Au79
Well-known member
Groot gelijk, buiten garantie moet je daar wegblijven. Geldt voor elke merkdealer trouwens. Tenminste toch bij de mainstream merken.BMW dealer kom ik niet meer sinds er geen garantie meer op is
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Groot gelijk, buiten garantie moet je daar wegblijven. Geldt voor elke merkdealer trouwens. Tenminste toch bij de mainstream merken.BMW dealer kom ik niet meer sinds er geen garantie meer op is
Wordt er in deze topic ook gesproken over welke garages aan te raden zijn? Ik zoek een goede BMW garage die niet al té ver weg is van de as Gent - Eeklo, en ga liever af op ervaringen. Vroeger altijd met de lease bak naar Daeninck - nu Grégoir - in Latem geweest, maar 't gaat nu over ene privé auto die ver buiten de garantieperiode is (7+j oud, kleine 80k km).
Indien niet toegelaten, excuses bij deze.
Is dat de eerste keer remblokken op 95k?Onderhoud en remblokken BMW 330i (G20) +-95.000km
Remblokken voor: 329,50€
Slijtageindicator: 16,80€
Remblokken achter: 153,30€
Slijtageindicator: 16,80€
Vervangen remblokken: 93,60€
Motorolie (5,25eh): 100,54€
Oliefilter: 30,64€
Carterdichting: 0,33€
Ruitwisservloeistof: 9,12€
Koelvloeistof: 4,98€
Ruitenwissers: 52,10€
Werkuren onderhoud: 52,00€
Totaal: 859,71€ (+180,55€ btw) is 1040,26€
Wat denken jullie? Eerste keer in een andere garage geweest

Yep.Is dat de eerste keer remblokken op 95k?![]()

Winparts en als het niet dringend is Autodoc (veel stock en vrij cheap maar voor snelheid van orders verwerken zijn ze niet gekend).Indien jullie zelf wat onderhoud uitvoeren, wat zijn jullie go to webshops voor:
-OEM
-Aftermarket
Ik mis op beide nog de OEM diagrammen + OEM onderdelen? Als ik specifiek iets zoek of in een schema wil kijken hoe het in elkaar zit vind ik het meestal niet zo makkelijk. Reden van OEM: mijn wagen zit nog onder garantie maar ik doe middenin elk oliewissel zelf nog een oliewissel + filters (en deze moeten dus allemaal origineel zijn anders krijg ik garantiegeklaag).Winparts en als het niet dringend is Autodoc (veel stock en vrij cheap maar voor snelheid van orders verwerken zijn ze niet gekend).
Ik bestel praktisch alles op Winparts, deftige prijzen en snelle verzending/levering, mits producten in stock zijn.
Komt wel goed, gewoon rustig de tijd nemen. Al doende leert menMijn 'wireless antenna' voor mijn BMW is aangekomen, morgen eens proberen de trim te verwijderen en zelf te installeren.
Wish me luck want ik ken niks van auto's en ben absoluut niet handig![]()

Normaal als je zoekt op de OEM partnumbers kom je normaal wel die onderdelen tegen. Soms zitten er ook aftermarket parts tussen.Ik mis op beide nog de OEM diagrammen + OEM onderdelen? Als ik specifiek iets zoek of in een schema wil kijken hoe het in elkaar zit vind ik het meestal niet zo makkelijk. Reden van OEM: mijn wagen zit nog onder garantie maar ik doe middenin elk oliewissel zelf nog een oliewissel + filters (en deze moeten dus allemaal origineel zijn anders krijg ik garantiegeklaag).
Thanks!
Klopt, het is vooral parts diagrammen waar ik wat op struggle om te vinden. Bijvoorbeeld op mijn Peugeot Boxer 2.2 BlueHDI 140pk 2023. Ik vind veel webshops die parts aanbieden maar dit zijn altijd veel merken door elkaar. Ik ben niet ervaren genoeg om goede van 'slechte' merken te kunnen onderscheiden en al zeker niet om te weten wat er OEM in zit (tenzij ik het eerst loshaal).Normaal als je zoekt op de OEM partnumbers kom je normaal wel die onderdelen tegen. Soms zitten er ook aftermarket parts tussen.
Welk merk van wagen heb je?

Wow dat ging voor niks!Mijn 'wireless antenna' voor mijn BMW is aangekomen, morgen eens proberen de trim te verwijderen en zelf te installeren.
Wish me luck want ik ken niks van auto's en ben absoluut niet handig![]()

Wow dat ging voor niks!
Antenne geïnstalleerd en Carplay zelf ook geïnstalleerd!
Totale kost, 51 euro
Iemand hier in de buurt via google ging het doen voor slechts 235 euro!
Heb je link van wat je nu net geinstalleerd hebt?
Werkt dit voor elke BMW?
bimmer-remote.com
Dat zou ik ook denken, vooraan zijn ze nog nooit vervangen als ik naar mijn factuurgeschiedenis kijk. Vreemd.Voorraan is altijd eerst hoor, die slijten sneller.
Remolie moet elke 2jaar normaal een jaar over tijd, dat kan geen kwaad.