Proces Johnny Depp vs. Amber Heard

• Onderwerp starter Onderwerp starter Patj
  • Startdatum Startdatum
Maar jij koppelt daaraan dat de uitspraak van de rechter dan onterecht is, ik niet.

En wat Van Mieghem zegt, kan ik wel volgen. Je vraagt dat ze "daders moeten veroordelen en mensen die zichzelf verdedigen met rust moeten laten". Depp is hier de aanklager, niet de defendant, hè. Heard verdedigt zich hier tegen een klacht van Depp. En dat stukje van het "verbale" verweren schrijf je erbij zonder reden. Dat zegt Van Mieghem niet, integendeel. Zij zegt -zoals de meeste mensen- dat het meer dan waarschijnlijk in beide richtingen verder is gegaan dan alleen verbaal.

Ik vind je vergelijking ook telkens wel enorm eenzijdig. Je verlangt geen enkel bewijs van Depp en vergelijkt hem hier met iemand die "jarenlang geterroriseerd is" en nu enkel" verbaal terugslaat", zonder daarvoor bewijzen te willen. Je noemde Heard hiervoor al de dader van "extreem psychisch partnergeweld" zonder daarvoor bewijzen, laat staan een uitspraak, over te hebben. Maar zegt tegelijk dat Heard onmogelijk een slachtoffer kan zijn en Depp haar absoluut nooit heeft aangeraakt, omdat zij onvoldoende bewijzen heeft daarvoor... Je verlangt niet van beide partijen hetzelfde, heb ik de indruk.
Zelfs fysiek mag jij jezelf verdedigen. Dan heb ik het niet over haar bijeen meppen zodat ze in het ziekenhuis belandt, maar een duw of slag is geoorloofd om je te verdedigen tegen fysiek geweld, ook al is dat een vrouw.

Ik daag je uit Loser om zelfs maar eens een week in de omgeving te verkeren van iemand die u ganse dagen uitscheldt voor rotte vis, u pest, u staat te vernederen,... . Dat is letterlijk om ziek van te worden. Ik heb momenteel zo een buurman. Zijn vrouw staat hem urenlang uit te schelden, te pesten, te bedreigen en te vernederen. Hem hoor je nooit. Echter de dag dat hij zijn stem verheft, of haar zelfs een klop geeft zal ik niet verwonderd zijn en ik zal hem op geen enkel moment als een mishandelaar zien. Veel meer mensen dan je denkt maken dit mee en allemaal zullen zij jou dit zeggen: het is niet zo eenvoudig om dat allemaal van jou te laten afglijden.

Ik geloof niet in wederzijds partnergeweld (of toch zeer zelden). Je hebt twee mogelijkheden: de dader valt aan en de andere doet niets of de dader valt aan en de partner verdedigt zich. Als jij jezelf verdedigt ben je geen mishandelaar, maar een slachtoffer dat zich niet laat doen. Als ik een bloempot naar jou gooi mag ik terecht een mot op mijn bakkes verwachten. Zeker als ik jou niet toelaat om te vertrekken uit die situatie. Dat maakt van jou geen agressor of misdadiger.

In een dergelijke relatie ontwikkel je dus een dynamiek waarin één partner dominant wordt en de andere treitert en jent. Daar zijn de meeste onderzoekers naar IPV het mee eens. Een relatie krijgt dan deze bepaalde dynamiek waarin de agressor constant problemen start: vecht- en scheldpartijen, valse beschuldigingen,... . Daar kan dan soms op gereageerd worden. Dat kan overigens een overdreven reactie zijn. Neemt niet weg dat ik er soms wel begrip voor heb, zeker wanneer langdurig of er in eerdere gevallen fysiek geweld is gebruikt.

Depp heeft in eerdere relaties nooit partnergeweld gebruikt. Nooit; dat is een signaal dat Depp niet gewelddadig is. Die gast gaat daar niet op zijn 50ste mee beginnen. Heard wel trouwens, zij heeft haar ex staan meppen. Heard documenteerde zogezegd zeer hard alles wat gebeurde, maar heeft nooit deftig bewijs getoond. Ze had foto's van een vernielde keuken, van overschilderde schilderijen, elk gesprek dat ook maar een beetje kon impliceren dat Depp agressief was,... , maar nergens een foto of vaststelling van wat hij haar had aangedaan (bij elkaar meppen, seksueel geweld,...). Het enige wat we konden zien was haar blauw plekje op de wang. Dat kon zelf gemaakt zijn (fameuze kit) voor de paparazzi of was een schaafwonde, geen blauw oog. Ik heb jarenlang vechtsport gedaan, dat is iets wat je zag bij een worsteling, niet als je iemand op het gezicht sloeg (trouwens die plek komt totaal niet overeen met de intensiteit van de gewelddadigheid die ze beschrijft bij Depp, zeker wetende dat de man constant ringen draagt). Een blauw oog van een vuistslag (zeker man op vrouw) kent een serieuze zwelling, niet een hele grote verkleuring. Dat is een beetje weinig voor een man die zogezegd "hele keukens vernietigde en vrouwen verkracht met flessen... ."

Depp heeft bewijzen, zeer veel verschillende getuigen van alle slag en soort. Samen met de ongeloofwaardigheid van Heard haar verhaal. De getuigen van Heard zijn zelf ook een lachertje, kijk daar eens naar. Ach we zullen binnenkort de uitslag kennen.

Welke drugs heeft Elon Musk genomen bij zijn getuigenis. Dat was ook toch echt bijna een cry for help.

Zijn zoon haar mama noemen. Twitter kopen om alle slechte tweets van haar te kunnen verwijderen. Klonk bijna als een parodie

Nee. Dat is smaad. Dus opnieuw: Dit proces heeft niets te maken met huiselijk geweld. Als je het wilt maken over huiselijk geweld, is dat omdat je zelf een agenda hebt, niet meer of niet minder.

Voilà: de agenda. Geen van de twee heeft sluitend bewijs, maar toch is Depp het slachtoffer en wil Heard hem kapotmaken met extreem psychisch partnergeweld.

Niemand hoeft sluitend en overtuigend bewijs te hebben dat de ander hem/haar sloeg. Daar gaat het niet om in dit proces. Depp moet voldoende bewijzen hebben dat Heard moedwillig liegt om hem schade te berokken. Niet meer, niet minder. En die zijn er evenmin geweest.
Wel in hoeverre dat foto's van geweld die _nu_ worden binnengebracht tijdens de rechtzaak tellen, is er al meermaals bewezen dat ze moedwillig liegt.

Welk kalf probeert dan ook bijgewerkte foto's als bewijs in te geven.

Heel dit gedoe lijkt me een beetje Dag Allemaal drama te zijn maar wat ik vrij akelig vind is dat Amber Heard precies de duivel incarnated is. Straf dat mensen hun privérelatie zo goed kunnen inschatten.

Depp heeft in eerdere relaties nooit partnergeweld gebruikt. Nooit; dat is een signaal dat Depp niet gewelddadig is.
Uit wikipedia:
Depp was arrested in Vancouver in 1989 for assaulting a security guard after the police were called to end a loud party at his hotel room.[263] He was also arrested in New York City in 1994 after causing significant damage to his room at The Mark Hotel, where he was staying with Kate Moss, his girlfriend. The charges were dropped against him after he agreed to pay US$9,767 in damages.[264] Depp was arrested again in 1999 for brawling with paparazzi outside a restaurant while dining in London with Paradis.[265]

In 2012, disabled UC Irvine medical professor Robin Eckert sued Depp and three security firms, claiming to have been roughed up by his bodyguards at a concert in Los Angeles in 2011. During the incident, she was allegedly hand-cuffed and dragged 40 feet across the floor, resulting in injuries including a dislocated elbow. Depp's attorneys contended that Eckert provoked the alleged assault and therefore "consented to any assault and battery".[266] Ekert's court papers stated that Depp, despite being his security guards' direct manager, did nothing to stop the attack.[267] Before the case went to trial, Depp settled with Eckert for an undisclosed sum, according to TMZ.[268]

In April 2015, Depp's then-wife Amber Heard breached Australia's biosecurity laws when she failed to declare her and Depp's two dogs to the customs when they flew to Queensland, where he was working on a film.[269][270] Heard pleaded guilty to falsifying quarantine documents, stating that she had made a mistake due to sleep deprivation.[271] She was placed on a $1,000 one-month good behavior bond for producing a false document;[272] Heard and Depp also released a video in which they apologized for their behavior and urged people to adhere to the biosecurity laws.[272] The Guardian called the case the "highest profile criminal quarantine case" in Australian history.[272]

In March 2016, Depp cut ties with his management company, The Management Group (TMG), and sued them in January 2017 for allegedly improperly managing his money and leaving him over $40 million in debt.[273][274] TMG stated that Depp was responsible for his own fiscal mismanagement and countersued him for unpaid fees.[273][275] In a related suit, Depp also sued his lawyers, Bloom Hergott, in January 2017.[276] Both lawsuits were settled, the former in 2018 and the latter in 2019.[276][277][273]

In 2018, two of Depp's former bodyguards sued him for unpaid fees and unsafe working conditions.[278] The suit was settled in 2019.[279] Also in 2018, Depp was sued for allegedly hitting and verbally insulting a crew member while under the influence of alcohol on the set of City of Lies.[280]

Precies niet zo'n stabiele persoon.

1 van die dingen zijn feiten gepleegd door zijn bodyguards. hij betaalt die om tussen te komen wanneer iemand hem provoceert, dus waarom zou hij ze tegenhouden als ze tussenkomen als iemand hem provoceert?
1 van die dingen zijn feiten gepleegd door Amber Heard, de persoon waarmee hij nu in een rechtzaak verwikkeld is

2 van die dingen zijn management-issues, die eigenlijk geen rol spelen.

Ik hou wel van wat drama dus kijk geregeld.

Heard maakt alleszins geen goeie beurt. Komt vaak erg raar over in haar body language en dat constant naar de jury kijken is echt weird gewoon. 😅

Ik hou wel van wat drama dus kijk geregeld.

Heard maakt alleszins geen goeie beurt. Komt vaak erg raar over in haar body language en dat constant naar de jury kijken is echt weird gewoon. 😅
En dat vind ik dus zo onterecht, hè... Stel nu eens dat ze wel degelijk klop heeft gekregen van Depp. Dat die dat goed kon wegsteken, zoals wel vaker het geval is bij huiselijk geweld. Dan wordt daar dus een slachtoffer van huiselijk geweld aan de kant geschoven, en haar verklaringen weggelachen omdat ze "raar doet"... Geen goeie beurt hoort daar toch niks mee te maken te hebben?

Welke drugs heeft Elon Musk genomen bij zijn getuigenis. Dat was ook toch echt bijna een cry for help.

Zijn zoon haar mama noemen. Twitter kopen om alle slechte tweets van haar te kunnen verwijderen. Klonk bijna als een parodie
Musk is geen stabiel persoon. Hij had een relatie met mijn favoriete zangeres, en van daaruit is veel van de miserie tot bij mij gekomen. En weet ik dat bij Musk toch wel een paar vijzen in los zitten, wat misschien wel zijn succes ook enigszins wat zou verklaren.

___

Wat die case betreft, ik was er niet bij, dus ik kan het niet weten, en mij interesseert het ook geen fluit, maar waar ik wel aanstoot aan neemt, is dat men verplicht wordt om posities te nemen en dat mensen u raar gaan beginnen bekijken als je nog eens Drive Angry (al zou ik je sowieso raar bekijken, want het is een slechte film) of Pirates of the Caribbean opleggen, en met elke gecancellede persoon. En dat kan ik niet af.

Of dat bijvoorbeeld die mensen geweerd zullen worden uit de filmbusiness omdat ze nu controversieel zijn, wat ik gewoon een enorm hypocriet gedoe vind. Dat Disney ze cancellet, en dan zelf doet alsof ze geen boter op hun haar hebben en alles goed vinden, en dat bedrijven/organisaties op dat vlak ook al als rechter spelen, en moeten bepalen wat wij moeten gaan vinden.

En dan die sociale media die de functie van de roddelblaadjes van vroeger vermenigvuldigt met een factor van 1000. Dat zijn zaken die in de privésfeer uitgepraat moeten worden of afgehandeld worden, niemand heeft daar business mee. Maar vandaag is dit entertainment geworden. HAHA. Die foto van Amber Heard, nu ga ik eens een meme maken hoor.

Dat is waar de maatschappij naar toe afglijdt, echt een karikatuur aan het worden. Je zou voor minder een cynische vent worden.

Laatst bewerkt:
En dat vind ik dus zo onterecht, hè... Stel nu eens dat ze wel degelijk klop heeft gekregen van Depp. Dat die dat goed kon wegsteken, zoals wel vaker het geval is bij huiselijk geweld. Dan wordt daar dus een slachtoffer van huiselijk geweld aan de kant geschoven, en haar verklaringen weggelachen omdat ze "raar doet"... Geen goeie beurt hoort daar toch niks mee te maken te hebben?
Ze heeft diverse malen gelogen en heeft bekend dat ze geweld heeft gepleegd tegen hem. Haar eigen omgeving heeft nooit wonden gezien, zelfs die mensen die het dichtste bij haar stonden (visagiste die haar normaal zonder make-up moet zien). Sorry, maar dan ben je geen slachtoffer van huiselijk geweld.

Er zijn inderdaad vrouwen en mannen die weinig bewijs hebben en dat goed kunnen wegsteken. Bijna elk slachtoffer is daar zeer goed in. Echter geen enkel slachtoffer gaat daarna groteske leugens gaan verkopen en zichzelf in de nesten werken. Geen enkel slachtoffer durft op zo een manier zijn/haar bek zo grof open te trekken tegen zijn/haar mishandelaar tijdens de relatie. Ze kleineerde en beledigde hem, sorry maar dat ga je niet doen bij een man met geringde vingers die zijn vuisten niet kan thuishouden.

Dat staat nog los van de inhoud hé.
Ik oordeel ook niet over de inhoud op basis van wat en hoe ze doet hé. Haar gedrag is gewoon op het randje van het bizarre af.

Maar zoals hierboven aangegeven maakt ze qua inhoud ook geen al te beste indruk.

Daar op verdergaand (en voor wat het waard is), er zijn toch een heleboel slachtoffers van partnergeweld (mannen en vrouwen) die bijvoorbeeld op Twitter aangeven dat ze het gedrag van Heard duidelijk herkennen: het omkeren van de feiten, het uitlachen en bespotten tijdens ruzies,... zaken die zeer typisch zijn voor plegers van IPV. IPV is meestal niet zomaar iemand afrossen. Neen dat is ook alles erna, dat is de partner bespelen, bespotten, zaken minimaliseren, chanteren, de tafels omdraaien,... . Psychisch zo destabiliseren dat hij/zij niet durft/wil vertrekken.

Ondertussen heeft Heard wel eigenhandig #believeallwomen de grond in geschopt. Ze mag zich ook aan een (aantal) meineed zaak/zaken verwachten.
Ik kijk ook regelmatig op you tube enz. (net zoals de rest vd wereld, theeft nu al billion view
De rechter zei nu en dan eens vr ze op beklaagdenbankje kwam: “I want to remind you are Under oath okay miss heard?”:rolleyes:
Met zo'n diepe zucht. 😂

Een schande dat er een mediacircus van een dergelijk proces wordt gemaakt. Het is wel een geniale meesterzet van het advocatenteam van Depp om dat te vragen uiteraard.

Uiteraard weet ik ook niet wat daar allemaal heeft plaatsgevonden tussen die twee. Maar door het mediacircus nu wordt Depp op een piëdestal geplaatst. Terwijl de zaken die hij allemaal toegeeft (oa. het buitensporige drugs en alcoholgebruik) alles behalve in zijn voordeel spreken. Misschien moeten we als conclusie hebben dat dit twee mensen zijn die elkaar de duivel hebben aangedaan en beter ver uit elkaars buurt blijven. De enige juiste uitspraak zou zijn dat Heard fout heeft gehandeld door een opiniestuk (zonder naam maar duidelijk verwijzend) te schrijven in plaats van naar de politie te gaan. Het lijkt me ook een beter signaal naar iedereen die in diezelfde situatie zit om naar de politie te stappen ipv het te beginnen bloggen. Maar bon, vijgen na Pasen.

Ook deze zaak in hetzelfde bad trekken als het me-too verhaal is volledig overbodig. Online zie ik uitspraken alsof het wordt gevierd en dat alle overige me-too zaken ook maar gebakken lucht waren. Compleet van de pot gerukt.

De vele tiktok’s en meme’s over Heard zijn ook niet nodig. Ik heb namelijk nog nooit een slachtoffer van partnergeweld in een rechtzaak zien getuigen. Ik kan dus niet afleiden of haar reacties echt of vals zijn.

Een schande dat er een mediacircus van een dergelijk proces wordt gemaakt. Het is wel een geniale meesterzet van het advocatenteam van Depp om dat te vragen uiteraard.

Uiteraard weet ik ook niet wat daar allemaal heeft plaatsgevonden tussen die twee. Maar door het mediacircus nu wordt Depp op een piëdestal geplaatst. Terwijl de zaken die hij allemaal toegeeft (oa. het buitensporige drugs en alcoholgebruik) alles behalve in zijn voordeel spreken. Misschien moeten we als conclusie hebben dat dit twee mensen zijn die elkaar de duivel hebben aangedaan en beter ver uit elkaars buurt blijven. De enige juiste uitspraak zou zijn dat Heard fout heeft gehandeld door een opiniestuk (zonder naam maar duidelijk verwijzend) te schrijven in plaats van naar de politie te gaan. Het lijkt me ook een beter signaal naar iedereen die in diezelfde situatie zit om naar de politie te stappen ipv het te beginnen bloggen. Maar bon, vijgen na Pasen.

Ook deze zaak in hetzelfde bad trekken als het me-too verhaal is volledig overbodig. Online zie ik uitspraken alsof het wordt gevierd en dat alle overige me-too zaken ook maar gebakken lucht waren. Compleet van de pot gerukt.

De vele tiktok’s en meme’s over Heard zijn ook niet nodig. Ik heb namelijk nog nooit een slachtoffer van partnergeweld in een rechtzaak zien getuigen. Ik kan dus niet afleiden of haar reacties echt of vals zijn.
Langs de andere kant is deze zaak echt wel belangrijk in het kader van zomaar zaken over mensen te schrijven of te zeggen die niet waar zijn. Je moest eens weten wat er over sommige mannen/vrouwen verzonnen wordt in het kader van een echtscheiding. Tot pedofilie toe. Tot nu toe bleven zo een zaken vrijwel onbestraft. Het wordt tijd dat we daar tegen optreden, dat zijn rampzalige zaken (vaak voor mannen). Sociaal uitgesloten, werk kwijt en zelfmoord zijn maar een paar gevolgen. Als je zoiets bewust doet dien je gestraft te worden om twee redenen: 1) je vernietigt het leven van je slachtoffer 2) je gaat schaarse middelen claimen die je zou kunnen gebruiken voor echte zaken.

Proper is het niet, maar als iemand over u een op-ed schrijft voor heel de wereld, kan ik wel begrijpen dat jij jezelf wil verdedigen voor heel de wereld. Als ze dat achter gesloten deuren hadden gehouden en de meest waarschijnlijke uitspraak was gevallen: niemand krijgt gelijk - puur omdat de bewijslast waanzinnig hoog ligt-, dan wint Depp ook niets. Hij kon dan niet aantonen aan de wereld dat Heard zelf agressief en leugenachtig was. Dat -zelf al is hij geen engeltje- niet de vrouwentoeker is die zij schetst. En zelfs al geloof je wat Amber zegt, dat het geweld op zijn minst van twee kanten kwam.

Depp heeft verloren, hoe dan ook, maar zal nu minder verliezen. Hij heeft zes jaar verloren, maar zal ooit kunnen terugkomen. Heard haar carrière is ten einde.

Een gebroken neus, die ze beweerd te hebben gehad, heeft ze kunnen wegmoffelen met make up (en dit 1 dag erna waar ze terug ergens moest zijn en er fotos van haar werden genomen) , waarvan het merk zelf naar voor is gekomen en gezegd heeft dat hetgeen Heard gebruikt heeft nog niet op de markt was toen indertijd.

Ze heeft geen enkel medisch bewijs kunnen voorleggen van de mishandelingen (terwijl ze wel zegt ze te hebben...).

Ze gebruikt 2x dezelfde foto met verschillende lichtbron en zegt dat ze op een =/= tijdstip genomen zijn terwijl een blinde kan zien dat het dezelfde foto is.

Ik zeg niet dat Depp een engeltje is, verre van, maar de incompetentie van Heard en haar legal team druipt er gewoon van af.

Reap what you sow ist zeker ?

Hij was beter bij Kate Moss of Vanessa Paradis gebleven. Laat het een les zijn voor alle rijke mannen met een midlifecrisis :)

Reap what you sow ist zeker ?

Dat gaat alleen maar op als het terecht is, evenredig en een beetje rechtvaardig. Zoals bij een rechtspraak, bijvoorbeeld. Bij een lynchmob is dat al heel wat twijfelachtiger: reap what you think she sowed.

Dat dit topic al twee pagina’s heeft is ongelofelijk!
Het zijn gewoon twee wereldvreemde mensen met een totaal verwrongen wereldbeeld. Opgegroeid in een wereld waar je sinds je jeugd ongezond geadoreerd wordt. Alles wordt voor je gedaan en mensen springen voor in de gratie van de Amerikaanse supersterren te vallen. Werk dat af met een bankrekening die veel te hoog is en een drugsgebruik die de meeste mensen niet kunnen financieren.

Yeah…. Een klassieke rechtszaak is mss niet de beste oplossing. Er zit nu al een rij bakvissen aan te schuiven aan de rechtszaal om een glimp op te vangen van deze hedendaagse goden.

Dat dit topic al twee pagina’s heeft is ongelofelijk!
Het zijn gewoon twee wereldvreemde mensen met een totaal verwrongen wereldbeeld. Opgegroeid in een wereld waar je sinds je jeugd ongezond geadoreerd wordt. Alles wordt voor je gedaan en mensen springen voor in de gratie van de Amerikaanse supersterren te vallen. Werk dat af met een bankrekening die veel te hoog is en een drugsgebruik die de meeste mensen niet kunnen financieren.

Yeah…. Een klassieke rechtszaak is mss niet de beste oplossing. Er zit nu al een rij bakvissen aan te schuiven aan de rechtszaal om een glimp op te vangen van deze hedendaagse goden.
Uiteindelijk zijn dergelijke (recht)zaken wel wat de maatschappelijke visie gaat bepalen. Of we dat nu willen of niet. Will Smith, Bartje De Pauw en Eddy -het manneke- Demarez hadden hier ook tientallen pagina's. Als ik u een mep geef voor een grap, geeft niemand daarover (behalve jij), als Will zijn handjes niet kan thuishouden is het heel de wereld die daarover praat. Als jij vrouwen gaat stalken gaan er daar ook weinig om geven ... Als Bartje dat doet is heel Vlaanderen ermee bezig. Dergelijke zaken bepalen uiteindelijk hoe we tegenover zaken staan in de wereld. Uiteindelijk gaat dit niet over twee sterren, maar over een bredere maatschappelijke discussie van laster en geweld door vrouwen tegen mannen.

Los daarvan vind ik dat ze beiden beboet zouden moeten worden voor hun druggebruik + verplicht traject volgen. Dat buiten beschouwing gelaten kan ik mij wel inbeelden dat Depp zijn middelenmisbruik wel serieus verhoogde door haar mishandelingen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan