Prijzen onderhoud / herstellingen / vervangingen

Hoe beslis je welk merk/uitvoering je van producten neemt? Zoveel verschillende mogelijkheden op Autodoc, soms begin ik te twijfelen over wat nu goed of niet goed is. Bij olie bijvoorbeeld, duizenden varianten en allemaal claimen ze 'de beste olie te zijn voor een diesel (of benzine)'.
Ik kijk in zo een geval gewoon naar de prijs, zolang het 1 van de gekende merken is, merk ik eerlijk gezegd geen verschil in kwaliteit.

Ik vrees dat mijn turbo het weer gaat begeven. Bij koude motor zoemend geluid goed hoorbaar tussen 1500 en 2500 toeren. Bij warme motor minder hoorbaar. Zoemend geluid geeft ook hogere toon bij meer gas geven.
Het vreemde vind ik wel dat in neutraal dit geluid er niet is. Ook geen vermogensverlies.

Een idee wat dit zou kunnen kosten? Het gaat over een bmw 228i.
Kan het ook niet gewoon een beginnend lek zijn aan een luchtdarm?

Hoe beslis je welk merk/uitvoering je van producten neemt? Zoveel verschillende mogelijkheden op Autodoc, soms begin ik te twijfelen over wat nu goed of niet goed is. Bij olie bijvoorbeeld, duizenden varianten en allemaal claimen ze 'de beste olie te zijn voor een diesel (of benzine)'.
Zolang het olie is die aan de specs van jouw auto voldoet, moet het in principe goed zijn (bvb MB 229.51 voor onze Mercedes zo uit het hoofd). Staat in het boekje van je auto normaal gezien.

Voor regulier onderhoud zoals dit waarbij niets echt dringend moet gebeuren bestel ik bij Autodoc. Via de app heb je de beste prijzen en meestal vind je online wel een voucher voor korting (niet heel veel hoor, in mijn geval 2% korting). Autodoc heeft meestal de beste prijzen, maar is niet altijd snel in het versturen van zaken. Deze keer had ik het op een week binnen, maar het is ook al gebeurd dat ik 2 weken heb moeten wachten.
Vooral tijdens drukke vakantie weken kan dat wel zwaar uitlopen.

Een tijdje terug een remdrukventiel voor ABS besteld en heeft 3-4 weken geduurd om te leveren, was wel rond de kerstperiode.

Vaak bestel ik ook op Winparts, maar die hebben niet zo'n uitgebreid gamma als Autodoc. Voor remmen en algemene onderdelen hebben ze wel wat voorraad op stock.

Groot onderhoud Volvo V40 diesel met 220k kilometer op de teller.

1. Olie 5L - 70
2. Oliefilter - 14
3. Luchtfilter - 28
4. Mazoutfilter - 41
5. Achterste rem - 69
6. Achterste silent blocs - 104
7. Lichten afstellen - 10
8. 4 uur werk - 240 (60 per uur)

= 576 excl btw, 696.9 incl BTW

Wat denken jullie? Nieuwe garage.

Laatst bewerkt:
Groot onderhoud Volvo V40 diesel met 220k kilometer op de teller.

1. Olie 5L - 70
2. Oliefilter - 14
3. Luchtfilter - 28
4. Mazoutfilter - 41
5. Achterste rem - 69
6. Achterste silent blocs - 104
7. Lichten afstellen - 10
8. 4 uur werk - 240 (60 per uur)

= 576 excl btw, 696.9 incl BTW

Wat denken jullie? Nieuwe garage.
Officiële Volvo garage?

Vooral die achterste silent blocks. Dat kost letterlijk 10 a 20 euro voor twee (toevallig een week of twee geleden ook moeten vervangen). En aangezien het werk apart is aangerekend, ligt het ook daar niet aan.
Voor de rest wat aan de hoge kant, maar niet extreem. 60 excl BTW is ook wel al wat.

Officiële Volvo garage?

Vooral die achterste silent blocks. Dat kost letterlijk 10 a 20 euro voor twee (toevallig een week of twee geleden ook moeten vervangen). En aangezien het werk apart is aangerekend, ligt het ook daar niet aan.
Voor de rest wat aan de hoge kant, maar niet extreem. 60 excl BTW is ook wel al wat.
Zelfstandige garage. Het uurloon hangt opgeplakt aan de ingang dus dat was duidelijk.

Officiële Volvo garage?

hangt ook wel af van de regio.

Hoeveel betalen jullie voor bandenwissel + opslag? Vandaag 91 dukaten neergeteld voor bandenwissel en 62 voor 6 maanden opslag. Dat lijkt mij toch stevig doorgerekend.

Heb €298 betaald voor een klein onderhoud bij een officiële Volvo garage.
Blijkbaar is er een motorsteun gescheurd en moet die best laten vervangen.
Hoelang kan ik ermee nog rijden en is dit een groot probleem voor de keuring?

Heb €298 betaald voor een klein onderhoud bij een officiële Volvo garage.
Blijkbaar is er een motorsteun gescheurd en moet die best laten vervangen.
Hoelang kan ik ermee nog rijden en is dit een groot probleem voor de keuring?
Meestal zijn er 3 motorsteunen waarvan er nu dus ene gescheurd is maar nog niet afgebroken als ik het goed begrijp. Is niet echt super kritisch dus maar je moet er ook geen half jaar meer blijven mee rijden. Als je ineens veel meer trillingen voelt zal die afgebroken zijn.

Keuring is een loterij, voor hetzelfde geld merken ze het wel/niet op, ik durf er geen uitspraak over doen.

Meestal zijn er 3 motorsteunen waarvan er nu dus ene gescheurd is maar nog niet afgebroken als ik het goed begrijp. Is niet echt super kritisch dus maar je moet er ook geen half jaar meer blijven mee rijden. Als je ineens veel meer trillingen voelt zal die afgebroken zijn.

Keuring is een loterij, voor hetzelfde geld merken ze het wel/niet op, ik durf er geen uitspraak over doen.
Ze spraken van olie, zit er olie in die motorsteunen?
Heb niet veel kennis van auto's :shy:

Ze spraken van olie, zit er olie in die motorsteunen?
Heb niet veel kennis van auto's :shy:
Als het hydraulische zijn dan zit er inderdaad olie in. Gaat gewoon lek zijn dan, is geen ramp.
Bij oudere/goedkopere auto's zijn dat meestal rubberen steunen. Die gaan op de duur ook kapot.
Is een slijtage onderdeel, allemaal perfect normaal, niets om u zorgen over te maken en kost ook niet veel.

K moet nog kijken voor een garage, dus heb nog keuze. Mijn dealer waar ik ging is in pensioen.
Moest je in de Westhoek wonen zou ik u naar een kunnen sturen die het doet voor nog geen 200, maar dat is wat ver waarschijnlijk.

Sowieso in uw buurt eens rondhoren bij enkele onafhankelijke garagisten, liefst nog van de oude garde voor zo'n dingen aan een deftige prijs te laten doen.

Moest je in de Westhoek wonen zou ik u naar een kunnen sturen die het doet voor nog geen 200, maar dat is wat ver waarschijnlijk.

Sowieso in uw buurt eens rondhoren bij enkele onafhankelijke garagisten, liefst nog van de oude garde voor zo'n dingen aan een deftige prijs te laten doen.
Ik kom van voorbij gent is beetje ver.

Stuur je mij die eens in prive (of hier)? Bedankt

Terug
Bovenaan