toont toch ook gewoon dat ze echt niet aan de bezoekers denken, zeker wanneer een flesje water dan nog eens 4,5€ kost.
Nee, deze keer meen ik het, geen Plopsa zever meer voor mij.![]()