Preuts of vrije vogel?

Same, foto's van de kinderen moeten langs ons passeren voor iemand ze op het internet zwiert.
Maar het zijn de ouders die ze online zetten he :). Toegegeven, wel meestal die zelfde groep van "vrije vogels" die het nu ook niet zo nauw nemen met hun eigen publieke naaktheid. Persoonlijk zie ik er geen probleem in trouwens. Ja er bestaan pedofielen. Er zijn ook mensen die opgewonden raken van bomen...

Maar het zijn de ouders die ze online zetten he :). Toegegeven, wel meestal die zelfde groep van "vrije vogels" die het nu ook niet zo nauw nemen met hun eigen publieke naaktheid. Persoonlijk zie ik er geen probleem in trouwens. Ja er bestaan pedofielen. Er zijn ook mensen die opgewonden raken van bomen...
Ons criterium is eerder 'is het iets waar het kind in de toekomst een probleem mee zou kunnen hebben?'. Dus foto's van de kleine in bad zijn een no go.

Wat? Dat is nu toch echt zo goed als overal zo op school. Een lesuur duurt 50 minuten. Wat de turnles betreft zit je dus nog met de tijd dat de leerlingen zich tweemaal moeten omkleden. Als die volledige klas ook nog eens zou moeten douchen blijft er toch gewoon geen tijd over om iets zinnigs te doen. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat er in de middelbare school de douches in gegaan wordt na de turnles.
Same hier eigenlijk.. Dat werd gewoon niet gedaan. 't Was ook geen sportschool dus zo zweten deden we nu ook weer niet

Eigenlijk zet ge gewoon tout court geen fotos van uw kinderen online imo. Hoe grof is dat eigenlijk niet... Al gedoxed voor ze weten wat doxing is.

Ik kan het mij niet voorstellen dat er kinderfotos van mij op het internet zouden staan, zonder mijn toestemming.
Iedereen doet wat hij wilt uiteraard, maar al die mensen die fotos van hun kinderen online zwieren, gelijk welke zelfs kregen een nekschot moest ik een dictatuur hebben.

Ben ik blij dat in een andere tijd geboren ben.

Wat? Dat is nu toch echt zo goed als overal zo op school. Een lesuur duurt 50 minuten. Wat de turnles betreft zit je dus nog met de tijd dat de leerlingen zich tweemaal moeten omkleden. Als die volledige klas ook nog eens zou moeten douchen blijft er toch gewoon geen tijd over om iets zinnigs te doen. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat er in de middelbare school de douches in gegaan wordt na de turnles.
Jep. @Lint is precies toch ook wel een selectieve vrije geest, naakt is allemaal ok enzo, maar een beetje zweet is het einde van de wereld? :P

Eigenlijk zet ge gewoon tout court geen fotos van uw kinderen online imo. Hoe grof is dat eigenlijk niet... Al gedoxed voor ze weten wat doxing is.

Ik kan het mij niet voorstellen dat er kinderfotos van mij op het internet zouden staan, zonder mijn toestemming.
Iedereen doet wat hij wilt uiteraard, maar al die mensen die fotos van hun kinderen online zwieren, gelijk welke zelfs kregen een nekschot moest ik een dictatuur hebben.

Ben ik blij dat in een andere tijd geboren ben.
Goh ja ik woon in Noorwegen, mijn familie woont allemaal in België

Ja ik kan uiteraard foto's gaan laten ontwikkelen en die per post op sturen maar als het kiezen is tussen dat en het digitaal doorsturen. Zo erg is zijn die paar foto's waar ze normaal op staan nu ook weer niet.

Ja ik kan uiteraard foto's gaan laten ontwikkelen en die per post op sturen maar als het kiezen is tussen dat en het digitaal doorsturen. Zo erg is zijn die paar foto's waar ze normaal op staan nu ook weer niet.
Ik denk dat een beetje redeneren daarrond al veel oplost. Een foto van een lachend kind is weinig verkeerd mee, zeker als je de juiste privacy-settings op social media het ingesteld of beter, het gewoon via iets zoals whatsapp verstuurt.

Maar we kennen allemaal wel een koppel dat elke foto van hun kind online zet voor heel de wereld, dat vind ik ook ongeloofelijk fout.

Dat is nog een ander gegeven. Ik heb het over die mensen die alles op social media zwieren. Ik zie geen probleem met dit over whatsapp naar de grootouders te sturen ofzo. Zeker en vast niet :)

Dat is nog een ander gegeven. Ik heb het over die mensen die alles op social media zwieren. Ik zie geen probleem met dit over whatsapp naar de grootouders te sturen ofzo. Zeker en vast niet :)
Sommigen gaan daar ook mee door voor het hele leven. Ik ken via via een vrij knappe dame ergens halverwege de 20, die haar facebook is vrij sober en privé, hopen mannen die anders op je foto's geilen zeker. Haar vader heeft ook fb en zijn (openbare) achtergrondfoto is dan een foto van zijn dochter in een kort, spannend kleedje terwijl ze voor een of andere fotoshoot in het gras ligt de camera te verleiden. 🤡

Laatst bewerkt:
In die mate zelfs dat uw dochter nog moet aangeleerd worden "dat er ook sociale normen zijn". En als je het toch als grap bedoelde(gezien de smiley): in elke grap zit er een kern van waarheid.
Het was een lichte overdrijving voor humoristisch effect 🤙. Maar maw deels correct inderdaad. Ze is 3,5 en snapt uiteraard wel dat niet alles overal kan en mag, maar ze heeft (net zoals elk kind) nog wat zaken te leren. Zoals ik zei, wat sociale normen mogen er ook zijn, en daar heb ik geen probleem mee.
Maar ik heb VEEL liever dat mijn kind leert zich niet te schamen, haar eigen ding leert doen, en zich niet teveel aantrekt van "anderen", in tegenstelling tot "binnen de regeltjes leert denken en handelen".
Ik gok dat gij naar de andere kant neigt?

Ik dacht hetzelfde met uw post: volgens welke definitie kunt ge dit normaal noemen? Wat de 50% doet thuis weet ik niet, jij ook niet. Je geeft zelf wel aan dat je het gevoel hebt dat België algemeen gezien preuts is. Dat zal wel ergens kloppen zeker? Dus blijkbaar ben ik dan toch normaal volgens u en de "nudisten"(hoe moet ik het noemen? "vrije vogels"?) juist abnormaal?
Ok 3 zaken hier:
  1. Dus uw stelling is dat meer dan 50% van de mensen met onderbroek onder de douche staat? Want dat is mijn statement waar ge op reageert... .
    En ik heb inderdaad geen cijfers, maar het zou mij zeer verbazen.
  2. "Ik noem België preuts, dus ik ben normaal" ... dat is toch ook 3 logica stappen te kort door de bocht vliegen hoor ...
  3. Nudisten, vrije vogels, hippies, moogt gij dat noemen hoe ge wilt. Ik voel mij bij geen van de 3 aangesproken. Ik ben ne vrij normale jongen die redelijk middle of the road is, maar die het redelijk onnozel vindt dat mensen in een kramp schieten bij het zien van een tiet of piemel. Voor de rest voel ik me geen nudist (ik heb niet de drive om bloot rond te lopen buiten sauna of thuis ), vrije vogel (daar werk ik teveel voor) noch hippie (ik was mezelf).

Ik zei vooral, doe thuis wat ge zelf wilt. Maar mijn volgende statement laat ge er handig af?
Maar in de sportclub na het sporten ... wat voor ne onhygiënische vorte kieszak moet ge zijn om eerst te gaan sporten, lekker uw kleren vol te zweten, om dan in uw natte onderbroek te gaan douchen

Nu ge het zegt ben ik ook aan het twijfelen of wij douches hadden. In het lager sowieso wel, in het middelbaar weet ik niet meer :thinking:. Als ge daar over nadenkt is dat toch redelijk absurd ... u eerst goed volzweten, en dan nog een lesdag doen :wtf:.

Jep. @Lint is precies toch ook wel een selectieve vrije geest, naakt is allemaal ok enzo, maar een beetje zweet is het einde van de wereld? :p
Ik noem mezelf absoluut geen vrije geest trouwens. Zoals ik net zei "Ik ben ne vrij normale jongen die redelijk middle of the road is, maar die het redelijk onnozel vind dat veel mensen in een kramp schieten bij het zien van een tiet of piemel".
"een beetje zweet" is overigs geen probleem, maar wat basis persoonlijke hygiëne mag wel. Jammer genoeg ontbreekt dat bij veel meer mensen dan ik zou wensen.

Nu ge het zegt ben ik ook aan het twijfelen of wij douches hadden. In het lager sowieso wel, in het middelbaar weet ik niet meer :thinking:. Als ge daar over nadenkt is dat toch redelijk absurd ... u eerst goed volzweten, en dan nog een lesdag doen :wtf:.
Bij ons was dat ook zo, oude gebouwen met onze eigen sportzaal maar geen douches. Ik weet nog dat we het ene jaar LO hadden voor de middag, het andere vlak erna. In beide gevallen dus nog wel wat lesuren te gaan, terwijl je daar als puberale slungel eens goed hebt gezweet. Die klassen daarna roken dan ook naar een mengsel van zweet en Axe. Een paar keer gingen we naar de plaatselijke sporthal, waar dan wel douches waren, en dan douchten sommigen zich wel en anderen niet (voornamelijk omdat we niets meehadden om te douchen wegens normaal geen douches). We hadden ook geen zwembroek dus dat gebeurde wel gewoon naakt ;)

Ja die intoxicerende walm van een Axe-zweet combo roept inderdaad ook herinneringen op aan mijn middelbare schoolperiode :puke:

Ja die intoxicerende walm van een Axe-zweet combo roept inderdaad ook herinneringen op aan mijn middelbare schoolperiode :puke:
Hahaha, zo herkenbaar. Hier vroeger op school ook geen douches. Dan maar compenseren met een gigantische hoeveelheid deo, tevergeefs.

Ik herken me trouwens wel in uw opvatting. Verre van een hippie of nudist maar ik snap niet wat er zo bizar is aan in de douche staan met uw eigen kind. Ik vind het veel vreemder om er mee onder de douche te gaan staan terwijl ge zelf een boxer of zwembroek aan hebt.
Maar ieder zijn ding zeker?

Het enige waar ik nog wel in kan volgen is dat ge in het "openbaar" wat bedekter zijt, zoals in een gemeenschappelijke douche. Vooral omwille van het feit dat iedereen tegenwoordig een camera op zak heeft in de vorm van een smartphone. Onlangs gehoord van de buurvrouw van m'n ouders dat er bij haar dochter op de volleyball club, meisjes gewoon foto's maakten van elkaar in de kleedkamer. En dat was zonder bijbedoelingen: wat selfies enz maar op de achtergrond ziet ge er wel andere onder de douche staan.
Common sense is die dingen gewoon verbieden in plaats van met kleren onder de douche kruipen imo.

Ah, waar is de tijd?
Gelukkig zo ver mogelijk achter ons !

Onlangs gehoord van de buurvrouw van m'n ouders dat er bij haar dochter op de volleyball club, meisjes gewoon foto's maakten van elkaar in de kleedkamer. En dat was zonder bijbedoelingen: wat selfies enz maar op de achtergrond ziet ge er wel andere onder de douche staan.
:wtf:
Ik hoop dat ik mijn dochter wat meer common sense kan aanleren. Al is dat misschien onbegonnen werk en is dit gewoon een generatiekloof-aspect.

:wtf:
Ik hoop dat ik mijn dochter wat meer common sense kan aanleren. Al is dat misschien onbegonnen werk en is dit gewoon een generatiekloof-aspect.
Ik denk eerder het aspect bakvis/puber die niet aan later denkt. Elk dom moment kan nu voor min of meer eeuwig vastgelegd worden en afhankelijk van de instellingen door de hele wereld bekeken en gedeeld worden.

Allez een dom voorbeeld, een jonge kerel reageerde op iets op facebook en ik ging naar zijn profiel om te zien of ik die kerel niet toevallig kende van de gym. De achtergrondfoto was een groepsfoto waar een meisje van 14-16 (sowieso minderjarig) bij opstond. Dat meisje droeg een wit, nat t-shirt (wet T-shirt contest zeker) waardoor je eigenlijk haar borsten perfect kon zien. De achtergrondfoto van een of andere kerel, met een hoop reacties waarvan een van zijn maten met dezelfde foto als profielfoto. Sowieso dat je van zoiets spijt krijgt denk ik.

Ik denk eerder het aspect bakvis/puber die niet aan later denkt. Elk dom moment kan nu voor min of meer eeuwig vastgelegd worden en afhankelijk van de instellingen door de hele wereld bekeken en gedeeld worden.

Allez een dom voorbeeld, een jonge kerel reageerde op iets op facebook en ik ging naar zijn profiel om te zien of ik die kerel niet toevallig kende van de gym. De achtergrondfoto was een groepsfoto waar een meisje van 14-16 (sowieso minderjarig) bij opstond. Dat meisje droeg een wit, nat t-shirt (wet T-shirt contest zeker) waardoor je eigenlijk haar borsten perfect kon zien. De achtergrondfoto van een of andere kerel, met een hoop reacties waarvan een van zijn maten met dezelfde foto als profielfoto. Sowieso dat je van zoiets spijt krijgt denk ik.
Of dat er zoiets gebeurt: American family's web photo ends up as Czech advertisement

En dan is dit nog vrij onschuldig. Genoeg pedo's die sociale media afschuimen op zoek naar foto's van kinderen in badpak en die ergens op een pedoserver zwieren. Dan zwijg ik nog maar over de deepfake-technologie waar héél veel mee mogelijk is.

Ja, veel meer dan dat was het blijkbaar niet. Een stelletje 13 jarigen die wat onnozel doen en niet nadenken over wat er rond hen gebeurt.
Toen ik die leeftijd had, was dat allemaal minder een issue. Wij deden maar op, veel blijvende gevolgen of bewijzen waren daar niet van. En tegelijkertijd was je meer alert: als er dan bv eens een camera op dook wist je ook wel dat je wat meer moest op letten.

Ja, veel meer dan dat was het blijkbaar niet. Een stelletje 13 jarigen die wat onnozel doen en niet nadenken over wat er rond hen gebeurt.
Toen ik die leeftijd had, was dat allemaal minder een issue. Wij deden maar op, veel blijvende gevolgen of bewijzen waren daar niet van. En tegelijkertijd was je meer alert: als er dan bv eens een camera op dook wist je ook wel dat je wat meer moest op letten.
Dat is volgens mij puur het verschil tussen ons en wat ze nu mooi de "digital natives" noemen denk ik. Toen wij kind waren moest je foto's nog laten ontwikkelen, om dan te zien dat er een paar van je rolletje mislukt waren (bosklassen, true story). Als je na pakweg 2000 bent geboren heb je bijna altijd geweten dat jij of je ouders meteen konden filmen of foto's maken met de GSM. Ik denk dat met het "speciale" daarvan ook het wantrouwen een pak minder is geworden. Als iemand van de gym, en die is er al 25 ofzo (mentaal wel wat jonger), eens door zijn instagram scrollt verschiet ik eigenlijk al van hoeveel vrouwen daar allemaal schaarsgekleed hun kont showen ofzo voor de likes, terwijl die kerel dat dan triomfantelijk aan iedereen toont want hij kent ze.

Weet je wat, wij worden gewoon oud :)

Ivm de "preuts"/"hippie" discussie

Heb je dingen ontdekt die je nog niet over hem wist?​

“Weinig. Papa is een open boek, een beetje een hippie: bij hem is alles bespreekbaar. Soms iets té. Als het over seks gaat, bijvoorbeeld. Hij praat daar ongegeneerd over. Dat is cringe: sommige dingen hoef je écht niet over je ouders te weten.
papa-is-een-beetje-een-hippie-als-het-over-seks-gaat-bijvoorbeeld-dat-is-cringe

Ik quote dit niet omwile van de inhoud, maar omwile van de context. Ze noemt haar eigen niet preuts, maar de tegenpartij een hippie. Dit om de éénzijdigheid in dit topic aan te kaarten.

alé carry on...

Terug
Bovenaan