Ben jij een rollercoasterfan?

• Totaal aantal stemmers
    175
Iemand al eens in Legoland Gunzburg geweest? De moeite?

Vorig jaar geweest met de kinderen. Was wel leuk als Lego fan. Maar zoals gezegd, voor de attracties hoef je het niet te doen.

Ik wil terug naar Plopsa, ik wil terug op de Ride to Happiness. :(

Alton Towers is het grootste park van Engeland. Dus daar kan je sowieso niet veel mee misdoen. Pleasure beach ligt vlak aan de zee en heeft een Nickelodeon themagedeelte (dus afhankelijk van het gezelschap). Maar ik vermoed dat Alton Towers de meeste volledige ervaring zal geven

Mei vorig jaar zelf de UK trip gedaan, Alton Towers, Blackpool Pleasure Beach en Thorpe.

Thorpe voor mij de absolute nummer 1 in UK. Alton Towers heeft potentieel, maar ride ops zijn vreselijk, ride reliability idem en het eten is niet te vreten en peperduur.

Blackpool is ook heel erg leuk. Vooral Valhalla is amazing!

Zelf zit ik hier nu sip aan mijn laatste ontbijt van mijn 10 daagse Orlando trip.
Disney World (Epcot, Magic Kingdom, Hollywood Studios) en Universal (USF, Islands of Adventure, Epic Universe, Volcano Bay).

Goede tijd gehad in Disney, waar Hollywood Studios duidelijk het beste park is voor thrills, maar de vakantie begon pas echt met Universal voor mij.
Ik kan alleen maar zeggen: WAUW!

Niets in Europa gaat nog kunnen tippen aan dit. Behalve Universal Londen in 2031.

Ik kom zeker terug hier over een jaar of 2, dan neem ik Fun Spot Atlanta, Six Flags Over Georgia (layover in Atlanta dus komt goed uit), Sea World Orlando en Busch Gardens Tampa er ook bij.

Epcot vervang ik dan met Animal Kingdom, misschien laat ik Magic Kingdom vallen en doen we enkel AK en HS.

Laatst bewerkt:
Zelf zit ik hier nu sip aan mijn laatste ontbijt van mijn 10 daagse Orlando trip.
Disney World (Epcot, Magic Kingdom, Hollywood Studios) en Universal (USF, Islands of Adventure, Epic Universe, Volcano Bay).

Goede tijd gehad in Disney, waar Hollywood Studios duidelijk het beste park is voor thrills, maar de vakantie begon pas echt met Universal voor mij.
Ik kan alleen maar zeggen: WAUW!

Niets in Europa gaat nog kunnen tippen aan dit. Behalve Universal Londen in 2031.

Ik kom zeker terug hier over een jaar of 2, dan neem ik Sea World Orlando

Epcot vervang ik dan met Animal Kingdom, misschien laat ik Magic Kingdom vallen en doen we enkel AK en HS.
Waar verbleef jij tijdens je Orlando trip?

Ik ben zelf 2 dagen terug van onze allereerste Orlando trip.
Dit was een 22 daagse trip.

Onze trip bestond uit
* 1 dag reizen
* 11 nachten + 10 dagen park hopper WDW; alle 4 de parken
* 1 dag wissel naar Universal
* 6 nachten + 5 dagen Universal
* 1 dag wissel naar een hotel in de buurt van Disney Springs + 3 nachten + 1 dag rust + 1 dag SeaWorld Orlando
* 1 dag reizen.

Eind April - begin Mei zagen we overal als 1 van de beste periodes om te gaan, en dat is echt gebleken. Relatief weinig volk, wachttijden vielen mee. (ik denk dat we het langste een 90 min hebben aangeschoven op die 19 dagen.

Walt Disney World
Wat is dit resort groot zeg!
Wij verbleven 11 nachten in Disney's Beach Club, gelegen in de Epcot Area,
** op wandelafstand (5 min) van Epcot & de Skyliner naar Hollywood Studios.
** op 10 min afstand met friendship boats naar HollyWood Studios
** op 15 min afstand met bus naar Animal Kingdom (elke 15-20 min een bus)
** op 15 min afstand met bus naar Magic Kingdom (elke 15-20 min een bus).
(We hebben ook de Monorail van MK -> Epcot genomen en zo door Epcot naar ons hotel).

Qua sfeer en beleving vonden we Disney magisch. Je voelt hier in alles dat ze aandacht besteden (nog een tikkeltje meer dan in Parijs) aan theming, netheid en vooral vriendelijkheid naar de klanten.
* Magic Kingdom vonden we in vergelijking met DisneyLand Parijs dat alle attracties vrij dicht op elkaar lagen. In Parijs voelt het uitgestrekter aan.
* Animal Kingdom is zeer leuk! Een goede mix tussen beesten, attracties en shows. Jammer dat DinoLand USA en Rafiki's watch gesloten waren. Pandora is absoluut mooi om in rond te lopen.
* Epcot; Mooi park, leuk dat je in elk land van de World Showcase stempels kon gaan halen met een paspoort. Ook leuke detail dat de meeste castmembers ook echt van die landen zijn, in de landen. (Bv France waren het allemaal castmembers uit Frankrijk).
* HollyWood Studios vonden wij het leukste Disney park. (misschien ben ik bevooroordeeld als Star Wars fan door Galaxy's Edge en ToyStory Land). Wat is die Falcon vet!

De eerste dagen hebben we 1 dag per park gedaan, toen hadden we de meeste attracties (zonder Lightning Lanes zelfs) al gedaan. De overige 6 hebben we alles nog eens gedaan en gewisseld van parken en gewoon genoten van de atmosfeer daar!

Universal Studio's Orlando
Wij verbleven 6 nachten in Loewe's Sapphire Falls, dichtbij de originele 2 parken en de CityWalk.
** op wandelafstand van USF en IOA (15-20 min wandelen)
** op 10 min afstand met watertaxi van USF en IOA
** op wandelafstand van Volcano Bay (5 min wandelen)
** op 15 min afstand met bus naar Epic Universe (elke 15-20 min een bus).

Ook Universal hun theming en sfeer en beleving is top-notch. Qua attracties gaan ze hier toch een stapje verder dan wat ze in Europa aanbieden. De Bourne Spectacular zit ook écht vet in elkaar!
* Universal Studios Florida: Het originele park; Vooral veel motion simulators vonden we hier. Lijkt zo wat op Ratatouille / Symbolica achtige karretjes gecombineerd met Star Tours motion.
* Universal Islands of Adventure: Dit is toch een Thrill park! The HulkCoaster; Velocicoaster! Hagrids MotorBike Adventure.
Die theming van Hogsmeade en het Hogwarts kasteel en aan de andere kant Diagon Alley met Gringotts! Echt zalig!
Ook de Hogwarts Express (langs beide richtingen) zijn cool gemaakt en een attractie op zich (dus 2 eigenlijk).
* Epic Universe: 1 woord: DAMN! Next-Level qua theming / technologie!
Super Nintendo World is écht zalig. Hier hebben we meerdere uren doorgebracht! Donkey Kong Mine-Cart madness was leuk maar wel heel schokkend, totaal niet smooth.
Ministry of Magic: Heel vet gemaakt de wereld en ook de rit; Amai zeg! Die schermen van Epic Universe zijn echt top-notch.
Je ziet zichtbaar het verschil tussen Monsters Unchained in Epic en Harry Potter Forbidden Journey in USF; (zelfderit; KUBA arm met schermen en animatronics, maar wat een verschil in kwaliteit!)

We hadden hier 6 dagen tickets (eigenlijk 5, wat bij toeval een 14 dagen is geworden). waarvan we een 3 daagse Express Pass hadden (elke attractie 1x per dag). Die wachtrij aan Ministry of Magic kunnen overslaan is zalig, das de grootste en langste (getheme-de) wachtrij die ik ooit heb gezien! Door de 3 daagse pas hebben we alle attracties minstens 2x kunnen doen in heel Universal! We hebben die 3 dagen dan ook alle 3 de parken constant gedaan :D

SeaWorld Orlando
Qua park stelde SeaWorld eigenlijk wat teleur, weinig echte theming, niet echt vriendelijk personeel, tips vragen voor een waterflesje etc. Zeker in vergelijking met Disney en Universal.
Wél genoten van de dieren die er zaten. Orca Show hebben we 2x gedaan, zo machtig om te zien!
* Pipeline Coaster, waar je rechtsstaat, is toch een raar gevoel.
* Mako was de leukste. Voelt een beetje als de SilverStar Lite van Europa-Park.
** Manta was toe jammer genoeg.

Beste Attracties
1. Hagrids MotorBike Adventure; zo zalig gedaan, duurt ook heel lang, en zowel motor als side-car zijn leuk! Front-Row is nog leuker!
2. Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind; De leukste Coaster van WDW, speciale sfeer
3. Rise of the Resistance: Wat een beleving! een 18 minuten durende attractie als je vanaf de pre-show telt. een must voor elke Star Wars Fan!
4. Velocicoaster: Nice Airtime!
5. Tron: LightCycle Run: Zalig gedaan, alleen wat kort!

6. Avatar: Flight Of Passage: hoe je in de wereld zit nice!

Honorable mentions:
* Stardust Racers (beide tracks front row gedaan)
* Ministry of Magic
* Test Track
* Smugglers Run

* Escape From Gringotts
* Mickey en Minnie Railroad Adventure
* Mine-Cart Madness
* Mario-Kart Browsers Challenge
* Monsters Unchained
* Mako

*** Qua Privacy moet je je niet teveel vragen stellen :)

In Disney tracken ze je overal, attractiefoto's komen automatisch in je account, Magic Bands kunnen alles tracks.
In Universal is het overal Facial Recognition voor alles, werkt wel goed, maar GDPR gewijs :D. Je kan gewoon binnen wandelen in de parken zonder je ticket te laten zien / scannen. Zelfde voor de express pass.

Ik was rond de 3k kwijt per persoon.
heel het verblijf in Universals Cabana Bay verbleven, met 1 nacht in Universals Portofino bay als "ghost room" voor 2 dagen gratis express passen.

Retourvlucht Brussel - Orlando (via Atlanta) 540 euro pp

3 dagen disney (MK, Hollywood Studios, Epcot) 480 euro pp

Universal 14 dagen all parks parkhopper ticket + hotel 980 euro pp

En de rest eten (fucking duur in de parken en in citiwalk/disney springs) en ubers

en wat is de kostprijs voor zo'n reisje?
Voor 2 personen 25k ongeveer in totaal, inclusief eten, drinken, verzekering etc.
Ik was rond de 3k kwijt per persoon.
heel het verblijf in Universals Cabana Bay verbleven, met 1 nacht in Universals Portofino bay als "ghost room" voor 2 dagen gratis express passen.

Retourvlucht Brussel - Orlando (via Atlanta) 540 euro pp

3 dagen disney (MK, Hollywood Studios, Epcot) 480 euro pp

Universal 14 dagen all parks parkhopper ticket + hotel 980 euro pp

En de rest eten (fucking duur in de parken en in citiwalk/disney springs) en ubers
Ah dat van die ghost room heb ik ook al gelezen dat mensen dat doen.
Ik weet bij ons de individuele prijzen niet, wij hebben alles via een reisbureau gedaan (wellicht ook meer betaald tov zelf boeken).
hotels zijn bij ons vermoedelijk wel veruit het duurste geweest, zijn allemaal deluxe hotels geweest. (Via de Disney World Site was het al 10k alleen al voor die 10 dagen Disney World).

U hotel is nog wel goedkoop voor 9/10 nachten precies, amai :) want dat 14 dagen ticket moet toch ook al een 400 euro pp zijn geweest
Die 3 dagen Disney heb je dan telkens morgens een uber genomen naar Epcot enz vanuit Universal?

Eten was inderdaad héél duur… pintjes aan 11$ zonder tax en tip 😳

Yes, de 3 Disney dagen gewoon uber genomen, ging vlot.

En ja bij een Universal hotel zijn er vaak aanbiedingen, vanaf 7 nachten gaat de prijs per nacht serieus omlaag, en als je ook tickets neemt verandert het in een vacation package en is er op de tickets nog wat korting. Bonus is dat je tickets ineens veranderen in 14 day all park parkhopper.

Royal Pacific, Portofino Bay en Hard Rock zijn mooie hotels maar gewoon te duur voor lang verblijf. Cabana Bay heeft een hele goeie ligging (vlak naast Volcano Bay, gewoon straat oversteken en je kan water taxi van Sapphire Falls nemen naar de parken) en is erg betaalbaar. Heeft ook een erg leuke retro vibe. Kwam neer op 120 dollar per nacht dusja... Als ik terug kom over 2 jaar zal ik wrs annual pass nemen, nu niet gezien epic nog niet inbegrepen is. Met annual pass krijg je zo goed als zelfde florida resident korting op hotels en 10% korting op merch en eten, dat tikt aan. Al heb ik van merch enkel en Velocicoaster tshirt gekocht en een Jurassic Park tshirt.

Ondanks dat ik gezworen had nooit nog naar iets van Plopsa te gaan, gisteren toch een dagje Plosaland De Panne gedaan (gastjes hadden een vrije dag en Walibi/Bellewaerde waren gesloten).

Het park is op zich natuurlijk wel mooi aangekleed met leuke attracties, voor het eerst ook Ride to Happiness gedaan, is zeker een heel goede coaster maar vond de Kondaa in Walibi toch indrukwekkender.

Maar, mijn indruk dat alles van Plopsa in de eerste plaats om puur geldgewin gaat is opnieuw bevestigd. Men denkt er gewoon niet of nauwelijks aan het comfort van de bezoekers noch van het personeel.

Het was op zich niet druk in het park, maar veel attracties waren duidelijk onderbemand, waardoor er bij sommige attracties toch stevige wachttijden waren (40min voor Heidi the ride, 30min voor de Supersplash). De Supersplash en Dino splash zijn ook pas laat open gegaan, waardoor iedereen plots in de namiddag die attracties wou doen natuurlijk.

Maar die wachttijden waren deze op de app, in realiteit zal het bijna een uur geweest zijn voor pakweg Heidi, want de wachttijden op de app kloppen echt voor geen meter. In pakweg de Efteling zijn de wachttijden sterk overdreven, 20 minuten op de app is daar vaak maar 15 minuten irl. Hier is 10 minuten op de app 20 minuten of een half uur irl. Ook dat is dus echt niet goed geregeld. Als laatste attractie voor een 2de keer Ride to Happiness gedaan omdat de wachttijd zogezegd maar 5 minuten was. Hebben er uiteindelijk 25 minuten staan wachten. Met alle respect, dat is niet eens een klein beetje verkeerd me dunkt. Dat er ook nergens wachttijden aan de ingangen staan is toch een beperking, je kan ze enkel op de app zien.

Veel kraampjes en resto's waren gesloten waardoor het heel druk was in degene die wel open waren. Hebben hamburgers en frieten gegeten in de Spiegeltent, hebben daar 50 minuten (!!) moeten wachten op ons eten. Daar stond 1 iemand te bakken in de keuken en 2 jongens te bedienen, wat dus echt absoluut onderbemand was. Er stonden tegelijk zowat 50 bestellingen op dat scherm waar ze aan bezig waren. De werkdruk voor die jongens was echt ongehoord, heb hen dan ook veel courage gewenst toen ik mijn eten eindelijk kreeg.

En dan bij deze temperaturen ook nergens waterkraantjes te vinden om aan te drinken? In de Efteling vind je die wel overal. Toont toch ook gewoon dat ze echt niet aan de bezoekers denken, zeker wanneer een flesje water dan nog eens 4,5€ kost.

Nee, deze keer meen ik het, geen Plopsa zever meer voor mij. :eviltongue:

En dan bij deze temperaturen ook nergens waterkraantjes te vinden om aan te drinken? In de Efteling vind je die wel overal. Toont toch ook gewoon dat ze echt niet aan de bezoekers denken, zeker wanneer een flesje water dan nog eens 4,5€ kost.
Herbruikbare of plastic fles meenemen en vullen aan de kranen in de wc's. Bespaart je een hoop.

Ondanks dat ik gezworen had nooit nog naar iets van Plopsa te gaan, gisteren toch een dagje Plosaland De Panne gedaan (gastjes hadden een vrije dag en Walibi/Bellewaerde waren gesloten).

Het park is op zich natuurlijk wel mooi aangekleed met leuke attracties, voor het eerst ook Ride to Happiness gedaan, is zeker een heel goede coaster maar vond de Kondaa in Walibi toch indrukwekkender.

Maar, mijn indruk dat alles van Plopsa in de eerste plaats om puur geldgewin gaat is opnieuw bevestigd. Men denkt er gewoon niet of nauwelijks aan het comfort van de bezoekers noch van het personeel.

Het was op zich niet druk in het park, maar veel attracties waren duidelijk onderbemand, waardoor er bij sommige attracties toch stevige wachttijden waren (40min voor Heidi the ride, 30min voor de Supersplash). De Supersplash en Dino splash zijn ook pas laat open gegaan, waardoor iedereen plots in de namiddag die attracties wou doen natuurlijk.

Maar die wachttijden waren deze op de app, in realiteit zal het bijna een uur geweest zijn voor pakweg Heidi, want de wachttijden op de app kloppen echt voor geen meter. In pakweg de Efteling zijn de wachttijden sterk overdreven, 20 minuten op de app is daar vaak maar 15 minuten irl. Hier is 10 minuten op de app 20 minuten of een half uur irl. Ook dat is dus echt niet goed geregeld. Als laatste attractie voor een 2de keer Ride to Happiness gedaan omdat de wachttijd zogezegd maar 5 minuten was. Hebben er uiteindelijk 25 minuten staan wachten. Met alle respect, dat is niet eens een klein beetje verkeerd me dunkt. Dat er ook nergens wachttijden aan de ingangen staan is toch een beperking, je kan ze enkel op de app zien.

Veel kraampjes en resto's waren gesloten waardoor het heel druk was in degene die wel open waren. Hebben hamburgers en frieten gegeten in de Spiegeltent, hebben daar 50 minuten (!!) moeten wachten op ons eten. Daar stond 1 iemand te bakken in de keuken en 2 jongens te bedienen, wat dus echt absoluut onderbemand was. Er stonden tegelijk zowat 50 bestellingen op dat scherm waar ze aan bezig waren. De werkdruk voor die jongens was echt ongehoord, heb hen dan ook veel courage gewenst toen ik mijn eten eindelijk kreeg.

Nee, deze keer meen ik het, geen Plopsa zever meer voor mij. :eviltongue:

Plopsa draait op studentenarbeid. Eind mei gaan ze niet veel studenten vinden om er te werken. Die moeten blokken.

In navolging van Robin hood (Untamed) in Walibi Holland, gaat nu ook Weerwolf in Walibi Belgium door RMC onder handen genomen worden.
Focus20coaster.jpg

Fantastisch nieuws! Walibi wordt toch wel echt een toppark zo. Wel jammer dat het nog 2 jaar moet duren.
Nu nog een grote wadi aanleggen en ze zijn er, want het park stond weer deels onder water na het onweer dit weekend.

Terug van drie dagen Disneyland Paris, de eerste keer voor de dochter.

Al bij al een vrij magische ervaring, met een paar minpuntjes.

Allereerst....het castle park blijft immersief en sfeervol en is zo mooi...van main street tot Fantasy land en Discovery tot Frontier en Adventure. Gewoon erg fijn om alle details te ontdekken. Ook het kasteel was, ondanks de renovatie aan de brug, nog steeds indrukwekkend.

Ook Adventure World is een fijne upgrade...Arendelle is klein maar superschattig. Het voelt meer aan als een park dan een stuk asfalt met attracties dan de vorige keer dat ik er was.

De rides...sommige zijn echt vergane glorie of filler. De wachtrijen van 70 minuten voor Peter Pan zijn waanzin bijvoorbeeld. Andere zijn dan weer indrukwekkend. Pirates blijft een klassieker, Phantom Manor was zwaar indrukwekkend..Star Tours ook erg gaaf, Big Thunder Mountain, Ratatouille, Frozen...er is een reden dat we die meermaals gedaan hebben. Iets als die gare Kinect game rond Spider-man is dan weer one and done...zelfs al hadden we het uur record.

Qua eten viel het mee. Prijzig..maar eten bij Walt's en Bistrot Chez Remy was wel een vibe. De soft ijs bij The March Hare en de Mickey shaped pizza en beignets werkten ook wel als snack.

Het ontmoeten van figuren is een kweste van de drie G's. Geduld, Geluk of Geld. Soms kom je een figuur tegen waar nog geen rij van een uur voor staat als Woody of Goofy, maar we hadden ook het geluk 5 keer de virtual que bij de app te winnen en konden zo Chewie, Spidey, Doctor Strange en uiteindelijk ook Mickey Mouse en Anna en Elsa ontmoeten. Al die encounters waren erg amusant met personages die goed in hun rol zaten en tijd namen voor een kort praatje of wat gespeel.

Prinses ontbijt bij Regal View. Ik had er mijn twijfels over...want 60 euro per persoon voor een croissant, pannekoeken en fruitsla...woef. Toch was het een fijne ervaring. De setting is uiteraad plrachtig. We hadden een tafeltje bij het raam met zicht op Arendelle..effectief het regal view op het Koninkrijk. Alles wat we te eten kregen was top notch..de cappucino was fancy...en de interacties met Ariel, Belle, Aurora en vooral Meridia waren ontzettend fun.

Ook de parades, de twee avond shows en Mickey and the Magician en Together waren indrukwekkend spectaculair. We hadden steeds het geluk erg goeie plekken te hebben.

Minder fun?

Het volk. Disneyland Paris trekt zelfs op een doordeweekse dag nog een massa volk op de been. Je hoorde aan de talen dat de Italianen schoolvakantie hadden en de Engelsen ook geen skoowl hadden. It's not funney. Probleem is dat Disney vacactions duur zijn en dat velen het gevoel hebben dat ze er alles moeten uitperswn als een mickey shaped orange. De hoeveelheid kinderen die we zagen die gewoon een meltdown hadden omdat ze overprikkeld en doodmoe waren was niet meer op twee handen te tellen. Dochterlief is ook drie keer geschopt en geslagen door een rotkind in de wachtrij omdat ze gewoon in de weg stond.

Waarom doet een kind van omgeveer 8 zoiets? Wel..we hebben drie keer een kind geslagen zien worden door een ouder en een Engelse marginaal nam zijn kind van met moeite zes zelfs in een chokehold. Daar toch even ambras over gemaakt in de wachtrij. Kinderen gaan mensen schoppen in een wachtrij, omdat ze aangeleerd krijgen dat agressie de manier is om dingen gedaan te krijgen. Ook mensen die bijna op de vuist gingen omdat iemand voor leek te kruipen of begon te tieren toen iemand zijn kind op zijn schouders zette tijdens Tales of Magic was ronduit onbeschoft. Zelf hadden we enkel tijdens Cascade of Lights een korte interactie met een Spaanse omdat we voor haar dochter stonden. Dat kind was twee en lag uitgeteld te slapen in haar buggy...maar fine, we zijn gewoon ergens anders gaan staan. Om maar te zeggen..de dure Disney vakantie brengt echt het meest egoistische kantje naar boven in sommige mensen.

Ook de toiletten waren vaak ronduit smerig en draaiden uit op Russian Roulette bij het binnengaan. Dat het in 70 procent van de gevallen ronduit walgelijk was, is iets dat ik in pretparken als Europa Park of Efteling nooit ben tegengekomen. Natuurlijk...ook dat ligt weer aan de massa volk. Als er tienduizenden mensen door de poort komen, dan gaan er ook honderden smerige varkens tussen zitten. Een andere verklaring voor het feit dat een wc al na nog geen uur opening op een crime scene lijkt is er niet.

Maar he...dat zijn minpunten die de goeie punten niet konden verzuren. We hebben drie ontzettend drukke dagen vol rides en verwondering en leuke momenten gehad, daar kunnen wat momentjes die de magie doorbraken niet tegen op.

Terug
Bovenaan