zwarten
Well-known member
Ik denk niet echt dat deze rechtzaak een voorbeeld kan zijn voor de maatschappelijke visie. Het geeft eerder een visie van een klein deel van de maatschappij waar rijken en elite veel meer wegkomen met zaken waar Jan met de pet, zeker in Amerika, gewoon de bak indraait. George floyd heeft twee keer in de bak gezeten voor cocaïne gebruik. Maar ergens weet ik zeker dat Amber en Johnny een paar kilootjes meer door hun neus gejaagd hebben en daar nu ergens 50 of 100 miljoen proberen te verhalen. Gevangenis straf? Ho maar.Uiteindelijk zijn dergelijke (recht)zaken wel wat de maatschappelijke visie gaat bepalen. Of we dat nu willen of niet. Will Smith, Bartje De Pauw en Eddy -het manneke- Demarez hadden hier ook tientallen pagina's. Als ik u een mep geef voor een grap, geeft niemand daarover (behalve jij), als Will zijn handjes niet kan thuishouden is het heel de wereld die daarover praat. Als jij vrouwen gaat stalken gaan daar ook weinig om geven ... Als Bartje dat doet is heel Vlaanderen ermee bezig. Dergelijke zaken bepalen uiteindelijk hoe we tegenover zaken staan in de wereld. Uiteindelijk gaat dit niet over twee sterren, maar over een bredere maatschappelijke discussie van laster en geweld door vrouwen tegen mannen.
Los daarvan vind ik dat ze beiden beboet zouden moeten worden voor hun druggebruik + verplicht traject volgen. Dat buiten beschouwing gelaten kan ik mij wel inbeelden dat Depp zijn middelenmisbruik wel serieus verhoogde door haar mishandelingen.
Laatst bewerkt:
kzit nu ook niet de fora te volgen waarop ze dan afgebroken wordt.
. Nu ik weet niet ik hoor veel mensen die angst hebben voor misbruik van deze zaak. Is toch een beetje bizar. Als een vrouw echt verkracht is gaan we ook niet zeggen, dat is koren op de molen van de vrouwen die valse aangiftes doen. Veel mensen doen een beetje alsof dat communicerende vaten moeten zijn, de winst voor de één moet wel een verlies voor de ander inhouden. Terwijl dat feitelijk twee totaal verschillende misdrijven zijn. Een vrouw of man die echt slachtoffer is van huiselijk geweld/verkrachting zal nog steeds zijn of haar gelijk krijgen in zo een zaken hoor.