Preuts of vrije vogel?

Voor de goede orde: ik had dit in de ergernissenthread gepost, was dus geen onderdeel van de discussie hier.

Maar dan nog, een legging als broek dragen getuigt voor mij nu niet meteen van preutsheid, wel integendeel..
Ja, ik weet het hoor. Het is gewoon wat opvallend voor mij hoe er geregeld reacties passeren genre "allez het maakt niet uit, de mensen durven niets, preuts" en er dan iemand jouw post hier zet waar we infeite mensen beoordelen omdat ze nauw aansluitende kledij dragen en dit er niet optimaal uitziet.

Dat is menselijk hé, ik zie ook liever een afgetrainde 25-jarige in een yogabroek dan iemand van 45 die laatst heeft gesport in de lessen LO, maar het is dan ook logisch dat mensen die er niet "ideaal" uitzien zich liever bedekken. En dat ideaalbeeld is voor mannen en zeker vrouwen redelijk hoog gegrepen/onbereikbaar.

Ja, ik weet het hoor. Het is gewoon wat opvallend voor mij hoe er geregeld reacties passeren genre "allez het maakt niet uit, de mensen durven niets, preuts" en er dan iemand jouw post hier zet waar we infeite mensen beoordelen omdat ze nauw aansluitende kledij dragen en dit er niet optimaal uitziet.

Dat is menselijk hé, ik zie ook liever een afgetrainde 25-jarige in een yogabroek dan iemand van 45 die laatst heeft gesport in de lessen LO, maar het is dan ook logisch dat mensen die er niet "ideaal" uitzien zich liever bedekken. En dat ideaalbeeld is voor mannen en zeker vrouwen redelijk hoog gegrepen/onbereikbaar.
Komkom, als ge maar echt hard genoeg wilt kan ja alles bereiken :unsure:

Dus conclusie voor de gemiddelde BG'er: leve de vrije vogels, zolang ze maar het perfecte lichaam hebben!

(Maar als ge uw vetrolletjes durft in te pakken in verhullende kledij, gaan we u wel een preutse seut noemen.)

Dus conclusie voor de gemiddelde BG'er: leve de vrije vogels, zolang ze maar het perfecte lichaam hebben!

(Maar als ge uw vetrolletjes durft in te pakken in verhullende kledij, gaan we u wel een preutse seut noemen.)
Is dat niet gewoon de hypocriete houding van heel de maatschappij? Een celebrity of instagrammodel, die al dicht bij het schoonheidsideaal zit, die moedig wordt genoemd omdat er een foto wordt gedeeld zonder photoshop of make-up vind ik ook altijd nogal vreemd.

Zelf geen ervaring met sauna's, omdat mij dat nu persoonlijk niet zo echt aanspreekt, maar heb de indruk dat deze vorm van naaktrecreatie het meest sociaal aanvaard is door alle leeftijdscategorieën.
Als iemand zegt dat hij/zij naar een sauna gaat, wordt dat gewoon aanvaard.
Ga je naar een naaktstrand, dan wordt er al eens spottend of smalend gereageerd, alsof dat minderwaardig is of immoreel.
Nochtans zijn beiden een vorm van naaktrecreatie waar je vrijwillig naar toegaat, zonder meer. Ben je wat preutser ingesteld, dan ontloopt je misschien de geneugten ervan, maar je moet er niet naar toe als je niet wil.

Naaktstrand heb ik wel ervaring en dat is gewoon heel erg fijn.
Voor mij is het een gevoel van vrijheid en vooral naakt in zee kunnen gaan is een leuke ervaring.
Maar ik wil er niet echt een term opplakken als 'naturisme', want ik aanvoel het niet als een lifestyle ofzo. Goed voor diegenen die dat wel doen (en alle verenigingen errond), maar voor mij hoeft er geen diepere of complexe filosofie achter te zitten.

Als je sommigen sites over naturisme er op naleest, zijn er soms zo veel regeltjes waarbij ik toch wel vragen heb. Een tepelpiercing zou bijvoorbeeld voor (sommige) native naturisten als aanstootgevend kunnen ervaren worden... (terwijl ik daar het probleem niet van in zie).

Vaak wordt er ook dikwijls en tot in de treuren herhaald dat het niks met seks te maken heeft.
Uiteraard niet, maar als een aantrekkelijke vrouw passeert, dan ga ik gewoon even kijken, hoor (maar niet aanstaren uiteraard). Op zich zie ik daar weinig verschil tussen een straat in de stad, een textielstrand of een naaktstrand.
Maar ook al kijk je, dat betekent nog niet dat je daar opeens je geslachtsdeel moet betasten (want dat doe je ook nergens, dus ook dáár niet).

En nee, ik heb lang niet het perfecte mannenlijf, maar dat weerhoudt mij er toch niet van om er af en toe eens naar toe te gaan...

Kan het alleen maar aan iedereen aanraden die van strand, zee of zwemmen houdt!
Bovenstaande vind ik wel een goede beschrijving hoe wij zelf met bloot omgaan. Bloot kan, mag maar moet niet.
En op de juiste plek/situatie hebben noch mijn vrouw als ik daar problemen mee.
Zeker niet binnen de (ruimere) familie of vriendenkring ... en al helemaal niet als er vreemden bij zijn die je daarna nooit meer ziet.
Helaas denken vele anderen, zeker in onze vrienden/kennissenkring daar nog steeds vreemd van op.
Is het niet normaal dat ouderen minder preuts zijn?

Doorgaans worden we niet geboren in een nudistengezin waarvan de vader een sekteleider is, het is dus een proces van ervaren, leren en groeien. En die ervaringen zijn soms ver weg te vinden. Iemand kan op zijn 14 jaar zeven verwelkte roosjes en twee gebroken harten in zijn MSN nickname hebben gezet omdat Mieke heeft gekust met zijn beste maat en op zijn 33 is hij misschien op een swingersfeestje gezellig aan't kletsen terwijl zijn vrouw drie man bezig houdt.

Gaandeweg kom je héél erg tot het besef dat het ideaal quasi onbestaande is en dat je daar zelf een werkbare toestand in moet scheppen.
Heeft ook denk ik te maken met ervaring en wat je gewoon bent.
De eerste keer dat ik blote borsten zag (als kind op het strand aan de Belgische kust) was dat allemaal nieuw en spannend.
Zelfde gold voor de eerste keer dat ik iemand kuste of borsten van dichtbij zag en mocht aanraken.
Nu jaren later, heb ik al zoveel blote borsten gezien op het strand, sauna en binnen familie, dat je er nog nauwelijst van opkijkt.
Als ik dan kijk naar mijn zonen en neefje/nichtje (allen tieners nu), dan hebben die ondertussen ook al vele mensen naakt gezien op het strand en sauna. Die kijken daar ook nog nauwelijks van op en hebben ook geen probleem om zelf naakt te gaan.
Ik denk zelfs dat zij een beter en positiever eigenbeeld hebben ontwikkeld omdat ze beseffen dat "het perfecte lichaam" helemaal niet bestaat en wat je op het internet/tv/boekjes ziet echt niet overeenkomt met de werkelijkheid.

En ja, ook wat sexualiteit betreft, zijn mijn vrouw en ik ook wat meer openminded geworden (al waren we dat best al als ik zo in mijn omgeving kijk). Niet dat we gelijk plannen hebben om te swingen o.i.d. ... maar de actie in de slaapkamer is over de jaren best wel leuker en spannender geworden (al is het wat minder dan vroeger).

Laatst bewerkt:
Zeg maar waar en wanneer en dan pm ik u wel de zin die ge tegen mij moet zeggen als ge denkt dat ik het ben

Misschien moeten we eens een BG publiek naaktstrand of sauna doen op een bepaalde dag, zonder te weten wie wie is of zelfs wie uberhaupt van BG is 😄
Daar had ik het toevallig nog met mijn vrouw over vorige week. Een paar online kennissen weten dat mijn vrouw en ik wel eens naar de sauna gaan. Die hadden al grappend gezegd dat ze ook wel eens met ons mee wilden gaan naar de sauna (meer om te genieten van het uitzicht). Toen ik dat eens vermeldde tegen haar antwoordde ze tot mijn verbazing "waarom vraag je ze niet eens mee? Ik heb er niets op tegen dat die 2 naar mijn blote tieten en kont liggen te gluren. Dan hebben we nog wat gezeldschap om mee te babbelen. En als ze niet interessant zijn of ik heb er geen klik mee, dan ga ik wel ff alleen een sauna in of zwemmen."
Dus wie weet een volgende keer. Al is de kans groot dat ze nu ineens niet meer durven of ze niet mogen van hun partner 😜 ... want waarschijnlijk weten die van niets.

Daar had ik het toevallig nog met mijn vrouw over vorige week. Een paar online kennissen weten dat mijn vrouw en ik wel eens naar de sauna gaan. Die hadden al grappend gezegd dat ze ook wel eens met ons mee wilden gaan naar de sauna (meer om te genieten van het uitzicht). Toen ik dat eens vermeldde tegen haar antwoordde ze tot mijn verbazing "waarom vraag je ze niet eens mee? Ik heb er niets op tegen dat die 2 naar mijn blote tieten en kont liggen te gluren. Dan hebben we nog wat gezeldschap om mee te babbelen. En als ze niet interessant zijn of ik heb er geen klik mee, dan ga ik wel ff alleen een sauna in of zwemmen."
Dus wie weet een volgende keer. Al is de kans groot dat ze nu ineens niet meer durven of ze niet mogen van hun partner 😜 ... want waarschijnlijk weten die van niets.
Ik zou wel eerst een foto van de vrouwelijke blote tieten en kont zien via pm vooraleer ik een verbintenis aan ga.🙄

Ik zou wel eerst een foto van de vrouwelijke blote tieten en kont zien via pm vooraleer ik een verbintenis aan ga.🙄

Lol, foto hebben ze al gezien, niet bloot weliswaar maar voldoende interessant om hun interesse te wekken blijkbaar.
Update, ondertussen hebben ze ook een naaktfoto's gezien 😁
Vrouw was in een ondeugende, uitdagende bui en vond het goed om een linkje te delen met een aantal (anonieme) naaktfoto's.
Reacties waren toch positief 😉

@wiemelen als je me de foto's bezorgd zal ik voor wat negatieve feedback zorgen.
Kwestie dat uw vrouw nu niet ineens teveel streken gaat krijgen :wink:

Terug
Bovenaan