D
Deleted member 1888
Guest
"Preuts "of "vrije vogel" vind ik verkeerd gekozen woorden.....ik zou eerder zeggen "normaal zijn" of de hippie uithangen"
Ik ben gewoon normaal dus.
Ik ben gewoon normaal dus.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier waren ze iets minder preuts (of misschien eerder: ik schrok niet en trok de deur dan niet dicht zoals jijMaar mijn ouders heb ik dus uitsluitend per ongeluk naakt gezien wanneer ik onverwachts de badkamer deur open deed en dan snel, geschrokken, die terug dicht trok. Ik ben er heel zeker van dat in een minder preuts gezin, ik minder complexen als tiener/jongvolwassene zou gehad hebben.
), vooral mijn vader. Het aantal keer dat ik mijn vader poedelnaakt in bad heb zien zitten toen ik nog een klein kind was, kan ik niet op één hand tellen. Maar ik was zelf niet zo preuts dus ik wandelde dan doodleuk binnen en stelde dan vragen aan mijn vader (die dan gewoon rustig in bad bleef liggen lol)
We hebben dan ook geen enkel probleem met naaktheid maar gaan het ook niet opdringen aan anderen of aan onze kinderen. We zijn ook een nieuw samengesteld gezin dus kinderen zijn gedeeltelijk in een andere omgeving opgegroeid.
Ik herinner nog dat dit van mijn schoonouders ook altijd moest. Gewoon een onderbroek of boxershort was een dikke vette NO NO.Op dit moment ligt dit dan weer wat moeilijker daar ik bij mijn schoonouders logeer/woon en daar is preutsheid duidelijk aan de orde.'s Avonds naar de wc in onderbroek vanuit onze eigen living is al verboden, daar moet een badjas rond want een man in boxershort is toch al net dat ietsje te veel. Ik respecteer hun keuze, maar zal toch blij zijn dat ik binnenkort op mijn eigen stekje zit.

Als ik zo wat rondhoor is het daar grotendeels douchen met een onderbroek. De smartphone doet er bij die mannen ook niet goed aan natuurlijk.Hoe gaat er in de kleedkamer bij sportverenigingen eigenlijk aan toe tegenwoordig? En dan bedoel ik bij de kinder- en jeugdafdelingen. In mijn tijd hoefde je van de trainer niet meer te komen als je met uw onderbroek de douche in kroop. Niet onnozel doen was toe het devies. Gaat dat vandaag de dag nog op?
gewoon normaal dus.Als ik zo wat rondhoor is het daar grotendeels douchen met een onderbroek. De smartphone doet er bij die mannen ook niet goed aan natuurlijk.
Bwah zo normaal vind ik dat niet. Maar ik begrijp wel dat de smartphone daarin een belangrijke factor is.gewoon normaal dus.

Jouw normaal kan het abnormaal van iemand anders zijn en omgekeerd. Dat is helemaal normaal hoor.gewoon normaal dus.
Het opleggen van waarden en normen aan anderen. Het stigmatiseren van anderen omdat het afwijkt van jouw beeld. Dat vind ik precies toch niet echt thuis horen in deze topic. Gezien je manier van posten in het verleden, mag ik hopen dat dit nu niet een terugkerend ritueel gaat zijn om iedereen te gaan beschimpen die er een andere mening op na houdt dan jezelf?gewoon normaal dus.
Ik zeg wel dat ik bij het buitenkomen moest gekleed zijn, maar preuts leek me dat toch niet. Ik heb mijn ouders, zeker mijn moeder, als kind vaak topless gezien en mijn vader liep ook gewoon in zijn onderbroek bij momenten. Ik heb daardoor denk ik geen immuniteit voor de media en alles daarrond, waar een man idealiter een ongezond vetpercentage heeft en elk moment kan flauw vallen tijdens een publiek optreden om er scherp uit te zien. Net zoals ik als puber ook wel gewoon liever keek naar de ongezond strakke, gephotoshopte vrouwenlichamen hoor.Volgens mij zit daar het grote verschil tussen mensen die preuts zijn opgevoed en de mensen die dit niet zijn.
De ene "kent" alleen de naakte lichamen vanuit de boekjes, niet de "normale" lijven met haar waar we het liever niet zien, cellulitis, buik(jes),...
Wie van jongs af aan gewend is om naakt te zien (zoals in gedeelde kleedkamers, douches,...) zal - zo vermoed ik toch - minder snel denken "daar heb ik het lichaam niet voor" omdat ze veel meer gewend zijn aan normale lichamen met alle minder esthetische kantjes en al.
Het is vooral een eigenaardige paradox: we zijn preutser geworden maar tegelijk is de maatschappij nog meer geseksualiseerd. Tepels worden en masse gecensureerd op Facebook en Instagram en borstvoedende vrouwen worden hier en daar geweerd, maar toch wordt seks héél openlijk en vrij besproken in tal van media met piemels en vagijnen in overvloed (of naakte datingprogramma's waarbij de edele delen uitvoerig worden bekeken).Bwah zo normaal vind ik dat niet. Maar ik begrijp wel dat de smartphone daarin een belangrijke factor is.
Maar ik vind het wel een beetje een trieste evolutie dat mensen van hetzelfde geslacht onder elkaar zo preuts zijn geworden. Maar goed, er zijn belangrijkere zaken in de wereld![]()
Het is juist het omgekeerde aan de gang. Wat voor mij "normaal" is wordt hier bestempeld als "preuts" Dat is pas opleggen van waarden en normen aan anderen.. Als ik de mijne post is het plots een probleem?Het opleggen van waarden en normen aan anderen. Het stigmatiseren van anderen omdat het afwijkt van jouw beeld. Dat vind ik precies toch niet echt thuis horen in deze topic. Gezien je manier van posten in het verleden, mag ik hopen dat dit nu niet een terugkerend ritueel gaat zijn om iedereen te gaan beschimpen die er een andere mening op na houdt dan jezelf?
Thuis ook opgegroeid met relatief weinig gêne, wel eens op een naaktcamping geweest als kleine, sauna's zijn ook heel frequent aan gedaan en wordt nog altijd gedaan (toch zeker eenmaal het terug deftig mag). Met wat kameraden naar de sauna in Duitsland, allemaal geen probleem mee. In de badkamer was het thuis vroeger meestal wel iets meer privé, en werd men gerust gelaten behalve als iemand echt iets uit de kast moest hebben daar ofzo bv.
Maar verder snap ik niet wat er normaal is aan douchen in een onderbroek. Dat is ongemakkelijk. En in een thuissituatie heb ik ook weinig problemen met naaktheid, dat is iets wat inderdaad aangeleerd wordt om jezelf te bedekken, maar waarvoor eigenlijk? Het is juist des te meer door alles angstvallig te bedekken dat er juist meer geseksualiseerd wordt.
Tis te zien hoe je het bekijkt. Ik ben blij dat de nieuwe generatie niet veranderd zijn in " flower power hippies", maar ja jij noemt dat dan "preuts".Bwah zo normaal vind ik dat niet. Maar ik begrijp wel dat de smartphone daarin een belangrijke factor is.
Maar ik vind het wel een beetje een trieste evolutie dat mensen van hetzelfde geslacht onder elkaar zo preuts zijn geworden. Maar goed, er zijn belangrijkere zaken in de wereld![]()
In de basket bij ons is het direct zonder onderbroek vanaf de leeftijd dat er wedstrijden gespeeld worden.Hoe gaat er in de kleedkamer bij sportverenigingen eigenlijk aan toe tegenwoordig? En dan bedoel ik bij de kinder- en jeugdafdelingen. In mijn tijd hoefde je van de trainer niet meer te komen als je met uw onderbroek de douche in kroop. Niet onnozel doen was toe het devies. Gaat dat vandaag de dag nog op?
De eerste reactie tot daar aan toe, maar die tweede reactie is gewoon waardeloos, voegt niets toe, opleggen van waarden en normen, moeilijke doen, ... whatever. Welke waarde voegt die nog toe? Je hebt je mening gegeven.Het is juist het omgekeerde aan de gang. Wat voor mij "normaal" is wordt hier bestempeld als "preuts" Dat is pas opleggen van waarden en normen aan anderen.. Als ik de mijne post is het plots een probleem?
Tis te zien hoe je het bekijkt. Ik ben blij dat de nieuwe generatie niet veranderd zijn in " flower power hippies", maar ja jij noemt dat dan "preuts".
Was jij u anders ook met uw onderbroek aan? Imo is dat toch wel wat preutser gedrag maar das is imo niks mis mee, zolang je jezelf daar goed bij voelt.gewoon normaal dus.