In die mate zelfs dat uw dochter nog moet aangeleerd worden "dat er ook sociale normen zijn". En als je het toch als grap bedoelde(gezien de smiley): in elke grap zit er een kern van waarheid.
Het was een lichte overdrijving voor humoristisch effect

. Maar maw deels correct inderdaad. Ze is 3,5 en snapt uiteraard wel dat niet alles overal kan en mag, maar ze heeft (net zoals elk kind) nog wat zaken te leren. Zoals ik zei, wat sociale normen mogen er ook zijn, en daar heb ik geen probleem mee.
Maar ik heb VEEL liever dat mijn kind leert zich niet te schamen, haar eigen ding leert doen, en zich niet teveel aantrekt van "anderen", in tegenstelling tot "binnen de regeltjes leert denken en handelen".
Ik gok dat gij naar de andere kant neigt?
Ik dacht hetzelfde met uw post: volgens welke definitie kunt ge dit normaal noemen? Wat de 50% doet thuis weet ik niet, jij ook niet. Je geeft zelf wel aan dat je het gevoel hebt dat België algemeen gezien preuts is. Dat zal wel ergens kloppen zeker? Dus blijkbaar ben ik dan toch normaal volgens u en de "nudisten"(hoe moet ik het noemen? "vrije vogels"?) juist abnormaal?
Ok 3 zaken hier:
- Dus uw stelling is dat meer dan 50% van de mensen met onderbroek onder de douche staat? Want dat is mijn statement waar ge op reageert... .
En ik heb inderdaad geen cijfers, maar het zou mij zeer verbazen.
- "Ik noem België preuts, dus ik ben normaal" ... dat is toch ook 3 logica stappen te kort door de bocht vliegen hoor ...
- Nudisten, vrije vogels, hippies, moogt gij dat noemen hoe ge wilt. Ik voel mij bij geen van de 3 aangesproken. Ik ben ne vrij normale jongen die redelijk middle of the road is, maar die het redelijk onnozel vindt dat mensen in een kramp schieten bij het zien van een tiet of piemel. Voor de rest voel ik me geen nudist (ik heb niet de drive om bloot rond te lopen buiten sauna of thuis ), vrije vogel (daar werk ik teveel voor) noch hippie (ik was mezelf).
Ik zei vooral, doe thuis wat ge zelf wilt. Maar mijn volgende statement laat ge er handig af?
Maar in de sportclub na het sporten ... wat voor ne onhygiënische vorte kieszak moet ge zijn om eerst te gaan sporten, lekker uw kleren vol te zweten, om dan in uw natte onderbroek te gaan douchen
Wat? Dat is nu toch echt zo goed als overal zo op school. Een lesuur duurt 50 minuten. Wat de turnles betreft zit je dus nog met de tijd dat de leerlingen zich tweemaal moeten omkleden. Als die volledige klas ook nog eens zou moeten douchen blijft er toch gewoon geen tijd over om iets zinnigs te doen. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat er in de middelbare school de douches in gegaan wordt na de turnles.
Nu ge het zegt ben ik ook aan het twijfelen of wij douches hadden. In het lager sowieso wel, in het middelbaar weet ik niet meer

. Als ge daar over nadenkt is dat toch redelijk absurd ... u eerst goed volzweten, en dan nog een lesdag doen

.
Jep.
@Lint is precies toch ook wel een selectieve vrije geest, naakt is allemaal ok enzo, maar een beetje zweet is het einde van de wereld?
Ik noem mezelf absoluut geen vrije geest trouwens. Zoals ik net zei "Ik ben ne vrij normale jongen die redelijk middle of the road is, maar die het redelijk onnozel vind dat veel mensen in een kramp schieten bij het zien van een tiet of piemel".
"een beetje zweet" is overigs geen probleem, maar wat basis persoonlijke hygiëne mag wel. Jammer genoeg ontbreekt dat bij veel meer mensen dan ik zou wensen.